Кой е по як KR или PL?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kali_racing
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Кой е по як KR или PL?

Мнениеот kali_racing » Пет 05 май 2006 15:59


Искам да проведа една анкета по тази тема защото от много дълго време се води един не само словестен двубой!
Та кой от двата мотора има по добри качества?
Вижте и това.....http://www.golf2.dk/download/motorinfo6.pdf




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 05 май 2006 16:06


по добри качества за какво?
бъде малко по-специфичен..
ако трябва да местя в тунинг?


Потребителски аватар
smg
Мнения: 414
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот smg » Пет 05 май 2006 17:07


KR е по-вървящ по дафаулт 8)
Стандартни той е по-як :idea:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 05 май 2006 18:54


Ми кр-а е доста по як!Аз поне не съм виждал сток пл да бие сток кр!!!


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Съб 06 май 2006 10:21


Обаче ПЛ има по голям въртящ момент и подобрена инжекция.


Потребителски аватар
kali_racing
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

PL

Мнениеот kali_racing » Съб 06 май 2006 12:41


Значи има хора и хора които четат и не говорят само по енерция!PL-ът е с по добра инжекционна система по голям въртящ момент на по ниски обороти , ламбда сонда която обогатява допълнително при нужда,а и като еластика и доработване има много по голям потенциал от KR-a!!!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Re: PL

Мнениеот musura » Съб 06 май 2006 13:12


kali_racing написа:а и като еластика и доработване има много по голям потенциал от KR-a


:Mr Green Fun


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: PL

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 06 май 2006 13:15


musura написа:
kali_racing написа:а и като еластика и доработване има много по голям потенциал от KR-a


:Mr Green Fun


бате пре*бал си се с тоя КР :lol:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Съб 06 май 2006 13:18


KR vs PL написа:Hello,

both motor versions were available here in Europe,
later the KR was completely replaced with the PL.
( due to problems with KR and using catalytic converters )
the KR engine here had 139PS thats 102 kW ( 102.000 W )
the PL engine here had 129PS thats 95 kW ( 95.000 W )
the torque was 168 Nm on both of them
but the PL had max torque at 4250RPM and the
KR had max torque at 4600RPM.
engine geometry ( bore, stroke ) is the same
but timing of the intake valves is different
.
PL opens 1 degree after OT and closes 21 degrees after UT
KR opens 3 degrees after OT and closes 35 degrees after UT
so it might be better to get the KR-intake camshaft

in addition, most of the KR engines here were equipped
with the 50mm intake manifold.



С две думи - ПЛ-а е пуснат на мястото на КР-ите, защото е имало проблем да се направи КР-а да работи с катализатор, което е проблем от екологична гледна точка. Затова са и промените по инжекциона на ПЛ-а. Като цяло са еднакви мотори с разлика в катализатора, всмукателните колектори и както е описано по-горе - разпределителните валове, като по-добрият вариант е КР, разбира се :)

Цитата е от http://www.scirocco.org

П.П. Незнам колегата "kali racing" къде видя този по-голям потенциал в ПЛ :) като всъщност са почти еднакви мотори :)


Потребителски аватар
kali_racing
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

PL

Мнениеот kali_racing » Съб 06 май 2006 13:35


А някой зне ли че PL за разлика от KR е с ковани бутала!!!


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Re: PL

Мнениеот M4r1qn » Съб 06 май 2006 13:48


kali_racing написа:...ковани бутала...


искаш да кажеш че Ханс ма`а с чука по буталата и пее ковашки песни :shock


Потребителски аватар
kali_racing
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 15 юни 2005 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

PL

Мнениеот kali_racing » Съб 06 май 2006 14:03


Ми попринцип КОВАНИ бутала не значи че някой "МАА" с чук по-тях,има машини за тази работа,а по-точно ковани значи че буталата не са ляти от алуминий , а са ковани от спесиални сплави!!!


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: PL

Мнениеот niikoo_1 » Съб 06 май 2006 14:16


kali_racing написа:Ми попринцип КОВАНИ бутала не значи че някой "МАА" с чук по-тях,има машини за тази работа,а по-точно ковани значи че буталата не са ляти от алуминий , а са ковани от спесиални сплави!!!


Значи при и при КР буталата също са ковани както при ПЛ, ПАЦО като фен на КР може да каже най-добре, ако има невярващи.

Кованите бутала се водят Forged pistons, а обикновенните са Cast pistons, разликата е обяснена по-горе макар и не много точно с някой грешки.

А като цяло двата мотора са много близки и почти еднакви както каза Мусура.
Просто темата е безсмислена, същото е положението и при ААМ и АБС моторите, които като цяло са почти еднакви, а разликите са незначителни.

Ако ще си купувам МК2 ГТИ 16волта ще ми е все едно дали е ПЛ или КР бих взел по-запазения


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Съб 06 май 2006 14:41


Само не ми е ясно, защо на PL му дават по-висок разход от KR - би трябвало да е обратно...

PL - 11,3 , 8,8 , 6,9*
KR - 10,9 , 8,1 , 6,4

* градско, при 120км/ч, при 90км/ч



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта