Golf 4 1.4 и 1.6 проблеми със скоростите с код DUU, DUW, ERT
Re: DUU скоростна кутия на 1.6SR-АKL
искам да попитам може ли да сложа 6 степенна скоростна кутия на този мотор 1.6SR защото и аз имам проблем с оригиналната 5 степенна?
- persiii11
- Мнения: 228
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Varna
Re: DUU скоростна кутия на 1.6SR-АKL
Aleksiev777 написа:Извинявам се ако отклонявам темата ама къде мога да видя каква ми е скоростната кутия ?!
мисля че от долната страна е аз като сменях моята кутия до 07.2001 Голф 4 1.6 SR всичките са с DUU с 9мм нитове! аз сложи от Ауди А3 1.6 101 к.с 1999г. мисля че беше с букви почващи с 'Е' но не беше DUU !!!!
имам някакви съмнения че от 1.9 SDI става с малки разлики обаче не успях да пробвам защото намерих тази! Сам я свалих за 250 лв. се разбрахме ...
иначе ме офертираха от 400 до 700лв.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 22:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1998г
Здравейте колеги,
Имам Голф 4, AKL, 1.6 SR, 101 конски сили 1998г. Налага се да му сменя ск. кутия, т.к. днес след като я отворихме с майсторите се оказа, че има счупени зъбни колела, лагерите са за смяна, шлиците на един от валовете са износени и зъбните колела си ходят напред назад, абе пълен леш. Учудващо прословутите нитове са си здрави :) Извинявам се за лошата терминология, който използвам, но не разбирам много много от тези неща.
Имам само един въпрос и ще Ви помоля да ми отговорят само хора, които са правили тази процедура и са наясно с проблема.
Изчетох доста теми тук във форума, но никой нищо конкретно не казва.. имаше коментари от сорта на "чувал съм", "казвали са ми" , "мисля че" и тн.
Та: Възможно ли е на тази кола, да сложа скоростна кутия от Голф 4, 1.6, 105 конски сила, 2002г.? Човекът, който я продава твърди, че няма да има някакъв проблем, но, т.к. на Вас имам повече доверие, за това реших да се обърна към Вас.
До колкото знам кутиите са съвместими и няма да има проблем, даже тази била по-читава, защото нитовете и се чупели по-рядко, заради това, че са по-големи.
П.С. Утре продавача ще провери обозначението на кутията, но предполагаме че е ERT. Като разбера ще пиша пак.
Имам Голф 4, AKL, 1.6 SR, 101 конски сили 1998г. Налага се да му сменя ск. кутия, т.к. днес след като я отворихме с майсторите се оказа, че има счупени зъбни колела, лагерите са за смяна, шлиците на един от валовете са износени и зъбните колела си ходят напред назад, абе пълен леш. Учудващо прословутите нитове са си здрави :) Извинявам се за лошата терминология, който използвам, но не разбирам много много от тези неща.
Имам само един въпрос и ще Ви помоля да ми отговорят само хора, които са правили тази процедура и са наясно с проблема.
Изчетох доста теми тук във форума, но никой нищо конкретно не казва.. имаше коментари от сорта на "чувал съм", "казвали са ми" , "мисля че" и тн.
Та: Възможно ли е на тази кола, да сложа скоростна кутия от Голф 4, 1.6, 105 конски сила, 2002г.? Човекът, който я продава твърди, че няма да има някакъв проблем, но, т.к. на Вас имам повече доверие, за това реших да се обърна към Вас.
До колкото знам кутиите са съвместими и няма да има проблем, даже тази била по-читава, защото нитовете и се чупели по-рядко, заради това, че са по-големи.
П.С. Утре продавача ще провери обозначението на кутията, но предполагаме че е ERT. Като разбера ще пиша пак.
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
- Автомобил: VW
- Двигател: 2000 GTI
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
Слагай смело. Дори и от голф 3 става без проблем
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 22:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
А нещо друго трябва ли да сменя или всичко си пасва на 100 %?
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
- Автомобил: VW
- Двигател: 2000 GTI
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
Така или иначе скоростите са свалени - смени феродовият диск. И задължително ново масло на скоростите. Като цяло това е.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
ЕРТ - то е същия боклук като другите DUU , DUW...
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 22:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
А има ли НЕ боклук, който мога да сложа на този двигател?
Иначе за маслото и феродото ясно, че ще се сменят.... :)
Иначе за маслото и феродото ясно, че ще се сменят.... :)
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
Заповядай колега -> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=171012
Т.н. колега kirilex от който бе купена кутията имаше голф 1,6 16V, чиито карантии разпродаде понеже му сложи 1,8Т и стана чудесия...
Лични от pacoarabiata до мен - "да така е смених два пъти скорости до като стигна до сегашната която е с код ERT от 2001г от голф 4 1.6 16в казват че от тая година ги правят с по дебели нитове! За сега а и дано за в бъдеще нямам проблеми? Успех!"
"кода ми беше АКЛ и на мен!подмяната при мен стана чиста без спънки.само кожуха на каретата на скоростите беше по голям но си сложих старите.динамиката! Казват хората че заради по голямото предавателно число на колата ще и се вдигне малко максималната скорост.да ти кажа може и така да е но е много малко.и да трудно се намират и затова има спекулации с парите.при мен стана чудо.пази много скоростите даже ако имаш 250-300лв отиди да ти сменят нитовете даже е малко задължително.това може да ти спести много много главоболия и доста пари.сметни колко зор видях за да се навия сам да си ги правя а за първи път хващам гидоре и това е сериозно. Надявам се че съм ти бил полезен и ако има нещо питай на драго сърце ще ти помогна ако мога.Успех!
Изпратено на: 20 Юни 2010 22:06"
Успех, дано съм помогнал!
Т.н. колега kirilex от който бе купена кутията имаше голф 1,6 16V, чиито карантии разпродаде понеже му сложи 1,8Т и стана чудесия...
Лични от pacoarabiata до мен - "да така е смених два пъти скорости до като стигна до сегашната която е с код ERT от 2001г от голф 4 1.6 16в казват че от тая година ги правят с по дебели нитове! За сега а и дано за в бъдеще нямам проблеми? Успех!"
"кода ми беше АКЛ и на мен!подмяната при мен стана чиста без спънки.само кожуха на каретата на скоростите беше по голям но си сложих старите.динамиката! Казват хората че заради по голямото предавателно число на колата ще и се вдигне малко максималната скорост.да ти кажа може и така да е но е много малко.и да трудно се намират и затова има спекулации с парите.при мен стана чудо.пази много скоростите даже ако имаш 250-300лв отиди да ти сменят нитовете даже е малко задължително.това може да ти спести много много главоболия и доста пари.сметни колко зор видях за да се навия сам да си ги правя а за първи път хващам гидоре и това е сериозно. Надявам се че съм ти бил полезен и ако има нещо питай на драго сърце ще ти помогна ако мога.Успех!
Изпратено на: 20 Юни 2010 22:06"
Успех, дано съм помогнал!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
ERT-то също се чупи по същия начин като DUU и другите, просто се монтира по-рядко и по-рядко има теми за това, че се е строшило. Макар че е с по-дебели нитове (с 2мм), си ги късат без проблем, както и си трошат лагерите по същия начин, както е станало с твоята кутия. За да стане истинско, след като се вземе друга кутия, без значение с кой точно код ще си харесаш, тя трябва да се разглоби, да се ревизира цялата вътре т.е. да се смени всичко, което е за смяна, да се сменят нитовете с болтове (продава се ремонтен к-т) и след това кутията да се сложи на колата, к-т с нов съединител т.е. феродов диск, притискателен диск и плато (не само феродов, както казаха колегите, защото притискателя, ако не е както трябва, прецаква феродовия). Това обаче не е особено евтина процедура.
По въпроса с кутиите - от Голф 4/Бора/Октавия/Ауди А3 с 1.6 8V , 1.4 16V и 1.6 16V, 100% става кутията 1:1 с тази на AKL-a (слагал съм доста). За кутия от Голф 3 - не съм слагал и не съм убеден, че ще може да се сложи, защото 3-ката е с жило за съединителя, а 4-ката е с помпа, която се монтира с 2 болта за корпуса на кутията, също така при 3-ката тампона към магарето е до кутията и на нея се монтира планка, докато при 4-ката тампона е отгоре над кутията и има сериозни разлики в захващането на двете кутии към колата. Все пак може и някой да е открил начин да се сложи...
По въпроса с кутиите - от Голф 4/Бора/Октавия/Ауди А3 с 1.6 8V , 1.4 16V и 1.6 16V, 100% става кутията 1:1 с тази на AKL-a (слагал съм доста). За кутия от Голф 3 - не съм слагал и не съм убеден, че ще може да се сложи, защото 3-ката е с жило за съединителя, а 4-ката е с помпа, която се монтира с 2 болта за корпуса на кутията, също така при 3-ката тампона към магарето е до кутията и на нея се монтира планка, докато при 4-ката тампона е отгоре над кутията и има сериозни разлики в захващането на двете кутии към колата. Все пак може и някой да е открил начин да се сложи...
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
Слагай смело колега, ERT става, само както е писал "zfa159" вземи си от старата кожусите на каретата. Успех!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
Колегата zfa159 т.е. аз, никъде не съм писал подобно нещо, защото на ERT фланците за каретата са напълно идентични с тези на DUU ;) . Махаш DUU и слагаш ERT без никаква друга манипулация, защото стават 1:1 и към двигателя и към вътрешните карета.
Иначе, както наистина казах - ERT също не става, както DUU и другите. Всичките си имат проблеми и си се чупят. Имаме 3-ма клиенти вече, които чупят DUU и слагат ERT и след година-две, три, се троши и ERT-то по същия начин - или си къса нитовете или заминават лагерите на валовете. Това си им е заводски проблем. За да няма проблеми, както казах - взима се друга кутия, сменя се всичко по нея, което е за смяна и тогава се монтира.
Иначе, както наистина казах - ERT също не става, както DUU и другите. Всичките си имат проблеми и си се чупят. Имаме 3-ма клиенти вече, които чупят DUU и слагат ERT и след година-две, три, се троши и ERT-то по същия начин - или си къса нитовете или заминават лагерите на валовете. Това си им е заводски проблем. За да няма проблеми, както казах - взима се друга кутия, сменя се всичко по нея, което е за смяна и тогава се монтира.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 22:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на скоростна кутия на голф 4 AKL, 1.6, 101 коня, 1
Здравейте колеги,
Благодаря Ви за мненията и за загрижеността Ви. Причината да я сменя е че по трасето София - Стара Загора и изтича маслото и слизайки от магистралата половин час не успях да изключа пета предавка. Сещате се - стъпвам на магистралата включвам 5-та. карам в продължение на 200 километра така с 130-140 км./час и като хванах отбивката за Стара Загора не успях доста време да изключа 5-та. Сменихме масло(в ск. кутия имаше не повече от 300-400 гр.), но нещата вече не бяха същите. Кутията вие, трака, 1-ва, 2-ра, че и трета едвам влизат. Първа мога да я вкарам, единствено ако колата е в пълен покой. Дори и с 2-3 км./час първа не влиза. За ремонт - смяна на този вал, смяна на лагерите(2 или 3 бр.), подмяна на нитовете с болтове ще ми струва около 1300 лв и това е само за части, без труд.
Иначе, тя от край време си има и един друг проблем - при отпускане на газта(на всички скорости, но по-изявено при ниските) колата направо рита. Караш си с 40 на 3-та предавка и като пуснеш газта, колата вместо да забави скоростта си плавно, тя направо забива и се лашка цялата кола напред - назад. Ако имах от онези кученца с мърдащите глави, направо щеше да му изхвърчи главата някъде.
Този проблем се надявам да е от ск. кутия и сега като я сменя да изчезне, че много ме дразни.
Иначе съм я водил на трима майстори, но всички вдигат рамене. Комп-а не дава грешка, дросела е чистен, дебитомера е сменен, датчик на ХОЛ е сменен.
Благодаря Ви за мненията и за загрижеността Ви. Причината да я сменя е че по трасето София - Стара Загора и изтича маслото и слизайки от магистралата половин час не успях да изключа пета предавка. Сещате се - стъпвам на магистралата включвам 5-та. карам в продължение на 200 километра така с 130-140 км./час и като хванах отбивката за Стара Загора не успях доста време да изключа 5-та. Сменихме масло(в ск. кутия имаше не повече от 300-400 гр.), но нещата вече не бяха същите. Кутията вие, трака, 1-ва, 2-ра, че и трета едвам влизат. Първа мога да я вкарам, единствено ако колата е в пълен покой. Дори и с 2-3 км./час първа не влиза. За ремонт - смяна на този вал, смяна на лагерите(2 или 3 бр.), подмяна на нитовете с болтове ще ми струва около 1300 лв и това е само за части, без труд.
Иначе, тя от край време си има и един друг проблем - при отпускане на газта(на всички скорости, но по-изявено при ниските) колата направо рита. Караш си с 40 на 3-та предавка и като пуснеш газта, колата вместо да забави скоростта си плавно, тя направо забива и се лашка цялата кола напред - назад. Ако имах от онези кученца с мърдащите глави, направо щеше да му изхвърчи главата някъде.
Този проблем се надявам да е от ск. кутия и сега като я сменя да изчезне, че много ме дразни.
Иначе съм я водил на трима майстори, но всички вдигат рамене. Комп-а не дава грешка, дросела е чистен, дебитомера е сменен, датчик на ХОЛ е сменен.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Сря 15 юли 2015 19:37
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 AKl 2000
Ремонтен комплект за скоростна кутия DUU
Здравейте колеги, някой знае ли от къде може да се намери въпросния ремонтен комплект? Че след много позвънявания на магазини и на ХААС ми обявяват доставка 5-10 дни... Та въпроса ми е дали някой колега знае къде могат да се намерят прословутите бортове? Благодаря предварително
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонтен комплект ск DUU
В Порше проверявал ли си?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 221 госта