Golf 4 1.6 или 1.6 16v
- bomber
- Мнения: 4315
- Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Софията
Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Може би ще купувам такъв и се чудя кой от двата двигателя е по-добър от към надежднаст, поддръжка, разход, за вървежа ясно-не са от вървежните тези двигатели.Замислам се за тди,но засега съм се спрял на това
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Между тези 2 двг. за мен по-удачен е многоклапанния, защото според мен е по-модерен, малко по-вървежен е и разхода му е по-малък. Естествено поддръжката му, или по-точно първоначалното му обслужване е по-скъпо, като обаче не вярвам разликата да е фрапираща. Но по-важното е да намериш нещо по-запазено и се надяваш на късмет
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Колега ето фактите:
Особености на 1.6 8V (SR):
+ По-евтино обслужване и сервизиране - по-малко ремъци, ролки, клапани и джунджурии; по-малко електроника
+ По-масов двигател - (аз патя постоянно от това, че 1.6 16V е непознат за много "майстори" и почват да се учат на него)
+ За разлика от 1.6 16V, със своите 74KW 1.6 SR попада в по-ниската категория за данъчно облагане! Данъка на 1.6 SR е май повече от двойно по-нисък от този на 1.6 16V
- Сериозен риск от чупене на скоростна, ако е произведен преди 10.07.2001. Повечето 1.6 SR са с прословутата DUU скоростна
Особености на 1.6 16V :
+ По-икономичен двигател! И по документи и експериментално доказано - при еднакъв стил на каране, 1.6 16V е малко по-икономичен!
+ Малко по-висока мощност (105PS спрямо 101PS)
+ Като цяло доказал се като по-надежден и здрав (всичко е въпрос на късмет разбира се)
+ Дори произведен преди 10.07.2001 е с ERT скоростна, която е много по-стабилна по устройство и сглобка.
- Иска си компетентен сервиз! От майстори разбирачи потроших сума пари без нужда в "предполагаеми" проблеми. При 1.6 16V всичко е електроника - няма жила. Газта е E-gas, дросел клапата е с електронно управление и т.н.
Други особености, които всеки сам би трябвало да определи дали са + или -
° Максималния въртящ момент на 1.6 16V именно поради 16те клапана е изнесен в по-високите обороти. Това поне според мен има както предимства, така и недостатъци... в крайна сметка, който се кефи той да му е на ниско - по-добре ТДИ.
Лично аз, както и колегата Burner_inc виждам повече предимства в 1.6 16V и ако си все пак финансово готов да поемеш едно малко по-скъпо и по-капризно (с оглед на компетентен сервиз) обслужване - е според мен по-добрия избор. Всичко останало е въпрос на късмет.
Моето 1.6 16V е от 2 години и половина в мое владение и въпреки, че минах през 2 по-сериозни ремонта (а те станаха сериозни благодарение на невежи майстори!!), съм до момента доволен от колата! Ако нещо по-конкретно те интересува драскай и на лична!
Особености на 1.6 8V (SR):
+ По-евтино обслужване и сервизиране - по-малко ремъци, ролки, клапани и джунджурии; по-малко електроника
+ По-масов двигател - (аз патя постоянно от това, че 1.6 16V е непознат за много "майстори" и почват да се учат на него)
+ За разлика от 1.6 16V, със своите 74KW 1.6 SR попада в по-ниската категория за данъчно облагане! Данъка на 1.6 SR е май повече от двойно по-нисък от този на 1.6 16V
- Сериозен риск от чупене на скоростна, ако е произведен преди 10.07.2001. Повечето 1.6 SR са с прословутата DUU скоростна
Особености на 1.6 16V :
+ По-икономичен двигател! И по документи и експериментално доказано - при еднакъв стил на каране, 1.6 16V е малко по-икономичен!
+ Малко по-висока мощност (105PS спрямо 101PS)
+ Като цяло доказал се като по-надежден и здрав (всичко е въпрос на късмет разбира се)
+ Дори произведен преди 10.07.2001 е с ERT скоростна, която е много по-стабилна по устройство и сглобка.
- Иска си компетентен сервиз! От майстори разбирачи потроших сума пари без нужда в "предполагаеми" проблеми. При 1.6 16V всичко е електроника - няма жила. Газта е E-gas, дросел клапата е с електронно управление и т.н.
Други особености, които всеки сам би трябвало да определи дали са + или -
° Максималния въртящ момент на 1.6 16V именно поради 16те клапана е изнесен в по-високите обороти. Това поне според мен има както предимства, така и недостатъци... в крайна сметка, който се кефи той да му е на ниско - по-добре ТДИ.
Лично аз, както и колегата Burner_inc виждам повече предимства в 1.6 16V и ако си все пак финансово готов да поемеш едно малко по-скъпо и по-капризно (с оглед на компетентен сервиз) обслужване - е според мен по-добрия избор. Всичко останало е въпрос на късмет.
Моето 1.6 16V е от 2 години и половина в мое владение и въпреки, че минах през 2 по-сериозни ремонта (а те станаха сериозни благодарение на невежи майстори!!), съм до момента доволен от колата! Ако нещо по-конкретно те интересува драскай и на лична!
Последна промяна от Haralampi на Чет 17 сеп 2009 22:00, променено общо 7 пъти.
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Haralampi написа:Колега ето фактите:
Особености на 1.6 8V (SR):
+ По-евтино обслужване (по-малко ремъци, ролки, клапани и джунджурии)
+ По-масов двигател - (аз патя постоянно от това, че 1.6 16V е непознат за много "майстори" и почват да се учат на него)
- Сериозен риск от чупене на скоростна, ако е произведен преди 10.07.2001. Повечето 1.6 SR са с прословутата DUU скоростна
Плюсове на 1.6 16V :
+ По-икономичен двигател! И по документи и експериментално доказано - при еднакъв стил на каране, 1.6 16V е малко по-икономичен!
+ Малко по-висока мощност (105PS спрямо 101PS)
+ Като цяло доказал се като по-надежден и здрав (всичко е въпрос на късмет разбира се)
+ Дори произведен преди 10.07.2001 е с ERT скоростна, която е много по-стабилна по устройство и сглобка.
- Иска си компетентен сервиз! От майстори разбирачи потроших сума пари без нужда в "предполагаеми" проблеми. При 1.6 16V всичко е електроника - няма жила. Газта е E-gas, дросел клапата е с електронно управление и т.н.
Други особености, които всеки сам би трябвало да определи дали са + или -
° Максималния въртящ момент на 1.6 16V именно поради 16те клапана е изнесен в по-високите обороти. Това поне според мен има както предимства, така и недостатъци... в крайна сметка, който се кефи той да му е на ниско - по-добре ТДИ.
Лично аз, както и колегата Burner_inc виждам повече предимства в 1.6 16V и ако си все пак финансово готов да поемеш едно малко по-скъпо и по-капризно (с оглед на компетентен сервиз) обслужване - е според мен по-добрия избор. Всичко останало е въпрос на късмет.
Моето 1.6 16V е от над 2 години в мое владение и въпреки, че минах през 2 по-сериозни ремонта (а те станаха сериозни благодарение на невежи майстори!!), съм до момента доволен от колата! Ако нещо по-конкретно те интересува драскай и на лична!
Или ГТИ, на който въртящия момент също му е в ниските. Това е и един от недостатъците на многоклапанните двигатели при спокоен стил на шофиране, а именно, че за да върви едно 16в трябва да седи над 4000 оборота, което при агресивен стил на шофиране не е проблем, но всичко е според темперамента на задкормилното устройство
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Малко офф,но като стана дума за скоростни...
И на мой приятел с 1.6 АКЛ вчера му се счупи кутията или по-точно на задна скорост взе да чатка като разбито каре нещо,а хем я кара съвсем леко и знае че са чупливи кутии
Така че според мен ако ще е 1.6 то да е 1.6 16V защото там вече множеството дефекти и проблеми трябва да са изчистени,а и все пак са от последните години на производство
И на мой приятел с 1.6 АКЛ вчера му се счупи кутията или по-точно на задна скорост взе да чатка като разбито каре нещо,а хем я кара съвсем леко и знае че са чупливи кутии
Така че според мен ако ще е 1.6 то да е 1.6 16V защото там вече множеството дефекти и проблеми трябва да са изчистени,а и все пак са от последните години на производство
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Burner_inc написа:
Или ГТИ, на който въртящия момент също му е в ниските. Това е и един от недостатъците на многоклапанните двигатели при спокоен стил на шофиране, а именно, че за да върви едно 16в трябва да седи над 4000 оборота, което при агресивен стил на шофиране не е проблем, но всичко е според темперамента на задкормилното устройство
При GTI (ако говориш за 1.8Т предимството не се състои в това, че максималния е на ниски, а че дъгата е коренно различна и ускорението е доста равномерно (за разлика и от TDI и от атмосферните)
И спортните атмосферни бензинови (с по-голям обем и мощност) се правят с 16, 20 и повече клапани и макс. върт. момент също е на високо, та даже и доста по-високо очевидно това е предимство, а не недостатък Зависи от гледната точка.
P.s. забравих едно предимство на 1.6 SR - по-ниските данъци! Допълних го горе.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
1.6 16V...
Не му мисли,това е правилния избор.
Не му мисли,това е правилния избор.
- s5501na
- Мнения: 856
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Викторчо, знаеш ми голфа -знаеш за какво става въпрос и като вървеж и като цяло.
Ако решиш пиши ми да се видим и ще ти покажа всичко ,което те интертесува , ще го покараме и т.н.
Ако решиш пиши ми да се видим и ще ти покажа всичко ,което те интертесува , ще го покараме и т.н.
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Haralampi написа:Burner_inc написа:
Или ГТИ, на който въртящия момент също му е в ниските. Това е и един от недостатъците на многоклапанните двигатели при спокоен стил на шофиране, а именно, че за да върви едно 16в трябва да седи над 4000 оборота, което при агресивен стил на шофиране не е проблем, но всичко е според темперамента на задкормилното устройство
При GTI (ако говориш за 1.8Т предимството не се състои в това, че максималния е на ниски, а че дъгата е коренно различна и ускорението е доста равномерно (за разлика и от TDI и от атмосферните)
И спортните атмосферни бензинови (с по-голям обем и мощност) се правят с 16, 20 и повече клапани и макс. върт. момент също е на високо, та даже и доста по-високо очевидно това е предимство, а не недостатък Зависи от гледната точка.
P.s. забравих едно предимство на 1.6 SR - по-ниските данъци! Допълних го горе.
Е да де, спортните, но 1.6 не е от тях, а и както споменах при спокойно шофиране и внезапна нужда от доускорение трябва да свалиш 1 или дори 2 предавки надолу за да разполагаш с тягата.
видях допълнението за данъците и съм сигурен, че разликата в данъка м/у 102 и 105 коня е пренебрежимо малка.
И за край ще споделя виждането си, че истината е в турбо машините
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Burner_inc написа:
видях допълнението за данъците и съм сигурен, че разликата в данъка м/у 102 и 105 коня е пренебрежимо малка.
Първо са 101 PS и второ ето конкретни цифри. "Пренебрежимо малка" разлика от 121,65 лв или иначе казано над 4 пъти по-висок данък...
P.s. Всеки има своя "истина".
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Данъчен калкулатор за изчисляване размера на данъка върху превозните средства за леки автомобили.
мощност на автомобила 100.99 к.с.
адрес на собственика (община) София
автомобилът е над 5г. до 14г.
катализатор Да
размер на данъка 153.72 лева
Дали може да му се вярва на това, при положение, че като му зададеш конски сили излиза това
мощност на автомобила 100.99 к.с.
адрес на собственика (община) София
автомобилът е над 5г. до 14г.
катализатор Да
размер на данъка 153.72 лева
Дали може да му се вярва на това, при положение, че като му зададеш конски сили излиза това
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Burner_inc написа:Данъчен калкулатор за изчисляване размера на данъка върху превозните средства за леки автомобили.
мощност на автомобила 100.99 к.с.
адрес на собственика (община) София
автомобилът е над 5г. до 14г.
катализатор Да
размер на данъка 153.72 лева
Дали може да му се вярва на това, при положение, че като му зададеш конски сили излиза това
Отново се изказваш неподготвен
74kW * 1.36 = 100,64 PS Я сметни пак сега!?
Ако още не вярваш на калкулатора си го сметни сам:
Чл. 55. (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:
1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;
2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;
3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.
В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:
Брой на годините от годината Коефициент
на производство, включително
годината на производство
Над 14 години 1
Над 5 до 14 години включително 1,5
До 5 години включително 2,8
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
съгласих се
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Burner_inc написа:съгласих се
P.s. И аз го научих в последствие... на старата кола последния данък беше 22лв, а първия данък на голфа, който платих беше... 297 лв
- s5501na
- Мнения: 856
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v
Ми аз не съм напълно съгласен, защото имам приятел с Голф 3 1.6 АФТ 101 к.с. , обаче пак плати големия данък заради едно конче. Беше се пазарил там да го запишат по-малко, да почерпи ,но -НЕ!
Така ,че аз не виждам защо тук да е по-различно, и той е 100.64к.с. . С моите скромни умения по математиа мисля ,че се закръглява над 0.5, а доколкото виждам 0.64 е повече май от 0.5, нали? Така че си е над 100к.с.-следователно ядеме дървото всички притежататели на Голфчета 1.6!
Така ,че аз не виждам защо тук да е по-различно, и той е 100.64к.с. . С моите скромни умения по математиа мисля ,че се закръглява над 0.5, а доколкото виждам 0.64 е повече май от 0.5, нали? Така че си е над 100к.с.-следователно ядеме дървото всички притежататели на Голфчета 1.6!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта