Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Вто 21 Окт 2014 18:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Нед 13 Юни 2010 23:55 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2005
Мнения: 7032
Местожителство: Казанлък
Проблема е че почна да премигва лампата за зареждането, като в последствие почна постоянно да свети.
След разглобяване се оказа че едната четка е заминала.
Сега въпросите :)
Прикачени файлове:
DSC00172.JPG

Тези четки сменят ли се? Или се сменя това цялото?
Прикачени файлове:
DSC001711.jpg

Там където опира четката ми се струва че е износена оста. Така ли е или така ми се струва :)
Трябва ли да се прави нещо или само да сменя четките и да сглобявам?

На този алтернатор кое му е изправителния блок и реле регулатора? Отделно ли са или всичко е в това което се вижда отгоре?

Алтернатора е свален от голф с абу мотор и е на около 350 000км по километраж :)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 1:39 
Offline

Регистриран на: 29.03.2009
Мнения: 35
Местожителство: София
Здрасти,колега!По принцип се сменя цялото пластмасово звено с четките.Аз съм сменял само четките,но не ти го препоръчвам-много разправия е.Не си заслужава,за да спестиш 15-20лв.Обаче ако колектора е много износен е проблем.Тогава трябва да смениш и него или целия ротор.Разбира се,че ще ти е по-лесно да смениш направо ротора-намери си читав втора ръка.А по другите въпроси-изправителния блок е ламарината над колектора на задната част на генератора(на снимката)със запресовани на нея диоди.За регулатора не съм сигурен-мисля,че е в четкодържателя.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 9:47 
Offline
Аватар

Регистриран на: 22.03.2008
Мнения: 3363
Местожителство: Русе , Спамер, вече с по-малко предупреждения, член на комсомола, не пиша във форума
Това , че се износва повече едната четка е сигурен признак за надран (вкопан) пръстен на колектора , както сам си забелязал . Това нещо се получава най-често от безхаберие и чакане да светне лампата , та тогава :? . През това време износената четка не контактува добре , искри и износва интензивно пръстена и т.н. ... и се стига до този момент .

Лечението е :
* купуваш си нов генератор :wink:
* купуваш си нов ротор и четкодържател ( с четки и регулатор)
* даваш ротора да му сменят пръстените
* даваш ротора на стугар да му свали някоя стружка и да подравни пръстените
* ако е малко повреден пръстена и ако си добър шлосер , ако си сръчен и работиш добре с пила и шкурка , и си малко художник :D , имаш шублер поне , можеш да опиташ на ръка така лекичко ... Но 100% малко или много ще се получи ексцентричност при обработката :x

Кое е реле-регулатора мисля че ти стана ясно - плочката отстрани на четкодържатела .
Изправителния блок е оребреното парче алуминий със запресовани в него диоди .... да не си мислиш и него да сменяш mhihi , то не се сменя току-така .


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 10:01 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.06.2005
Мнения: 9210
Местожителство: Благоевград
Skype: smartdrl
Нов колектор комплект, по спомен около 8лв.
Изображение
Нови четки Бош около 5лв.
Изображение
Ако има друго са двата лагера.

Как се сменя всичко тук:
http://www.oichan.org/mods/alter/alter2.htm

Неравномерно износване на четките, често заради заминали лагери.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 11:39 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2005
Мнения: 7032
Местожителство: Казанлък
Много благодаря за обясненията :bowdown
Алтернатора е сменен с друг - втора употреба :) Този няма да се ползва докато и с другия не светне лампата.

Единия пръстен е много износен. На снимката не се вижда много добре но е доста влъбнато.
Не ми стана ясно само тези пръстени как се сменят. Мога ли да ги сменя без да разглобявам целия алтернатор?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 13:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.06.2005
Мнения: 9210
Местожителство: Благоевград
Skype: smartdrl
маха се задния лагер, прекъсват се леко намотките избива се колектора , слага се новия и се запоява.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 14:06 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2005
Мнения: 7032
Местожителство: Казанлък
Като почнах да избивам лагера колектора в основата почна да се чупи. После го счупих целия, останаха само пластините и така махнах лагера :)
Сега първо лагера ли се слага или първо колектора :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 16:33 
Offline
Аватар

Регистриран на: 26.10.2004
Мнения: 1102
Местожителство: Ямбол
първо колектора.после лагера

като набиваш колектора внимавай за чопа,който е отдолу.отряза ли краищата на ротора?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 14 Юни 2010 19:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2005
Мнения: 7032
Местожителство: Казанлък
poni написа:
първо колектора.после лагера

като набиваш колектора внимавай за чопа,който е отдолу.отряза ли краищата на ротора?

Сега не се сещам за кой чоп става въпрос, а и не е при мен да погледна. Нищо не съм рязал, пластините които отиват до двата пръстена си стоят :)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Вто 15 Юни 2010 17:01 
Offline
Аватар

Регистриран на: 26.10.2004
Мнения: 1102
Местожителство: Ямбол
на задния капак има номер по бош
напиши ми го
0123.....


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Пон 15 Ное 2010 23:47 
Offline

Регистриран на: 18.03.2008
Мнения: 479
Местожителство: София
хубаво де ще смените колектора , може и лагерите ако ви е мерак ама от къде ще вземете изправителния блок (пластините) щото до колкото разбирам пък и от снимките като отрежеш ушите с които е крипнат стария изправител после не можеш да го използваш пак , пък и на снимката онзи е дал че нов струва 129$ то ще стане егати цифрата тоя ремонт


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Вто 16 Ное 2010 1:38 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2005
Мнения: 7032
Местожителство: Казанлък
Пластините не се режат, всичко излиза здраво :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Вто 16 Ное 2010 4:14 
Offline

Регистриран на: 23.03.2010
Мнения: 2500
Местожителство: София - Ямбол
Skype: ktamen
Колега трябваше да смениш само четките, сменят се лесно с поялник. Контактните пръстени (наричат се така, колектор е нещо доста по-различно и в алтернатора няма такъв) се пипат само ако имат радиално биене или са износени докрай, каналите не са проблем.
Нормално е едната четка и другия контактен пръстен да се износват повече, ако тока беше променлив, тогава щяха да се износват еднакво, при искрене между двойка електроди (каквито всъщност са четката и контактния пръстен) положителния се износва около два пъти по-бързо.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Съб 02 Апр 2011 16:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.11.2009
Мнения: 13
Местожителство: Враца
Skype: peter.alllex
Има ли някой представа, изправителните диоди в алтернатора, колко са, на какъв обратен ток издържат, и дали не са вързани по схема Грец? Важно ми е да го знам, че правя една джаджа, и не трябва да има грешки.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Ремонт на алтернатор - въпроси Публикувано на: Нед 03 Апр 2011 8:43 
Offline

Регистриран на: 17.09.2006
Мнения: 3366
Местожителство: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
peterallex написа:
Има ли някой представа, изправителните диоди в алтернатора, колко са, на какъв обратен ток издържат, и дали не са вързани по схема Грец? Важно ми е да го знам, че правя една джаджа, и не трябва да има грешки.


Трифазна изправителна схема "Ларионов",6 броя силови диода(по 3 на плоча).По-скоро да се интересуваш от "допустим ток в права посока" на диодите,напрежението в обратна посока-ами до 100в.е достатъчно.Ако си купуваш диоди,да имаш в предвид че се водят "прави" и "обратни"-респективно за набиване в "плюсовата" и "минусовата" плочка.Разликата е в Разположението на анод/катод-има си и обикновено нарисувано диодче на корпуса.
Вътре има и още 3 по-слаби диода за захранване на релето.За да премериш диодите има два начина:бърз-мериш м/у "+" и корпус в двете посоки,в едната "пуска"-в другата не.И по-сложния,при "окъсял" диод-тогава се налага откачане на намотките(3 извода,може да се запояват с подходящ поялник,препоръчвам и "омотаване" на края +спойка).Освен ако не се смени цяла плочка.
Разбира се,че е по-лесно да си вземеш втора ръка,ама ако все пак ти се заиграва..


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dokoboy, gadniqt, gumba, Lud22, shadou2, tdi fen, xicxoo, yuri88 и 37 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design