Golf MK4 1.6 AKL SR Датчик,който не го знам какъв е???

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е???

Мнениеот i.e.i » Сря 07 мар 2012 9:56


cobra_11 написа:Колега , проблема може да е в неправилно зацепен ангренажен ремък .

:да: Провери първо това.




Потребителски аватар
vnkostadinov
Мнения: 258
Регистриран на: Чет 14 юли 2011 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пазарджик

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е???

Мнениеот vnkostadinov » Сря 07 мар 2012 23:03


Колега, може би имаш това предвид:

Untitled.png


На сестра ми AKL-a по едно време претрисаше и майсторите се бяха усъмнили в този датчик, но не се оказа той, та мисълта ми е, че май може да е от него.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е???

Мнениеот hitman0013 » Чет 08 мар 2012 12:41


Може да става въпрос за вакум регулатора , той също е в тази област. 22 на снимката май


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е???

Мнениеот djshomi » Чет 08 мар 2012 15:27


Ми според мен е за ремонт двигателя.Иначе сериозно първо диагностика или има 200 лв излишни .


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е???

Мнениеот swifter » Чет 08 мар 2012 16:57


Датчика на разпределителния вал служи за определяне на ГМТ на първи цилиндър. По данните от него ЕКУ-то решава кога да подаде искра. Ако този датчик не работи, ЕКУ-то ползва заместващ сигнал от детонационните датчици(може да е само един). При това положение коригира "аванса", с което намаля малко и мощността на двигателя.
За разлика от датчика на коляновия вал, този на резпределителния дори и да не работи двигателя може да пали и работи без него.

Ако същевременно се скапе/ят детонационния/те датчици, колата се "спъва" още - от 100к.с ползваш 20, примерно.

Ако при проверка с мултицет датчика работи коректно, проверете за зацапана букса, скъсани кабели от инсталацията. Също така проверете и буксите на ЕКУ-то, в частност дясната, ако има окиси по нея губи "връзката" датчика.

При мен се наблюдаваше такъв проблем - палеше само в топло време или като се напече от слънцето. На диагностика ми излизаха грешки за датчик р-лен вал, датчик на коляновия вал, ламбда сонда и куп други. Работеше и само половината бобина.

Зад въздушния филтър има пластмасов канал, през който минава инстлацията - там също има букса. На снимката е в дясно - най-лъскавата пластмаса, от ляво на ботуша(тампона на амортисьора).
Изображение


audiA3
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 07 мар 2012 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е???

Мнениеот audiA3 » Пет 09 мар 2012 10:35


значи колата си работи на пушка като е студена, като загрее обаче падат оборотите и мощноста и почва да гасне. Така като гледам други хора с тоя проблем сменят дат1ика на хол и се оправя колата. Диагностиката 2 пъти правих не показва проблеми. Един майстор ми вика от дросела било и бил за смяна, но ква е връзката със загряването тогава? А тоя дат1ик други колеги казват, че не винаги го хващала диагностиката...


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот plamski3 » Сря 03 юли 2013 21:48


Привет, колеги!

Гледам, че не сте писали дали е решен проблема. Ще се опитам да ви помогна с малко опит и патено от този датчик.

1-во
vasko__2 написа:Датчик на Хол става от лада самара(за делкото)= 8лв. Слагал съм на 2.0 APK, работи без проблем.


Голф 4 нямат делко! (или поне 1.6 АКЛ)

2-ро
Проблемите които този датчик прави е, че спъва колата. Компютъра получава сигнали от датчиците на коляновия и разпределителния вал (и от много други датчици). Синхронизира ги и така двигателя работи коректно. Когато има проблем в датчика на разпределителния вал информацията се подава грешно (дори може и да не подава) и се губи синхронизацията на колата т.е. все едно не е зацепен правилно ангренажния ремък (но може и заради незацепен ремък да дава проблеми - проверете центровката). Датчика се тества по няколко начина: 1-вия е с мултицет, но трябва да погледна на кои крачета какви стойности трябва да има. 2-рия, който е по лесен е с диод и резистор. Датчика има 3 крачета (пинчета) на две от тях се свързва резистора с диода и ако премигва значи работи коректно, но ако свети или не свети (постоянно) значи е дал фира. 2-рия начин е опростен ако нямате осцилоскоп.

Смяната на датчика става в сервиз. От ауто+ беше към 150 лв с 1 година гаранция на БОШ. Във ФВ беше около 250 лв + 50 за смяната + 40 за диагностиката = 2 години гаранция. До сега не е мръднал.

Как забелязах, че прави проблем: Изфорсирате колата на място (или в движение) и не стигаше повече от 5000 -5500, като постоянно играеше, а педала беше до долу. След диагностика и триене на грешката всичко работи докато изгася двигателя и след това записва грешката и на ново.

Ако наистина проблемът е в датчика и ви пречи че не работи - сменяйте го , но само с оригинален - китайските не вършат работа (пробвано!).

Успех и пишете какво е станало, за да няма по няколко теми за един и същи проблем и да ви насочват към търсачката! (има писано по темата) :th_up


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот vasko__2 » Чет 04 юли 2013 0:12


Къде видя да съм писал,че 1,6 AKL има делко? Холовия датчик от делкото на самарата става за датчик разпределителен вал на 1,6 AKL и 2.0 APK (и др. подобни).Размера му е най-подходящ за донор.Разнитва се стария повреден от планката и се занитва ладовия датчик.Правил съм го вече 3 пъти.Вече актуалната му цена е 12лв.Който му са скъпи и 12 лв ,може да си купи само вътрешния елемент ,без магнита. http://www.tpetrov.com/search.php?prod=DAT-M+TLE4935L+HALL


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот plamski3 » Чет 04 юли 2013 11:42


Не знаех, че тази манипулация е възможна. Всички майстори ме убеждаваха, че не може да смени нищо, а направо целия датчик. Сега разбирам защо - цената.

Извинявай, ако съм те засегнал! :beer


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот vasko__2 » Чет 04 юли 2013 12:06


Не си ме засегнал, аз просто не бях обяснил както трябва.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот javor_bg » Чет 29 май 2014 14:45


Извинявам се, че пак отварям темата след толкова време. Имам Ибиза 1.6 SR с доста подобен на АКL мотор. Датчика за разпределителния вал на AKL и моя мотор излизат едни и същи по каталог. Звъннах на Румен за аванс процесор на моята кола, но той ми твърди, че датчика ми е забележете ИНДУКТИВЕН, а не ХОЛ сензор. Видях темата и мисля да му се обадя да му кажа, че греши и да ми сложи аванс процесора в крайна сметка. За да се сложи аванс процесора иска датчик на хол да има колата. От всичко, което чета никой не е споменал "ИНДУКТИВЕН" датчик в тази тема за АКL.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот vasko__2 » Чет 29 май 2014 19:45


Не сте се разбрали за кой датчик става дума ( на колянов и разпределителен вал ).


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот javor_bg » Пет 30 май 2014 10:33


Добре, разбрах. Тайминг адванс процесор се слага на датчика на коляновия вал в моя случай. На коляновия вал е индуктивен. Ако го сложа на разпределителния да коригира тогава ще има разминаване между показанията на датчиците на колянов и разпределителен вал и все едно е прескочил зъб на агренажа.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот tonyM » Вто 03 юни 2014 21:10


javor_bg написа:Добре, разбрах. Тайминг адванс процесор се слага на датчика на коляновия вал в моя случай. На коляновия вал е индуктивен. Ако го сложа на разпределителния да коригира тогава ще има разминаване между показанията на датчиците на колянов и разпределителен вал и все едно е прескочил зъб на агренажа.

Преди четири години монтирах на моя AKL модела АТС70 на DEK (двуканален,без вграден комутатор)- между ЕКУ-то и комутатора. Е, трябваше да го модна отвътре, за да заработи. Но работи :)


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Датчик за голф 4 1.6 AKL SR , който не го знам какъв е??

Мнениеот van_kris » Чет 05 мар 2015 12:59


Момчета и аз моля за малко помощ, при мен ситуацията е следната: Имам два белега за зацепване на ангренажния ремък:
1. Като го зацепя на нефабричния белег колата върви прилично, грешка във вагкома няма относно датчика на разпределителния вал, но изключва на 5000 оборота.

2. Като го зацепя на фабричния белет колата върви с една идея по-добре, но ми излиза грешка във вагкома за датчика на разпределителния вал, и колата пак изключва на 5000 обората, все едно има някаква защита.

Това е грешката от вагкома:
17746 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 1110 1101

Та идеята ми е, от това което прочетох, че в случая оставам антренажа на фабричните белези и мисля за смяна на датчика, дали от това може да ми се спъва колата на 5000 оборота?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта