Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот icefire » Пет 17 авг 2012 20:06


Честито :)
Да разбирам ли, че успешно си трансплантирал темпомат на AKL?
Ако да, дай повече инфо как стана. Смени цялото ECU или модифицира твоето?




Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот tonyM » Пет 17 авг 2012 20:24


icefire написа:Честито :)
Да разбирам ли, че успешно си трансплантирал темпомат на AKL?
Ако да, дай повече инфо как стана. Смени цялото ECU или модифицира твоето?

Благодаря!
Смених ЕКУ, дросел-клапа, стоп-машинка. Добавих кабели, букси...
Днес го тествах- работи!
Остава да намеря и сменя само ориг.лост за мигачите с темпомат-функция, та да си начеша максимално крастата :drinking:

Ето и снимки на прословутия дросел за темпомат на AKL: 06A133066. Разглобен, за да се види по-дългия гребен:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Преди монтажа, опитах да обуча този дросел на ЕКУ-то без темпомат,модел 06A906019AK. ВАГ-КОМ постоянно даваше грешка. Помислих, че дросела е :bishop
Но пристъпих към монтажа: монтирах дросела, после и ЕКУ-то с темпомат,модел 06A906019AР. Кабели/букси си бях пуснал предварително.
И чудо- дросела се обучи от-раз, без никакви грешки. И досега е без грешки (3-ти ден).

Горното пояснение да се има впредвид- вероятно и потенциометрите в дроселите са с различни характеристики (ъгъл/съпротивление) и/или различния фърмуер в ЕКУ-тата очаква нещо различно :?:


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот plamski3 » Вто 01 юли 2014 13:01


Здравейте, колеги!
Най-накрая и аз се сдобих с частите за тази толкова желана от мен екстра. Към момента имам дросел, компютър, една стоп машинка с 4 крачета. Скоро очаквам да пристигнат ръчката и кабелите за нея.

Имам няколко въпроса относно това как да си направя инсталацията. В една от темите по чуждите форуми прочетох, че трябвало да се разменят кабелите в буксата на дросела. Вярно ли е това? Каква допълнителна инсталация трябва да прекарам? Къде да свържа стоп машинката с 4 крачета? Общо взето ... как да го свържа бе момче?! Имате ли схема по която да се ориентирам. Голфа ми е АКЛ 98-ма без ЕСП.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот tonyM » Вто 11 ное 2014 22:15


plamski3 написа:Здравейте, колеги!
Най-накрая и аз се сдобих с частите за тази толкова желана от мен екстра. Към момента имам дросел, компютър, една стоп машинка с 4 крачета. Скоро очаквам да пристигнат ръчката и кабелите за нея.

Имам няколко въпроса относно това как да си направя инсталацията. В една от темите по чуждите форуми прочетох, че трябвало да се разменят кабелите в буксата на дросела. Вярно ли е това? Каква допълнителна инсталация трябва да прекарам? Къде да свържа стоп машинката с 4 крачета? Общо взето ... как да го свържа бе момче?! Имате ли схема по която да се ориентирам. Голфа ми е АКЛ 98-ма без ЕСП.

За да не променям нищо по ориг.инсталация, аз си направих преходен кабел. За него са необходими 2 букси:
-От страната на новата дросел-клапа 06А133066: Вероятно има VAG-номер оригиналната букса, която точно да пасне, може да провериш в ЕТКА и да поръчаш направо нея. Също може да използваш букса тип 1J0973714G или 4A0973714G и необх.брой пинове N10335807 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Аз купих букса 4A0973714G от морга, както си е с 1 педя кабели (това е на практика буксата, която е накрая на кабела за старата дросел-клапа), направих и прорез в плоската част, където да влиза чопа на буксата на новата дросел-клапа, и я стягам/осигурявам към новата дросел-клапа със св.опашка. Остава само да провериш/пренаредиш пиновете.
-От страната на кабела на старата дросел клапа 06А1300064J: нова букса тип 1J0973814 и необх.брой пинове N10336105 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Стягам/осигурявам към буксата за старата дросел-клапа със св.опашка.

И двете букси 1J0973814 + 1J0973714 може да се намерят на коли с Haldex/4 motion: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4458244-DIY-Traction-ESP-Light-ON-Repair
На горния линк можеш да видиш и съставните части на буксите, и начина им на разглабяне/сглабяне.

Ето това е съответствието мeжду пиновете на двете дросел-клапи (по него трябва да свържеш двете букси на преходника):

Without GRA <-> With GRA
........................
1 <-> 8 (actuator +12V)
2 <-> 7 (actuator GND (idle control + cruise) - (switched ground for actuator control))
3 <-> 6 (throttle closed = pin 7 / open = ? - only detects cable/manual operating of throttle)
4 <-> 5 (+5V)
5 <-> 4 (Throttle position sensor - measures position of throttle valve)
6 <-> 3 = missing pins (Not connected)
7 <-> 2 (GND)
8 <-> 1 (Actuator position sensor - measures position/angle of electronic actuator - not moved by throttle cable)

Ето и снимки на кабела, както е на колата:
- снимки 1 и 2: сивата букса е от ориг.инсталация, а тази в нея е 1J0973814
- снимки 3 и 4: вижда се буксата 4A0973714G, включена в новата дросел-клапа
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот plamski3 » Чет 13 ное 2014 23:58


tonyM написа:За да не променям нищо по ориг.инсталация, аз си направих преходен кабел. За него са необходими 2 букси:
-От страната на новата дросел-клапа 06А133066: Вероятно има VAG-номер оригиналната букса, която точно да пасне, може да провериш в ЕТКА и да поръчаш направо нея. Също може да използваш букса тип 1J0973714G или 4A0973714G и необх.брой пинове N10335807 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Аз купих букса 4A0973714G от морга, както си е с 1 педя кабели (това е на практика буксата, която е накрая на кабела за старата дросел-клапа), направих и прорез в плоската част, където да влиза чопа на буксата на новата дросел-клапа, и я стягам/осигурявам към новата дросел-клапа със св.опашка. Остава само да провериш/пренаредиш пиновете.
-От страната на кабела на старата дросел клапа 06А1300064J: нова букса тип 1J0973814 и необх.брой пинове N10336105 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Стягам/осигурявам към буксата за старата дросел-клапа със св.опашка.


Преходника ми вече е наличен!

Срещнах някои трудности, които сега ще опиша.

- Буксата 4A0973714G (сивата) взех от морга - цена - както се договорите.
- Буксата 1J0973814 (черната) взех от VW представителство - 8,32 (с ДДС)
/за щастие в Бургас имаха налична/
- Пиновете N10336105 ги нямаха налични. В Ауто+ бройката е на цена 0,80лв.
Във VW ми намериха уж алтернативни - един кабел около 20см с 2 такива пина в краищата на цена около 8-10лв. на кабелче (т.е. около 30-40лв. за кабелчета и пинчета, които аз отказах)
За целта си купих кабелни обувки (най-малките, които имаха в магазина за ел. елементи). За да ги вкарам в буксата се изискваше да си поиграя с пилата, но накрая се получи задоволителен ефект.
- Гумичките за с парт номер 357972740F на цена 1,29лв с ДДС за брой.


В допълнение..
Когато сменяте дросела е хубаво да се смени и уплътнението му. То е с парт номер 037133557С

Прикачам снимки от процеса на работа:

Кабела с пинчетата, които аз използвах (2бр)

2014-11-13 19.39.38.jpg


Буксата отзад

2014-11-13 19.43.22.jpg


Гумичките влизат по-лесно, като се забие игла в кабела и се наниже през нея

2014-11-13 19.56.07.jpg


Как съм наредил пинчетата (почти няма разлика от оригиналната :Mr Green Fun )
Тези пинчета имат малка дупка на върха. След като се вкарат в буксата с един извит кламер се издърпват много по-лесно.

2014-11-13 20.03.30.jpg



Краен резултат:

2014-11-13 23.25.57.jpg


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?

Мнениеот plamski3 » Сря 19 ное 2014 1:32


Здравейте, колеги !

След дълга борба с ЕКУ-то, инсталацията и многото опити най-накрая и аз имам темпомат на АКЛ! :11

Благодарение на колегата TonyM успях да го подкарам. За което му благодаря! :beer


Днес го изпробвах на магистралата. Заредени 25,23л (газ) и изминах 285,5 км с темпомат на 100км/ч, което е 8,8л/100км

Усещането е много готино. :c010
Пожелавам на всеки, който има желание да не спира да търси частите и да успее да го монтира на своя автомобил.

П.п.: следващата ми кола задължително ще има темпомат! :mrgreen


Потребителски аватар
NikolaiKrasimirov
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 14 фев 2016 10:36
Автомобил: Голф 4
Двигател: AKL

Re: Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?

Мнениеот NikolaiKrasimirov » Нед 22 яну 2017 20:28


Темата е малко старичка но все пак да попитам и аз :)
Та на моята количка със:
Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Software Coding: 00011

Може ли да се монтира и съответно за какви пари
:love.vwclub


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?

Мнениеот plamski3 » Съб 24 юни 2017 10:35


С този компютър не. Пуснал съм моя комплект (еку, дросел, лостче, кабели и т.н.) за продажба, но не знам дали цената ще ти хареса. Ако искаш пиши ми на л.с. мога да съдействам с монтажа.

Все още е монтиран на колата и може да се тества.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 202 госта