Golf 4 - Проблем при превключване на скорости
- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
Днес доразглобих скоростната кутия, намерих кода й, оказа се DUU и премерих диаметъра на нитовете, които се бяха скъсали, оказа се 9 мм. С две думи 'класика в жанра'. Пораженията са счупени зъби на короната на диференциала и на вторичния вал както и дупка в корпуса (натрошените лагери не ги броя), т.е. неремонтируема. Броя на зъбите на короната на диференциала е 68 а на вторичния вал е 16. Кода на мотора е AKL.
п.п.Малко съм се заплеснал със снимките но не се знае на кого каква работа ще свършат и според мен по-добре да има повече отколкото да няма изобщо.
п.п.Малко съм се заплеснал със снимките но не се знае на кого каква работа ще свършат и според мен по-добре да има повече отколкото да няма изобщо.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
всъщност тапата за доливане е една от тези двете.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
а ето тази капачка за какво е.Подлъгах се и развих първо нея а вътре имаше пружина и там също има лостче за скоростите само че от задна страна
- Прикачени файлове
-
- 02k.jpg (13.85 KиБ) Видяна 3007 пъти
- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
Тапата за доливане е лявата от горната снимка само, че погледната отвътре, дясното на същата снимка е аксиалния лагер също погледнат отвътре. Голямата капачка от долната снимка затваря избирача на скоростите и не е трябвало да я пипаш изобщо.
- egoist_ok
- Мнения: 485
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 18:23
- Автомобил: Golf 4 TDI 4 motion
- Двигател: ARL 2002
- Местоположение: Троян
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
И аз да се "похваля" като пресен потърпевш - двигател: AKL и скоростна кутия: DUU - счупени: оста на сателитите, разбито леглото на оста, едното сателитно колело и кожуха. Най-интересното беше че нитове нямаше, а беше направено с болтове. Взех диференциал от скоростна кутия от голф 2 махнах нитовете и си сложих моето зъбно колело, понеже другото беше по голямо. Най-големият проблем се оказа кожуха - материала от който е направен не алуминий с голямо количество магнезий което прави проблем заваряването, прави шупли. За мой голям късмет намерих една скоростна кутия с повредени скорости, но със здрави капаци и е купих и така събрах от две една. Ако на някой му трябва нещо за кутия DLP може да пише, разликата между DUU и DLP са малки. Скоростна кутия от голф 3 НЕ става за голф 4.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
Filcho написа:Тапата за доливане е лявата от горната снимка само, че погледната отвътре, дясното на същата снимка е аксиалния лагер също погледнат отвътре. Голямата капачка от долната снимка затваря избирача на скоростите и не е трябвало да я пипаш изобщо.
затворих голямата тапа както си беше набързо.Направих едно тестово кръгче и няма проблем със скоростите.Нали не съм прецакал нещо?!?
- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
egoist_ok написа:И аз да се "похваля" като пресен потърпевш - двигател: AKL и скоростна кутия: DUU - счупени: оста на сателитите, разбито леглото на оста, едното сателитно колело и кожуха. Най-интересното беше че нитове нямаше, а беше направено с болтове.
Вероятно диференциала на тези кутии ще се окаже доста слабо място. Ако приемем, че някой е сменил нитовете с болтове явно проблема с кутията не се решава напълно.
hitman0013 написа:затворих голямата тапа както си беше набързо.Направих едно тестово кръгче и няма проблем със скоростите.Нали не съм прецакал нещо?!?
Според мен не си прецакал нищо, единствено може да се появи теч на масло ако не си сложил силикон и можеш да провериш положението след известно време.
Re: проблем при привклучване на скорости г4
Haralampi написа:pedalchobaba написа:Haralampi написа:(Да използвам да помоля колегите с 1.6 AKL да споделят кода на скоростната си!? и най-вече на въпросната проблемна...)
Ами ... всички така наречени Green Cap: DUU, DUV, ERT, DNZ, DLP, DUZ, DUW, DRZ, DSB, DGH .... монтирани на 1.4, 1.6, SDI и сглобени в Братислава.
Но пък не е чак такава болка за умирачка. Номера е само като купиш колата веднага да набиеш ремонтния комплект болтове /около 150 кинта/ на короната на диференциала оттам нататък проблеми няма. Тези, които не знаят за тази им слабост карат, докато скоростите се счупят, а някои и след това.
Това НЕ важи за всички горе посочени - до момента поне тук във форума съм виждал пропищяли единствено от DUU и DUW. Същото е и в немския форум.
Тъй като съм се интересувал конкретно за моята, ето ценна информация за всички ERT притежатели: ERT е с 11mm нитове, спрямо 9мм при DUU и DUW. ERT е всъщност взета от Audi A3 и се прилага и на Сеат Толедо и Шкода Октавиа. Общо казано ERT e била първоначално с 9mm нитове (както при DUU и DUW), НО от края на модел-година 2001 е с подсилени 11mm. И тъй като тази кутия при Голф 4 до колкото знам се слага само на 1.6 16V, който се пуска от МГ 2001, засегнатите от проблема с кутии ERT са малко!
Обобщавам:
За познатите проблеми с нитовете на скоростни кутии при Голф 4 трябва да се притесняват (и вземат мерки) притежателите на кутии:
на първо място DUU, на второ DUW, a на трето всички останали почващи с D, като имате предвид, че от дата на производство на автомобила (не първа регистрация, а производство!) 10.07.2001, всички те са подсилени и вместо 9mm са с 11mm нитове, т.е. проблема е решен за всички тези, произведени след 10.07.2001 !!
Конкретно за кутия ERT проблем съществува само при най-първите BORA с такава кутия (1.6 16V), произведени преди горе посочената дата!
знае ли някои как вървят номерата на скоростните кутии DUU,в смисъл от кои номера нагоре вече са "поправени" дефектните кутии-на моята пише DUU 27088
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
Няма "поправени".
Всички късат. И 15 мм нитове да сложат, като са им калпави партидите, нищо не помага.
Що така не се прецакват кутиите на Двойките? Да не би те да са с голями нитове?
Всички късат. И 15 мм нитове да сложат, като са им калпави партидите, нищо не помага.
Що така не се прецакват кутиите на Двойките? Да не би те да са с голями нитове?
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
egoist_ok написа:И аз да се "похваля" като пресен потърпевш - двигател: AKL и скоростна кутия: DUU - счупени: оста на сателитите, разбито леглото на оста, едното сателитно колело и кожуха. Най-интересното беше че нитове нямаше, а беше направено с болтове. Взех диференциал от скоростна кутия от голф 2 махнах нитовете и си сложих моето зъбно колело, понеже другото беше по голямо. Най-големият проблем се оказа кожуха - материала от който е направен не алуминий с голямо количество магнезий което прави проблем заваряването, прави шупли. За мой голям късмет намерих една скоростна кутия с повредени скорости, но със здрави капаци и е купих и така събрах от две една. Ако на някой му трябва нещо за кутия DLP може да пише, разликата между DUU и DLP са малки. Скоростна кутия от голф 3 НЕ става за голф 4.
Колега, не са ли ти останали здрави пиньон и корона и ако имаш по колко зъба са? Търся 67/15 за DUW, но и 68/16 за DUU ми вършат работа.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
То въпроса е малко малоумен - ама как да си рповеря нивото на маслото ,че нещо на последък като включвам втора по рязко и похърква?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: проблем при превклуюване на скорости г4
pedalchobaba написа:Няма "поправени".
Всички късат. И 15 мм нитове да сложат, като са им калпави партидите, нищо не помага.
Що така не се прецакват кутиите на Двойките? Да не би те да са с голями нитове?
А да си чул за скъсана кутия от 2002 нататък
Калпавите партиди свършват средата на 2001! Не съм прочел за един случай с проблем в която и да е скоростна монтирана след средата на 2001. Ако ти си - моля да ми посочиш къде, което също не е гаранция, изключения винаги има.
botor написа: знае ли някои как вървят номерата на скоростните кутии DUU,в смисъл от кои номера нагоре вече са "поправени" дефектните кутии-на моята пише DUU 27088
Не знам за номерата, но единствено тези монтирани на Г4/Бора след средата на 2001-ва. Ако колата е произвдена преди тази дата - няма шанс.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: проблем при привклучване на скорости г4
Много хубаво са го написали и в линка:
The cases I have read of have been with manual gearboxes on 1999 year, 1.6 litre (a few 1.4) engines, but apparently from 1999-2001 are affected.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем при привклучване на скорости г4
Харалампи и той като теб:
"В случаите, които съм прочел ..."
Само дето анкетите, които аз съм чел показват друго:
http://uk-mkivs.net/forums/p/111262/759532.aspx#759532
Една пета от гласувалите с автомобили след 2001 са имали проблем със скоростите.
Haralampi написа:The cases I have read ...
"В случаите, които съм прочел ..."
Само дето анкетите, които аз съм чел показват друго:
http://uk-mkivs.net/forums/p/111262/759532.aspx#759532
Една пета от гласувалите с автомобили след 2001 са имали проблем със скоростите.
Последна промяна от pedalchobaba на Вто 07 юни 2011 12:04, променено общо 1 път.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: проблем при привклучване на скорости г4
pedalchobaba написа:Харалампи и той като теб:Haralampi написа:The cases I have read ...
"В случаите, които съм прочел ..."
Само дето анкетите показват друго:
http://uk-mkivs.net/forums/p/111262/759532.aspx#759532
Е какво показват анкетите колега
Че цели 3 (три!) % са имали някакъв проблем със скоростната след 2001-ва? Спрямо 32 (тридесет и два) % при коли преди 2001-ва??
За тия 3 % ли говориш? Щото то спрямо твойта анкета излиза, че след 2001-ва са по-здрави и от кутиите на други двигатели - близо 8% са имали проблем със скоростите дори да не карат 1.6
Приятелю, приятелю...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта