Golf MK5 1.4 ТSI 122hp ... първите 100 000 км
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Маслен филтър МАNN - HU712/6x - 22 лв. http://shop.hristokolev-auto.com/item/f ... 211_548038
Маслен филтър Шампион - ХЕ540
Въздушен филтър MANN - C14130 34 лв. http://shop.hristokolev-auto.com/item/f ... 211_545267
Въздушен филтър Шампион - V466
Бензинов филтър MANN - WK69
Поленов филтър MANN - CUK2939
свещи БОШ СУПЕР - FR6HI332 / 0 242 240 665
Това са номерата на филтрите и свещите (код на мотора САХА) - могат да бъдат полезни на някой
Масло Кастрол EDGE 5W-30 http://bparts-bg.com/product/136/5w-30- ... litar.html
Необходими са 3,5 литра (23 лв. за литър)
80 лв. масло + 22 лв. маслен филтър + 34 лв. въздушен филтър = 136 лв. Ви е обслужването на мотора ако си го направите сами. (25000 km.)
Необходими инструменти за смяна на масло и филтри:
- ключ 19 за пробката
- кръстата отверка за кутията на въздушния филтър
- ключ 32 за капачката на масления филтър (капачката може да се развие и завие на ръце както аз направих)
- парцал за почистване
Преди смяната на филтрите е хубаво да започнем с източване на маслото, за да има време да окапе добре. Пробката е с ключ 19.
Смяна на маслен филтър:
С ключ 32 (или на ръка) отвиваме капачката на масления филтър - внимавайте, че олива и да не изцапате както аз Масления филтър се слага по точно определен начин в кутията! Има щипки, които трябва да щракнат. На кутията има гумен пръстен - уплътнение, който си влиза в легло на самата кутия, малко след резбата. Поставяте кутията с филтъра и завиваме (лично аз на ръка и си уплътнява достатъчно добре)
Смяна на въздушен филтър:
Капакът на кутията за въздушния филтър се маха, като се развият 4-те видии в 4-тя края на кутията с кръстатата отверка. Те не се махат, само се развиват и остават на мястото си. Сваля се капака и се вижда въздушния филтър
В левия край на филтъра има видия. Развиваме и нея. Тя се намира на пластмасов клин който притиска филтъра. След като свалим пластмасовия клин, сменяме филтъра, който се слага по точно определен начин. Има си легла и не може да се обърка
После по обратния път ... заклинва се, слага се капакът на кутията...
През това време маслото е добре окапало. Завиваме пробката и е време да наливаме новото масло Събира 3,5 литра масло. Почистваме с парцала и така до следващата смяна (при мен 25 000 км пробег, на маслото му дават мах 30 000 км.)
Не съм много добър в обяснението, но се надявам да съм помогнал на колеги
Благодаря на radotom за качването на снимките
Маслен филтър Шампион - ХЕ540
Въздушен филтър MANN - C14130 34 лв. http://shop.hristokolev-auto.com/item/f ... 211_545267
Въздушен филтър Шампион - V466
Бензинов филтър MANN - WK69
Поленов филтър MANN - CUK2939
свещи БОШ СУПЕР - FR6HI332 / 0 242 240 665
Това са номерата на филтрите и свещите (код на мотора САХА) - могат да бъдат полезни на някой
Масло Кастрол EDGE 5W-30 http://bparts-bg.com/product/136/5w-30- ... litar.html
Необходими са 3,5 литра (23 лв. за литър)
80 лв. масло + 22 лв. маслен филтър + 34 лв. въздушен филтър = 136 лв. Ви е обслужването на мотора ако си го направите сами. (25000 km.)
Необходими инструменти за смяна на масло и филтри:
- ключ 19 за пробката
- кръстата отверка за кутията на въздушния филтър
- ключ 32 за капачката на масления филтър (капачката може да се развие и завие на ръце както аз направих)
- парцал за почистване
Преди смяната на филтрите е хубаво да започнем с източване на маслото, за да има време да окапе добре. Пробката е с ключ 19.
Смяна на маслен филтър:
С ключ 32 (или на ръка) отвиваме капачката на масления филтър - внимавайте, че олива и да не изцапате както аз Масления филтър се слага по точно определен начин в кутията! Има щипки, които трябва да щракнат. На кутията има гумен пръстен - уплътнение, който си влиза в легло на самата кутия, малко след резбата. Поставяте кутията с филтъра и завиваме (лично аз на ръка и си уплътнява достатъчно добре)
Смяна на въздушен филтър:
Капакът на кутията за въздушния филтър се маха, като се развият 4-те видии в 4-тя края на кутията с кръстатата отверка. Те не се махат, само се развиват и остават на мястото си. Сваля се капака и се вижда въздушния филтър
В левия край на филтъра има видия. Развиваме и нея. Тя се намира на пластмасов клин който притиска филтъра. След като свалим пластмасовия клин, сменяме филтъра, който се слага по точно определен начин. Има си легла и не може да се обърка
После по обратния път ... заклинва се, слага се капакът на кутията...
През това време маслото е добре окапало. Завиваме пробката и е време да наливаме новото масло Събира 3,5 литра масло. Почистваме с парцала и така до следващата смяна (при мен 25 000 км пробег, на маслото му дават мах 30 000 км.)
Не съм много добър в обяснението, но се надявам да съм помогнал на колеги
Благодаря на radotom за качването на снимките
Последна промяна от doubledTSI на Съб 14 апр 2012 1:44, променено общо 1 път.
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Колеги, къде се намира бензиновият филтър? Искам сам да го сменя ...
- dobcho7992
- Мнения: 45
- Регистриран на: Вто 05 окт 2010 11:02
- Автомобил: Golf 7 TSI
- Двигател: CMBA 2014
- Местоположение: varna
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Намира се под колата близо до резервоара.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Би трябвало да е до задната дясна гума.
Защитен от пластмасов капак на 3 винтчета
Защитен от пластмасов капак на 3 винтчета
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Открих го и го смених! Намира се в заден десен край между резервоара и гредата точно под задната дясна врата .... скрит.
За да го сменим са нужни:
- кръстата отверка
- клещи от този тип
(може и без тях)
Преди да разхлабим скобата, макаме маркучите от филтъра, като преди да ги измъкнем, натискаме синьото "бутонче"
и дърпаме. На Другите маркучи "бутончето" е черно и не се вижда, но е на същия принцип. Пръска малко бензин (на филтъра пише 6,6 bar) ...
След като сме махнали маркучите, разхлабваме скобата, която си остава на място и измушваме бензиновият филтър на дясно с въртеливи движения. Поставяме новия по обратен път и поставяме маркучите. Натискаме докато щракнат. Стягаме скобата .... и преди да стартираме двигателя, 2-3 пъти на контакт за да включим помпата да напълни филтъра. Цялата процедура трае 15 минути.
За да го сменим са нужни:
- кръстата отверка
- клещи от този тип
(може и без тях)
Преди да разхлабим скобата, макаме маркучите от филтъра, като преди да ги измъкнем, натискаме синьото "бутонче"
и дърпаме. На Другите маркучи "бутончето" е черно и не се вижда, но е на същия принцип. Пръска малко бензин (на филтъра пише 6,6 bar) ...
След като сме махнали маркучите, разхлабваме скобата, която си остава на място и измушваме бензиновият филтър на дясно с въртеливи движения. Поставяме новия по обратен път и поставяме маркучите. Натискаме докато щракнат. Стягаме скобата .... и преди да стартираме двигателя, 2-3 пъти на контакт за да включим помпата да напълни филтъра. Цялата процедура трае 15 минути.
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Volkswagen Golf 1.4 TSI е автомобил тип хетчбек, който има 5 места, 3 врати и FWD (предни задвижващи колела / предно предаване). Моделът се произвежда от 2007 г. Размерите на автомобила са както следва: широчина - 1759.00 мм, височина - 1513.00 мм и дължина - 4204.00 мм. Колесната база е с дължина 2578.00 мм, задната следа е 1517.00 мм, а предната следа е 1540.00 мм. Собственото тегло на превозното средство е 1206 кг. 4-цилиндровият двигател на Volkswagen Golf 1.4 TSI с по 4 клапана на цилиндър е тип DOHC (два разпределителни вала над клапаните), с принудително пълнене (турбо) и има работен обем 1390 cc. Поставен е отпред напречно на автомобила. Цилиндрите са разположени редово в двигателя. Диаметърът на цилиндрите е 76.50 мм, а дължината на хода на буталото е 75.60 мм. Степента на сгъстяване е 10.00:1. Двигателят има максимална мощност от 89 кВт / 122 к.с. при 5000 об/мин и максимален въртящ момент от 201 Нм при 1500-4000 об/мин. Използваната горивна система на автомобила е директно впръскване на горивото. Мазителната система е тип мокър картер. Времето, за което автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч е 9.40 с. На четвърт миля автомобилът дава време 16.80 с, а на един километър - 30.90 с. По отношение на аеродинамиката, драг коефициентът е 0.32, челната площ е 2.2200 м2, а драг повърхността е 0.7104 м2. Скоростната кутия на Volkswagen Golf 1.4 TSI е ръчна и има 6 степени. "Максималното предавателно отношение е 0.65:1. Крайното/диференциалното предавателно отношение е 4.35:1. Разходът на гориво в градски условия е 8.15 л/100 км, извън града - 5.22 л/100 км, смесеният разход на гориво е 6.34 л/100 км. Капацитетът на резервоара е 55.00 л. Отделяното количество CO2 при работа на автомобила е 149 г/км. Видът на кормилната уредба е зъбна рейка-зъбно колело (пиньон) с променливо усилване. 6J x 15 е размерът на предните джанти. Размерът на задните джанти е 6J x 15. Типът/размерът на предните гуми е 195/65 R 15 H. Размерът/видът на задните гуми е 195/65 R 15 H. Предните спирачни дискове имат диаметър 288.00 мм, а задните - 255.00 мм."
http://www.carinf.com/bg/2510416358.html
http://www.carinf.com/bg/2510416358.html
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Вече сме на 80 000 км. само със смяна на масло и филтри. На 60 000 км закупих свещи, но все още не са сменени. Всичко по колата си е заводско и вече съм на мнение, че ще се сменя само при нужда, а не по препоръка от сервиз.
При 7-то поколение на голф, този мотор 1.4 TSI 122 к.с. вече е с BMT http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ndyvE4ZmwUE ( http://www.volkswagen.bg/vw/think_blue/1 ) и комбиниран разход по каталог 5.4л/100км.
При 7-то поколение на голф, този мотор 1.4 TSI 122 к.с. вече е с BMT http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ndyvE4ZmwUE ( http://www.volkswagen.bg/vw/think_blue/1 ) и комбиниран разход по каталог 5.4л/100км.
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня
Първите 100 000 км само с обслужване.
5-та смяна на масло и филтри и ето, че чукнахме 100 000 км по пътищата на България.
Какво ми струваше колата като обслужване за тези км? Грубо 700 лв. (без труд)за маслени, въздушни, бензинови филтри. Колата си е с оригиналните свещи. Друго....няма.
След толкова негативни мнения за този мотор и аз очаквам да се появи проблема с веригата и обтегачите. За момента няма проблем. От информацията, която съм чел е, че причината е от маслото. Поради тази причина смяната е правя на 20 000 км, а не на 30 000 км. (колкото му дават на маслото). Обслужването го правя лично. Проблеми няма за момента.
Бензин? - 99% е бил 100 октана от Еко. и продължавам да сипвам от него.
Разход на гориво? През тези 100 000 в зависимост от терена съм смъквал до около 4,5 л. най-малко и над 15/100 най-много. Среден разход на мой стил шофиране е 7/100 без да търся икономия.
Разход на масло? От смяна до смяна на масло доливам около 0,5 литра.
За момента съм изключително доволен.
5-та смяна на масло и филтри и ето, че чукнахме 100 000 км по пътищата на България.
Какво ми струваше колата като обслужване за тези км? Грубо 700 лв. (без труд)за маслени, въздушни, бензинови филтри. Колата си е с оригиналните свещи. Друго....няма.
След толкова негативни мнения за този мотор и аз очаквам да се появи проблема с веригата и обтегачите. За момента няма проблем. От информацията, която съм чел е, че причината е от маслото. Поради тази причина смяната е правя на 20 000 км, а не на 30 000 км. (колкото му дават на маслото). Обслужването го правя лично. Проблеми няма за момента.
Бензин? - 99% е бил 100 октана от Еко. и продължавам да сипвам от него.
Разход на гориво? През тези 100 000 в зависимост от терена съм смъквал до около 4,5 л. най-малко и над 15/100 най-много. Среден разход на мой стил шофиране е 7/100 без да търся икономия.
Разход на масло? От смяна до смяна на масло доливам около 0,5 литра.
За момента съм изключително доволен.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.4 ТSI 122 коня ... първите 100 000 км
По повод загряването и т.н. - реално погледнато колкото по-високо КПД има един двигател,толкова по-малко загрява и съответно загрява по-дълго време до работната си температура. Това, че като достигне 90 градуса, няма проблем, е само илюзия - таблата още от Голф 4 насам, показват едно и също между 80 и 100 градуса - точно 90 по стрелка .При четене с диагностична техника,се вижда,как показанието на таблото седи едно и също,а показанаието на датчика към компютъра се мени с 10-15 градуса.Таблото реагира чак при по-голяма разлика,точно за да не играе стрелката нон-стоп между 80 и 100 :) .Причината да загрява по-бавно е точно това - високо КПД. По повод дизелите - те имат по-високо КПД и затова още дъртите дизели имат алтернативни системи за по-бързо загряване - подгряване на антифриза с подгревни свещи,електрическо парно и т.н. В наши дни, понеже КПД-то им е още по-високо, измислиха решението да прекарват антифриза в голяма близост до изпускателните газове, за да го загряват и колата да може да загрее по-бързо (определено има ефект и дизел с 8 литра охладителна система, загрява до 90 градуса за под 10 минути). Примерно при най-новите HDI двигатели,нормалната работна температура на мотора заводски, е фиксирана на 70 градуса.
Искам да кажа, че е нормално такъв нов двигател с нова съвременна технология и малки загуби на енергия, да загрява една идея по-бавно от двигател на 20-30 години,който обаче харчи двойно или тройно количество гориво и загубите му са по-големи.
За климатрониците - това, че климатроника ползва фреона за да топли и реално работи като инверторен климатик (домашен), са пълни глупости. Климатроника е парно и климатик, което обаче е с електронно управление - ползва си компресора и фреона за да изстудява и си ползва топлината на антифриза за да топли. Когато колата не е загряла, вариантите да духа топло са само ако има печка или електрическо отопление (било то реотани под таблото или подгревни свещи за антифриза). Това,че компресора и цялата климатична система на Голф 5 не е достатъчно добра,определено е така,ама се усеща лятото на +40 градуса - трябва му поне 15 минути за да разбере какво се случва и да завее хубаво студено :) .Причината е изцяло КПД и екология - по-високо КПД на компресора,ама в по-високи обороти от тези на празен ход, дебита на компресора е сметнат на предела за обема на купето,както и системата събира малко хладилен агент (фреон) с цел да е по-екологична ако се пробие и изтече. Сравнението е,че Голф 5 събира 525гр. фреон, Голф 4 събира 750, Голф 3 събира 800, Голф 2 събира 1200 .Разликата в компресорите също е доста сериозна и това поражда също по-лошия климатик на 5-те -> Голф 5 има компресор по нова технология,който е около 5kW при макс. натоварване, Голф 4 и 3 са с компресори около 8-9kW , Голф 2 е убиец на ресурс - 10-11кW .
Искам да кажа, че е нормално такъв нов двигател с нова съвременна технология и малки загуби на енергия, да загрява една идея по-бавно от двигател на 20-30 години,който обаче харчи двойно или тройно количество гориво и загубите му са по-големи.
За климатрониците - това, че климатроника ползва фреона за да топли и реално работи като инверторен климатик (домашен), са пълни глупости. Климатроника е парно и климатик, което обаче е с електронно управление - ползва си компресора и фреона за да изстудява и си ползва топлината на антифриза за да топли. Когато колата не е загряла, вариантите да духа топло са само ако има печка или електрическо отопление (било то реотани под таблото или подгревни свещи за антифриза). Това,че компресора и цялата климатична система на Голф 5 не е достатъчно добра,определено е така,ама се усеща лятото на +40 градуса - трябва му поне 15 минути за да разбере какво се случва и да завее хубаво студено :) .Причината е изцяло КПД и екология - по-високо КПД на компресора,ама в по-високи обороти от тези на празен ход, дебита на компресора е сметнат на предела за обема на купето,както и системата събира малко хладилен агент (фреон) с цел да е по-екологична ако се пробие и изтече. Сравнението е,че Голф 5 събира 525гр. фреон, Голф 4 събира 750, Голф 3 събира 800, Голф 2 събира 1200 .Разликата в компресорите също е доста сериозна и това поражда също по-лошия климатик на 5-те -> Голф 5 има компресор по нова технология,който е около 5kW при макс. натоварване, Голф 4 и 3 са с компресори около 8-9kW , Голф 2 е убиец на ресурс - 10-11кW .
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня ... първите 100 000 км
Дойде време за смяна на оригиналния акумулатор. Беше годен 5 години. 44Ah на цена - кой каквато намери. Аз платих под 95лв. с 2 годишна гаранция. Това, което ми направи впечатление е, че освен пищенето при палене се наблюдаваше и леко високи обороти дори и при загрял мотор. т.е. 1000 оборота, понякога 900. Оборотите се нормализираха при продължителна работа на мотора. След смяната на акумулатора всичко се оправи. т.е. 650-700 оборота от студен старт.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пет 31 авг 2012 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: 1.4 ТSI 122 коня ... първите 100 000 км
Здравейте колеги, аз карам Голф 5 1.6 FSI, 115 коня. Изминал съм 20 000км с нея до момента, купих я на 44, а сега е на 64 хил.км. Като цяло съм доволен за сега. Забелязах, че загрява бавно зимата и бавно започва да духа топло. Сега като прочетох какво пишат колегите разбирам зщо е така, явно е нормално. Карам я с масло Кастрол Магнатек 5W40. Пробвал съм различни бензини, 95 и идва слаб и започва да се чува пречукване на аванса.Наливал съм 96 на Петрол, Екто 98 на Лукойл, Шел 95 v-power, Шел 100 v-power nitro+, ОМВ 100 октана Макс моушън. Струва ми се най добре като цена и качество на работа на двигателя ОМВ 100 октана и карам предимно с такъв. От време на време имам едно претрисане на светофар ако съм да речем, но като погледна оборотомера си си показва постоянни обороти. Също така при сутрешен, студен старт някой път се чува през парвите 3-5 секунди едно чукане с честота като все едно клапаните, оприличавам го на тях. Свещи не съм сменял, мисля че никога не са и сменяни и е с фабричните. Изгоря ми зумерчето и в момента нямам никакви звуци от таблото например при забравени фарове, мигачите не цъкат, аварийните, съобщение на дисплея каквото и да е не е съпроводено с звуков сигнал.
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: 1.4 ТSI 122 коня ... първите 100 000 км
120 000 км. Време за масло и филтри... и може би смяна на верига. Започна да трака на студен старт от около 115 000 км. Тракането е за няколко секунди. Най-много 5 и спира. Понякога не трака. След консултация смених маслото. В момента съм с Castrol EDGE Turbo Diesel 5w-40 за бензинов и дизелов мотор. Наблюдавам е вече 700 км. Няма тракане на студен старт с това масло. Следя внимателно като съм готов за смяна на веригата. Препоръчват ми смяна на веригата на всеки 120 000 км. в доверен сервиз. Някой да е минал по този път?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf MK5 1.4 ТSI 122hp ... първите 100 000 км
Грубо около 100 000км изкарват веригите от това поколение мотори. Моята се смени на 104К. От тогава съм минал 10К и няма никакви проблеми.
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: Golf MK5 1.4 ТSI 122hp ... първите 100 000 км
Колко ти струваше смяната? Къде е смени? След определен пробег сменя ли се отново?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf MK5 1.4 ТSI 122hp ... първите 100 000 км
Смених я в сервиза на Аутотехника. Не съм я плащал, включиха ми я в цената на колата защото си тракаше. Около 500лв е комплекта иначе, сменя се задължително и маслото.
ПС: Виж в книжката на какъв пробег се обслужва, реално обаче изкарват по около 100К.
ПС2: А колко струват свещите Бош за този мотор?
ПС: Виж в книжката на какъв пробег се обслужва, реално обаче изкарват по около 100К.
ПС2: А колко струват свещите Бош за този мотор?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 102 госта