Честито
Да разбирам ли, че успешно си трансплантирал темпомат на AKL?
Ако да, дай повече инфо как стана. Смени цялото ECU или модифицира твоето?
Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?
Re: Темпомат на Голф 4
icefire написа:Честито
Да разбирам ли, че успешно си трансплантирал темпомат на AKL?
Ако да, дай повече инфо как стана. Смени цялото ECU или модифицира твоето?
Благодаря!
Смених ЕКУ, дросел-клапа, стоп-машинка. Добавих кабели, букси...
Днес го тествах- работи!
Остава да намеря и сменя само ориг.лост за мигачите с темпомат-функция, та да си начеша максимално крастата
Ето и снимки на прословутия дросел за темпомат на AKL: 06A133066. Разглобен, за да се види по-дългия гребен:
Преди монтажа, опитах да обуча този дросел на ЕКУ-то без темпомат,модел 06A906019AK. ВАГ-КОМ постоянно даваше грешка. Помислих, че дросела е
Но пристъпих към монтажа: монтирах дросела, после и ЕКУ-то с темпомат,модел 06A906019AР. Кабели/букси си бях пуснал предварително.
И чудо- дросела се обучи от-раз, без никакви грешки. И досега е без грешки (3-ти ден).
Горното пояснение да се има впредвид- вероятно и потенциометрите в дроселите са с различни характеристики (ъгъл/съпротивление) и/или различния фърмуер в ЕКУ-тата очаква нещо различно
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Темпомат на Голф 4
Здравейте, колеги!
Най-накрая и аз се сдобих с частите за тази толкова желана от мен екстра. Към момента имам дросел, компютър, една стоп машинка с 4 крачета. Скоро очаквам да пристигнат ръчката и кабелите за нея.
Имам няколко въпроса относно това как да си направя инсталацията. В една от темите по чуждите форуми прочетох, че трябвало да се разменят кабелите в буксата на дросела. Вярно ли е това? Каква допълнителна инсталация трябва да прекарам? Къде да свържа стоп машинката с 4 крачета? Общо взето ... как да го свържа бе момче?! Имате ли схема по която да се ориентирам. Голфа ми е АКЛ 98-ма без ЕСП.
Най-накрая и аз се сдобих с частите за тази толкова желана от мен екстра. Към момента имам дросел, компютър, една стоп машинка с 4 крачета. Скоро очаквам да пристигнат ръчката и кабелите за нея.
Имам няколко въпроса относно това как да си направя инсталацията. В една от темите по чуждите форуми прочетох, че трябвало да се разменят кабелите в буксата на дросела. Вярно ли е това? Каква допълнителна инсталация трябва да прекарам? Къде да свържа стоп машинката с 4 крачета? Общо взето ... как да го свържа бе момче?! Имате ли схема по която да се ориентирам. Голфа ми е АКЛ 98-ма без ЕСП.
Re: Темпомат на Голф 4
plamski3 написа:Здравейте, колеги!
Най-накрая и аз се сдобих с частите за тази толкова желана от мен екстра. Към момента имам дросел, компютър, една стоп машинка с 4 крачета. Скоро очаквам да пристигнат ръчката и кабелите за нея.
Имам няколко въпроса относно това как да си направя инсталацията. В една от темите по чуждите форуми прочетох, че трябвало да се разменят кабелите в буксата на дросела. Вярно ли е това? Каква допълнителна инсталация трябва да прекарам? Къде да свържа стоп машинката с 4 крачета? Общо взето ... как да го свържа бе момче?! Имате ли схема по която да се ориентирам. Голфа ми е АКЛ 98-ма без ЕСП.
За да не променям нищо по ориг.инсталация, аз си направих преходен кабел. За него са необходими 2 букси:
-От страната на новата дросел-клапа 06А133066: Вероятно има VAG-номер оригиналната букса, която точно да пасне, може да провериш в ЕТКА и да поръчаш направо нея. Също може да използваш букса тип 1J0973714G или 4A0973714G и необх.брой пинове N10335807 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Аз купих букса 4A0973714G от морга, както си е с 1 педя кабели (това е на практика буксата, която е накрая на кабела за старата дросел-клапа), направих и прорез в плоската част, където да влиза чопа на буксата на новата дросел-клапа, и я стягам/осигурявам към новата дросел-клапа със св.опашка. Остава само да провериш/пренаредиш пиновете.
-От страната на кабела на старата дросел клапа 06А1300064J: нова букса тип 1J0973814 и необх.брой пинове N10336105 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Стягам/осигурявам към буксата за старата дросел-клапа със св.опашка.
И двете букси 1J0973814 + 1J0973714 може да се намерят на коли с Haldex/4 motion: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4458244-DIY-Traction-ESP-Light-ON-Repair
На горния линк можеш да видиш и съставните части на буксите, и начина им на разглабяне/сглабяне.
Ето това е съответствието мeжду пиновете на двете дросел-клапи (по него трябва да свържеш двете букси на преходника):
Without GRA <-> With GRA
........................
1 <-> 8 (actuator +12V)
2 <-> 7 (actuator GND (idle control + cruise) - (switched ground for actuator control))
3 <-> 6 (throttle closed = pin 7 / open = ? - only detects cable/manual operating of throttle)
4 <-> 5 (+5V)
5 <-> 4 (Throttle position sensor - measures position of throttle valve)
6 <-> 3 = missing pins (Not connected)
7 <-> 2 (GND)
8 <-> 1 (Actuator position sensor - measures position/angle of electronic actuator - not moved by throttle cable)
Ето и снимки на кабела, както е на колата:
- снимки 1 и 2: сивата букса е от ориг.инсталация, а тази в нея е 1J0973814
- снимки 3 и 4: вижда се буксата 4A0973714G, включена в новата дросел-клапа
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Темпомат на Голф 4
tonyM написа:За да не променям нищо по ориг.инсталация, аз си направих преходен кабел. За него са необходими 2 букси:
-От страната на новата дросел-клапа 06А133066: Вероятно има VAG-номер оригиналната букса, която точно да пасне, може да провериш в ЕТКА и да поръчаш направо нея. Също може да използваш букса тип 1J0973714G или 4A0973714G и необх.брой пинове N10335807 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Аз купих букса 4A0973714G от морга, както си е с 1 педя кабели (това е на практика буксата, която е накрая на кабела за старата дросел-клапа), направих и прорез в плоската част, където да влиза чопа на буксата на новата дросел-клапа, и я стягам/осигурявам към новата дросел-клапа със св.опашка. Остава само да провериш/пренаредиш пиновете.
-От страната на кабела на старата дросел клапа 06А1300064J: нова букса тип 1J0973814 и необх.брой пинове N10336105 (необходими са и влагозащитни гумички/пъстенчета за всеки пин). Стягам/осигурявам към буксата за старата дросел-клапа със св.опашка.
Преходника ми вече е наличен!
Срещнах някои трудности, които сега ще опиша.
- Буксата 4A0973714G (сивата) взех от морга - цена - както се договорите.
- Буксата 1J0973814 (черната) взех от VW представителство - 8,32 (с ДДС)
/за щастие в Бургас имаха налична/
- Пиновете N10336105 ги нямаха налични. В Ауто+ бройката е на цена 0,80лв.
Във VW ми намериха уж алтернативни - един кабел около 20см с 2 такива пина в краищата на цена около 8-10лв. на кабелче (т.е. около 30-40лв. за кабелчета и пинчета, които аз отказах)
За целта си купих кабелни обувки (най-малките, които имаха в магазина за ел. елементи). За да ги вкарам в буксата се изискваше да си поиграя с пилата, но накрая се получи задоволителен ефект.
- Гумичките за с парт номер 357972740F на цена 1,29лв с ДДС за брой.
В допълнение..
Когато сменяте дросела е хубаво да се смени и уплътнението му. То е с парт номер 037133557С
Прикачам снимки от процеса на работа:
Кабела с пинчетата, които аз използвах (2бр)
Буксата отзад
Гумичките влизат по-лесно, като се забие игла в кабела и се наниже през нея
Как съм наредил пинчетата (почти няма разлика от оригиналната )
Тези пинчета имат малка дупка на върха. След като се вкарат в буксата с един извит кламер се издърпват много по-лесно.
Краен резултат:
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?
Здравейте, колеги !
След дълга борба с ЕКУ-то, инсталацията и многото опити най-накрая и аз имам темпомат на АКЛ!
Благодарение на колегата TonyM успях да го подкарам. За което му благодаря!
Днес го изпробвах на магистралата. Заредени 25,23л (газ) и изминах 285,5 км с темпомат на 100км/ч, което е 8,8л/100км
Усещането е много готино.
Пожелавам на всеки, който има желание да не спира да търси частите и да успее да го монтира на своя автомобил.
П.п.: следващата ми кола задължително ще има темпомат!
След дълга борба с ЕКУ-то, инсталацията и многото опити най-накрая и аз имам темпомат на АКЛ!
Благодарение на колегата TonyM успях да го подкарам. За което му благодаря!
Днес го изпробвах на магистралата. Заредени 25,23л (газ) и изминах 285,5 км с темпомат на 100км/ч, което е 8,8л/100км
Усещането е много готино.
Пожелавам на всеки, който има желание да не спира да търси частите и да успее да го монтира на своя автомобил.
П.п.: следващата ми кола задължително ще има темпомат!
- NikolaiKrasimirov
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 14 фев 2016 10:36
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: AKL
Re: Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?
Темата е малко старичка но все пак да попитам и аз :)
Та на моята количка със:
Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Software Coding: 00011
Може ли да се монтира и съответно за какви пари
Та на моята количка със:
Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Software Coding: 00011
Може ли да се монтира и съответно за какви пари
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?
С този компютър не. Пуснал съм моя комплект (еку, дросел, лостче, кабели и т.н.) за продажба, но не знам дали цената ще ти хареса. Ако искаш пиши ми на л.с. мога да съдействам с монтажа.
Все още е монтиран на колата и може да се тества.
Все още е монтиран на колата и може да се тества.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 202 госта