Значи колеги имам проблем с монтирането на модул smartDRL 6 от колегата L&R, колата е голф 3.
Моля ако темата не е за този раздел да я премести някой мод.
Като за начало ето как свързах изводите на модула. Това са кабелите които минават до шофьорската седалка ...
от тях включих сивозеления кабел :
който е за осветление на задния номер към съответния извод на модула, който следи кога се включват основните светлини за да гаси DRL.
Пак от същия сноп кабели до седалката взех и маса (минус) от един кафяв кабел - вклюих го към минус на модула.
След това от тази букса (оградена в червено) :
към черно белия кабел от буксата свързах извода на модула "към светлините", вслучая искам модула да управлява дългите, а към бяло жълтия кабел от буксата свързах извода на модула "само на контакт", който следи кога колата е на контакт.
(малко е размазана снимката)
Плюса на модула е свързан към плюс от бушониерата, който не можах да снимам уви с тъпия телефон.
Та след всичко това при палене се чу звукова индикация от модула, дългите светнаха на понижена мощност (не мога да преценя точно колко), всичко ок, НО пробвах да пусна късите за да видя как ще се изключат дългите и дотам.. бушона на модула изгоря и при палене само присветват късите, пускам къси светят дълги и т.н. тотално се обърка. Очевидно не съм свързал нещо правилно, моля някой компетентен да каже какво. Вероятно някой от кабелите към които свързвам модула не е правилен но кой ?
Малко е трудно без схема да проверявам с мултицета всеки кабел, възможно е нещо да съм объркал.
П.П. Колата беше фабрично с едносекционни фарове аз сложих двусекционни + ксенони и мостче на 10те реле за да може да не гаснат късите при светване на дълги, ако това има значение.
Проблем с модул DRL на голф 3 - [решен].
Проблем с модул DRL на голф 3 - [решен].
Последна промяна от yidz07 на Вто 19 яну 2010 17:52, променено общо 1 път.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
За начало разкачи модула да не го изгориш или поне да няма бушон, доколкото помня белият кабел е към дългите светлини, не черно белият и може да се намери или при бушоните или при светкавицата, захранването на модула провери дали е наистина на постоянен +.
Със сигурност е объркано нещо при свързването.
Предполагам на изхода на модула си подал по някакъв начин+ с пускането на късите, а на захранващия кабел е изчезнал+ са и е протекъл сериозен ток.
Колега всички необходими свръзки са на снопа отиващ към ключа на фаровете, защо си разглобявал прагове и т.н само изхода на модула се връзва към светкавицата.На да на ключа за фаровете си пише и номерата, 30 постоянен +, 31 маса, 15 или X + на контакт, 58 габарити.
Махни го и онзи шунт за проба.
Аз бих почнал отначало, махаш ключа на фаровете и там на неговата букса отзад си връзваш постоянния +, + на контакт, габарита, и масата.
После към дългите и така.
Зеленият и белият кабел на модула остави свободни .
Със сигурност е объркано нещо при свързването.
Предполагам на изхода на модула си подал по някакъв начин+ с пускането на късите, а на захранващия кабел е изчезнал+ са и е протекъл сериозен ток.
Колега всички необходими свръзки са на снопа отиващ към ключа на фаровете, защо си разглобявал прагове и т.н само изхода на модула се връзва към светкавицата.На да на ключа за фаровете си пише и номерата, 30 постоянен +, 31 маса, 15 или X + на контакт, 58 габарити.
Махни го и онзи шунт за проба.
Аз бих почнал отначало, махаш ключа на фаровете и там на неговата букса отзад си връзваш постоянния +, + на контакт, габарита, и масата.
После към дългите и така.
Зеленият и белият кабел на модула остави свободни .
- anger
- Мнения: 787
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
yidz07 написа:П.П. Колата беше фабрично с едносекционни фарове аз сложих двусекционни + ксенони и мостче на 10те реле за да може да не гаснат късите при светване на дълги, ако това има значение.
Извинявай, колега, не става ясно дали на дългите си сложил ксенон.
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Уви не се досетих че може да мина почти само с ключа за фаровете. И доколкото разбирам кабела от "светкавицата" (белия) трябва да го взема от същата тази букса, която по-горе оградих с червено.
Утре ще разкача всичко и почвам наново.
Иначе имам ксенон на късите, и поради тази причина сложих моста, който кара дългите да не гаснат когато съм на къси и поради същата причина реших да взема и DRL-то, с цел през деня на къси разстояния да не паля постоянно ксенона.
Следва продължение..
Утре ще разкача всичко и почвам наново.
Иначе имам ксенон на късите, и поради тази причина сложих моста, който кара дългите да не гаснат когато съм на къси и поради същата причина реших да взема и DRL-то, с цел през деня на къси разстояния да не паля постоянно ксенона.
Следва продължение..
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Само белия не е на снопа към ключа за фаровете, той може да бъде прихванат на лоста къси/дълги, всичко друго е на снопа за ключа за пускане на фарове габарити.
Постоянен +
+ на контакт
маса
от габарита, намери чист габарит,не за интериорно осветление дето му се намаля интензитета от копчето
го има на буксата на ключа
Постоянен +
+ на контакт
маса
от габарита, намери чист габарит,не за интериорно осветление дето му се намаля интензитета от копчето
го има на буксата на ключа
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Днес монтирах модула по описанието по горе към снопа от ключа за фаровете и белия кабел за светкавицата. Всичко тръгна ок дрл си работеше като пусна къси се гасеше и така , пробвах го 2 пъти всичко работи дори улеснения светлинен клаксон.
Малко по-късно излизам за работа и греда .. не действа, всичко си работи както и без модула, бушона на модула е здрав, липсва и звуковата индикация при запалване.
Някакви идеи ?!
Малко по-късно излизам за работа и греда .. не действа, всичко си работи както и без модула, бушона на модула е здрав, липсва и звуковата индикация при запалване.
Някакви идеи ?!
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Може ли да се програмира, да не си го деактивирал, лоста къси/дълги на къси ли е оставен?
Алтернатора дава ли над 13,4V?
Свръзките качествено ли са направени?
Модула трябва да гаси дневните светлини още при пускане на габаритите, нали от там взима сигнал не от късите.
За друго не се сещам.
Алтернатора дава ли над 13,4V?
Свръзките качествено ли са направени?
Модула трябва да гаси дневните светлини още при пускане на габаритите, нали от там взима сигнал не от късите.
За друго не се сещам.
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Колега извинявам се че се меся в темата но виждам, че проблемите са при използването на ДРЛ6!!!
При мен се получи следното...Колегата SIMON от Русе ми го постави без проблеми обаче единствено не можаха да светнат задните габарити и лампите на номера за сега вече повече от месец нямам проблеми.... разбрах от колегата,че да светнат горе упоменатите лампи трябва да се сложат някакви диоди!!!
Ако колегата L&R може да помогне с отсраняването на проблема
Колата е Голф 3...
При мен се получи следното...Колегата SIMON от Русе ми го постави без проблеми обаче единствено не можаха да светнат задните габарити и лампите на номера за сега вече повече от месец нямам проблеми.... разбрах от колегата,че да светнат горе упоменатите лампи трябва да се сложат някакви диоди!!!
Ако колегата L&R може да помогне с отсраняването на проблема
Колата е Голф 3...
Последна промяна от valkilmera на Пон 18 яну 2010 23:35, променено общо 1 път.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
valkilmera написа:Колега извинявам се че се меся в темата но виждам, че проблемите са при използването на ДРЛ6!!!
При мен се получи следното...Колегата SAIMAN от Русе ми го постави без проблеми обаче единствено не можаха да светнат задните габарити и лампите на номера за сега вече повече от месец нямам проблеми.... разбрах от колегата,че да светнат горе упоменатите лампи трябва да се сложат някакви диоди!!!
Ако колегата L&R може да помогне с отсраняването на проблема
Колата е Голф 3...
Проблем няма, то си пише в упътването и схеми има, за да светят задните габарити трябва да се постави външно 12V реле и 2 диода. Директно модула в базовия си вариант НЕ МОЖЕ да управлява габарити.
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
И така в крайна сметка модула отново не действа. Ситуацията е следната :
Днес на обяд монтирахме модула и както по-горе споменах всичко работеше ок (иначе дневните светлини ги гасят габаритите още, просто не се изразих правилно). Тествах го 2 пъти работеше перфектно. След което отивам да се преоблеча и излизам за работа, като запалих работеше, след което като спрях пред работата (след 15 мин каране) и реших да запля пак - не тръгна. Опитах пак и пак не тръгна, няма звуков сигнал няма нищо. Сега на прибиране от работа запалих и .. всичко работеше отново . Уви вече беше тъмно и си карах на късите, прибирам се в нас и пред блока пробавам да изгася и да запаля и модула отново не действа. (голяма боза стана обяснението). В крайна сметка допреди бях при колата така и не тръгна пак. На акумулатора има ~14.5 с консуматори, така че това го отписваме. Връзките на кабелите са здрави, баща ми ги прави все пак (с него монтирахме заедно модула). Опитах преди малко да влезна в програмен режим с последователно включване 6 пъти на габаритите от стандартния ключ(докато съм на контакт) - не стана, не се чува никакъв сигнал.
Днес на обяд монтирахме модула и както по-горе споменах всичко работеше ок (иначе дневните светлини ги гасят габаритите още, просто не се изразих правилно). Тествах го 2 пъти работеше перфектно. След което отивам да се преоблеча и излизам за работа, като запалих работеше, след което като спрях пред работата (след 15 мин каране) и реших да запля пак - не тръгна. Опитах пак и пак не тръгна, няма звуков сигнал няма нищо. Сега на прибиране от работа запалих и .. всичко работеше отново . Уви вече беше тъмно и си карах на късите, прибирам се в нас и пред блока пробавам да изгася и да запаля и модула отново не действа. (голяма боза стана обяснението). В крайна сметка допреди бях при колата така и не тръгна пак. На акумулатора има ~14.5 с консуматори, така че това го отписваме. Връзките на кабелите са здрави, баща ми ги прави все пак (с него монтирахме заедно модула). Опитах преди малко да влезна в програмен режим с последователно включване 6 пъти на габаритите от стандартния ключ(докато съм на контакт) - не стана, не се чува никакъв сигнал.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Аз имах подобен проблем - тръгваше когато си иска. Оказа се че въпреки, че на акумулатора има 14 волта, на кабела който е "+" през контакт имаше доста по малко. Така че като не тръгва провери колко волта има директно на дрл модула.
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Утре ще взема да дръпна един кабел директно от клемата на акумулатора, пък да видим.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
yidz07 написа:Утре ще взема да дръпна един кабел директно от клемата на акумулатора, пък да видим.
Освен кабел трябва и реле, за да е сигурно че няма да свети постоянно
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
yidz07 написа:Утре ще взема да дръпна един кабел директно от клемата на акумулатора, пък да видим.
+ на контакт не може да дръпнеш от акумулатора.
Много странно е и това че не влизаш и в режим на програмиране, засега и не опитвай да не разбъзикаш и там .
Нещо не е както трябва щом пали когато си иска и то не е модула определено.
Масата на модула замерете да не се губи.
Модула включва светлините ако между двете му жици синята(31) и оранжевата(15) имаме напрежение над 13,4V на тях мерете колко дава на запален мотор, на акумулатора може и да има но после по жиците да изчезва някъде.
Re: Проблем с модул DRL на голф 3
Сега се сетих че при свързване на кабела, който е + на контакт се оказа че в буксата (която е към стандартния ключ за фаровете) влизат 2 кабела с означение X и с различен долен индекс (единия беше z другия не помня). И на двата имаше 12V на контакт , но едниния беше по дебел от другия (същност може би най-дебелия кабел в буксата). Съответно вързахме модула на по-тънкия кабел от двата.
Дали това има нещо общо ?!
П.п. Преди да навържеме кабелите при буксата, премерихме с мултицета всеки един от тях, съответно + на контакт за 12в, масата с захранващия и т.н.
Това ще го пробвам утре.
Дали това има нещо общо ?!
П.п. Преди да навържеме кабелите при буксата, премерихме с мултицета всеки един от тях, съответно + на контакт за 12в, масата с захранващия и т.н.
L&R написа:Модула включва светлините ако между двете му жици синята(31) и оранжевата(15) имаме напрежение над 13,4V на тях мерете колко дава на запален мотор, на акумулатора може и да има но после по жиците да изчезва някъде.
Това ще го пробвам утре.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта