Уред за налягане на маслото??

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Уред за налягане на маслото??

Мнениеот °niksi° » Сря 20 окт 2004 9:57


Мога ли на Голфа да сложа уредче за показваен на налягането на маслото от лада например. Дали ще показва верно и изобщо дали ще отчита нещо.




Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 20 окт 2004 12:25


Да моеш,но ти имаш ли датчика за налягането???


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 20 окт 2004 12:57


WDW написа:Да моеш,но ти имаш ли датчика за налягането???

Ами този стандартно дето е свързан с диода на таблото няма ли да стане.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 20 окт 2004 13:39


за да сложиш такъв уред трябва да поставиш датчик на маслена "магистрала"демек там дето има подходящото налягане.
масова практика е да се слагат допълнителни уреди на VDO и "тройник"на масления филтър.
prj57 е направил това мисля,че ще ти обясни най-добре. :wink:

п.с.идеята е доста добра аз мисля по-въпроса от доста време,ама.....


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 20 окт 2004 14:20


Така, така....... поле за изява :lol:

Има два начина да вържеш уред за налягане на маслото:
1. Електронен
2. Механичен

1. Електронния начин се състои от датчик, жици и самия уред който имаш да мери (на английски се вика gauge)..... Та как става? Аз го направих на Г3 1.8 Моно (АBS), като отвориш капак погледни си масления филтър, отгоре има (поне при мен) 3 отвора, като два от тях са запушени с големи болтове на шестограм отгоре..... Едната тапа е за датчика на таблото който ти идва заводско...... Сега забелязал съм че не на всички 3-ки е така, на една от срещите разглеждах една 3-ка комби ТДИ зелена, тя имаше само 2 тапи като едната беше за датчика на таблото......

Та как става, по принцип е по лесно да се направи по електронния начин тъй като имаш да прекараш една жица от датчика дето ще се завие над масления филтър до уреда вътре в купето. Самия уред се връзват 3 жици: 1-ва от датчика, 2-ра за захранването на колата и 3-та за лампичката, като аз разглобих цялата средна консола и вързах 2-ра и 3-та за жиците около парното и осветлението на таблото......


2. Механичния начин е горе долу по лесен от гледна точка на връзване, има по малко неща..... Този път няма датчик а се завива маркуче, което трябва да е доста яко или зависи от това колко як е двигателя, тъй като при студен двигател маслото има по голямо налягане (при мен около 5,5-6 бара, после пада на около 2-3 бара), с други думи маркучето трябва да е яко иначе ЛОШО !!! Та въпросното маркуче носи масло под налягане до самия уред и той мери по механичен път, по точно е като мерене, но аз не искам да имам достъп на масло в купето, щото ако се скъса или се пукне маркучето си загинал...... или поне двигателя..... Имаш две жици: за лампичката и земя или минус или квото там........

Та в общи линии тва е, сега не знам какъв е датчика дето искаш да го сложиш, но мисля че ще разбереш от това дето написах, айде успех и ако имаш някви въпроси пиши пак........


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 20 окт 2004 21:46


Значи основната ми идея беше да се върже уред /gauge/ от лада /например/ директно към оригиналния датчик на Голфа /той се намира от дясната страна на двигателя на главата мисля че беше.
Май съм пропуснал да спомена че става дума за Голф 2 1.6Д. Утре ще проверя за тези отвори до масления филтър, но мисля че при мене няма такова нещо.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 20 окт 2004 23:23


На моя Пасатко са два датчика (единият за ниско,другият за високо ниво)и до колкото си спомням са прагови,т.е.задействат се при определен праг и вероятно няма да са подходящи директно за това на ладата!!


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 21 окт 2004 14:36


Може и да можеш да вържеш ладовия датчик за оригиналния но може да не мери точно и/или да преебе оригиналния датчик на таблото


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Уред за налягане на маслото??

Мнениеот yossarian » Чет 21 окт 2004 16:35


niksisoft написа:Мога ли на Голфа да сложа уредче за показваен на налягането на маслото от лада например. Дали ще показва верно и изобщо дали ще отчита нещо.


Moже!

1. Купуваш си датчик за налягане на маслото на лада. Правиш или ти правят тройник, който навиваш на мястото на стандатрният VW датчик, а на тройкика оригиналния и ладов датчик. Може да ползваш и някой от съществуващите отвори по маслената магистрала.
2. От датчика теглиш жица до таблото, където си монтирал стрелковия уред за налягане на масло, също от лада. Другия край от стрелковия уред се закача на +.

Това е.

Аз си направих друга по-проста система. Стандартно датчиците за наляга не на маслото на VW са два. Един за ниско налягане 0.3 bar и за високо - 1.8 bar. Ako налягането е под 0.3 лампата мига. Ако е между 0.3 и 1.8 и под 2000 об/мин не мига. Ако е над 2000 об/мин и под 1.8 бар мига и свири зумер. Аз си добавих диод който светва при налягане под 1.8 бар.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пет 22 окт 2004 14:47


Искаш да кажеш че налягането ти е около 1.8 бара така ли.....

Щото моито на празен ход при загрят двигател седи около 2-2,3 бара :?:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 22 окт 2004 16:39


prj57 написа:Искаш да кажеш че налягането ти е около 1.8 бара така ли.....

Щото моито на празен ход при загрят двигател седи около 2-2,3 бара :?:


Налягането, поне за повечето двигатели на VW, трябва да е не по-малко от 2 бара при 2000 об/min. Най-добре се следи с манометър. А това което аз съм сложил ми показва само кога е под 1.8 бар (1.8 защото датчика е за толкова, Има модели и с 1.6 бара датчик). Това лято катерих в жегите балкани и гаснеше при около 1500 об/мин. Маслото е полусинтетика Elf 10w40. За следващото лято ще слагам 15w50.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Уред за налягане на маслото??

Мнениеот °niksi° » Пет 22 окт 2004 17:25


Yossarian написа:1. Купуваш си датчик за налягане на маслото на лада. Правиш или ти правят тройник, който навиваш на мястото на стандатрният VW датчик, а на тройкика оригиналния и ладов датчик. Може да ползваш и някой от съществуващите отвори по маслената магистрала.
2. От датчика теглиш жица до таблото, където си монтирал стрелковия уред за налягане на масло, също от лада. Другия край от стрелковия уред се закача на +.

Добре ако сложа такъв тройник там където е сега датчикът /на главата от дясната страна - гледано отпред/ ще мери ли вярно т.е. на всякъде ли по двг. налягането на маслото е еднакво.

А и къде са тези отвори по маслената магистрала за които говориш - става дума за Г2 1.6 дизел.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Уред за налягане на маслото??

Мнениеот yossarian » Пон 25 окт 2004 10:14


[Добре ако сложа такъв тройник там където е сега датчикът /на главата от дясната страна - гледано отпред/ ще мери ли вярно т.е. на всякъде ли по двг. налягането на маслото е еднакво.

А и къде са тези отвори по маслената магистрала за които говориш - става дума за Г2 1.6 дизел.[/quote]

Налягането в цялата магистрала е еднакво, т.е. може да навъртиш тройника там където си казал. Що се отнася до дизел 1.6, не познавам двигателя. Огледай около масленият филтър за тапи.


Потребителски аватар
ivo8181
Мнения: 556
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:51
Автомобил: MK 4 GTI
Двигател: 1.8 TURBO
Местоположение: Пловдив

Re: Уред за налягане на маслото??

Мнениеот ivo8181 » Нед 22 дек 2013 16:54


здр,да използвам темата някой има ли идея с уред за налягане на маслото съм марка проспорт когато е студен двигателя уреда си работи нормално ,но като загрее и в един момент започва да показва 0/7 бар. постоянно се едно се тества ,сменях датчика веднъж понеже мислих че е от него но и с втория датчик проблема е същия ,някой ако има идея от какво може да се получава това да сподели ,благодаря предварително :exclaim


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Уред за налягане на маслото??

Мнениеот kiro rachnata » Нед 22 дек 2013 21:13


Aко ти се занимава свали конзолата на масления филтър и направи отвор със резба за датчика.Има очертано къде тр.да бъде отвора!До-колегата със 1,6 Д!Темата е от 2004г.ама кой да чете :redface , така става като не се пуска нова тема :biggrin

Последна промяна от kiro rachnata на Пон 23 дек 2013 19:26, променено общо 3 пъти.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: buller, dtony, humanic, railfan и 236 госта