Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Колега Лучиано признавам си че ме домързя да прочета 4 страници писания, но ми направи силно впечатление, че си сменил май всичко по предницата, но не си си решил проблема! Така ли е??? Ако съм прав то май проблема ти се крие на едно друго място! Не те задължавам да ми вярваш , но сякаш ако прочетеш огромната тема за тресенето при спиране при ТДИ моторите, има голяма вероятност и твоята мъка да иде от там!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Не, не е така. Като те мързи да прочетеш темата, не пишеш.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 17 мар 2015 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Така, в сервиза видяхме че главината е крива (имаше сериозен удар от тази страна преди време). Смених я но проблема не се оправи. След което закарах дисковете на стругар. Той ми каза че има отклонение 15 стотни и че вече не продавали свестни дискове. След стърженето проблема се оправи. Вече две седмици карам без проблем. Ако се сговни нещо както миналия път ще пиша пак.
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Колеги и аз го имам същия проблем само че на vw bora ,за това реших да сменя тампоните на носачите, защото всичко друго по спирачките съм сменил.
Само че контрагайката на болта на предния тампон ми изпадна от вътре в моста, моля ви помогнете ми как да я поставя на ново за да завия болта?
Само че контрагайката на болта на предния тампон ми изпадна от вътре в моста, моля ви помогнете ми как да я поставя на ново за да завия болта?
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Такааааа, понеже не можах да срещна проблем, който се оказа при мен, реших да го споделя, че може на някой да му е полезен. Отнася се за Пасат 98 г.Проблем имах при леко натискане на педала на спирачките, тресеше леко, едвам забележимо, но ме дразнеше. Преглед на дисковете- естествено това е първото, което ми дойде наум. Вдигам на струг, след като изработвам специален дорник, за да се избегнат грешки от центровка. Резултат - по-малко от 5 стотни биене. Значи не са дискове. Навирам се в канала и почвам, преглед на окачването- нищо. Нови накладки и пак нищо. Външни кормилни накрайници- уж не бяха разбити, ама сменям този отдясно, че ми се видя леко хлабав, набирам, натискам, по-добре работата, но пак още се усеяща леко на педала. Пак на канала и викам сина да върти волана, да го държи неподвижен, а аз гледам, напъвам и по едно време усещам, че лявото колело при неподвижен волан има изместване. Какво се оказа. Въпреки, че шарнирната връзка на външния кормилен накрайник е здрава, там където болта с резбата влиза в по-дебелата част на накрайника е опресована в гума. Слагам пръста и при напън на колелото странично, болта потъва в опресовката на гумата 2-3 мм. На другият ден, нов накрайник и готоооу. Дано на някой да му е полезно това.
Поздрави!
Поздрави!
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Колегата ако е решил проблема да сподели как понеже и аз имам същия при спиране тресе доста силно волана , нови дискове и накладки , като улегнаха пак старата песен . Чул съм че може да тресе от скъсани тампони на носачите , моите са позакъсани ама да ги сменя и да си тресе пак ...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Само една лека корекция - нормата за биене на нов диск е 3 стотни в най-външната му част. В случая с 5 стотни пак не се усеща, но над 5 стотни, започва да се усеща и колкото повече е, толкова повече се усеща. При 1 десета имаш чувството, че волана ще излети от ръцете ти при спиране с по-висока скорост. Обикновено причината да бият нови дискове е, че не ги транспортират правилно и ги хвърят насам-натам, а вътре в кутията двата диска са един срещу друг и като ги метнеш дори от 5см височина, горния подбива долния заради тежестта му и започва яко биене. При по-тежките дискове (примерно 288мм) това е много често срещано и затова започнахме да мерим новите за биене още при монтажа. Главните също трябва да се гледат - често бият от кривини, както и често са целите в ръжда и тя надига диска и след като го монтираш, започва да бие, защото не ляга равномерно на главината. Заради това главините трябва да са идеално изчистени преди монтажа на новия диск и е препоръчително при съмнение, че са криви, да се премерят.
Най-добре в случая с биенето, остава технологията за шлайф на диска на място на главината - така дори тя да е леко крива, проблема се решава, защото диска се шлайфа по нея така, че резултатното биене да е в допуск. При тази технология става проблем ако разместите диска спрямо главината (при колите, които нямат фиксиращ болт може да го завъртиш спрямо главината с колкото дупки за болтовете искаш), защото тогава резултатното биене става много повече, понеже диска е изшлайфан накриво и главината е крива и като разместиш кривините, става ужас.
Ако биенето се усеща в педала, а във волана го няма изобщо, при 100% изправна ходова част отпред, се касае за голяма кривина на заден диск. Тогава диска размества до толкова накладките отзад, че те мърдат апарата и връща това мърдане чак до педала - хода му се изменя. Колата също така спира като на тласъци, когато е с по-ниска скорост.
По въпроса с тампоните на носачите - при скъсан ткаъв, не тресе при спиране, а се усеща по-скоро като еднократно дръпване на някъде при по-рязко натискане на педала т.е. колата все едно залита на една страна малко и това е. Същото се усеща и при по-рязко тръгване, ако мотора е достатъчно сериозен.
Най-добре в случая с биенето, остава технологията за шлайф на диска на място на главината - така дори тя да е леко крива, проблема се решава, защото диска се шлайфа по нея така, че резултатното биене да е в допуск. При тази технология става проблем ако разместите диска спрямо главината (при колите, които нямат фиксиращ болт може да го завъртиш спрямо главината с колкото дупки за болтовете искаш), защото тогава резултатното биене става много повече, понеже диска е изшлайфан накриво и главината е крива и като разместиш кривините, става ужас.
Ако биенето се усеща в педала, а във волана го няма изобщо, при 100% изправна ходова част отпред, се касае за голяма кривина на заден диск. Тогава диска размества до толкова накладките отзад, че те мърдат апарата и връща това мърдане чак до педала - хода му се изменя. Колата също така спира като на тласъци, когато е с по-ниска скорост.
По въпроса с тампоните на носачите - при скъсан ткаъв, не тресе при спиране, а се усеща по-скоро като еднократно дръпване на някъде при по-рязко натискане на педала т.е. колата все едно залита на една страна малко и това е. Същото се усеща и при по-рязко тръгване, ако мотора е достатъчно сериозен.
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Дисковете бяха почти нови и ги носих на стругар и после сложих нови накладки , човека ги направи добре но постепенно пак започна да тресе ... Биенето го има във волана и на педала се усеща леко и действително когато колата е с ниска скорост спира , като на тласъци . Според мен не са дисковете дали не е нещо по апаратите се чудя , ако е крива главина защо от началото не тресе толкова а като се напаснат дисковете с новите накладки става мазало . Направо не може да се кара така , дисковете , като ги погледна са целите лъскави а не примерно да не опира някъде накладката ама знам ли видях се в чудо вече .
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Ами свали дисковете пак и виж дали пак са криви. Ако пак са криви или има външна причина да са криви (т.е. нещо в колата) или самите дискове са смотани и си се кривят (попадали сме на не 1 и 2 такива марки - кофти сплав и се криви през 1 месец). Можеш да премериш главината дали е крива и да разбереш дали не идва проблема от нея. Също така ако си почистил главината, но не си я намазал с антикорозионна смазка, започва да ръждясва под диска и с времето го надига (ръждата раздува) и това е резултата - започва да бие отново. Разглобявай и гледай къде е проблема. Дисковете пак на стругар, преглед за корозия на главината, преглед за биене на главината.
От самия апарат няма как да е, щом диска е износен равномерно, защото апарата дори да се криви по някакъв начин и поради някаква причина, накладките няма да опират праивлно в диска, но няма да бие, а само ще ги износва неравномерно.
От самия апарат няма как да е, щом диска е износен равномерно, защото апарата дори да се криви по някакъв начин и поради някаква причина, накладките няма да опират праивлно в диска, но няма да бие, а само ще ги износва неравномерно.
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Мерси колега , ще действам че не се кара така ...
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Здравейте!
Имам същия досаден проблем с тресенето. При ниска скорост спира на тласъци, а при висока волана ще ми остане в ръцете....
Предните дискове са шлайфани, рециклирах единия апарат, защото ме съмняваше, но все същото..
Има ли вариант да е от задните дискове?
Имам същия досаден проблем с тресенето. При ниска скорост спира на тласъци, а при висока волана ще ми остане в ръцете....
Предните дискове са шлайфани, рециклирах единия апарат, защото ме съмняваше, но все същото..
Има ли вариант да е от задните дискове?
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Да има!На моя голф 3 така се получи.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Има си уредчета за измерване на кривини когато диска е на самата кола. Кривината може да не идва от самия диск, но въпреки това с въпросния уред ще се види дали е на предната ос. Може да са виновни куп неща - главини, лагери, съпорти, шенкели...
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: Golf MK4 къде(как) да разбера от какво ми тресе волана?
Същия проблем и при мен Бора 2000г.
При ниска скорост тресе волана , при по - висока имам чувството че ще ми остане волана в ръцете. Сменил съм 3 чифта дискове с накладки(BREMBO , TRW , ATE). Консултирах се с 3 4 майстори , колата е гледана отдолу цялата. Последния майстор ми каза - дискове се кривят по две причини: развален спирачен апарат или главина. Апаратите са наред гледани са. Остава да са главините (по - точно дясната) , защото съм си правил експеримент - сменял съм само десния диск и се оправя за известно време и после пак почва лека полека да тресе , значи в дясно е проблема. Трябва да събера някой лев и да я сменя. Последно ги закарах на стругар да престърже и така ги карах. Сега пак тресе , дразни ме но така ще е до лятото.
П.С: АТЕ дисковете издържаха най - много.
Успех на всички ! :)
При ниска скорост тресе волана , при по - висока имам чувството че ще ми остане волана в ръцете. Сменил съм 3 чифта дискове с накладки(BREMBO , TRW , ATE). Консултирах се с 3 4 майстори , колата е гледана отдолу цялата. Последния майстор ми каза - дискове се кривят по две причини: развален спирачен апарат или главина. Апаратите са наред гледани са. Остава да са главините (по - точно дясната) , защото съм си правил експеримент - сменял съм само десния диск и се оправя за известно време и после пак почва лека полека да тресе , значи в дясно е проблема. Трябва да събера някой лев и да я сменя. Последно ги закарах на стругар да престърже и така ги карах. Сега пак тресе , дразни ме но така ще е до лятото.
П.С: АТЕ дисковете издържаха най - много.
Успех на всички ! :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 247 госта