Golf MK4 1.8 20V без турбо - Мнения?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
foxyto
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
Двигател: BGB
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот foxyto » Сря 22 фев 2012 22:49


всички казват, че поддръжката му е все пак по-скъпа от колкото 1.6 8в както и от 16в двигателя...според мен всичко е на приказки колко по скъпо ще е пък чак толкова немога да разбера...ако може някои собственик да даде цени на части/консумативи да направим ''compare''




Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот niki1_j » Съб 25 фев 2012 17:13


Здрасти колега,

Ще започна така ... купих си точно такъв Голф 1.8 20V (125 h.p) AGN е кода на моторът (единствен за модела).

3 години = 68 000 км.

Ще се опитам да съм възможно най - изчерпателен. Подръжката на този тип двигател е нито повече нито по-малко трудна/скъпа от 1.8 Т. единственото по - евтино нещо са ти това че нямаш турбо (няма вероятност да ти се наложи да го ревизираш или сменяш) и от към запалването нещата са съвсем малко по - евтини, т.е. атмосферният мотор е с кабели и лули и 4 канална бобина в 1 тяло, а 1.8 Т е с бобинка за всевки цилиндър и е малко по- солено. Като цяло едва ли ще ти се наложи да я сменяш тази бобина някога през живота си ако някой умник не и разкаже играта.

Ще започна с слабите места които са характерни за този мотор.

1. Първото нещо, на което трябва да обърнеш внимание е въздушните пътища на картерните газове. Има една пластмасова тръбичка която излиза от долния край на блока (по - точно точно до алуминиевият фланец който е залепен за блока, а на него се навива малсеният филтър), като след това става гумен мъркуч, който се раздвоява малко по- нагоре в близост до главата и мъркуча на входящия въздух. Цялата система на картерните газове струваше около 200 лв. по простата причина, че се намира само като оригинална част от Порше България. На снимката съм отбелязъл в червено.
Ако има проблем с тези мъркучи, не се плаши, а просто се договори за цената и обясни, че е скъпо, за да може да не си изненадан в последствие. Ефектите, които се получават ако е спукан/пробит някой от тези мъркучи са 2: навлизане на въздух в т.нар интейк след дебитомера (т.е. обедняване на сместа -> намалвеане не мощността) и омасляване в областта на пробива.

2. Отнова преди да купиш колата погледни внимателно за течове на масло. 2 са слабите места - от въпросният алуминиев фланец (през който минава както масло, така и вода и има един вид охлаждаща функция на маслото). Та течът обикновенно е от към блока (двигателя), където има гарнитурка която има свойствата след годините употреба да просълзи. Може да се кара така, но дразни и може да те подведе на по късен - етап, че имаш проблеми с гарнитура на главата. Има случаи, вкоито влиза малко масло в охладителната система и майсоторчетата веднага те обуват с мега ремонта :)

На снимката фланецът е отбелязан с зелено.

И двете неща са лесно видим и се намират на предният край на двигателят от към радиатора.

DSC_0542.jpg


3. Задължително при покупката си намери някой, който има VAG-COM. Бърз преглед на дебитомера и ламбда сонда. И най - малките нередности в някой от тези датчици и ще си много недоволен както от разход, така и от вървеж. Целият тест няма да отнеме повече от 5 мин. Аз смених ламбда - 160 лв. BOSCH абсолютно оригинална сонда.



4. Относно обслужването (ролки, ремъци, филтри ...) - най скъпото нещо при смяната на ангренажа е т.нар успокоител (втора малка ролка + амортисьор в алуминиево тяло).
При първото обслужване ми струваше около 450 лв. - ролки INNA, ремъци GEITZ, филтри MANN и масло Mobil 5W40.

Както казаха колегите по - рано ако имаш приятели/познати по магазините за авотчасти цената е много по-различна. Втората ми смяна на абсолютно всичко по ангренажната система от към части струваше 160 лв., а трудааааа си беше от мен. Инъче по сервизите варира от 80 и може да стигне и до 200 лв. :talk:

5. Лично мой съвет е да не закачаш катализатора освен ако не е крайно наложащо. Този модел на Фолксваген е с много приятен катализатор и премахването му е съпроводено с много мъки. Ако няко пък ти се наложи - пиши ми на ЛС и щр те посъветвам с какво да внимаваш и как да стане най - читаво.

6. С риск да предизвикам много излишни коментари ще споне и разхода. Преди да зьапочна да го закачам тоя двигател гореше 6-7 извънградско и около 10 Софийско. След многото глупости които му причиних разхода е +2 литра :beer , но това аз съм си го преценил.

И последно за да не пиша километри. Не очаквай чудеса. Ако искаш нещо което да 'лети' , колата която търсиш е 1.8Т. Но последно, което мога да кажа за 1.8 атмосферката е че е скучен. Много ТДИ-та вече плакаха eusa

Хайде и успех с избора. Дано да съм бил полезен. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот StS » Съб 25 фев 2012 17:20


Евала за изчерпателния коментар, аз да добавя защото бях питал за скоростната кутия при /1.4 и 1.6 са проблемните и трошащи се/ при 1.8 /125 и 150,180/ няма такива проблеми , не мога да ти кажа кода но със сигурност не се скапва като Green cap серията. :!: :idea:


foxyto
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
Двигател: BGB
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот foxyto » Съб 25 фев 2012 22:52


Колега или как да те нарека незнам :37: От няколко месеца чета за голф 4-ката във форума и мога да кажа, че съм избрал всичко за което съм се колебал...не съм от тези които питат какъв двигател да си вземат та дори незнаят бензин или дизел :shock Запалил съм се много и мога да кажа, че знам повечето + и - на повечето двигатели на тази кола. Даже 1 приятел ме бъзика и ми казва: 'Когато си избираш голфче искам да дойда и аз...много ще ми е смешно като гледам как разбираш повече от джамбазите за този модел' mhihi Както и да е... в процес на събиране на пари съм :mrgreen: Това което исках да кажа е, че досега в нито 1 тема не бях виждал по точно и ичерпателно мнение като твойто...незнам какво да кажа просто Евала! :bowdown :bowdown :bowdown Не се учудвай като събера парите ако ти наспамя профила да идваш с мен да избираме същата количка :yahoo: (разбира се черпенето ще е огромно :!: ) А иначе преди покупката задължително ще има тест драйв + диагностика :!:


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот niki1_j » Съб 25 фев 2012 23:17


Благодаря, благодаря ... все пак за това сме тук, за да си помагаме.

Като решиш да почерпиш :Mr Green Fun обади се, ако съм с времето и помощ при огледа ще има, пък и VAG-COMче ще домъкна. И да ... интересни са физионимите на повечето като усетят, че не всичко което блести е злато :D\

Пиши с радост бих те посъветвал ;)


foxyto
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
Двигател: BGB
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот foxyto » Чет 01 мар 2012 0:35


намерих следното: 1.6 16в ( 0-100к/ч 10сек. 148Нм/4500об.) и 1.8 20в без турбо ( 0-100км/ч 9.9сек. 170Нм/4300об.) както виждате разликата в Нм е с предимство и то при по малки обороти а ти конете са +20 в полза на 1.8 двг, но времето 0-100 е еднакво...Въпросът ми е освен по-голямата еластичност в по-големите км/ч какво помагат тези + в полза на 1.8? :shock
П.С. Ники дай пак 1 мнение :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun


Потребителски аватар
dakine
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 13 дек 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот dakine » Чет 01 мар 2012 11:03


Към постовете на колегата Ники 1 искам да добавя някой неща.
1.8 е с блокбобина която е значително по-скъпа от бобините на 1.8 Т.
Единичните бобини имат предимство,в случай че някоя думне колата продължава да върви на 3 цилиндъра.А при блокбобината оставаш на място.

1.8 за да върви и да плачат дизелите трябва да го вкараш в над 4000 об. а тогава почва да прави водовъртеж в резервоара.Стойности от рода на 16-17 са съвсем нормални ако искаш да използваш всичките нютони.
При 1.8 Т ситуацията е подобна,но пък вървежа е коренно различен.Макар и само 25 коня на хартия,разликата зад волана е огромна.Тук имаш над 210 нютона преди 2000 об. и си по-силен от 90% от градските коли.

Турбото ако е здраво няма обслужване,не му се сменят ремъци и ролки,към него има 2 клапана и интеркулер,единственно се кара с по-скъпо масло.

Успех колега,
каквото и да избереш 8)


foxyto
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
Двигател: BGB
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот foxyto » Пет 02 мар 2012 15:09


наистина полезна информация, но питах за 1.6 16в и 1.8 без турбо...всички ми предлагат по-големите двигатели ( и наистина са много по надеждни от малките )...то всяко следващо е по-добро от предходното, но просто се задържах на този неискам да отивам по-нагоре :D


Потребителски аватар
BsLek
Мнения: 117
Регистриран на: Вто 28 фев 2012 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот BsLek » Пет 02 мар 2012 17:41


foxyto написа:намерих следното: 1.6 16в ( 0-100к/ч 10сек. 148Нм/4500об.) и 1.8 20в без турбо ( 0-100км/ч 9.9сек. 170Нм/4300об.) както виждате разликата в Нм е с предимство и то при по малки обороти а ти конете са +20 в полза на 1.8 двг, но времето 0-100 е еднакво...Въпросът ми е освен по-голямата еластичност в по-големите км/ч какво помагат тези + в полза на 1.8? :shock
П.С. Ники дай пак 1 мнение :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun


Ами могат така като гледам и по голям разход на гориво особено в града с около 2 литра maikomila .Аз съм с 1.6 16В и минавм 10-15 километра на отиване и толкова на връщане от центъра и като си засека разхода показва около 7,8 плюс това тръгвам със студена кола ,още повече че като засичах беше по студовете и не съм карал със 60 на 5 :012:


foxyto
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 30 дек 2011 23:05
Автомобил: Audi A4 B7 TFSI
Двигател: BGB
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот foxyto » Пет 02 мар 2012 21:48


е да но има впредвид да сложа Газ в последствие и 1.8 ще се държи много по-добре от 1.6 а и 1.8 няма и дума против скоростните им кутий!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот pe6kata » Пет 02 мар 2012 22:11


конструктивно усложнен, крайно неремонтно удобен, лишен от всякаква инжинерна мисъл в това отношение
скъп е за поддръжка, един куп ремъци... знаете ли колко струва примерно обтягащия механизъм на веригата, троши се, но по принцип се износват само двата банана...
Единствено е оправдано, ако мотора е турбо и то не щото е с 25 коня отгоре, а защото малко коли могат да му се опрат в еластичност

сложили ли му 5 клапана и какво от това, нещо революционно ли има- много върви или малко гори!?

този мотор за да върви (а той не върви за конете си, един архаичен ПЛ, щото е пак 1.8 и същите коне върви много повече) иска обороти, въобще не е еластичен. А това е важното за един ежедневен автомобил. Откъм еластичност е даже несъпоставим с 2.0 8в.

Макар че не обичам дизелите, трябва да призная че силата на 4-ките е дизелите, бензините им са голям скок назад спрямо поколението от голф 2-3 (с някои изключения- 1.8т и вр6 24в). Мое мнение, не ангажирам никого с него, както и че пак говорейки за 90-те и около 2000-та, моторите са 1.8 и нагоре.


Потребителски аватар
dakine
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 13 дек 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот dakine » Нед 04 мар 2012 22:42


За преживяванията си с 1.6 на МК4 съм писал толкова пъти че има риск да стана досаден.

И май Пешката е прав.Търси си дизелче с роторна помпа и геометрия/1.9 110 коня/ и ще си решиш проблема.Поне са безумно здрави и с малки модове тръгват прилично.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот niki1_j » Пон 05 мар 2012 4:08


Българска му работа ... никой не чете всеки си дрънка каквото на него му е кеф. Колеги, човекът е питал конкретен въпрос ... или си дайте мнението по него или ... не знам и аз.

Сега по темата. Нямам кой знае какви впечатления от 1,6. От това което съм видял със сигурност е по иконимичен от 1,8, а за вървежа няма какво да се спори, не е чак толкова голяма разлиакта но я има. Другата значителна разлика е че включвателите на 1,6 са с лостова система, докато на 1,8 е с жила и удоволствието от превключването е много по - голямо. За здравина на кутията, честно казано не мога да кажа. Май проблемите там идват от грижи, а не от самите тях.

Всеки си има препочитания. Сам си прецени. Единственото, в което никой не може да ме убеди е че има по - евтин вариант в дългосрочен план от бензинова кола на газ.

Успех още веднъж с покупката :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 мар 2012 11:14


pe6kata написа:................

+1 и от мен ,пък нека да не е по темата.Някога и аз се бях юрнал да вземам кола с такъв мотор четейки данните само по каталог - добре че не направих тази грешка.

niki1_j написа:Но последно, което мога да кажа за 1.8 атмосферката е че е скучен. Много ТДИ-та вече плакаха

Всеки има право да се самозаблуждава ,че ускорението на светофар е единственото интересно нещо в една кола :lol:


Потребителски аватар
dakine
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 13 дек 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Мнения за golf 4 1.8 20v без турбо

Мнениеот dakine » Пон 05 мар 2012 16:10


niki1_j написа: включвателите на 1,6 са с лостова система, докато на 1,8 е с жила


Колега проблема не е във включвателите.Тя и Ладата е с лостова система но не износва синхронизатори под 300 к км.
А на много от 1.6 моделчетата са на леща преди 200 к или тогава почват да се обаждат.
Айде със здраве :да:



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта