Вьпрос относно катализатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tomi2006
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Вьпрос относно катализатора

Мнениеот tomi2006 » Сря 17 дек 2008 16:46


Здравеите колеги ! Искам да питам като си свля катализатора права трьба ли да си сложа или резонаторно гьрне.Ства вапрос за ГОЛФ 3 2000-115кс. Предварително благодаря.




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Сря 17 дек 2008 17:53


С резонатора ще е по-тиха, но ако искаш повечко рев, слагай правата тръба :twisted:


Потребителски аватар
tomi2006
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tomi2006 » Сря 17 дек 2008 21:53


A за варвенето резонатора или трабата и трабата не ебава ли ламбдата.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 17 дек 2008 22:42


Да използвам темата на колегата за да не отварям нова такава и да попитам резонаторите универсални ли са или за всеки модел и двигател си има отделни. Освен това ако някой може да сподели цени ще е добре.
По въпроса на колегата, понеже и на мен ми предстои такава гимнастика /катализатора ми трака и дрънчи като консервна кутия защото е строшена питата явно/ определено мисля да прибягна до резонатор точно заради притеснения относно адекватната работа на ламбда сондата. Ако някой има впечатлениа относно работата на сондата при права тръба нека да сподели.


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Сря 17 дек 2008 23:27


Според мен премахването на катализатора ебава ламбда сондата.Особено пък замяната на оригиналното гърне с резонаторно или с тръба.Моят съвет е при махане на катализатор задължително да се пробва и да се покара с оригиналното гърне и ако звукът е поносим да си остане така.


Потребителски аватар
tomi2006
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tomi2006 » Сря 17 дек 2008 23:49


Колега какво разбираш под оригинално гьрне резонаторното да не е менте то намаля шума и льже ламдата.


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Чет 18 дек 2008 6:56


Имах предвид фабричното гърне на катализатора.И ми се струва,че точно на твоята кола ламбда сондата,от която пряко ти зависи вървежа и разхода,не случайно е поставена точно на него по специфичен и деликатен начин.За резонаторните гърнета си прав - ментаци за по 40-50 лв.,които,монтирани на мястото на катализатора се скапват бързо,докато заводското гърне е вечно.Колега,не ми се спори,просто изказвам мнение и се опитвам да съм полезен.Аз,например,съм с тръба - пробвах и други варианти,но при мен звукът си оставаше отвратителен,подобен на метално дрънчене.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Чет 18 дек 2008 12:07


Напълно съм съгласен с колегата Жоро За да се запази до най-голяма степен оригиналния вид на катализатора, най-добре да се "изтърбуши", един шев, и да се запази оригиналното си му гърне, според мен


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Мнениеот emohrisstov » Чет 18 дек 2008 12:22


snupeca написа:Напълно съм съгласен с колегата Жоро За да се запази до най-голяма степен оригиналния вид на катализатора, най-добре да се "изтърбуши", един шев, и да се запази оригиналното си му гърне, според мен


Колеги случайно да имате идея къде в София може да се направи тази операция КАЧЕСТВЕНО, много отдавна искам да махна катализатора, но точно заради тези проблеми, немога да се реша къде... :roll:


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Мнениеот doc_j » Чет 18 дек 2008 12:50


Изтърбушен катализатор = звук на изгорели газове, минаващи през празна консервна кутия (гаден гърлен метален звук). Освен това когато катализатора е празен се получава неприятно вредно завихряне на изгорелите газове, което води до не толкова точни показания на ламбда-сензора (при мен от това постепенно се натрупваха грешки). Отидох в М-К...33 и сложих резонаторно гърне - оттогава нямам проблем нито със звука, нито с вървежа. А относно това къде е ламбдата - и при мен беше в основата на катализатора, под ъгъл, сега е точно преди да започне удебеляването на резонатора. Следователно дори и права тръба да е - с ламбдата няма да има проблем.

И все пак според мен след всяка подобна намеса е добре да се прави процедурата за адаптация.


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Пет 19 дек 2008 17:35


Колеги ако махате катализатора ламбдата никога няма да подава верен сигнал на компютара най- добре ако махнете катализатора отидете да ви махнат и ламбдата при някой майстор и ще варви много повече колата ви


zmei
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Мнениеот zmei » Съб 20 дек 2008 11:55


Асега обясни малко как се маха сондата, с какво се замества?


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Съб 20 дек 2008 14:59


в компа правят нещо защото едно момче на едно бмв320 носи и кат я махнаха сега бмв каса гумите


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Съб 20 дек 2008 15:36


Това с махането на сондата са егати глупостите!(съжалявам не се сдържах!) А какъв разход има след това, кой подава данни на компа ???? Ако смените катализатора с тръба не ебавате ламбдата защото е вързана за генерацията преди катализатора! Обаче има едно "НО" поради високата температура на газовете ако сложите чиста тръба след няколко месеца ще смените средно гърне след това и задно казвам го от опит като патил !


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 20 дек 2008 15:45


vanko_5 написа:в компа правят нещо защото едно момче на едно бмв320 носи и кат я махнаха сега бмв каса гумите

В компа не правят нищо :idea:
Защо на БМВ може сравнително безболезнено да се откачи Ламбдата- питай тук: http://e30.bg/forum
Иначе какви ги върши Ламбда-сондата по принцип ще можеш да разбереш ето тук: http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=113723
Това, което мога да твърдя със сигуност е, че премествайки позицията на сондата- променяте времето, за което газовете стигат от изпускателните клапани до нея, съответно тя дава инфо на компа, но не в точния момент, в който той го очаква. Колкото е по-променено местото- толкова е по-голяма обърквацията.
Другото, което мога да твърдя е, че когато ми беше избушен катализатора (и оставена само кутията му), не се оплаквах от разход. Но след като си монтирах друг такъв- то разхода ми падна с около литър, без грам да се промени вървежа на колата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 171 госта