Сравнително лесно се сменят.
Относно стърчащите маркучи мисля, че сам трябва да прецениш как са изолирани. Може да ползваш това за тест: http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1474293#1474293 .
Golf MK4 1.6 гасне при студен двигател
kickd0wn написа:@tonyM: мога направо да ти кажа какъв е проблема, понеже минах по същият път с моята кола. Отне ми няколко месеца да го отстраня. Водих колата в три различни сервиза и никъде не успяха да я оправят.
Грешката беше същата: Upper limit reached, което ти вече си се осведомил какво значи. Повод за тази грешка са или дупка в изходящият колектор или тръбите преди ламбда сондата, от която влиза въздух, който реално не е измерен от MAF и сондата се шашка или въздух, който влиза между всмукателният колектор и блока и отново не е измерен от MAF. И при двата случая ламбдата се старае да компенсира, но не може.
При мен беше вторият вариант, понеже си бях играл с всмукателният колектор. Между колектора и блока има четири о-пръстена, които бяха доста изпечени и не си вършеха работата да уплътняват и реално от там ми е влизъл въздух. Когато загрее двигатела обаче понеже материалите се разширяват дупката се е запушвала и нещата се оправяха. От тук произтичаше и кофти условието за диагностика - колата да е студена. В три сервиза колата ми стоя по 1 седмица и никъде не оправиха проблема. Накрая сам проучих, смених си тия о-пръстени и работата заспа.
Това, че си слагал газ говори за много сходна ситуация, така че бих те посъветвал да почистиш между колектора и блока и да си смениш уплътненията.
Успех.
Браво, колега! Ето за това са Форумите.
Абсолютно има резон в това, което си написал. Още повече, че си разрешил проблема в твоя случай. Имам спрей за лесен старт, и при първа възможност (през почивните дни може би) ще махна корите върху двигателя, и ще пръскам около всумкателния колектор (по точно по целия път на въздуха между MAF-a и блока) на студено, за да видя откъде смуче. Ще чакам и колегата golf777 да каже дали е разрешил проблема в неговия случай. Ще пиша при резултати в моя случай!
- Green_Madness
- Мнения: 847
- Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- golf777
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
- Автомобил: mk4 gti 1999
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
ми да ви кажа честно колата още си е в сервиза/направена но не съм я взел/вчера разглобих всичко дросели,колектори,махнах ги чак от блока за да мога да си запуша тръбичките който са бяха за газовата.Но въздих не е смучила а на дросела датчика за празен се замотава и през повечето пъти не дава инфо на компа,че колата е на обороти при студен двигател не дава нужното гориво.
Последна промяна от golf777 на Пет 21 ное 2008 21:16, променено общо 1 път.
golf777 написа::D ми да ви кажа честно колата още си е в сервиза/направена но не съм я взел/вчера разглобих всичко дросели,колектори,махнах ги чак от блока за да мога да си запуша тръбичките който са бяха за газовата.Но въздих не е смучила а на дросела датчика за празен се замотава и през повечето пъти не дава инфо на компа,че колата е на обороти при студен двигател не дава нужното гориво.
Колега, след като вземеш колата, напиши как точно си разрешил проблема.
- golf777
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
- Автомобил: mk4 gti 1999
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
днес сутринта/9.00/ си взех колата да не им заема място я бяха оставили на плаца,беше около 5-6 градуса.Паля без да подавам газ и колата си държи 1000 оборота и Не гасне,Не тресе или прехълцва.Като цяло нищо не е сменяно при мен изчистена и адаптирана дроселова клапа и почистени пистите там където е стъпковото мооторче/нещо не мога да го обясня/намира се на дроселовата клапа там където влиза буксата,черна пласмасова кутийка с 4-5 болчета/
Писах същото и в темата http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=116228&postdays=0&postorder=asc&start=15.
Засега проблема продължава, колеги. Още не съм имал време да махна всмукателните колектори и да сменя О-пръстените- ще се изисква повече време. А също и да прегледам изпускателния колектор до Ламбда-сондата за дупки.
Засега първото, което направих е, че отворих капака на дроселната клапа, дето са потенциометрите, и напръсках с контактен спрей по пистите. Раздвижих плъзгачите, пак напръсках, изчаках да изсъхне, сложих малко смазка за механики на зъбните колела на серво мотора, почистих капака и уплътнението, и затворих. Причината да направя това е, че на VAG-COM наблюдавам, че ъгъла на отваряне на клапата при празен ход е 1.0-1.5 градуса, при условие, че трябва да е 1.9-5.7 градуса. Може би клапата е ОК и се опитва да компенсира засмукването на въздух отнякъде другаде. Освен това, преди да сложа ГИ, с VAG-COM съм гледал колко въздух отчита MAF-a при загрял двигател на празен ход, и беше между 100 и 120. А сега е около 90, при същите условия. Може пък и MAF-a да отчита по-малки стойности, отколкото трябва. Но е малко вероятно- гледам, че в движение стойностите му ходят понякога до 400. Правих даже теста, описан в http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info и изглежда MAF-a e OK.
Второто, което направих, е че за всеки случай намазах със силикон около двата щуцера на всмукателния колектор след дроселната клапа, дане би от там да смуче. Проверих МАП-а на ГИ и изпарителя дали са херметични (закачени след въпросните два щуцера). Като сваля всмукателния колектор, ще намажа със силикон и около щуцерите, дето влизат маркучетата на газовите инжектори. Тук е мястото да спомена: може ли проблема да идва от засмукване на въздух от недобре затворил/затворили газов инжектор/инжектори. Какво мислите?
Ще наблюдавам тази седмица как ще се държи след направените интервенции.
Засега проблема продължава, колеги. Още не съм имал време да махна всмукателните колектори и да сменя О-пръстените- ще се изисква повече време. А също и да прегледам изпускателния колектор до Ламбда-сондата за дупки.
Засега първото, което направих е, че отворих капака на дроселната клапа, дето са потенциометрите, и напръсках с контактен спрей по пистите. Раздвижих плъзгачите, пак напръсках, изчаках да изсъхне, сложих малко смазка за механики на зъбните колела на серво мотора, почистих капака и уплътнението, и затворих. Причината да направя това е, че на VAG-COM наблюдавам, че ъгъла на отваряне на клапата при празен ход е 1.0-1.5 градуса, при условие, че трябва да е 1.9-5.7 градуса. Може би клапата е ОК и се опитва да компенсира засмукването на въздух отнякъде другаде. Освен това, преди да сложа ГИ, с VAG-COM съм гледал колко въздух отчита MAF-a при загрял двигател на празен ход, и беше между 100 и 120. А сега е около 90, при същите условия. Може пък и MAF-a да отчита по-малки стойности, отколкото трябва. Но е малко вероятно- гледам, че в движение стойностите му ходят понякога до 400. Правих даже теста, описан в http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info и изглежда MAF-a e OK.
Второто, което направих, е че за всеки случай намазах със силикон около двата щуцера на всмукателния колектор след дроселната клапа, дане би от там да смуче. Проверих МАП-а на ГИ и изпарителя дали са херметични (закачени след въпросните два щуцера). Като сваля всмукателния колектор, ще намажа със силикон и около щуцерите, дето влизат маркучетата на газовите инжектори. Тук е мястото да спомена: може ли проблема да идва от засмукване на въздух от недобре затворил/затворили газов инжектор/инжектори. Какво мислите?
Ще наблюдавам тази седмица как ще се държи след направените интервенции.
Проблема при мен е разрешен!
Писал съм за решението в темата http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1532288#1532288
Писал съм за решението в темата http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1532288#1532288
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 10 дек 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: гасне при студен двигател голф4 1.6
Благодаря на всички писали по темата при мен също проблема с тресенето на двигателя когато е студен мотора и придръпването при рязко подаване на газ (при студен двигател) е решен..... СМЯНА УПЛЪТНЕНИЯ ВСМУКАТЕЛЕН КОЛЕКТОР 4бр. х 6лв. Не бързайте да сменяте нищо друго..първо пробвайте с уплътненията...
Голф4 1.6I AKL
Голф4 1.6I AKL
- didyss
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 21 юли 2009 22:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: гасне при студен двигател голф4 1.6
Мн благодарско колеги, малко позабравена тема, но много ми е от полза, остана само и аз да пробвам на моята кола, дали ще стане със сняма на о-пръстени
ще пиша за да кажа как е
п.с. Мноооого ядове сутрин ....
ще пиша за да кажа как е
п.с. Мноооого ядове сутрин ....
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: гасне при студен двигател голф4 1.6
а кви са тия О прьстени?
- izzo_
- Мнения: 74
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
- Автомобил: VW Jetta 5 FSI
- Двигател: BVY 2006 150hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: гасне при студен двигател голф4 1.6
Това зеленото е О-пръстена. От горната страна на колекторите се развиват два болта (мисля бяха еврейска звезда). От долната страна на колекторите се развиват 2 гайки и няколко шестограма. Развивате, сваляте колектора (държи се също на две планки отгоре, трябва да го извадите от тях), с една отвертка махате изпечените стари уплътнения, слагате новите и воала - оборотите заспиват сутрин на студено
Благодарско на колегите, които помогнаха за разрешаването на проблема. Два месеца мъки всяка сутрин. За да сте сигурни, че в уплътненията е проблема, както казаха другите колеги, напръскайте със стартгаз около колекторите и ако се вдигат оборотите при пръскане, значи смучи оттам.
4 пръстена по 8лв = 32лв, сменяйте смело!
- Bots' Revenge
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 0:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: гасне при студен двигател голф4 1.6
Искам да благодаря на колегата kickd0wn за решението на проблема с гасненето. Имах същия проблем с моята Bora с AKL мотор. Известно време след като сложих ГИ при студен старт колата не държеше обороти в рамките на около минута. След това се закрепваше.
Послушах съвета на kickd0wn и смених о-пръстените на входящите колектори. Днес вече колата запали нормално и нямаше никакви проблеми. Май съм третият или четвъртият, който си разрешава проблема по тоя начин. Явно това е добро решение.
Благодаря.
Послушах съвета на kickd0wn и смених о-пръстените на входящите колектори. Днес вече колата запали нормално и нямаше никакви проблеми. Май съм третият или четвъртият, който си разрешава проблема по тоя начин. Явно това е добро решение.
Благодаря.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта