Смяна на клеморед-става много лесно!
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Размера е 27 мм.Шайба с дебелина 10 мм се пробива в центъра с диаметър 27 мм.Срязва се половинката,за да се вкара зад втулката и със трираменната скоба показана по-горе се вади много лесно.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Това е "вярната скоба":
http://store.picbg.net/pubpic/B6/33/de17e89ea9aab633.jpg
http://store.picbg.net/pubpic/B6/33/de17e89ea9aab633.jpg
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Здравейте,
сменях преди малко клемореда и направих няколко снимки, понеже ми се струва че е доста по-лесно да се сменя по този начин. Каляската е Пасат Б4 без чупещ волан. Уточнявам го понеже тези които са с чупещ волан, може би да има нещо по-различно при сглобката. Както колегите по-горе посъветваха, развива се застопоряващият болт долу на карето, като по този начин се избягва ваденето на втулката със скобата за лагери.
1. Първата стъпка е да се завърти волана на 45 градуса наляво - в тази позиция с два ключа номер 13 се развива застопоряващият болт долу на карето. Воланът се завърта в тази позиция, за да е удобно да се държи контра с единия ключ, а с другия да се развива. Тези които се чудят за кое каре става дума, имам предвид това което предава въртеливото движение от кормилния прът към хидравличната рейка. Достъпва се вътре от купето, където са педалите, като предварително се демонтира пластмасовия капак, за да има достъп. За съжаление, нямам снимка.
2. После се развиват двете "рапидки", които крепят пластмасовия кожух около волана. Кожухът се разполовява, разкачват се ел. конекторите - около 7-8 на брой конектора и се отвива ето този болт. За развиването му се използва шестограм 6 мм.
3. Издърпва се целият волан с пръта и се отвива винтчето което крепи клемореда към патроника.
За развиването на това винтче се използва права часовникарска отвертка с ширина 2 мм. Нужно е да е с тънка дръжка, понеже винтчето е под ъгъл и няма да може да се достигне главата на винта. Аз ползвах такава отвертка:
Ето го и самият клеморед:
Там където се захваща кормилният прът към карето, има напречен улей на самите шлици през който минава застопоряващият болт. Има едно единствено положение в което кормилният прът може да влезе правилно в карето. Ако не се улучат правилно шлиците, застопоряващият болт няма да може да мине през улея. Това май беше най-трудната част от занятието. Понеже (за учудване) при мен се получи от първия път, работата мина безпроблемно.
сменях преди малко клемореда и направих няколко снимки, понеже ми се струва че е доста по-лесно да се сменя по този начин. Каляската е Пасат Б4 без чупещ волан. Уточнявам го понеже тези които са с чупещ волан, може би да има нещо по-различно при сглобката. Както колегите по-горе посъветваха, развива се застопоряващият болт долу на карето, като по този начин се избягва ваденето на втулката със скобата за лагери.
1. Първата стъпка е да се завърти волана на 45 градуса наляво - в тази позиция с два ключа номер 13 се развива застопоряващият болт долу на карето. Воланът се завърта в тази позиция, за да е удобно да се държи контра с единия ключ, а с другия да се развива. Тези които се чудят за кое каре става дума, имам предвид това което предава въртеливото движение от кормилния прът към хидравличната рейка. Достъпва се вътре от купето, където са педалите, като предварително се демонтира пластмасовия капак, за да има достъп. За съжаление, нямам снимка.
2. После се развиват двете "рапидки", които крепят пластмасовия кожух около волана. Кожухът се разполовява, разкачват се ел. конекторите - около 7-8 на брой конектора и се отвива ето този болт. За развиването му се използва шестограм 6 мм.
3. Издърпва се целият волан с пръта и се отвива винтчето което крепи клемореда към патроника.
За развиването на това винтче се използва права часовникарска отвертка с ширина 2 мм. Нужно е да е с тънка дръжка, понеже винтчето е под ъгъл и няма да може да се достигне главата на винта. Аз ползвах такава отвертка:
Ето го и самият клеморед:
Там където се захваща кормилният прът към карето, има напречен улей на самите шлици през който минава застопоряващият болт. Има едно единствено положение в което кормилният прът може да влезе правилно в карето. Ако не се улучат правилно шлиците, застопоряващият болт няма да може да мине през улея. Това май беше най-трудната част от занятието. Понеже (за учудване) при мен се получи от първия път, работата мина безпроблемно.
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Колеги,мисля,че клемореда ми е за смяна ,а симптомите са,че колата пали чак когато в крайно положение завъртя ключа и то със сила или рязко завъртя до край! Имах преди време ауди и му сменях веднъж(подключ(клеморед) и веднъж и ключ и подключ),но тогава изобюо не палеше пущината,!
Та въпроса ми е знае ли някой какви са симптомите за повреден клейморед!
Колата е поло 1,9 1999 г.
А иначе избирам начина на колегата който казва да счупя стария клеиморед и да сложа нов с по голяма видия без да свалям волана!
Благодаря ви предварително за отговорите!
Та въпроса ми е знае ли някой какви са симптомите за повреден клейморед!
Колата е поло 1,9 1999 г.
А иначе избирам начина на колегата който казва да счупя стария клеиморед и да сложа нов с по голяма видия без да свалям волана!
Благодаря ви предварително за отговорите!
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Ами горе долу това са симптомите. Или въобще не пали, или трябва да си играеш с ключа докато захапе.... рабира се проблема може и да е в нещо друго?
Иначе ако извадиш старият клеморед с клещи най-вероятно ще се разпадне на 2 части и за да извадиш оригиналната видия (№3 на снимката) трябва да счупиш малко пластмасово ухо на старият клеморед (намир се дълбоко вътре в дупката на клемореда) , а новата видия се слага на друго място - виж снимката - №2.
(ако не извадиш старата видия новият клеморед няма да влезе)
Иначе ако извадиш старият клеморед с клещи най-вероятно ще се разпадне на 2 части и за да извадиш оригиналната видия (№3 на снимката) трябва да счупиш малко пластмасово ухо на старият клеморед (намир се дълбоко вътре в дупката на клемореда) , а новата видия се слага на друго място - виж снимката - №2.
(ако не извадиш старата видия новият клеморед няма да влезе)
- georgebonev
- Мнения: 3096
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Смених клемореда и на моя голф 3. Без скоба, с издърпване на целия кормилен прът.
За пластмасите долу при карето ви е нужна права отвертка по- широчка за две пластмасови гайки.
Има и още две- три подобни, но те се завъртват на 90 градуса на ръка.
Освен болта долу при педалите, свалих и пластмасите зад волана и тези пред/над бушониерата за да имам повече свободно място за работа.
Развива се и гайката ( ключ 11 при мен), която държи планката с лостчетата, както и държи пръта на волана да не излезе нагоре.
Когато поставях пръта на волана обратно, кардана под пружината долу просто го натиснах с ръка към пръта, като преди това с другата ръка нагласих волана и го придържах в позиция. Влезе си на правилното място от втория път.
За този кардан става въпрос (снимка от нет-а):
Въпреки, че бях нагласил волана да е прав предния път, когато сменях лостчетата, сега се получи отново леко завъртане, което може да се корегира вече с отвиване на гайката на волана, изваждане и поставяне отново на позиция, ако не ви се занимава отново да сваляте и слагате болта и да дърпате и бутате целия прът.
Пробвах да стигна до прословутото болтче и като свалих таблото с уредите, но се оказа, че самото болтче е закрито от тръбата, в която влиза кормилния прът. Тази тръба има един изрязан канал от към клемореда и си мисля, че ако се прореже още малко надолу около 2-3 см., сигурно ще може вече и само с отвертка от към таблото с уреди
За пластмасите долу при карето ви е нужна права отвертка по- широчка за две пластмасови гайки.
Има и още две- три подобни, но те се завъртват на 90 градуса на ръка.
Освен болта долу при педалите, свалих и пластмасите зад волана и тези пред/над бушониерата за да имам повече свободно място за работа.
Развива се и гайката ( ключ 11 при мен), която държи планката с лостчетата, както и държи пръта на волана да не излезе нагоре.
Когато поставях пръта на волана обратно, кардана под пружината долу просто го натиснах с ръка към пръта, като преди това с другата ръка нагласих волана и го придържах в позиция. Влезе си на правилното място от втория път.
За този кардан става въпрос (снимка от нет-а):
Въпреки, че бях нагласил волана да е прав предния път, когато сменях лостчетата, сега се получи отново леко завъртане, което може да се корегира вече с отвиване на гайката на волана, изваждане и поставяне отново на позиция, ако не ви се занимава отново да сваляте и слагате болта и да дърпате и бутате целия прът.
Пробвах да стигна до прословутото болтче и като свалих таблото с уредите, но се оказа, че самото болтче е закрито от тръбата, в която влиза кормилния прът. Тази тръба има един изрязан канал от към клемореда и си мисля, че ако се прореже още малко надолу около 2-3 см., сигурно ще може вече и само с отвертка от към таблото с уреди
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
georgebonev написа:Пробвах да стигна до прословутото болтче и като свалих таблото с уредите, но се оказа, че самото болтче е закрито от тръбата, в която влиза кормилния прът...
затова трябва да се счупи (издърпа) старият клеморед и през отворилата се дупка махаш болтчето, и си спестяваш вадене на волани/кормилни прътове!
- georgebonev
- Мнения: 3096
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Ами... първо го напънах с клещи, но нещо много се заинати и го оставих. Свалих си волана и пръта и стана лесно и чисто... Запазих си и стария клеморед за всеки случай...
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Здравейте колеги. Стигнах и аз до проблема с клемореда, но всичко направих и накрая ми се опря карето с пружинката. Няма слагане това нещо. Ще пробвам да извадя седалката и пак да лежа да пробвам. Откачих го и от рейката с двете гайки, защото ми се вижда невъзможно да го сложа така както е закачено. Някакви съвети да имате за по лесно слагане от към частта с пружинката? Прочетох във Vortex форума всичко, но се пак да ви попитам.
Последна промяна от Milenkatara на Съб 11 фев 2017 19:06, променено общо 1 път.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Няма нужда да се откача откъм рейката. Пружинката между карето и колона се свива и задържа в свито състояние с помощта на 3 свински опашки. След монтажа режеш опашките и махаш остатъците.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Благодаря много ще пробвам и този вариант. Имали значение в какво положение е кормилни прът, защото колата е с "чупещ" волан или просто да влезне без значение от позицията на волана? Пробвах и варианта без пружинка да видя как влиза в шлица и пак не успявах да го вкарам, явно не съм уцелвал шлица точно, затова и разкачих двете гайки.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Има жлеб на кормилния прът, в средата на канала за болта. Този жлеб влиза в среза на карето.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Някой ако знае друг начин или инструмент за поставяне да сподели моля? Явно нямам толкова сила да натисна пружината, 2мм не достигат да влезне шлица докрай и да сложа болта в жлеба. Всяка помощ ще бъде добре дошла :)
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Може би си скъсил кормилната щанга, докато си сменял клемореда. Тя е от две части, подвижни помежду си. В горната има един отвор около 8 mm. Издърпай долната част докато в отвора се покаже прегъвката на една ламарина, закрепена за долната част. Прегъвката трябва да е на средата.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на клеморед-става много лесно!
Кормилният прът се е свил навътре и отдолу шлица не се показва почти целият. Какъв е варианта с дърпане или млатене с чук?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 72 госта