Golf 4 - Проблем при превключване на скорости

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот Filcho » Вто 20 апр 2010 14:20


Днес доразглобих скоростната кутия, намерих кода й, оказа се DUU и премерих диаметъра на нитовете, които се бяха скъсали, оказа се 9 мм. С две думи 'класика в жанра'. Пораженията са счупени зъби на короната на диференциала и на вторичния вал както и дупка в корпуса (натрошените лагери не ги броя), т.е. неремонтируема. Броя на зъбите на короната на диференциала е 68 а на вторичния вал е 16. Кода на мотора е AKL.
п.п.Малко съм се заплеснал със снимките но не се знае на кого каква работа ще свършат и според мен по-добре да има повече отколкото да няма изобщо.
SNC00048.jpg
SNC00055.jpg
SNC00063.jpg
SNC00064.jpg
SNC00068.jpg




Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот hitman0013 » Чет 22 апр 2010 14:43


всъщност тапата за доливане е една от тези двете.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот hitman0013 » Чет 22 апр 2010 14:45


а ето тази капачка за какво е.Подлъгах се и развих първо нея а вътре имаше пружина и там също има лостче за скоростите само че от задна страна
Прикачени файлове
02k.jpg
02k.jpg (13.85 KиБ) Видяна 3007 пъти


Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот Filcho » Чет 22 апр 2010 19:00


Тапата за доливане е лявата от горната снимка само, че погледната отвътре, дясното на същата снимка е аксиалния лагер също погледнат отвътре. Голямата капачка от долната снимка затваря избирача на скоростите и не е трябвало да я пипаш изобщо.


Потребителски аватар
egoist_ok
Мнения: 485
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 18:23
Автомобил: Golf 4 TDI 4 motion
Двигател: ARL 2002
Местоположение: Троян

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот egoist_ok » Чет 22 апр 2010 19:32


И аз да се "похваля" като пресен потърпевш - двигател: AKL и скоростна кутия: DUU - счупени: оста на сателитите, разбито леглото на оста, едното сателитно колело и кожуха. Най-интересното беше че нитове нямаше, а беше направено с болтове. Взех диференциал от скоростна кутия от голф 2 махнах нитовете и си сложих моето зъбно колело, понеже другото беше по голямо. Най-големият проблем се оказа кожуха - материала от който е направен не алуминий с голямо количество магнезий което прави проблем заваряването, прави шупли. За мой голям късмет намерих една скоростна кутия с повредени скорости, но със здрави капаци и е купих и така събрах от две една. Ако на някой му трябва нещо за кутия DLP може да пише, разликата между DUU и DLP са малки. Скоростна кутия от голф 3 НЕ става за голф 4.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот hitman0013 » Чет 22 апр 2010 20:27


Filcho написа:Тапата за доливане е лявата от горната снимка само, че погледната отвътре, дясното на същата снимка е аксиалния лагер също погледнат отвътре. Голямата капачка от долната снимка затваря избирача на скоростите и не е трябвало да я пипаш изобщо.

затворих голямата тапа както си беше набързо.Направих едно тестово кръгче и няма проблем със скоростите.Нали не съм прецакал нещо?!?


Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот Filcho » Пет 23 апр 2010 8:04


egoist_ok написа:И аз да се "похваля" като пресен потърпевш - двигател: AKL и скоростна кутия: DUU - счупени: оста на сателитите, разбито леглото на оста, едното сателитно колело и кожуха. Най-интересното беше че нитове нямаше, а беше направено с болтове.

Вероятно диференциала на тези кутии ще се окаже доста слабо място. Ако приемем, че някой е сменил нитовете с болтове явно проблема с кутията не се решава напълно.
hitman0013 написа:затворих голямата тапа както си беше набързо.Направих едно тестово кръгче и няма проблем със скоростите.Нали не съм прецакал нещо?!?

Според мен не си прецакал нищо, единствено може да се появи теч на масло ако не си сложил силикон и можеш да провериш положението след известно време.


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: проблем при привклучване на скорости г4

Мнениеот botor » Сря 04 май 2011 9:54


Haralampi написа:
pedalchobaba написа:
Haralampi написа:(Да използвам да помоля колегите с 1.6 AKL да споделят кода на скоростната си!? и най-вече на въпросната проблемна...)


Ами ... всички така наречени Green Cap: DUU, DUV, ERT, DNZ, DLP, DUZ, DUW, DRZ, DSB, DGH .... монтирани на 1.4, 1.6, SDI и сглобени в Братислава.

Но пък не е чак такава болка за умирачка. Номера е само като купиш колата веднага да набиеш ремонтния комплект болтове /около 150 кинта/ на короната на диференциала оттам нататък проблеми няма. Тези, които не знаят за тази им слабост карат, докато скоростите се счупят, а някои и след това.


Това НЕ важи за всички горе посочени - до момента поне тук във форума съм виждал пропищяли единствено от DUU и DUW. Същото е и в немския форум.

Тъй като съм се интересувал конкретно за моята, ето ценна информация за всички ERT притежатели: ERT е с 11mm нитове, спрямо 9мм при DUU и DUW. ERT е всъщност взета от Audi A3 и се прилага и на Сеат Толедо и Шкода Октавиа. Общо казано ERT e била първоначално с 9mm нитове (както при DUU и DUW), НО от края на модел-година 2001 е с подсилени 11mm. И тъй като тази кутия при Голф 4 до колкото знам се слага само на 1.6 16V, който се пуска от МГ 2001, засегнатите от проблема с кутии ERT са малко!

Обобщавам:

За познатите проблеми с нитовете на скоростни кутии при Голф 4 трябва да се притесняват (и вземат мерки) притежателите на кутии:

на първо място DUU, на второ DUW, a на трето всички останали почващи с D, като имате предвид, че от дата на производство на автомобила (не първа регистрация, а производство!) 10.07.2001, всички те са подсилени и вместо 9mm са с 11mm нитове, т.е. проблема е решен за всички тези, произведени след 10.07.2001 !!

Конкретно за кутия ERT проблем съществува само при най-първите BORA с такава кутия (1.6 16V), произведени преди горе посочената дата!


знае ли някои как вървят номерата на скоростните кутии DUU,в смисъл от кои номера нагоре вече са "поправени" дефектните кутии-на моята пише DUU 27088


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот pedalchobaba » Сря 04 май 2011 20:31


Няма "поправени".
Всички късат. И 15 мм нитове да сложат, като са им калпави партидите, нищо не помага.
Що така не се прецакват кутиите на Двойките? Да не би те да са с голями нитове?


vakpa
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 03 май 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот vakpa » Пон 06 юни 2011 9:19


egoist_ok написа:И аз да се "похваля" като пресен потърпевш - двигател: AKL и скоростна кутия: DUU - счупени: оста на сателитите, разбито леглото на оста, едното сателитно колело и кожуха. Най-интересното беше че нитове нямаше, а беше направено с болтове. Взех диференциал от скоростна кутия от голф 2 махнах нитовете и си сложих моето зъбно колело, понеже другото беше по голямо. Най-големият проблем се оказа кожуха - материала от който е направен не алуминий с голямо количество магнезий което прави проблем заваряването, прави шупли. За мой голям късмет намерих една скоростна кутия с повредени скорости, но със здрави капаци и е купих и така събрах от две една. Ако на някой му трябва нещо за кутия DLP може да пише, разликата между DUU и DLP са малки. Скоростна кутия от голф 3 НЕ става за голф 4.



Колега, не са ли ти останали здрави пиньон и корона и ако имаш по колко зъба са? Търся 67/15 за DUW, но и 68/16 за DUU ми вършат работа.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 06 юни 2011 9:38


То въпроса е малко малоумен - ама как да си рповеря нивото на маслото ,че нещо на последък като включвам втора по рязко и похърква?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем при превклуюване на скорости г4

Мнениеот Haralampi » Вто 07 юни 2011 10:03


pedalchobaba написа:Няма "поправени".
Всички късат. И 15 мм нитове да сложат, като са им калпави партидите, нищо не помага.
Що така не се прецакват кутиите на Двойките? Да не би те да са с голями нитове?


А да си чул за скъсана кутия от 2002 нататък :idea:

Калпавите партиди свършват средата на 2001! Не съм прочел за един случай с проблем в която и да е скоростна монтирана след средата на 2001. Ако ти си - моля да ми посочиш къде, което също не е гаранция, изключения винаги има.

botor написа: знае ли някои как вървят номерата на скоростните кутии DUU,в смисъл от кои номера нагоре вече са "поправени" дефектните кутии-на моята пише DUU 27088


Не знам за номерата, но единствено тези монтирани на Г4/Бора след средата на 2001-ва. Ако колата е произвдена преди тази дата - няма шанс.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем при привклучване на скорости г4

Мнениеот Haralampi » Вто 07 юни 2011 10:13




Много хубаво са го написали и в линка:
The cases I have read of have been with manual gearboxes on 1999 year, 1.6 litre (a few 1.4) engines, but apparently from 1999-2001 are affected.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем при привклучване на скорости г4

Мнениеот pedalchobaba » Вто 07 юни 2011 11:23


Харалампи и той като теб:

Haralampi написа:
The cases I have read ...


"В случаите, които съм прочел ..."

Само дето анкетите, които аз съм чел показват друго:
http://uk-mkivs.net/forums/p/111262/759532.aspx#759532
Една пета от гласувалите с автомобили след 2001 са имали проблем със скоростите.

Последна промяна от pedalchobaba на Вто 07 юни 2011 12:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем при привклучване на скорости г4

Мнениеот Haralampi » Вто 07 юни 2011 12:03


pedalchobaba написа:Харалампи и той като теб:

Haralampi написа:
The cases I have read ...


"В случаите, които съм прочел ..."

Само дето анкетите показват друго:
http://uk-mkivs.net/forums/p/111262/759532.aspx#759532


Е какво показват анкетите колега :lol:

Изображение

Че цели 3 (три!) % са имали някакъв проблем със скоростната след 2001-ва? Спрямо 32 (тридесет и два) % при коли преди 2001-ва?? :applause: :applause: :applause:
:bowdown :bowdown :bowdown
За тия 3 % ли говориш? Щото то спрямо твойта анкета излиза, че след 2001-ва са по-здрави и от кутиите на други двигатели - близо 8% са имали проблем със скоростите дори да не карат 1.6 :lol: :lol: :lol:

Приятелю, приятелю... mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта