Golf MK3 2.0 150 к.с. ABF - Смяна на водна помпа как?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DYRACK
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Golf MK3 2.0 150 к.с. ABF - Смяна на водна помпа как?

Мнениеот DYRACK » Сря 20 авг 2008 16:47


Здравейте колеги! Трудна ли е задачката? Предполагам имам нужните инструменти и мисля да се заема да я сменя? Като гледам май ще е по лесно да сваля предна дясна джанта и подкалника и оттам да действам? Някой може ли да ми обясни точната процедура? На старата водна помпа лагера яко се е разбил и шайбата доста играе... предполагам и ремъка е износила? И него да сменя нали? Новата помпа която купих е Meyle - дали е читава, защото 75лв дадох за нея...
Моля помагайте. :) :wink:




Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Сря 20 авг 2008 17:50


Наскоро сменях водна помпа на Г3 в сервиз и после в сметката пишеше:
водна помпа 45 лв
сваляне и качване на компресор на климатика 35 лв
сваляне и качване на генератор 20 лв
смяна на водна помпа 10лв
Попитах ги за компресора и фреона и ми отговориха че маркучите не се откачват от него а само го изместват настрани за да достигнат до помпата. Генератора го разкачват напълно. Мисля че горе долу ти се изясни как се стига до водна помпа.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 20 авг 2008 19:07


На ABF помпата е същата като на 2Е-то (и доста други VW)
Свалянето не е много трудно, като се смъкне конзолата на генератора и се отмести хидравликата. Ако имаш клима- предполагам, че и тръбите ще пречат!
Обаче тези гадни алуминиевии помпи имат отвратителния навик така да стисват железните болтчета М6, с които е сглобена, че шанса никой от тях да не се скъса е едва 30% според мен!
И тогава вече става мазало! :(


Потребителски аватар
DYRACK
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот DYRACK » Сря 20 авг 2008 19:27


radotom написа:На ABF помпата е същата като на 2Е-то (и доста други VW)
Свалянето не е много трудно, като се смъкне конзолата на генератора и се отмести хидравликата. Ако имаш клима- предполагам, че и тръбите ще пречат!
Обаче тези гадни алуминиевии помпи имат отвратителния навик така да стисват железните болтчета М6, с които е сглобена, че шанса никой от тях да не се скъса е едва 30% според мен!
И тогава вече става мазало! :(

Имам климатроник да... Иначе помпата не тече, а само вие... Аз цяла помпа съм взел със стойката, защото имаше вариант и без, но заради проблема с болчетата предпочетох цяла. Иначе през подкалника по-добре ли е да се извади? :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 20 авг 2008 19:36


Да, но мисля, че не е необходимо да се сваля подкалника.
Само дето.... когато аз я свалях цялата, със стойката, именно заради проблем със скъсано болтче, бях свалил и ангренажния ремък. Не съм сигурен, че е 100% необходимо, но... не мога да се закълна!
Ама аз съм с 8V мотор. Ремъка минава по друг начин.


Потребителски аватар
DYRACK
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот DYRACK » Сря 20 авг 2008 19:39


radotom написа:Да, но мисля, че не е необходимо да се сваля подкалника.
Само дето.... когато аз я свалях цялата, със стойката, именно заради проблем със скъсано болтче, бях свалил и ангренажния ремък. Не съм сигурен, че е 100% необходимо, но... не мога да се закълна!
Ама аз съм с 8V мотор. Ремъка минава по друг начин.

Колега на 100% съм сигурен, че водната помпа на ABF не е зацепена на ангренажа. Или ти друго имаш предвид? :wink:


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Сря 20 авг 2008 20:00


На мойта на коляновия вал има три ремъка:
1 Ангренажен ремък за клапаните ( покрит е с пласмасов капак )
2 Многопистов ремък за генератора и компресора на климатика
3 Обикновен трапецовиден ремък за водната помпа и помпата на хидравликата на кормилната уредба.


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Сря 20 авг 2008 20:08


vladovelin написа:На мойта на коляновия вал има три ремъка:
1 Ангренажен ремък за клапаните ( покрит е с пласмасов капак )
2 Многопистов ремък за генератора и компресора на климатика
3 Обикновен трапецовиден ремък за водната помпа и помпата на хидравликата на кормилната уредба.


:да:


Общо взето е доста играчка, понеже се намира на трудно място и трябва да разкачаш другите неща. Но ако имаш мерак и няма вяра на майстори може да се пробваш, просто помни хубаво кое откъде.
По някое време ще съжаляваш,че си се захванал, но това е нормално :lol:


Потребителски аватар
DYRACK
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот DYRACK » Чет 21 авг 2008 15:52


FreeSoul написа:
vladovelin написа:На мойта на коляновия вал има три ремъка:
1 Ангренажен ремък за клапаните ( покрит е с пласмасов капак )
2 Многопистов ремък за генератора и компресора на климатика
3 Обикновен трапецовиден ремък за водната помпа и помпата на хидравликата на кормилната уредба.


:да:


Общо взето е доста играчка, понеже се намира на трудно място и трябва да разкачаш другите неща. Но ако имаш мерак и няма вяра на майстори може да се пробваш, просто помни хубаво кое откъде.
По някое време ще съжаляваш,че си се захванал, но това е нормално :lol:

FreeSoul, а термостата дали да го сменя като сменям помпата? Читав колко парички е? Онзи ден в София по задръстванията на обяд Golfa вдигна 100-102 градуса по показанията на бордовия - това нормално ли е? :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 21 авг 2008 16:06


DYRACK написа:Колега на 100% съм сигурен, че водната помпа на ABF не е зацепена на ангренажа. Или ти друго имаш предвид? :wink:

:да: Правилно! Нито пък на 2Е-то.
Самата помпа се държи с болтчета за блока (онази, плоската част, която ти се пада в ляво, ако я гледаш от към ролката).
Под ангренажа, обаче, имаш пластмасов капак също. Има някакви технологични отвори по него, но не зная дали са за всички болтчета на помпата.
Пак казвам- когато я свалях моята бях свалил вече ангренажа и просто махнах капачето м/у него и блока, за да ми е по-лесно.
Дали е наложително да се прави не мога да коментирам.


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?

Мнениеот TheExorcist » Вто 15 апр 2014 9:29


Да изтупаме малко темата от прахоляка :mhihi

Замислил съм смяна на водната помпа на ABF-а (с климатроник). Симптомите са: извънградско Т (по табло) не показва повече от 70-75 градуса, бавно загрява, струята на водата в казанчето ми се струва, че е доста бавна а като форсирам двигателя се усилва но доста малко, в градски условия (София, задръствания) температурата отива към 100-те градуса (по табло) и като я форсирам няколко пъти - спада. Това е като цяло положението.

Та.. някой, който е правил тази процедура би ли обяснил какви са стъпките при смяната на водната помпа. :beer


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?

Мнениеот _B4_ » Вто 15 апр 2014 9:51


По скоро си мисля, че е термостат, а не водна помпа.


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?

Мнениеот TheExorcist » Вто 15 апр 2014 10:03


_B4_ написа:По скоро си мисля, че е термостат, а не водна помпа.

Помпата е закупена така или иначе. А и започна да вие! :drunk


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?

Мнениеот _B4_ » Вто 15 апр 2014 10:13


В такъв случай сменяй помпата, но мисля че няма да решиш проблема с температурата без смяна на термостата.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?

Мнениеот javor_bg » Вто 15 апр 2014 15:52


Като сменяш помпата наистина смени и термостата. Не вярвам да е толкова скъп. Също така задължително промии добре системата и смени и антифриза.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта