Здравейте колеги! Трудна ли е задачката? Предполагам имам нужните инструменти и мисля да се заема да я сменя? Като гледам май ще е по лесно да сваля предна дясна джанта и подкалника и оттам да действам? Някой може ли да ми обясни точната процедура? На старата водна помпа лагера яко се е разбил и шайбата доста играе... предполагам и ремъка е износила? И него да сменя нали? Новата помпа която купих е Meyle - дали е читава, защото 75лв дадох за нея...
Моля помагайте. :) :
Golf MK3 2.0 150 к.с. ABF - Смяна на водна помпа как?
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Наскоро сменях водна помпа на Г3 в сервиз и после в сметката пишеше:
водна помпа 45 лв
сваляне и качване на компресор на климатика 35 лв
сваляне и качване на генератор 20 лв
смяна на водна помпа 10лв
Попитах ги за компресора и фреона и ми отговориха че маркучите не се откачват от него а само го изместват настрани за да достигнат до помпата. Генератора го разкачват напълно. Мисля че горе долу ти се изясни как се стига до водна помпа.
водна помпа 45 лв
сваляне и качване на компресор на климатика 35 лв
сваляне и качване на генератор 20 лв
смяна на водна помпа 10лв
Попитах ги за компресора и фреона и ми отговориха че маркучите не се откачват от него а само го изместват настрани за да достигнат до помпата. Генератора го разкачват напълно. Мисля че горе долу ти се изясни как се стига до водна помпа.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
На ABF помпата е същата като на 2Е-то (и доста други VW)
Свалянето не е много трудно, като се смъкне конзолата на генератора и се отмести хидравликата. Ако имаш клима- предполагам, че и тръбите ще пречат!
Обаче тези гадни алуминиевии помпи имат отвратителния навик така да стисват железните болтчета М6, с които е сглобена, че шанса никой от тях да не се скъса е едва 30% според мен!
И тогава вече става мазало!
Свалянето не е много трудно, като се смъкне конзолата на генератора и се отмести хидравликата. Ако имаш клима- предполагам, че и тръбите ще пречат!
Обаче тези гадни алуминиевии помпи имат отвратителния навик така да стисват железните болтчета М6, с които е сглобена, че шанса никой от тях да не се скъса е едва 30% според мен!
И тогава вече става мазало!
- DYRACK
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
radotom написа:На ABF помпата е същата като на 2Е-то (и доста други VW)
Свалянето не е много трудно, като се смъкне конзолата на генератора и се отмести хидравликата. Ако имаш клима- предполагам, че и тръбите ще пречат!
Обаче тези гадни алуминиевии помпи имат отвратителния навик така да стисват железните болтчета М6, с които е сглобена, че шанса никой от тях да не се скъса е едва 30% според мен!
И тогава вече става мазало!
Имам климатроник да... Иначе помпата не тече, а само вие... Аз цяла помпа съм взел със стойката, защото имаше вариант и без, но заради проблема с болчетата предпочетох цяла. Иначе през подкалника по-добре ли е да се извади?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Да, но мисля, че не е необходимо да се сваля подкалника.
Само дето.... когато аз я свалях цялата, със стойката, именно заради проблем със скъсано болтче, бях свалил и ангренажния ремък. Не съм сигурен, че е 100% необходимо, но... не мога да се закълна!
Ама аз съм с 8V мотор. Ремъка минава по друг начин.
Само дето.... когато аз я свалях цялата, със стойката, именно заради проблем със скъсано болтче, бях свалил и ангренажния ремък. Не съм сигурен, че е 100% необходимо, но... не мога да се закълна!
Ама аз съм с 8V мотор. Ремъка минава по друг начин.
- DYRACK
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
radotom написа:Да, но мисля, че не е необходимо да се сваля подкалника.
Само дето.... когато аз я свалях цялата, със стойката, именно заради проблем със скъсано болтче, бях свалил и ангренажния ремък. Не съм сигурен, че е 100% необходимо, но... не мога да се закълна!
Ама аз съм с 8V мотор. Ремъка минава по друг начин.
Колега на 100% съм сигурен, че водната помпа на ABF не е зацепена на ангренажа. Или ти друго имаш предвид?
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
vladovelin написа:На мойта на коляновия вал има три ремъка:
1 Ангренажен ремък за клапаните ( покрит е с пласмасов капак )
2 Многопистов ремък за генератора и компресора на климатика
3 Обикновен трапецовиден ремък за водната помпа и помпата на хидравликата на кормилната уредба.
Общо взето е доста играчка, понеже се намира на трудно място и трябва да разкачаш другите неща. Но ако имаш мерак и няма вяра на майстори може да се пробваш, просто помни хубаво кое откъде.
По някое време ще съжаляваш,че си се захванал, но това е нормално
- DYRACK
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
FreeSoul написа:vladovelin написа:На мойта на коляновия вал има три ремъка:
1 Ангренажен ремък за клапаните ( покрит е с пласмасов капак )
2 Многопистов ремък за генератора и компресора на климатика
3 Обикновен трапецовиден ремък за водната помпа и помпата на хидравликата на кормилната уредба.
Общо взето е доста играчка, понеже се намира на трудно място и трябва да разкачаш другите неща. Но ако имаш мерак и няма вяра на майстори може да се пробваш, просто помни хубаво кое откъде.
По някое време ще съжаляваш,че си се захванал, но това е нормално
FreeSoul, а термостата дали да го сменя като сменям помпата? Читав колко парички е? Онзи ден в София по задръстванията на обяд Golfa вдигна 100-102 градуса по показанията на бордовия - това нормално ли е?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
DYRACK написа:Колега на 100% съм сигурен, че водната помпа на ABF не е зацепена на ангренажа. Или ти друго имаш предвид?
Правилно! Нито пък на 2Е-то.
Самата помпа се държи с болтчета за блока (онази, плоската част, която ти се пада в ляво, ако я гледаш от към ролката).
Под ангренажа, обаче, имаш пластмасов капак също. Има някакви технологични отвори по него, но не зная дали са за всички болтчета на помпата.
Пак казвам- когато я свалях моята бях свалил вече ангренажа и просто махнах капачето м/у него и блока, за да ми е по-лесно.
Дали е наложително да се прави не мога да коментирам.
- TheExorcist
- Мнения: 304
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
- Автомобил: Golf 3 94
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?
Да изтупаме малко темата от прахоляка
Замислил съм смяна на водната помпа на ABF-а (с климатроник). Симптомите са: извънградско Т (по табло) не показва повече от 70-75 градуса, бавно загрява, струята на водата в казанчето ми се струва, че е доста бавна а като форсирам двигателя се усилва но доста малко, в градски условия (София, задръствания) температурата отива към 100-те градуса (по табло) и като я форсирам няколко пъти - спада. Това е като цяло положението.
Та.. някой, който е правил тази процедура би ли обяснил какви са стъпките при смяната на водната помпа.
Замислил съм смяна на водната помпа на ABF-а (с климатроник). Симптомите са: извънградско Т (по табло) не показва повече от 70-75 градуса, бавно загрява, струята на водата в казанчето ми се струва, че е доста бавна а като форсирам двигателя се усилва но доста малко, в градски условия (София, задръствания) температурата отива към 100-те градуса (по табло) и като я форсирам няколко пъти - спада. Това е като цяло положението.
Та.. някой, който е правил тази процедура би ли обяснил какви са стъпките при смяната на водната помпа.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?
По скоро си мисля, че е термостат, а не водна помпа.
- TheExorcist
- Мнения: 304
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
- Автомобил: Golf 3 94
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?
_B4_ написа:По скоро си мисля, че е термостат, а не водна помпа.
Помпата е закупена така или иначе. А и започна да вие!
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?
В такъв случай сменяй помпата, но мисля че няма да решиш проблема с температурата без смяна на термостата.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на водна помпа на ABF? Как?
Като сменяш помпата наистина смени и термостата. Не вярвам да е толкова скъп. Също така задължително промии добре системата и смени и антифриза.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта