Вьпрос относно катализатора
- tomi2006
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 20:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Вьпрос относно катализатора
Здравеите колеги ! Искам да питам като си свля катализатора права трьба ли да си сложа или резонаторно гьрне.Ства вапрос за ГОЛФ 3 2000-115кс. Предварително благодаря.
Да използвам темата на колегата за да не отварям нова такава и да попитам резонаторите универсални ли са или за всеки модел и двигател си има отделни. Освен това ако някой може да сподели цени ще е добре.
По въпроса на колегата, понеже и на мен ми предстои такава гимнастика /катализатора ми трака и дрънчи като консервна кутия защото е строшена питата явно/ определено мисля да прибягна до резонатор точно заради притеснения относно адекватната работа на ламбда сондата. Ако някой има впечатлениа относно работата на сондата при права тръба нека да сподели.
По въпроса на колегата, понеже и на мен ми предстои такава гимнастика /катализатора ми трака и дрънчи като консервна кутия защото е строшена питата явно/ определено мисля да прибягна до резонатор точно заради притеснения относно адекватната работа на ламбда сондата. Ако някой има впечатлениа относно работата на сондата при права тръба нека да сподели.
Имах предвид фабричното гърне на катализатора.И ми се струва,че точно на твоята кола ламбда сондата,от която пряко ти зависи вървежа и разхода,не случайно е поставена точно на него по специфичен и деликатен начин.За резонаторните гърнета си прав - ментаци за по 40-50 лв.,които,монтирани на мястото на катализатора се скапват бързо,докато заводското гърне е вечно.Колега,не ми се спори,просто изказвам мнение и се опитвам да съм полезен.Аз,например,съм с тръба - пробвах и други варианти,но при мен звукът си оставаше отвратителен,подобен на метално дрънчене.
- emohrisstov
- Мнения: 1487
- Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Село София
- Контакти:
snupeca написа:Напълно съм съгласен с колегата Жоро За да се запази до най-голяма степен оригиналния вид на катализатора, най-добре да се "изтърбуши", един шев, и да се запази оригиналното си му гърне, според мен
Колеги случайно да имате идея къде в София може да се направи тази операция КАЧЕСТВЕНО, много отдавна искам да махна катализатора, но точно заради тези проблеми, немога да се реша къде...
- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Изтърбушен катализатор = звук на изгорели газове, минаващи през празна консервна кутия (гаден гърлен метален звук). Освен това когато катализатора е празен се получава неприятно вредно завихряне на изгорелите газове, което води до не толкова точни показания на ламбда-сензора (при мен от това постепенно се натрупваха грешки). Отидох в М-К...33 и сложих резонаторно гърне - оттогава нямам проблем нито със звука, нито с вървежа. А относно това къде е ламбдата - и при мен беше в основата на катализатора, под ъгъл, сега е точно преди да започне удебеляването на резонатора. Следователно дори и права тръба да е - с ламбдата няма да има проблем.
И все пак според мен след всяка подобна намеса е добре да се прави процедурата за адаптация.
И все пак според мен след всяка подобна намеса е добре да се прави процедурата за адаптация.
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
Това с махането на сондата са егати глупостите!(съжалявам не се сдържах!) А какъв разход има след това, кой подава данни на компа ???? Ако смените катализатора с тръба не ебавате ламбдата защото е вързана за генерацията преди катализатора! Обаче има едно "НО" поради високата температура на газовете ако сложите чиста тръба след няколко месеца ще смените средно гърне след това и задно казвам го от опит като патил !
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
vanko_5 написа:в компа правят нещо защото едно момче на едно бмв320 носи и кат я махнаха сега бмв каса гумите
В компа не правят нищо
Защо на БМВ може сравнително безболезнено да се откачи Ламбдата- питай тук: http://e30.bg/forum
Иначе какви ги върши Ламбда-сондата по принцип ще можеш да разбереш ето тук: http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=113723
Това, което мога да твърдя със сигуност е, че премествайки позицията на сондата- променяте времето, за което газовете стигат от изпускателните клапани до нея, съответно тя дава инфо на компа, но не в точния момент, в който той го очаква. Колкото е по-променено местото- толкова е по-голяма обърквацията.
Другото, което мога да твърдя е, че когато ми беше избушен катализатора (и оставена само кутията му), не се оплаквах от разход. Но след като си монтирах друг такъв- то разхода ми падна с около литър, без грам да се промени вървежа на колата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 171 госта