Уред за налягане на маслото??
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Уред за налягане на маслото??
Мога ли на Голфа да сложа уредче за показваен на налягането на маслото от лада например. Дали ще показва верно и изобщо дали ще отчита нещо.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
за да сложиш такъв уред трябва да поставиш датчик на маслена "магистрала"демек там дето има подходящото налягане.
масова практика е да се слагат допълнителни уреди на VDO и "тройник"на масления филтър.
prj57 е направил това мисля,че ще ти обясни най-добре.
п.с.идеята е доста добра аз мисля по-въпроса от доста време,ама.....
масова практика е да се слагат допълнителни уреди на VDO и "тройник"на масления филтър.
prj57 е направил това мисля,че ще ти обясни най-добре.
п.с.идеята е доста добра аз мисля по-въпроса от доста време,ама.....
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Така, така....... поле за изява
Има два начина да вържеш уред за налягане на маслото:
1. Електронен
2. Механичен
1. Електронния начин се състои от датчик, жици и самия уред който имаш да мери (на английски се вика gauge)..... Та как става? Аз го направих на Г3 1.8 Моно (АBS), като отвориш капак погледни си масления филтър, отгоре има (поне при мен) 3 отвора, като два от тях са запушени с големи болтове на шестограм отгоре..... Едната тапа е за датчика на таблото който ти идва заводско...... Сега забелязал съм че не на всички 3-ки е така, на една от срещите разглеждах една 3-ка комби ТДИ зелена, тя имаше само 2 тапи като едната беше за датчика на таблото......
Та как става, по принцип е по лесно да се направи по електронния начин тъй като имаш да прекараш една жица от датчика дето ще се завие над масления филтър до уреда вътре в купето. Самия уред се връзват 3 жици: 1-ва от датчика, 2-ра за захранването на колата и 3-та за лампичката, като аз разглобих цялата средна консола и вързах 2-ра и 3-та за жиците около парното и осветлението на таблото......
2. Механичния начин е горе долу по лесен от гледна точка на връзване, има по малко неща..... Този път няма датчик а се завива маркуче, което трябва да е доста яко или зависи от това колко як е двигателя, тъй като при студен двигател маслото има по голямо налягане (при мен около 5,5-6 бара, после пада на около 2-3 бара), с други думи маркучето трябва да е яко иначе ЛОШО !!! Та въпросното маркуче носи масло под налягане до самия уред и той мери по механичен път, по точно е като мерене, но аз не искам да имам достъп на масло в купето, щото ако се скъса или се пукне маркучето си загинал...... или поне двигателя..... Имаш две жици: за лампичката и земя или минус или квото там........
Та в общи линии тва е, сега не знам какъв е датчика дето искаш да го сложиш, но мисля че ще разбереш от това дето написах, айде успех и ако имаш някви въпроси пиши пак........
Има два начина да вържеш уред за налягане на маслото:
1. Електронен
2. Механичен
1. Електронния начин се състои от датчик, жици и самия уред който имаш да мери (на английски се вика gauge)..... Та как става? Аз го направих на Г3 1.8 Моно (АBS), като отвориш капак погледни си масления филтър, отгоре има (поне при мен) 3 отвора, като два от тях са запушени с големи болтове на шестограм отгоре..... Едната тапа е за датчика на таблото който ти идва заводско...... Сега забелязал съм че не на всички 3-ки е така, на една от срещите разглеждах една 3-ка комби ТДИ зелена, тя имаше само 2 тапи като едната беше за датчика на таблото......
Та как става, по принцип е по лесно да се направи по електронния начин тъй като имаш да прекараш една жица от датчика дето ще се завие над масления филтър до уреда вътре в купето. Самия уред се връзват 3 жици: 1-ва от датчика, 2-ра за захранването на колата и 3-та за лампичката, като аз разглобих цялата средна консола и вързах 2-ра и 3-та за жиците около парното и осветлението на таблото......
2. Механичния начин е горе долу по лесен от гледна точка на връзване, има по малко неща..... Този път няма датчик а се завива маркуче, което трябва да е доста яко или зависи от това колко як е двигателя, тъй като при студен двигател маслото има по голямо налягане (при мен около 5,5-6 бара, после пада на около 2-3 бара), с други думи маркучето трябва да е яко иначе ЛОШО !!! Та въпросното маркуче носи масло под налягане до самия уред и той мери по механичен път, по точно е като мерене, но аз не искам да имам достъп на масло в купето, щото ако се скъса или се пукне маркучето си загинал...... или поне двигателя..... Имаш две жици: за лампичката и земя или минус или квото там........
Та в общи линии тва е, сега не знам какъв е датчика дето искаш да го сложиш, но мисля че ще разбереш от това дето написах, айде успех и ако имаш някви въпроси пиши пак........
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи основната ми идея беше да се върже уред /gauge/ от лада /например/ директно към оригиналния датчик на Голфа /той се намира от дясната страна на двигателя на главата мисля че беше.
Май съм пропуснал да спомена че става дума за Голф 2 1.6Д. Утре ще проверя за тези отвори до масления филтър, но мисля че при мене няма такова нещо.
Май съм пропуснал да спомена че става дума за Голф 2 1.6Д. Утре ще проверя за тези отвори до масления филтър, но мисля че при мене няма такова нещо.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Уред за налягане на маслото??
niksisoft написа:Мога ли на Голфа да сложа уредче за показваен на налягането на маслото от лада например. Дали ще показва верно и изобщо дали ще отчита нещо.
Moже!
1. Купуваш си датчик за налягане на маслото на лада. Правиш или ти правят тройник, който навиваш на мястото на стандатрният VW датчик, а на тройкика оригиналния и ладов датчик. Може да ползваш и някой от съществуващите отвори по маслената магистрала.
2. От датчика теглиш жица до таблото, където си монтирал стрелковия уред за налягане на масло, също от лада. Другия край от стрелковия уред се закача на +.
Това е.
Аз си направих друга по-проста система. Стандартно датчиците за наляга не на маслото на VW са два. Един за ниско налягане 0.3 bar и за високо - 1.8 bar. Ako налягането е под 0.3 лампата мига. Ако е между 0.3 и 1.8 и под 2000 об/мин не мига. Ако е над 2000 об/мин и под 1.8 бар мига и свири зумер. Аз си добавих диод който светва при налягане под 1.8 бар.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
prj57 написа:Искаш да кажеш че налягането ти е около 1.8 бара така ли.....
Щото моито на празен ход при загрят двигател седи около 2-2,3 бара
Налягането, поне за повечето двигатели на VW, трябва да е не по-малко от 2 бара при 2000 об/min. Най-добре се следи с манометър. А това което аз съм сложил ми показва само кога е под 1.8 бар (1.8 защото датчика е за толкова, Има модели и с 1.6 бара датчик). Това лято катерих в жегите балкани и гаснеше при около 1500 об/мин. Маслото е полусинтетика Elf 10w40. За следващото лято ще слагам 15w50.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Уред за налягане на маслото??
Yossarian написа:1. Купуваш си датчик за налягане на маслото на лада. Правиш или ти правят тройник, който навиваш на мястото на стандатрният VW датчик, а на тройкика оригиналния и ладов датчик. Може да ползваш и някой от съществуващите отвори по маслената магистрала.
2. От датчика теглиш жица до таблото, където си монтирал стрелковия уред за налягане на масло, също от лада. Другия край от стрелковия уред се закача на +.
Добре ако сложа такъв тройник там където е сега датчикът /на главата от дясната страна - гледано отпред/ ще мери ли вярно т.е. на всякъде ли по двг. налягането на маслото е еднакво.
А и къде са тези отвори по маслената магистрала за които говориш - става дума за Г2 1.6 дизел.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Уред за налягане на маслото??
[Добре ако сложа такъв тройник там където е сега датчикът /на главата от дясната страна - гледано отпред/ ще мери ли вярно т.е. на всякъде ли по двг. налягането на маслото е еднакво.
А и къде са тези отвори по маслената магистрала за които говориш - става дума за Г2 1.6 дизел.[/quote]
Налягането в цялата магистрала е еднакво, т.е. може да навъртиш тройника там където си казал. Що се отнася до дизел 1.6, не познавам двигателя. Огледай около масленият филтър за тапи.
А и къде са тези отвори по маслената магистрала за които говориш - става дума за Г2 1.6 дизел.[/quote]
Налягането в цялата магистрала е еднакво, т.е. може да навъртиш тройника там където си казал. Що се отнася до дизел 1.6, не познавам двигателя. Огледай около масленият филтър за тапи.
- ivo8181
- Мнения: 556
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:51
- Автомобил: MK 4 GTI
- Двигател: 1.8 TURBO
- Местоположение: Пловдив
Re: Уред за налягане на маслото??
здр,да използвам темата някой има ли идея с уред за налягане на маслото съм марка проспорт когато е студен двигателя уреда си работи нормално ,но като загрее и в един момент започва да показва 0/7 бар. постоянно се едно се тества ,сменях датчика веднъж понеже мислих че е от него но и с втория датчик проблема е същия ,някой ако има идея от какво може да се получава това да сподели ,благодаря предварително
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Уред за налягане на маслото??
Aко ти се занимава свали конзолата на масления филтър и направи отвор със резба за датчика.Има очертано къде тр.да бъде отвора!До-колегата със 1,6 Д!Темата е от 2004г.ама кой да чете , така става като не се пуска нова тема
Последна промяна от kiro rachnata на Пон 23 дек 2013 19:26, променено общо 3 пъти.