Здравейте колеги,
зачетох се в тази тема и ми стана интересно
Да уточним някои неща....
Аз имам от точно 2 год. Г4 1.4 16V 5 врати + газова BRC слагана в италия (доста добро изпълнения на газовата
)
Ето снимка на италианския талон на колатаГоре долу се разбира в талона ....
тежи 1190 кг.
разход на 100 /км.
05,50 л. извън градско
смесен разход 06,60 л.
градско 08,60 л.
Във всички сайтове особено бг-тата характеристиките са грешни както някои спомена... даже руск. и немски сайтове също не са верни. В един сайт даже сравнявах моята с тройка 1.8 моно инж. пффффф тройката тежала повече
.... глупости навсякъде из нета.
Кола на 10 години не може да вади разход като нова излезла от завода
дори и да са сменени 100 неща особено ако е бензин.
Кола на 10 год. не може да е на 127 000 или 167 000
и кола на 17-18 год. да е пак на толкова особено от италия с тия магистрали и т.н. се всички ги издокарват на по толко.
Когато си търсих кола имаше един Г5 на
12* 000 хиляди (от италия разбира се)
просто перфектен .... ще кажеш че не е каран , а е седял в гараж през годините .... не съм сигурен за годината но май беше 2006, 07г.
Баща ми си купи чисто нова октавия преди години 2004.... предни накладки спирач. дискове и още 1 000 000 неща са като на Audi, VW.... колата му вече е на 120/ 130 000 хил. км. спирачните дискове нямат нищо общо като износване спрямо моите, а я взех уж на 168 000км.
Целия внос на коли на по 10год са на поне 300 000км.
И все тия новия внос са на
пенсионери, бабички, лекари... в колите не е било пушено никога, не е имало домашни любимци и каквото се сетите още Както уж за моята...... не е обсужена (ремъци, масла, филтри .... всичко), но иначе била на някакав от VW май директор или нещо си там
.... да той ще е някакав си от VW и ще я кара 10 години (и то голф... и то 1.4) пък и няма да има сервизна книжка
Иначе верно.... колата не е удрана, няма драскотини по брони , боя и т.н. , салона е перфектен.... няма драскотини по пласмасарийте в купето .... нали са с някаква гумена боя и драснеш ли
те е яд после 1 месец.
Когато се поровичках да прекарвам кабели от касетофона за туба в багажника си намерих един куп боклуци под таблото.... то небеха белешки от паркинзи, талончета от лотарии
..... но намерих и касова бележка от някакъв сервиз, но не и на VW за покупка на масло , филтър и ремък.... ама кой ремук не се знае по не касовата бел. е от края на 2008г. за мое успокоение, аз колата закупих преди 2 год.
.....
а иначе като разглобих задния пепелник до ръчната спирачка имаше при жилото и косми от куче ... май немска овчарка
не са можали да почистят на 100%..... махнах от интерес плафона на тавана .... епушено е в колата, яно не е ставало 100 лисичарник вутре но е !
Все пак съм доволен нищо не се е трошило до сега.
Сменил съм само въздушен филтър, масло , маслен филтър, накладки, кабели и свещи + преди няколко дена пистов ремък щото некой го резна на пред блока.
Относно кабелите и свещите свещите бяха като нови, но все пак ги смених както и кабелите.
Значи 1.4 16v не е колата за извън градско и дълги пътувания.... да не казвам и за градско. С такава кола може, ако ходиш това лято на море.... с нея при обичайния трафик към черноморието да те дават и по късните новини
.... при средна скорост 80 (да не казвам около 70 или 60 ако е леко на нагорно) е невъзможно за изпреварване. За 2 год. ми се наложи да ходя доста пъти до черноморието (северно и южно)..... до каварна имаше един участък уж спускане .... траа ви кажа че колата набираше повече като изключа от скорост
към южното черноморие -> пътя Бургас Царево дигнаш 180/ 185 км .... уй и давали 172 макс. -> е верно на надолно беше и на 5-та влизам в червено! ако е на равно повече от 130км няма да вдигне.
Не се лъжете като настъпвате туягите от София по пловдивската магистрала за някъде си!!!
Моята с 5 човека + бая багаж си подържаше 140 / 150 даже без да подавам газ на моменти.... но! на обратно към София -> Аз и жената (общо тегло 110 кг) без багаж на места 90/100 и неще да откине повече!!!! даже от 5-та на 3-та отивак към 5 хил. обр. и няма разлика !!!! Да не споменавам когато ходихме до Гърция, че на магистралата след границата имаше едно изкачване където можеби трябваше да карам в аварийната лента -> повече от 60км не искаше на 3-та дори.... имахе тук таме такива като мене с некви корси или темподобни
Иначе по характеристики Г4 1.4 16V 0-100 км. 13.9сек. аз на бул. България ги направих за 11-12сек. таман 3-пати за проба, но понанадолно. На старт от светофар -> тройки, GTI-та, пасати 1.8, опели .... (масовите)ги прави диви и щастливи до скорост 60/70/80км много относително какъв наклон има
.
И все пак 1.4 и 1.6 са най-евтини всичко е според това какво има в джоба, а не че харчи малко по-малко или повече... или данъка е по-висок ..... на моята 1.4 е 38лв. приятел за 1.8 плати 48 или 58 лв. та тва е на година не е всеки месец!
В момента това Г4 1.4 си го бия в главата
щото верно е куц кон 1.6 също.
Това си е самата истина. По стари модели или други марки авт. колкото и да са издухали разликата е огромна. Не напразно масов автомобил като кубатура е 1.8 ... сега всички по нови са 1.4, 1.6 .... ама са и по евтини ! ....
Много ми е интересно Г5 1.4 -> конете са коне или мулета.
Иначе Г4 с Г3 или пасат от тези години 92/3 до 97 разликата е просто огромна на возия, спирачна система
и 1 000 000 други неща. По-новото си е по-ново.
По въпроса за харченето на масло: че 1.4 и 1.6 харчат да, но и другите харчат .... при по малките двигатели се среща повече, но не е само че го харчи! има един семеринг между двигателя и скоросната кутия. Когато двигателя е тези смешните кубици всеки настъпва като чели кара 1.8 или 2.0 просто издухва, но истината е че тези мотори трябва да се карат като руса мацка млад шофьор най вдясно, тогава разхода София - градско може и да падне малко под 10.
При мен е 9,5/ 10,5 градско газ, извън градско към 7.5 със скорост 110/120 , ако е 135 / 140 -> към 9л.
За 20 км разлика .... разликата е на лице.
Не може от 75 кончета да е фурия.... това е да се превозваш по кафенетата из квартала и да се фалиш че ти е нисък разхода, данъка и ако си на газ като мене ... леле мале.
И заключение: кой не е карал малък двигател във всякакви условия и да си е направил равносметка за плюсовете и минусите на кочините с други близки които са с по мошни двг. .... здраве да е.
Според мен тук в БГ автокъщите ни налагат пазарната цена на който и да е автомобил!!!
В момента Г4 1.4 масова цена 4000 - 6000, 1.6 от към 5000 и нещо преко сили 7000
Понеже е нашумял автомобил голфа всеки гледа да те натовари.
Аз моя го взех за 9 и нещо преди 2 години, пустите ТДИ ги бяха издули като чели са някоя ес класа ... стигаха до 14 хил. само гогато поскъпна точно тогава нафтата глей за какво става впр. с цените на дизеларките
Ето снимка на митническа декларация за разликите в цените! при внос.
Тогава ако голфа е 10 000 лв. пасата ще го пуснат наще за 15 000, а разликата е 200/500 евро при вноса, ако е GTI задължително няколко хилядарки от горе.
Виждал съм и други митнически ..... всичко е внос от 1000 и малко евро, но тук се продава на 10 000 лв.
Внимавайте какъв таралеж в гащетата си слагате. Дали е 1.4 или 2.0 въпроса е да е наред и на вас да ви харесва, не се хвърляйте на екстрите. В момента масово се продават 1.4 и 1.6 такаче избор има... аз искам да я продам моята и да додам за 1.8Т или нещо такова , но да е бензин, че дизела не ми е тръпка, но няма избор. Ако има такива са се понасрали с цената