Стъпково моторче- чистене как?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
RossenVlad
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Стъпково моторче- чистене как?

Мнениеот RossenVlad » Съб 05 сеп 2009 11:06


Здравейте, свалих си стъпковото моторче, за да го почисня.(Ако не съм свалил нещо друго хаха) Трябва ли да се отваря и кое по-точно почиствате? Долу е снимката на моторчето.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2116/213227841819927473521252141473A1xeKwuakso9CZVt5GKD.JPG




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Стъпково моторче- чистене как?

Мнениеот pas1.8mi » Съб 05 сеп 2009 14:49


Сигурно си си направил труда да опиташ с търсачката? Откопчаваш всички щипки(чупят се,но не е проблем) и отваряш двете черупки!В тази с щока(стърчащото нещо :lol: ) има два контакта,които са с зацапани контактни пъпки.Трябва да се почистят(изваждаш ги с пинцета)!Събираш двете черупки и мериш на горните два пина(ако е 4 -пиново моторчето).При натискане на щока с пръст трябва да ти направи верига(късо).Монтираш и караш! :wink:


Потребителски аватар
RossenVlad
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стъпково моторче- чистене как?

Мнениеот RossenVlad » Нед 06 сеп 2009 15:29


Мерси,намерих и в търсачката описание. Моторчето е почистено и монтирано. Наистина се усеща разликата. Следва смяна на горивен филтър. След това ще видя. Надявам се проблемите да изчезнат. Мисля да сменя кабелите,че има малко изпокъсана гума и със сигурност ще имам проблем някой ден. Свещите са и добре. Ще сменя и термо датчика,въпреки че на диагностиката показваше ,че всичко е ок. След всичко това, ако глъне и й падат оборотите, не знам:)


Потребителски аватар
dslm
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 03 яну 2008 22:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Стъпково моторче- чистене как?

Мнениеот dslm » Пет 08 яну 2010 2:20


:arrow:


Потребителски аватар
BECK0
Мнения: 464
Регистриран на: Съб 31 мар 2007 23:32
Автомобил: VW Passat B7
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стъпково моторче- чистене как?

Мнениеот BECK0 » Сря 03 фев 2010 16:41


Колеги ще ми дадете ли темата, където е описано как се чисти, че нещо не я намирам с търсачката ?
Благодаря!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19562
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Стъпково моторче- чистене как?

Мнениеот radotom » Сря 03 фев 2010 16:59


Може би е това:
viewtopic.php?f=17&t=174901


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стъпково моторче- чистене как?

Мнениеот Dpop » Чет 04 фев 2010 12:08


RossenVlad написа:Здравейте, свалих си стъпковото моторче, за да го почисня.(Ако не съм свалил нещо друго хаха) Трябва ли да се отваря и кое по-точно почиствате? Долу е снимката на моторчето.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2116/213227841819927473521252141473A1xeKwuakso9CZVt5GKD.JPG


Ти си с 4-ри пиново моторче за празен ход.
Ето обяснение на наш колега в една тема от преди време ...
В допълнение към него :wink: аз подпъхвам клечки за зъби, за да намаля вероятността от счупване на щипките. Можеш и да извадиш леко с отвертка и самото ел. моторче, за да провериш как се върти оста му(ако позапира и прихърква, явно няма да изкара много)
Как почистих стъпковия си мотор за моноинжекция! Мотора се държи на няколко щипки които вниамтелно се отварят и се вади горната му част. Това е частта на която е буксата със съответните пинове. В долната част оставт червяка, зъбното колело, моторчето и пластините. В горната има пластмасова пръчка върху която има две медни пластини които се почистват. За почистване използвах шкурка 1500. След това се почиства и долната част. В нея има две пластини които контактуват с пластините върху горната част които са върху пластмасовата пръчка. Внимателно се вади горната пластина. Там има два контактора-единият е за контакт с горната част, а другия контактува в основата на стъпковото моторче с другата пластина. Почистваме контакторите и на двете пластини и внимателно поставяме извадената пластина, като се съобразяваме с улеите. След това внимателно поставяме горната част. Преди да сглобите/да щракне/ е добре с мултицет да замерите съпротивлението м/у пиновете:

при 4 пинов мотор

пин съпротивление
1-2 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец

при 6 пинов мотор

пин съпротивление
1-6 3-200 ома
4-5 безкрайност при не натиснат палец
4-5 не повече от 200 ома при натиснат палец

ако и Вашите стойности са в този порядък-сглобявате. Това е висчко. Стига човек да не е с две леви ръце може да си го направи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 174 госта