предупреждение "emissions workshop" и "check engine" РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

предупреждение "emissions workshop" и "check engine" РЕШЕНО

Мнениеот kambone » Чет 17 дек 2009 21:47


Голф 4 1.6 16V 2002 BCB мотор. Преди малко, светна предупреждение "emissions workshop" и жълтата "check engine" лампичката започна да мига. Колата е като спъната, звучи странно, двигателят тресе и оборотите на свободна се менят (с малко, но стрелката играе нагоре-надолу).

Прочетох доста неща в чуждите форуми преди да пиша тук, но има безброй причини и преди диагностиката смао може да се гадае.

Едно нещо което прави впечатление, на няколко места се споменава, че когато жълтата лампичка мига това означава по-сериозен проблем и двигателят (евентуално) е минал в ограничен защитен режим, а ако лампичката не мига а свети постоянно проблема е по-малък.

Дали ще и се отразят зле едни 15км до сервиза от Лозенец до Дружба 2.
Някой с наблюдения върху такъв проблем?

Последна промяна от kambone на Съб 19 дек 2009 16:43, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот Haralampi » Чет 17 дек 2009 21:53


Welcome to the club :D

Щом има промяна и в поведението на двигателя - EGR. Почисти го и ще се оправи ;) Случи ми се и на мен ;)

Аз така я прибрах от Ст. Загора до София - ти за 15 км :) Абсолютно същото поведение ;) При мен се задръсти заради сложена малко преди това добавка в горивото ;) Друга причина да се задръсти може да е тръгнал си предкатализатор (ние сме с 2 катализатора ако не знаеш).

Без паника - първите 3 пъти се панираш - на четвъртия вече си cool ;) Питай патило ;)


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот Dead man » Чет 17 дек 2009 22:00


EGR... :да:

Иначе в кой сервиз в Дружба 2 ходиш ?
Ако имаш време се обади за по кафе-пиши ми на лично. :да:


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот dokros » Чет 17 дек 2009 22:21


kambone написа:Голф 4 1.6 16V 2002 BCB мотор...предупреждение "emissions workshop" и жълтата "check engine"

При мен излезе на ваг-ком-термодатчик ,прежалих 20лв. за диагностика,датчик за 60лв.,антифриз1л-G12-10лв. и нещата си дойдоха на място...

Също ми се е случвало да светне "чек енджин" от лош бензин /от ПЕТРОЛ/,после наливам от ШЕЛ и лампата угасва, при мен светеше постоянно.


Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот kambone » Пет 18 дек 2009 11:42


Haralampi написа:Welcome to the club :D


Твоята тема излезе първа в търсачката :да:

Надявам се да нямам същата одисея ;)

Час преди това заредих от Еко на околовръстното (между разклона за Бистрица и Симеоновско) от което и преди съм зареждал и бях с впечатление че бензинът е хубав там.

Днес като я запалих сутринта тракаше като трабантче и миришеше на бензин наоколо и я оставих пред нас.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот Haralampi » Пет 18 дек 2009 12:25


Сещам се за коя моя тема говориш, но не се стряскай - EGR (AGR) ти е проблема. Точно същите симптоми!! ;)

Ако беше от лошо гориво, нямаше да ти играят оборотите и да притриса ;)

Щом го прави - ще видиш, че е EGR ;) Просто вкарва повече изгорели газове обратно в двигателя, от колкото трябва, тъй като е запецнала и не може да контролира. От това разбира се двигателя не може да работи равномерно - опитва се да го компенсира с повече чист въздух и гориво ама....

Всичко ще е наред :да:

А ако пък искаш да ми направиш на мен услуга - ако можеш наблюдавай как се маха и чисти EGR-a, че мен ми го чистиха тогава, не видях как, а ми се иска някога в бъдеще да го сваля профилактично пак да го почистя..... :roll:

По-важно в случая обаче е да си дадеш сметка от какво е станало така. Въможно е разбира се без някаква конкретнап причина - т.е. от много километри, но помисли над следние въпроси:

1. Какво гориво зареди последно
2. Слагал ли си добавки
3. Кога за последно смени горивен филтър

Ако не намираш причината в горните, остават само 2 възможни причини:

4. Натрупване от времето и километрите
5. Разграждащ се предкатализатор (не мн рядко срещан проблем конкретно при нашите двигатели - почват да се отделят парченца, които се качват нагоре и запречват EGR-а). Хубаво е да погледнеш ти или майстора, дали е задръстен само от нагар или има и твърди метални пластинки/частици в него...


Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот kambone » Пет 18 дек 2009 12:42


Доста си изчерпателен, благодаря ти.
Колите не са ми страст и нямам време да се отдам и на тях :) Автомобилът е превозно средство, голфът е 4тата ми кола. Старая се да го поддържам изряден въпреки че не съм особенно грижовен и не прекарвам много време за поддръжка но когато дойде време за нещо всичко е с оригинални части и ежеседмично си следя всички казанчета, ниво на масло и т.н

Горивния филтър е на малко по-малко от 2000км, наскоро смених масло и всички филтри. Колата е на 149600 км и след още 1400 трябва да сменя ангренажен, пистов и ролко, а според предписание и водната помпа, мисля да ги направя всички заедно (не че имам излишни пари или ми се харчи, но пак поради тази причина а и живот и здраве като реша да я сменям трябва да имам основание да и търся висока цена).
Според мен е съвсем възможно да е от километри, наскоро изгубих алтернатор и мисля че е нормално около 150 000км да се сменят за първи път тези неща.

Заредих от Еко от което съм зареждал веднъж и принципно харесвам бензина на Еко.

Говорих с момчето от сервиза след вашите постове, каза че не са го правили но не би трябвало да е проблем, само че той ми говореше за премахване на EGR или байпасването му. Това вариант ли е или да търсим да го чистим?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот Haralampi » Пет 18 дек 2009 12:51


В никакъв случай!!!!

Премахването или запушването му означава да се ожениш за тия 2 сигнала на таблото! Ще си ти седят там во веки веков - аз не бих го издържал (уж караме що годе нови коли, а таблото да пищи все едно карам такси), а и как би я продал след време!?

Типичното решение на българския майстор - "Това за кво ти е - дай ше го запушим" :banghead:

Да го почистят и да си го върнат на мястото :beat_butt2

По същия начин и логика се простих с катализатора - за кво ми бил, нищо че му няма нищо :banghead:

А за поддръжката - само така :да: Радвам се да чуя, че има и такива хора, а не само мислещи какво да и сложат или махнат, че да тръгнела по-бързо или да станела по-шумна :screwy


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот владислав » Пет 18 дек 2009 14:12


Здравей, четох по някакви сайтове при същото съобщение възможни проблеми:
Бубините - 4 бр.
Дроселова клапа;
Катализатор.
Ще следя темата, кода на двг-то ми е същият макар и на леон, но със сигурност трябва да се отиде на диагностика.
Източника е това
(http://www.fixya.com/cars/t607814-emiss ... op_display), не претендирам за достоверност.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот Haralampi » Пет 18 дек 2009 14:17


владислав написа:Здравей, четох по някакви сайтове при същото съобщение възможни проблеми:
Бубините - 4 бр.
Дроселова клапа;
Катализатор.
Ще следя темата, кода на двг-то ми е същият макар и на леон, но със сигурност трябва да се отиде на диагностика.
Източника е това
(http://www.fixya.com/cars/t607814-emiss ... op_display), не претендирам за достоверност.


Бобините няма как да са - ако беше някоя от тях двигателя ще се тресе ДОСТА повече (т.е. ще работи на 3 цилиндъра) и грешката мисля ще е друга на борда ;)

Дроселова клапа - възможно.... но също мисля грешката на екрана е друга (но все пак според мен е втората възможна причина след EGR)

Катализатор - това е моя случай в момента - грешката на екрана е същата, но това няма отношение върху поведението на двигателя.

Просто казвам горното за инфо полезна и за двама ви и за всички други с този двигател, за да можете сами при подобна ситуация да се насочите към проблема ;)

;)


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот владислав » Пет 18 дек 2009 14:45


kambone написа:. Колата е като спъната, звучи странно, двигателят тресе и оборотите на свободна се менят (с малко, но стрелката играе нагоре-надолу).

Аз по скоро съм за бубина/те , не съм спец но при тях е характерно от веднъж да си отидат, ЕГР не би трябвало от веднъж да се скапе смисъл ще даде признак по-отрано, дросела при положение че там е и ТПС пак ще си покаже магарията по-отрано, това си мисля аз, колегата ако не забрави да напише решението, когато и да се реши.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот Haralampi » Пет 18 дек 2009 14:53


При мен EGR-а от веднъж се обади - тръгнах от Сф без всякакви симптоми, сипах добавка. Стигам в Ст. Загора - спирам да питам за пътя и усещам, че оборотите играят и колата леко глъхне и притриса... нямаше и 5мин по-късно - Beeeeeeeeep "Abgas!! Werkstatt!".

Така си я и прибрах до София (с около поне 0,5 литра повишен разход). Там я мъчих, трих грешки, сипвах друго гориво (мислих, че е от него), но не и не - а грешката в паметта бе за EGR. Отидох на сервиз на другия ден - почистиха го за 20мин и беше като нова ;)

А бобина - ако колата по-якичко тресе и оборотите играят солидно - абсолютно възможно. Но колегата е писал, че играели по-незабележимо... за това залагам на EGR :) А и при бобина няма да даде това съобщение според мен.

Ама нека видим кой печели :beer

P.s. Тогава колата бе на 120К, в сервиза рекоха, че било нормално веднъж на 100-150 хил, км да се задръсти.


Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот kambone » Пет 18 дек 2009 15:42


P.s. Тогава колата бе на 120К, в сервиза рекоха, че било нормално веднъж на 100-150 хил, км да се задръсти.


Да и аз мисля, че е добро време за задръстване/запушване на това, онова

Има и малко предистория в моя случай, може и да са свързани. Понякога ми се случва при седене на свободна оборотите да стоят точно на 1000 но при движение няма промяна при работата на двигателя. Понякога го прави, веднъж в седмицата да кажем за някакво време. След като смених алтернатора като че ли изчезна но понякога когато изключвам на свободна (преди светофар примерно, когато съм с 30-40км/ч) и оборотите спадат плавно или седят малко над 1200 (прогресивно падат с намаляване на скоростта) и когато колата застане в покой тогава си заставаха на 800.


infidel
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот infidel » Пет 18 дек 2009 15:56


Колеги, на мен преди няколко месеца ми изгоря бобината на 2ри цилиндър. Оборотите не играеха, "check enigine" лампата мигаше и колата се тресеше доста.


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: предупреждение "emissions workshop" и "check engine" мига

Мнениеот владислав » Пет 18 дек 2009 16:06


kambone написа:Има и малко предистория в моя случай, може и да са свързани. Понякога ми се случва при седене на свободна оборотите да стоят точно на 1000 но при движение няма промяна при работата на двигателя. Понякога го прави, веднъж в седмицата да кажем за някакво време. След като смених алтернатора като че ли изчезна но понякога когато изключвам на свободна (преди светофар примерно, когато съм с 30-40км/ч) и оборотите спадат плавно или седят малко над 1200 (прогресивно падат с намаляване на скоростта) и когато колата застане в покой тогава си заставаха на 800.


А дали ти работи, канистъра - (бензиновите пари), чува ли цъкане от там, при мен беше така когато разкачах и закачах буксата му, но се оправяше за около 10 км., нормално оборотите при загряла кола са на 600 по стрелката на оборотомера иначе на 680 с ВАГ-Ком.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Dineva, Golf_power, Serto0 и 170 госта