Искам да проведа една анкета по тази тема защото от много дълго време се води един не само словестен двубой!
Та кой от двата мотора има по добри качества?
Вижте и това.....http://www.golf2.dk/download/motorinfo6.pdf
Кой е по як KR или PL?
- kali_racing
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- kali_racing
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
PL
Значи има хора и хора които четат и не говорят само по енерция!PL-ът е с по добра инжекционна система по голям въртящ момент на по ниски обороти , ламбда сонда която обогатява допълнително при нужда,а и като еластика и доработване има много по голям потенциал от KR-a!!!
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
- Контакти:
Re: PL
kali_racing написа:а и като еластика и доработване има много по голям потенциал от KR-a
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: PL
musura написа:kali_racing написа:а и като еластика и доработване има много по голям потенциал от KR-a
бате пре*бал си се с тоя КР
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
- Контакти:
KR vs PL написа:Hello,
both motor versions were available here in Europe,
later the KR was completely replaced with the PL.
( due to problems with KR and using catalytic converters )
the KR engine here had 139PS thats 102 kW ( 102.000 W )
the PL engine here had 129PS thats 95 kW ( 95.000 W )
the torque was 168 Nm on both of them
but the PL had max torque at 4250RPM and the
KR had max torque at 4600RPM.
engine geometry ( bore, stroke ) is the same
but timing of the intake valves is different.
PL opens 1 degree after OT and closes 21 degrees after UT
KR opens 3 degrees after OT and closes 35 degrees after UT
so it might be better to get the KR-intake camshaft
in addition, most of the KR engines here were equipped
with the 50mm intake manifold.
С две думи - ПЛ-а е пуснат на мястото на КР-ите, защото е имало проблем да се направи КР-а да работи с катализатор, което е проблем от екологична гледна точка. Затова са и промените по инжекциона на ПЛ-а. Като цяло са еднакви мотори с разлика в катализатора, всмукателните колектори и както е описано по-горе - разпределителните валове, като по-добрият вариант е КР, разбира се
Цитата е от http://www.scirocco.org
П.П. Незнам колегата "kali racing" къде видя този по-голям потенциал в ПЛ като всъщност са почти еднакви мотори
- kali_racing
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
PL
А някой зне ли че PL за разлика от KR е с ковани бутала!!!
- M4r1qn
- Мнения: 619
- Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател: C5 X7
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: PL
kali_racing написа:...ковани бутала...
искаш да кажеш че Ханс ма`а с чука по буталата и пее ковашки песни
- kali_racing
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
PL
Ми попринцип КОВАНИ бутала не значи че някой "МАА" с чук по-тях,има машини за тази работа,а по-точно ковани значи че буталата не са ляти от алуминий , а са ковани от спесиални сплави!!!
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: PL
kali_racing написа:Ми попринцип КОВАНИ бутала не значи че някой "МАА" с чук по-тях,има машини за тази работа,а по-точно ковани значи че буталата не са ляти от алуминий , а са ковани от спесиални сплави!!!
Значи при и при КР буталата също са ковани както при ПЛ, ПАЦО като фен на КР може да каже най-добре, ако има невярващи.
Кованите бутала се водят Forged pistons, а обикновенните са Cast pistons, разликата е обяснена по-горе макар и не много точно с някой грешки.
А като цяло двата мотора са много близки и почти еднакви както каза Мусура.
Просто темата е безсмислена, същото е положението и при ААМ и АБС моторите, които като цяло са почти еднакви, а разликите са незначителни.
Ако ще си купувам МК2 ГТИ 16волта ще ми е все едно дали е ПЛ или КР бих взел по-запазения
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта