Golf MK4 1.6 гасне при студен двигател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kickd0wn » Вто 18 ное 2008 15:31


Сравнително лесно се сменят.

Относно стърчащите маркучи мисля, че сам трябва да прецениш как са изолирани. Може да ползваш това за тест: http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1474293#1474293 .




Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Вто 18 ное 2008 21:07


kickd0wn написа:@tonyM: мога направо да ти кажа какъв е проблема, понеже минах по същият път с моята кола. Отне ми няколко месеца да го отстраня. Водих колата в три различни сервиза и никъде не успяха да я оправят.

Грешката беше същата: Upper limit reached, което ти вече си се осведомил какво значи. Повод за тази грешка са или дупка в изходящият колектор или тръбите преди ламбда сондата, от която влиза въздух, който реално не е измерен от MAF и сондата се шашка или въздух, който влиза между всмукателният колектор и блока и отново не е измерен от MAF. И при двата случая ламбдата се старае да компенсира, но не може.

При мен беше вторият вариант, понеже си бях играл с всмукателният колектор. Между колектора и блока има четири о-пръстена, които бяха доста изпечени и не си вършеха работата да уплътняват и реално от там ми е влизъл въздух. Когато загрее двигатела обаче понеже материалите се разширяват дупката се е запушвала и нещата се оправяха. От тук произтичаше и кофти условието за диагностика - колата да е студена. В три сервиза колата ми стоя по 1 седмица и никъде не оправиха проблема. Накрая сам проучих, смених си тия о-пръстени и работата заспа.

Това, че си слагал газ говори за много сходна ситуация, така че бих те посъветвал да почистиш между колектора и блока и да си смениш уплътненията.

Успех.

Браво, колега! Ето за това са Форумите.
Абсолютно има резон в това, което си написал. Още повече, че си разрешил проблема в твоя случай. Имам спрей за лесен старт, и при първа възможност (през почивните дни може би) ще махна корите върху двигателя, и ще пръскам около всумкателния колектор (по точно по целия път на въздуха между MAF-a и блока) на студено, за да видя откъде смуче. Ще чакам и колегата golf777 да каже дали е разрешил проблема в неговия случай. Ще пиша при резултати в моя случай!


Потребителски аватар
krauser
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот krauser » Вто 18 ное 2008 21:38


Колеги аз имам същия проблем но от месец и половина не го е правила . Също карам с ГИ но и преди това го правеше. Та заредих един резервоар с 98Н и след три дена спря да гасне сутрин. Имам още 1/2 бензинец и като свърши ще пробвам пак с 95Н и квото сабя покаже. може и бензина да е скапан .


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Чет 20 ное 2008 9:46


Ще пускам мнение в мойта тема за ремонтите, на да пиша и тук - същата история ми беше рано сутрин или въобще на студен двигател - смених температурния датчик и вече всичко е ток!


Потребителски аватар
golf777
Мнения: 1439
Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
Автомобил: mk4 gti 1999
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: Харманли
Контакти:

Мнениеот golf777 » Чет 20 ное 2008 15:19


:D ми да ви кажа честно колата още си е в сервиза/направена но не съм я взел/вчера разглобих всичко дросели,колектори,махнах ги чак от блока за да мога да си запуша тръбичките който са бяха за газовата.Но въздих не е смучила а на дросела датчика за празен се замотава и през повечето пъти не дава инфо на компа,че колата е на обороти при студен двигател не дава нужното гориво.

Изображение

Последна промяна от golf777 на Пет 21 ное 2008 21:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Чет 20 ное 2008 19:23


golf777 написа::D ми да ви кажа честно колата още си е в сервиза/направена но не съм я взел/вчера разглобих всичко дросели,колектори,махнах ги чак от блока за да мога да си запуша тръбичките който са бяха за газовата.Но въздих не е смучила а на дросела датчика за празен се замотава и през повечето пъти не дава инфо на компа,че колата е на обороти при студен двигател не дава нужното гориво.

Колега, след като вземеш колата, напиши как точно си разрешил проблема.


Потребителски аватар
golf777
Мнения: 1439
Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
Автомобил: mk4 gti 1999
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: Харманли
Контакти:

Мнениеот golf777 » Пет 21 ное 2008 21:28


днес сутринта/9.00/ си взех колата да не им заема място я бяха оставили на плаца,беше около 5-6 градуса.Паля без да подавам газ и колата си държи 1000 оборота и Не гасне,Не тресе или прехълцва.Като цяло нищо не е сменяно при мен изчистена и адаптирана дроселова клапа и почистени пистите там където е стъпковото мооторче/нещо не мога да го обясня/намира се на дроселовата клапа там където влиза буксата,черна пласмасова кутийка с 4-5 болчета/


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Нед 30 ное 2008 9:39


Писах същото и в темата http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=116228&postdays=0&postorder=asc&start=15.
Засега проблема продължава, колеги. Още не съм имал време да махна всмукателните колектори и да сменя О-пръстените- ще се изисква повече време. А също и да прегледам изпускателния колектор до Ламбда-сондата за дупки.
Засега първото, което направих е, че отворих капака на дроселната клапа, дето са потенциометрите, и напръсках с контактен спрей по пистите. Раздвижих плъзгачите, пак напръсках, изчаках да изсъхне, сложих малко смазка за механики на зъбните колела на серво мотора, почистих капака и уплътнението, и затворих. Причината да направя това е, че на VAG-COM наблюдавам, че ъгъла на отваряне на клапата при празен ход е 1.0-1.5 градуса, при условие, че трябва да е 1.9-5.7 градуса. Може би клапата е ОК и се опитва да компенсира засмукването на въздух отнякъде другаде. Освен това, преди да сложа ГИ, с VAG-COM съм гледал колко въздух отчита MAF-a при загрял двигател на празен ход, и беше между 100 и 120. А сега е около 90, при същите условия. Може пък и MAF-a да отчита по-малки стойности, отколкото трябва. Но е малко вероятно- гледам, че в движение стойностите му ходят понякога до 400. Правих даже теста, описан в http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info и изглежда MAF-a e OK.
Второто, което направих, е че за всеки случай намазах със силикон около двата щуцера на всмукателния колектор след дроселната клапа, дане би от там да смуче. Проверих МАП-а на ГИ и изпарителя дали са херметични (закачени след въпросните два щуцера). Като сваля всмукателния колектор, ще намажа със силикон и около щуцерите, дето влизат маркучетата на газовите инжектори. Тук е мястото да спомена: може ли проблема да идва от засмукване на въздух от недобре затворил/затворили газов инжектор/инжектори. Какво мислите?
Ще наблюдавам тази седмица как ще се държи след направените интервенции.


Потребителски аватар
golf777
Мнения: 1439
Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
Автомобил: mk4 gti 1999
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: Харманли
Контакти:

Мнениеот golf777 » Нед 30 ное 2008 10:37


колега моята няма проблем вече/май е направено същото което си приви и ти/ е и се запушиха маркучите за газовата която изхвърлих


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Чет 25 дек 2008 12:22


Проблема при мен е разрешен! :D
Писал съм за решението в темата http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1532288#1532288


batstandi666
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 10 дек 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: гасне при студен двигател голф4 1.6

Мнениеот batstandi666 » Сря 16 юни 2010 7:26


Благодаря на всички писали по темата при мен също проблема с тресенето на двигателя когато е студен мотора и придръпването при рязко подаване на газ (при студен двигател) е решен..... СМЯНА УПЛЪТНЕНИЯ ВСМУКАТЕЛЕН КОЛЕКТОР 4бр. х 6лв. Не бързайте да сменяте нищо друго..първо пробвайте с уплътненията...
Голф4 1.6I AKL


Потребителски аватар
didyss
Мнения: 88
Регистриран на: Вто 21 юли 2009 22:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: гасне при студен двигател голф4 1.6

Мнениеот didyss » Пон 27 сеп 2010 22:43


Мн благодарско колеги, малко позабравена тема, но много ми е от полза, остана само и аз да пробвам на моята кола, дали ще стане със сняма на о-пръстени :)
ще пиша за да кажа как е :) :)
п.с. Мноооого ядове сутрин .... :banghead:


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: гасне при студен двигател голф4 1.6

Мнениеот nuri_3556 » Чет 09 дек 2010 2:02


а кви са тия О прьстени?


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: гасне при студен двигател голф4 1.6

Мнениеот izzo_ » Съб 15 яну 2011 16:05


Изображение

Това зеленото е О-пръстена. От горната страна на колекторите се развиват два болта (мисля бяха еврейска звезда). От долната страна на колекторите се развиват 2 гайки и няколко шестограма. Развивате, сваляте колектора (държи се също на две планки отгоре, трябва да го извадите от тях), с една отвертка махате изпечените стари уплътнения, слагате новите и воала - оборотите заспиват сутрин на студено :applause:

Благодарско на колегите, които помогнаха за разрешаването на проблема. Два месеца мъки всяка сутрин. За да сте сигурни, че в уплътненията е проблема, както казаха другите колеги, напръскайте със стартгаз около колекторите и ако се вдигат оборотите при пръскане, значи смучи оттам.

4 пръстена по 8лв = 32лв, сменяйте смело! :wink:


Потребителски аватар
Bots' Revenge
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 0:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: гасне при студен двигател голф4 1.6

Мнениеот Bots' Revenge » Чет 20 яну 2011 14:09


Искам да благодаря на колегата kickd0wn за решението на проблема с гасненето. Имах същия проблем с моята Bora с AKL мотор. Известно време след като сложих ГИ при студен старт колата не държеше обороти в рамките на около минута. След това се закрепваше.

Послушах съвета на kickd0wn и смених о-пръстените на входящите колектори. Днес вече колата запали нормално и нямаше никакви проблеми. Май съм третият или четвъртият, който си разрешава проблема по тоя начин. Явно това е добро решение.

Благодаря.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 192 госта