Парното сваля температурата много

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Парното сваля температурата много

Мнениеот javor_bg » Съб 03 яну 2009 15:14


Здравейте, колата Сеат Ибиза 1.4 АЕХ. В тия студове ако пусна парното стрелката на температурата както си е в нормално за загряла кола положение след 2 мин пада доста надолу, а като спра парното след 2 мин си се качва в нормално положение. Това нали е от много отворен термостат, който никога не затваря плътно явно ?

Термостат на BEHR ли да търся? Сигурно е 20-30 лева, нали ? Нали се сменяше като се развият няколко болта на един фланец и преди това се махне един маркуч. О-пръстени такива работи отделно ли трябва да си купувам? После обезвъздушавам от най-високата точка до включване на перката, нали ?

P.S. Колата е с климатик, парното не го пускам на най-висока степен.




Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот javor_bg » Съб 03 яну 2009 15:44


възможно ли е да е нещо от климатика ?


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Съб 03 яну 2009 15:48


Нормално държи 90 сигурно :roll: Като пуснеш парното е нормално да падне малко но до мах 80 не повече :wink:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Съб 03 яну 2009 15:48


Що ли си мисля, че парното няма нищо общо с термостата?


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Мнениеот apa6o » Съб 03 яну 2009 15:54


Ммм нормалната работна температура е 90 градуса а термостата би трябвало на 87 градуса да отваря ако не се лъжа и ако падне под тия градуси да затваря . Ако бъркам някой да ме поправи ама май си за ново термостатче :wink:


Потребителски аватар
peachbaby
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 23 дек 2008 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peachbaby » Съб 03 яну 2009 16:00


apa6o написа:Ммм нормалната работна температура е 90 градуса а термостата би трябвало на 87 градуса да отваря ако не се лъжа и ако падне под тия градуси да затваря . Ако бъркам някой да ме поправи ама май си за ново термостатче :wink:
мисля 4е си савсем прав колега.нов термостат behr струва около 20-25лв.сменяи и не му мисли.не би трябвало от пускането на парното толкова ряско да падне температурата.бях с развален термостат и трудно стигах 90гр.смених го и сега пускам -не пускам парно температурата не марда от 90.а не мога и да усетя кога се пуска перката.доволен сам от ,,,behr,,, :wink: :lol: :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 03 яну 2009 16:04


Термостат най-вероятно.
Купуваш,в комплекта си има 2-3 вида уплътнения,ползва се само едното.
Като го смениш,наливате антифриза,колкото хване,палиш,парното да е на макс отопление,ако си с парно,а не с климатроник,не е нужно да го пускаш,ако е с климатроник пусни го на най-ниска степен на вентилатора.Чакаш да отвори термостата...като отвори се долива необходимата течност - може и над 2 литра да е.Оставяш малко да поработи с отворена капачка.Системата се обезвъдушава сама.Като включи и перките,слагаш капачката на казанчето и газ.
Понеже е зима и при пуснато парно трудно ще загрее до включване на перките може да го пуснеш в началото,колкото да напълни радиаторчето и после да спреш,докато завъртят перката/перките.


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Мнениеот apa6o » Съб 03 яну 2009 16:10


Системата се обезвъдушава сама.
Ако си с газова уредба понякога стават фалове със обезвъздушаването :wink: Не е зле за секи случай да го знаеш :)


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Съб 03 яну 2009 16:12


apa6o написа:
Системата се обезвъдушава сама.
Ако си с газова уредба понякога стават фалове със обезвъздушаването :wink: Не е зле за секи случай да го знаеш :)

Я поясни за не посветените, с какво да внимаваме, че и аз скоро ще сменям термостат? :roll:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 03 яну 2009 16:14


apa6o написа:
Системата се обезвъдушава сама.
Ако си с газова уредба понякога стават фалове със обезвъздушаването :wink: Не е зле за секи случай да го знаеш :)

Затова изпарителят се слага на ниво под разширителното казанче.Като си пуснеш парното всичко се обезвъздушава :wink: .


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Мнениеот apa6o » Съб 03 яну 2009 16:16


Затова изпарителят се слага на ниво под разширителното казанче.Като си пуснеш парното всичко се обезвъздушава

Ако чичко майстор се е сетил разбира се :!: Това е лошото че понякога изпарителя се пада най-висока точка и стават фаловете :(


Потребителски аватар
peachbaby
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 23 дек 2008 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peachbaby » Съб 03 яну 2009 16:34


andro_ написа:Термостат най-вероятно.
Купуваш,в комплекта си има 2-3 вида уплътнения,ползва се само едното.
Като го смениш,наливате антифриза,колкото хване,палиш,парното да е на макс отопление,ако си с парно,а не с климатроник,не е нужно да го пускаш,ако е с климатроник пусни го на най-ниска степен на вентилатора.Чакаш да отвори термостата...като отвори се долива необходимата течност - може и над 2 литра да е.Оставяш малко да поработи с отворена капачка.Системата се обезвъдушава сама.Като включи и перките,слагаш капачката на казанчето и газ.
Понеже е зима и при пуснато парно трудно ще загрее до включване на перките може да го пуснеш в началото,колкото да напълни радиаторчето и после да спреш,докато завъртят перката/перките.
колега здр.преди около седмица сменях термостат и когато работата бе6е свар6ена с маистора наляхме антифриз в казан4ето.сас натискане на горния марку4 полека-лека допалнихме сас антифриз и запалихме.и аз като теб мислех 4е се обезвазду6ава като отвори6 капа4ката,пуска6 парното на max и ис4аква6 да отвори големия краг.но маистора ми каза и ми показа 4е нее задалжително.примен процедирахме така:запалихме колата,спрях парното на нула и така ис4акахме да загрее.колата загря и се вижда6е от наи високия марку4 на казан4ето как вав него отиват мехур4етата.попитах го за6то така ,а тои ми обясни 4е на vw капа4ката на казан4ето е с клапан4е като се обезвазду6и системата в каз.се образува налягане и през това клапан4е то излиза наван.и вси4ко е ок.капа4ка сас здраво клапан4е при друскане трябва да дранка.ако не -клапан4ето е блокирало.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 03 яну 2009 16:36


Не е задължително,но става бързо и на 1 път :wink: .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19576
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 03 яну 2009 18:14


myrshavija написа:Що ли си мисля, че парното няма нищо общо с термостата?

И правилно си мислиш ;)
Темостата отваря големия кръг.
А парното е разположено на малкия кръг на мотора.
Иначе казано- няма значение в какво положение е термостата, за да циркулира вода през радиаторчето на парното. Също така няма значение дали е пуснато или спряно парното при обезвъздушаването, защото водата си циркулира винаги, само се сменят въздушните потоци.

И все пак за болката на колегата javor... Не би трябвало парното да може да свали чак толкова много температурата.
Не знам. Ако нямаш филтър на входящия в купето въздух и се получава твърде голям топлообмен заради повишената въздушна циркулация... :dontknow:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Мнениеот pe6kata » Съб 03 яну 2009 18:56


В случая нама нищо общо с термостата. Радиаторчето е на малкия кръг,а термостата отваря когато температурата в малкия кръг достигне 85-87С и завърта водата през големия кръг. Ако не е обезвъздушен няма да имаш парно.
Температурата ти пада защото времето сега е доста студено и като пуснеш вентилатора на парното, особено на по-висока степен и ти охлажда мотора(малкия кръг), а и си с малък двигател...
Може би се получава само при работа на празен ход...
Ако имаш клапа, която затваря притока на външния въздух я включи и повече обороти на двигателя, и не пипай термостати и... :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта