Golf MK4 1.8 20V без турбо - Мнения?
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
- Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
- Двигател: BGB
- Местоположение: Sofia
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
всички казват, че поддръжката му е все пак по-скъпа от колкото 1.6 8в както и от 16в двигателя...според мен всичко е на приказки колко по скъпо ще е пък чак толкова немога да разбера...ако може някои собственик да даде цени на части/консумативи да направим ''compare''
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
Здрасти колега,
Ще започна така ... купих си точно такъв Голф 1.8 20V (125 h.p) AGN е кода на моторът (единствен за модела).
3 години = 68 000 км.
Ще се опитам да съм възможно най - изчерпателен. Подръжката на този тип двигател е нито повече нито по-малко трудна/скъпа от 1.8 Т. единственото по - евтино нещо са ти това че нямаш турбо (няма вероятност да ти се наложи да го ревизираш или сменяш) и от към запалването нещата са съвсем малко по - евтини, т.е. атмосферният мотор е с кабели и лули и 4 канална бобина в 1 тяло, а 1.8 Т е с бобинка за всевки цилиндър и е малко по- солено. Като цяло едва ли ще ти се наложи да я сменяш тази бобина някога през живота си ако някой умник не и разкаже играта.
Ще започна с слабите места които са характерни за този мотор.
1. Първото нещо, на което трябва да обърнеш внимание е въздушните пътища на картерните газове. Има една пластмасова тръбичка която излиза от долния край на блока (по - точно точно до алуминиевият фланец който е залепен за блока, а на него се навива малсеният филтър), като след това става гумен мъркуч, който се раздвоява малко по- нагоре в близост до главата и мъркуча на входящия въздух. Цялата система на картерните газове струваше около 200 лв. по простата причина, че се намира само като оригинална част от Порше България. На снимката съм отбелязъл в червено.
Ако има проблем с тези мъркучи, не се плаши, а просто се договори за цената и обясни, че е скъпо, за да може да не си изненадан в последствие. Ефектите, които се получават ако е спукан/пробит някой от тези мъркучи са 2: навлизане на въздух в т.нар интейк след дебитомера (т.е. обедняване на сместа -> намалвеане не мощността) и омасляване в областта на пробива.
2. Отнова преди да купиш колата погледни внимателно за течове на масло. 2 са слабите места - от въпросният алуминиев фланец (през който минава както масло, така и вода и има един вид охлаждаща функция на маслото). Та течът обикновенно е от към блока (двигателя), където има гарнитурка която има свойствата след годините употреба да просълзи. Може да се кара така, но дразни и може да те подведе на по късен - етап, че имаш проблеми с гарнитура на главата. Има случаи, вкоито влиза малко масло в охладителната система и майсоторчетата веднага те обуват с мега ремонта
На снимката фланецът е отбелязан с зелено.
И двете неща са лесно видим и се намират на предният край на двигателят от към радиатора.
3. Задължително при покупката си намери някой, който има VAG-COM. Бърз преглед на дебитомера и ламбда сонда. И най - малките нередности в някой от тези датчици и ще си много недоволен както от разход, така и от вървеж. Целият тест няма да отнеме повече от 5 мин. Аз смених ламбда - 160 лв. BOSCH абсолютно оригинална сонда.
4. Относно обслужването (ролки, ремъци, филтри ...) - най скъпото нещо при смяната на ангренажа е т.нар успокоител (втора малка ролка + амортисьор в алуминиево тяло).
При първото обслужване ми струваше около 450 лв. - ролки INNA, ремъци GEITZ, филтри MANN и масло Mobil 5W40.
Както казаха колегите по - рано ако имаш приятели/познати по магазините за авотчасти цената е много по-различна. Втората ми смяна на абсолютно всичко по ангренажната система от към части струваше 160 лв., а трудааааа си беше от мен. Инъче по сервизите варира от 80 и може да стигне и до 200 лв.
5. Лично мой съвет е да не закачаш катализатора освен ако не е крайно наложащо. Този модел на Фолксваген е с много приятен катализатор и премахването му е съпроводено с много мъки. Ако няко пък ти се наложи - пиши ми на ЛС и щр те посъветвам с какво да внимаваш и как да стане най - читаво.
6. С риск да предизвикам много излишни коментари ще споне и разхода. Преди да зьапочна да го закачам тоя двигател гореше 6-7 извънградско и около 10 Софийско. След многото глупости които му причиних разхода е +2 литра , но това аз съм си го преценил.
И последно за да не пиша километри. Не очаквай чудеса. Ако искаш нещо което да 'лети' , колата която търсиш е 1.8Т. Но последно, което мога да кажа за 1.8 атмосферката е че е скучен. Много ТДИ-та вече плакаха
Хайде и успех с избора. Дано да съм бил полезен.
Ще започна така ... купих си точно такъв Голф 1.8 20V (125 h.p) AGN е кода на моторът (единствен за модела).
3 години = 68 000 км.
Ще се опитам да съм възможно най - изчерпателен. Подръжката на този тип двигател е нито повече нито по-малко трудна/скъпа от 1.8 Т. единственото по - евтино нещо са ти това че нямаш турбо (няма вероятност да ти се наложи да го ревизираш или сменяш) и от към запалването нещата са съвсем малко по - евтини, т.е. атмосферният мотор е с кабели и лули и 4 канална бобина в 1 тяло, а 1.8 Т е с бобинка за всевки цилиндър и е малко по- солено. Като цяло едва ли ще ти се наложи да я сменяш тази бобина някога през живота си ако някой умник не и разкаже играта.
Ще започна с слабите места които са характерни за този мотор.
1. Първото нещо, на което трябва да обърнеш внимание е въздушните пътища на картерните газове. Има една пластмасова тръбичка която излиза от долния край на блока (по - точно точно до алуминиевият фланец който е залепен за блока, а на него се навива малсеният филтър), като след това става гумен мъркуч, който се раздвоява малко по- нагоре в близост до главата и мъркуча на входящия въздух. Цялата система на картерните газове струваше около 200 лв. по простата причина, че се намира само като оригинална част от Порше България. На снимката съм отбелязъл в червено.
Ако има проблем с тези мъркучи, не се плаши, а просто се договори за цената и обясни, че е скъпо, за да може да не си изненадан в последствие. Ефектите, които се получават ако е спукан/пробит някой от тези мъркучи са 2: навлизане на въздух в т.нар интейк след дебитомера (т.е. обедняване на сместа -> намалвеане не мощността) и омасляване в областта на пробива.
2. Отнова преди да купиш колата погледни внимателно за течове на масло. 2 са слабите места - от въпросният алуминиев фланец (през който минава както масло, така и вода и има един вид охлаждаща функция на маслото). Та течът обикновенно е от към блока (двигателя), където има гарнитурка която има свойствата след годините употреба да просълзи. Може да се кара така, но дразни и може да те подведе на по късен - етап, че имаш проблеми с гарнитура на главата. Има случаи, вкоито влиза малко масло в охладителната система и майсоторчетата веднага те обуват с мега ремонта
На снимката фланецът е отбелязан с зелено.
И двете неща са лесно видим и се намират на предният край на двигателят от към радиатора.
3. Задължително при покупката си намери някой, който има VAG-COM. Бърз преглед на дебитомера и ламбда сонда. И най - малките нередности в някой от тези датчици и ще си много недоволен както от разход, така и от вървеж. Целият тест няма да отнеме повече от 5 мин. Аз смених ламбда - 160 лв. BOSCH абсолютно оригинална сонда.
4. Относно обслужването (ролки, ремъци, филтри ...) - най скъпото нещо при смяната на ангренажа е т.нар успокоител (втора малка ролка + амортисьор в алуминиево тяло).
При първото обслужване ми струваше около 450 лв. - ролки INNA, ремъци GEITZ, филтри MANN и масло Mobil 5W40.
Както казаха колегите по - рано ако имаш приятели/познати по магазините за авотчасти цената е много по-различна. Втората ми смяна на абсолютно всичко по ангренажната система от към части струваше 160 лв., а трудааааа си беше от мен. Инъче по сервизите варира от 80 и може да стигне и до 200 лв.
5. Лично мой съвет е да не закачаш катализатора освен ако не е крайно наложащо. Този модел на Фолксваген е с много приятен катализатор и премахването му е съпроводено с много мъки. Ако няко пък ти се наложи - пиши ми на ЛС и щр те посъветвам с какво да внимаваш и как да стане най - читаво.
6. С риск да предизвикам много излишни коментари ще споне и разхода. Преди да зьапочна да го закачам тоя двигател гореше 6-7 извънградско и около 10 Софийско. След многото глупости които му причиних разхода е +2 литра , но това аз съм си го преценил.
И последно за да не пиша километри. Не очаквай чудеса. Ако искаш нещо което да 'лети' , колата която търсиш е 1.8Т. Но последно, което мога да кажа за 1.8 атмосферката е че е скучен. Много ТДИ-та вече плакаха
Хайде и успех с избора. Дано да съм бил полезен.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
Евала за изчерпателния коментар, аз да добавя защото бях питал за скоростната кутия при /1.4 и 1.6 са проблемните и трошащи се/ при 1.8 /125 и 150,180/ няма такива проблеми , не мога да ти кажа кода но със сигурност не се скапва като Green cap серията.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
- Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
- Двигател: BGB
- Местоположение: Sofia
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
Колега или как да те нарека незнам От няколко месеца чета за голф 4-ката във форума и мога да кажа, че съм избрал всичко за което съм се колебал...не съм от тези които питат какъв двигател да си вземат та дори незнаят бензин или дизел Запалил съм се много и мога да кажа, че знам повечето + и - на повечето двигатели на тази кола. Даже 1 приятел ме бъзика и ми казва: 'Когато си избираш голфче искам да дойда и аз...много ще ми е смешно като гледам как разбираш повече от джамбазите за този модел' Както и да е... в процес на събиране на пари съм Това което исках да кажа е, че досега в нито 1 тема не бях виждал по точно и ичерпателно мнение като твойто...незнам какво да кажа просто Евала! Не се учудвай като събера парите ако ти наспамя профила да идваш с мен да избираме същата количка (разбира се черпенето ще е огромно ) А иначе преди покупката задължително ще има тест драйв + диагностика
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
Благодаря, благодаря ... все пак за това сме тук, за да си помагаме.
Като решиш да почерпиш обади се, ако съм с времето и помощ при огледа ще има, пък и VAG-COMче ще домъкна. И да ... интересни са физионимите на повечето като усетят, че не всичко което блести е злато \
Пиши с радост бих те посъветвал
Като решиш да почерпиш обади се, ако съм с времето и помощ при огледа ще има, пък и VAG-COMче ще домъкна. И да ... интересни са физионимите на повечето като усетят, че не всичко което блести е злато \
Пиши с радост бих те посъветвал
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
- Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
- Двигател: BGB
- Местоположение: Sofia
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
намерих следното: 1.6 16в ( 0-100к/ч 10сек. 148Нм/4500об.) и 1.8 20в без турбо ( 0-100км/ч 9.9сек. 170Нм/4300об.) както виждате разликата в Нм е с предимство и то при по малки обороти а ти конете са +20 в полза на 1.8 двг, но времето 0-100 е еднакво...Въпросът ми е освен по-голямата еластичност в по-големите км/ч какво помагат тези + в полза на 1.8?
П.С. Ники дай пак 1 мнение
П.С. Ники дай пак 1 мнение
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
Към постовете на колегата Ники 1 искам да добавя някой неща.
1.8 е с блокбобина която е значително по-скъпа от бобините на 1.8 Т.
Единичните бобини имат предимство,в случай че някоя думне колата продължава да върви на 3 цилиндъра.А при блокбобината оставаш на място.
1.8 за да върви и да плачат дизелите трябва да го вкараш в над 4000 об. а тогава почва да прави водовъртеж в резервоара.Стойности от рода на 16-17 са съвсем нормални ако искаш да използваш всичките нютони.
При 1.8 Т ситуацията е подобна,но пък вървежа е коренно различен.Макар и само 25 коня на хартия,разликата зад волана е огромна.Тук имаш над 210 нютона преди 2000 об. и си по-силен от 90% от градските коли.
Турбото ако е здраво няма обслужване,не му се сменят ремъци и ролки,към него има 2 клапана и интеркулер,единственно се кара с по-скъпо масло.
Успех колега,
каквото и да избереш
1.8 е с блокбобина която е значително по-скъпа от бобините на 1.8 Т.
Единичните бобини имат предимство,в случай че някоя думне колата продължава да върви на 3 цилиндъра.А при блокбобината оставаш на място.
1.8 за да върви и да плачат дизелите трябва да го вкараш в над 4000 об. а тогава почва да прави водовъртеж в резервоара.Стойности от рода на 16-17 са съвсем нормални ако искаш да използваш всичките нютони.
При 1.8 Т ситуацията е подобна,но пък вървежа е коренно различен.Макар и само 25 коня на хартия,разликата зад волана е огромна.Тук имаш над 210 нютона преди 2000 об. и си по-силен от 90% от градските коли.
Турбото ако е здраво няма обслужване,не му се сменят ремъци и ролки,към него има 2 клапана и интеркулер,единственно се кара с по-скъпо масло.
Успех колега,
каквото и да избереш
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
- Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
- Двигател: BGB
- Местоположение: Sofia
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
наистина полезна информация, но питах за 1.6 16в и 1.8 без турбо...всички ми предлагат по-големите двигатели ( и наистина са много по надеждни от малките )...то всяко следващо е по-добро от предходното, но просто се задържах на този неискам да отивам по-нагоре
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
foxyto написа:намерих следното: 1.6 16в ( 0-100к/ч 10сек. 148Нм/4500об.) и 1.8 20в без турбо ( 0-100км/ч 9.9сек. 170Нм/4300об.) както виждате разликата в Нм е с предимство и то при по малки обороти а ти конете са +20 в полза на 1.8 двг, но времето 0-100 е еднакво...Въпросът ми е освен по-голямата еластичност в по-големите км/ч какво помагат тези + в полза на 1.8?
П.С. Ники дай пак 1 мнение
Ами могат така като гледам и по голям разход на гориво особено в града с около 2 литра .Аз съм с 1.6 16В и минавм 10-15 километра на отиване и толкова на връщане от центъра и като си засека разхода показва около 7,8 плюс това тръгвам със студена кола ,още повече че като засичах беше по студовете и не съм карал със 60 на 5
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
- Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
- Двигател: BGB
- Местоположение: Sofia
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
е да но има впредвид да сложа Газ в последствие и 1.8 ще се държи много по-добре от 1.6 а и 1.8 няма и дума против скоростните им кутий!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
конструктивно усложнен, крайно неремонтно удобен, лишен от всякаква инжинерна мисъл в това отношение
скъп е за поддръжка, един куп ремъци... знаете ли колко струва примерно обтягащия механизъм на веригата, троши се, но по принцип се износват само двата банана...
Единствено е оправдано, ако мотора е турбо и то не щото е с 25 коня отгоре, а защото малко коли могат да му се опрат в еластичност
сложили ли му 5 клапана и какво от това, нещо революционно ли има- много върви или малко гори!?
този мотор за да върви (а той не върви за конете си, един архаичен ПЛ, щото е пак 1.8 и същите коне върви много повече) иска обороти, въобще не е еластичен. А това е важното за един ежедневен автомобил. Откъм еластичност е даже несъпоставим с 2.0 8в.
Макар че не обичам дизелите, трябва да призная че силата на 4-ките е дизелите, бензините им са голям скок назад спрямо поколението от голф 2-3 (с някои изключения- 1.8т и вр6 24в). Мое мнение, не ангажирам никого с него, както и че пак говорейки за 90-те и около 2000-та, моторите са 1.8 и нагоре.
скъп е за поддръжка, един куп ремъци... знаете ли колко струва примерно обтягащия механизъм на веригата, троши се, но по принцип се износват само двата банана...
Единствено е оправдано, ако мотора е турбо и то не щото е с 25 коня отгоре, а защото малко коли могат да му се опрат в еластичност
сложили ли му 5 клапана и какво от това, нещо революционно ли има- много върви или малко гори!?
този мотор за да върви (а той не върви за конете си, един архаичен ПЛ, щото е пак 1.8 и същите коне върви много повече) иска обороти, въобще не е еластичен. А това е важното за един ежедневен автомобил. Откъм еластичност е даже несъпоставим с 2.0 8в.
Макар че не обичам дизелите, трябва да призная че силата на 4-ките е дизелите, бензините им са голям скок назад спрямо поколението от голф 2-3 (с някои изключения- 1.8т и вр6 24в). Мое мнение, не ангажирам никого с него, както и че пак говорейки за 90-те и около 2000-та, моторите са 1.8 и нагоре.
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
За преживяванията си с 1.6 на МК4 съм писал толкова пъти че има риск да стана досаден.
И май Пешката е прав.Търси си дизелче с роторна помпа и геометрия/1.9 110 коня/ и ще си решиш проблема.Поне са безумно здрави и с малки модове тръгват прилично.
И май Пешката е прав.Търси си дизелче с роторна помпа и геометрия/1.9 110 коня/ и ще си решиш проблема.Поне са безумно здрави и с малки модове тръгват прилично.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
Българска му работа ... никой не чете всеки си дрънка каквото на него му е кеф. Колеги, човекът е питал конкретен въпрос ... или си дайте мнението по него или ... не знам и аз.
Сега по темата. Нямам кой знае какви впечатления от 1,6. От това което съм видял със сигурност е по иконимичен от 1,8, а за вървежа няма какво да се спори, не е чак толкова голяма разлиакта но я има. Другата значителна разлика е че включвателите на 1,6 са с лостова система, докато на 1,8 е с жила и удоволствието от превключването е много по - голямо. За здравина на кутията, честно казано не мога да кажа. Май проблемите там идват от грижи, а не от самите тях.
Всеки си има препочитания. Сам си прецени. Единственото, в което никой не може да ме убеди е че има по - евтин вариант в дългосрочен план от бензинова кола на газ.
Успех още веднъж с покупката
Сега по темата. Нямам кой знае какви впечатления от 1,6. От това което съм видял със сигурност е по иконимичен от 1,8, а за вървежа няма какво да се спори, не е чак толкова голяма разлиакта но я има. Другата значителна разлика е че включвателите на 1,6 са с лостова система, докато на 1,8 е с жила и удоволствието от превключването е много по - голямо. За здравина на кутията, честно казано не мога да кажа. Май проблемите там идват от грижи, а не от самите тях.
Всеки си има препочитания. Сам си прецени. Единственото, в което никой не може да ме убеди е че има по - евтин вариант в дългосрочен план от бензинова кола на газ.
Успех още веднъж с покупката
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
pe6kata написа:................
+1 и от мен ,пък нека да не е по темата.Някога и аз се бях юрнал да вземам кола с такъв мотор четейки данните само по каталог - добре че не направих тази грешка.
niki1_j написа:Но последно, което мога да кажа за 1.8 атмосферката е че е скучен. Много ТДИ-та вече плакаха
Всеки има право да се самозаблуждава ,че ускорението на светофар е единственото интересно нещо в една кола
Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо
niki1_j написа: включвателите на 1,6 са с лостова система, докато на 1,8 е с жила
Колега проблема не е във включвателите.Тя и Ладата е с лостова система но не износва синхронизатори под 300 к км.
А на много от 1.6 моделчетата са на леща преди 200 к или тогава почват да се обаждат.
Айде със здраве
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта