Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stoyan2909
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?

Мнениеот stoyan2909 » Нед 29 мар 2009 16:12


Някои слагал ли е темпомат на Голф 4 (1,6 SR AKL). Ако да, моля за малко инфо.




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот ifidik » Нед 29 мар 2009 16:30


питай конкретно след като си ползвал търсачката.кое от цялата процедура не е ясно?


Потребителски аватар
Ицку®
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
Автомобил: 2xTouran TDI
Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
Местоположение: Поморие

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот Ицку® » Нед 29 мар 2009 17:27


За съжаления на AKL не може да се сложи темпомат защото е със жило на газта. Аз също съм с този мотор. :(


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот pedalchobaba » Нед 29 мар 2009 18:21


Заблуждаваш се Ицку. Я провери имаш ли машинка на педала на съединителя. Подобна като стоп машинката на спирачките, дросела ти седем пинов ли е ... Абе ето ти направо схемата.
Много се дразня когато хората повтарят като папагали, каквото са чули без да са проверили дали е вярно или не. Че то и AQY е с жило, но почти няма такъв мотор без круизконтрол.


Потребителски аватар
archimedes
Мнения: 371
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот archimedes » Нед 29 мар 2009 20:47


В Платени има обява за поставяне и AKL не е сред изброените. Не знам каква е причината но може да се пита човека пуснал обявата. Ето и темата http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=48&t=133116&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот ifidik » Нед 29 мар 2009 21:02


това със жилото на газта също е подвеждащо.моя пасат е вр5 с жило и темпомат и също не е споменат в офертата


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот pedalchobaba » Нед 29 мар 2009 22:22


Ако бъркам нещо, нека някой от специалистите да ме поправи.
Какъв е принципа на работа на круиз контрола? В зависимост от зададената скорост на движение, ЕКУ-то променя положението на дроселовата клапа, като се стреми да поддържа тази стойност, подобно на опита му да възстанови оборотите, когато паднат под критичния минимум. От там порцията гориво и т.н. Усеща се на педала на газта като леко потъване. Обикновено отклонението на дросела е малко, не повече от 10 градуса. Дали автомобила е с жило на газта или не, това е без значение. /Ако километража е с жило, това наистина би било проблем/
След като се отключи функцията от ECU-то, екстрата се активира практически чрез затваряне на ел.вериги /от лоста на мигачите/ и се деактивира като се отварят подобни, вече затворени вериги /от педала на съединителя и спирачката/. Не случайно зададох въпроса дали колата е оборудвана с някои датчици. Ако на педала на съединителя има машинка, за какво друго може да е монтирана тя?
Съвсем друг е въпроса, че буксата към инсталацията на автомобила, където се включва допълнителнително монтираното устройство /от лоста на мигачите/ не е унифицирана предвид различните марки ECU, които се ползват. С думи прости - снопа на кабелите за включване на круиз контрола от Motronic няма да станат за Simos, но това съвсем не означава, че за него няма такъв.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот tonyM » Вто 31 мар 2009 7:47


И на AKL може да се сложи темпомат, но ще излезе по-скъпо. Защо ли? Четете тука:
http://theresias.com/tutorials/1j_gra.h ... nziner.pdf
Фактически, освен бутони на педала на съединителя и спирачката, нов лост на мигачите и кабели, трябва и компютъра и дроселовата клапа да са за версии с Cruise Control. И ако компютъра и дросела не са такива, просто няма смисъл.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот tonyM » Нед 12 апр 2009 14:29


Порових се още малко за информация по темата, и ето какво намерих:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=89602
http://forum.skodahome.cz/index.php?sho ... 20301&st=0
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... fa2bf2e61d

Едно ми е ясно- дросел-клапата трябва да се смени.
Но изглежда, няма нужда от смяна на ECU-то.

Някой с опит в случая може ли да даде отговор.

Благодаря!


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот pedalchobaba » Пон 13 апр 2009 7:05


Тони, ти си баси полиглота. Откъде ги вадиш тези линкове. :P
Между другото в онзи, по предния, немския, не виждам в изброените ECU да фигурира 06A 906 019 ЕН, а за него съм сигурен, че върви с круиз контрол. Както и дросел 06A 133 066 J.
Както и да е, ако всичко което пише е вярно, то май само опитно може да се установи дали е възможно или не.
Явно в тази фирма, това което е направено във вторник следобед, няма нищо общо със сглобяваното в сряда сутрин.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот tonyM » Вто 23 юни 2009 7:23


pedalchobaba написа:Тони, ти си баси полиглота. Откъде ги вадиш тези линкове. :P
Между другото в онзи, по предния, немския, не виждам в изброените ECU да фигурира 06A 906 019 ЕН, а за него съм сигурен, че върви с круиз контрол. Както и дросел 06A 133 066 J.
Както и да е, ако всичко което пише е вярно, то май само опитно може да се установи дали е възможно или не.
Явно в тази фирма, това което е направено във вторник следобед, няма нищо общо със сглобяваното в сряда сутрин.


Колега, да побутна малко темата:

Споменатото от тебе ECU тип 06A 906 019 EH, да не е случайно ...BH (от Октавия AKL). Такова ...ЕН май не съществува :roll:
А и такъв дросел 06A 133 066 J също не откривам да съществува- да не е случайно ...064 J ?

Може ли да уточниш номерата със сигурност и да кажеш къде си го виждал това?

И още нещо за уточнение:

За ECU тип 06А 906 019 xx (според Labelfile "06A-906-019-XX.LBL"), ако е активиран Темпомата, би трябвало да е активна Group 66 и да се виждат някакви стойности при четене с VAG-COM ( Measuring blocks- Function 8 ).
При моето ECU тип 06А 906 019 АК тази група не е активна.

Някой може ли да прочете тази група за други ECU-та от серията 06А 906 019 ХХ (включително и тези на Октавия), за да видим при кои е активен и при кои не?

Щом Чеха го е написал така (според ЕТКА за Шкода), би трябвало всички Октавии AKL с газ-жило да са с ECU, готово за Темпомат (и софтуерно, и хардуерно).

Това се сещам засега.
Идеята ми на първо време е относно ECU-тата от тази серия: при кои е заложен и софтуерно, и хардуерно Темпомата?

Аааа, и още нещо:
Някой пробвал ли е дали става размяна на ECU-та от серията 06А 906 019 ХХ между Голф 4(AKL) и Октавия(AKL)?
Схващате мисълта ми :D


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот pedalchobaba » Вто 23 юни 2009 12:21


Тони, ето ти един скан на колата на щерката - AQY с жило на газта и автопилот. Сигурно съм те подвел с горния си пост, не е 19, а 18, но въпреки това в немския линк за този мотор го няма този контролер. Имах предвид, че сигурно информацията им е непълна или стара, така че не е необходимо да им се доверяваш безрезервно.

Chassis Type: 9C - VW Beetle
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,26,35,46,54,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 EH
Component: 2.0l R4/2V MOTR HS V04
Coding: 00031
Shop #: WSC 30187
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379
Component: ESP 20 CAN V002
Coding: 18433
Shop #: WSC 00066
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 920 800 C
Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 V03
Coding: 01102
Shop #: WSC 00000
Ident.-Nr. Wegfahrs.:VWZ5Z0X7116200
No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN V032
Coding: 00006
Shop #: WSC 00066
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 AH
Component: 5Y Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 00257
Shop #: WSC 00066
No fault code found.

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 035 186
Component: Radio BNO 0003
Coding: 00401
Shop #: WSC 00066
No fault code found.


Ще ме накараш да отделя от драгоценното си време, да взема да попрочета какво пише по нета и да пробвам на 1.6-цата ми дали може да се пусне.
Между другото ето ти пак схемата, че онези от 4storing са станали много лакоми. Ако забелязваш, тук нищо не се казва за контролери и дросели.
Като се замисля дълбоко, всеки един дросел има вграден позиционер, така, че не виждам причина да не стане.
Препоръката ми е, активирай ECU-то, връзвай по схемата и пробвай преди да сменяш каквото и да е. Неслучайно круизконтрола е възможно най-евтината екстра, която се предлага.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот tonyM » Вто 23 юни 2009 17:17


Колега, радвам се че се отзова.

Нека започна с малко хронология:
1. В схемите за CCS на AKL се загледах подробно, когато започна тази тема за темпомата.
2. Тогава намерих и немския сайт с описанието по модели.
3. Направих справка в ЕТКА и там всичко съвпадна с инфото от немския сайт.
4. Направих същата справка в ЕТКА и за Октавия 1- нали е същото като Голф 4. От там обаче видях, че се иска само смяна на дросела.
5. После се поразрових в чешките сайтове по въпроса.
6. А последните ми идеи представих в последното ми включване по темата.

Иначе ECU-то на AQY мотора е BOSCH MonoMotronik, а на AKL e Siemens SIMOS. Но това в случая няма значение, гледам Label File-a на AQY показва, че и при 06А 906 018, групата на индикаторите на темпомата пак е 66.
Но съм почти сигурен, че и при теб няма да стане активирането и деактивирането на темпомата с логинкодовете ( http://www.carbasics.co.uk/vw_golf_mk4_ ... ontrol.htm ). Нито пък ще ти фигурира индикатор за активиран/деактивиран темпомат в Група 6, позиция 4 ( Measuring blocks- Function 8 )- то се вижда и от Label File-овете и на AQY, и на AKL.
Поне при мене не става. Ще те помоля да видиш как е при AQY и да дадеш отговор.

В този ред на мисли, струва ми се че и в двата случая, темпомат-функцията е заводски "твърдо" заложена и не може да се включва/изключва- имам впредвид хардуерна комплектация (ECU + дросел + Ключове) за коли с темпомат и хардуерна комплектация за коли без.

Тънката идея от последния ми пост е да разберем има ли разлика и евентуално- каква е тя (хардуерна и/или софтуерна) между различните ECU-та (със/без темпомат) и съответно между дроселите (при AKL: 06A 133 064 J и 06А 133 066). И в частност- защо излиза, че всички версии на ECU-та за Октавия-AKL са фабрично подготвени за темпомат (т.е. налага се само смяна на дросела) и каква е разликата им от тези на Голф4-AKL.

Иначе ако си с AKL на твоята 1.6-ца, т.е. ECU 06А 906 019 XX, ще се радвам да се ангажираш и ти в "Разследването: Темпомат на AKL"

Поздрави!


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот pedalchobaba » Вто 23 юни 2009 20:55


Между другото и аз съм търсил прословутото G и то при работеща опция, но така и не го видях, защото го няма.
Ти явно си се заял с този темпомат. :lol:
Предстои ми утре едно пътуване до морето за няколо дни, но след като се върна се включвам и аз.
Пък може и малко да изгърбя Vladko. :D Той е същия като теб. Като се захване с нещо, не го оставя докато му се опъва.
Ако имаш време вземи потърси из Мрежата какви са възможностите на VDS Pro по проблема.

Това ми е .... визитката:
Controller: 06A 906 019 AK
Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2597
Coding: 04000
Shop #: WSC 31414


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат на Голф 4

Мнениеот tonyM » Сря 24 юни 2009 6:45


:bowdown :bowdown :bowdown :да:

Именно за това се сетих вчера- да видя дали ще мога да чета/пиша в Control Module 01 (ECU) с VDS_PRO, както това става с Control Module 46 (CCM): http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=112.
За целта, в момента издирвам Логин кодове за ECU, да пробвам дали ще стане.

Това пък е моята визитка:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 019 AK
Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2554
Coding: 04000
Shop #: WSC 01317

:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: paci3 и 90 госта