Golf MK5 1.4 ТSI 122hp ... първите 100 000 км

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Вто 04 яну 2011 14:31


deko2211 написа:Имам Голф 6 с такъв мотор и при мен загряването е бавно,дори ми се струва че има проблем с термостата,трябват и 10-15 мин за достигане на нормална темп. в купето!За темп. на двигателя-достигане на темп 90 гр в зимни условия до към -5 гр времето е към 10-12 мин,имал съм други нови автом. но голфа загрява най-бавно,мисля вече че има някакъв проблем , мисля да я вкарам в VW за диагностика!А относно колата уж е с климатроник ама явно компресора и е малък и зимно време не помага,на 30000 смениха турбото по гаранция!


Колега, добре дошъл сред нас. Виждам, че си пресен пресен .... Не се притеснявай за температурата. Нормално си е. Двигателите са ни високо ефективни и свръх икономични от бензиновата гама ... Пък и са избрани за 3 поведни години за двигател на годината. Тези хора не са прости и със сигурно знаят за този парадокс в изстиването, който се получава от свръх постната смес при ниско натоварване и ниското отделяне на топлина .... Относно турбото съм изненадан. Има тема за турбото. То си е капризно и лично аз, докато не стигне работен режим (90`) не вдигам повече от 1800 оборота. Ти си наясно, че е напълно възможно движението при такива обороти дори и на 6-та предавка.




deko2211
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 04 яну 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот deko2211 » Вто 04 яну 2011 14:45


Мерси за топлото посрещане,замисля че е малко необмислено защото все пак е европейска кола и тук темп. падат доста зимата,можеще компресора на клим. да е малко по мощен ама както и да е,аз също го пазя докато е студен ама му се дразня че и аз мръзна!Относно турбото съм благодарен на хората от VW,защото можеха да ме мотаят докато ми изтече гаранцията, а те веднага ми предложиха смяна.Мерси


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Вто 04 яну 2011 14:49


Ето и клипче, за двигатея. 6-точкова впръскаща система под налягане... Ето и цитат:

"Инженерите на Volkswagen преработиха и директното впръскване на бензина, за да съответства на новата технология: максималното налягане на впръскване на използваната за първи път 6-позиционна впръскваща дюза възлиза на 150 бара. Също и геометрията на буталото, със специално формирано легло, беше напасвана при TSI . Чрез тези мерки се дава възможност за идеално протичане на процеса на образуване на горивната смес, от режим на празен ход до режим на пълен товар с повече от 7.000 об/мин. Последствията са: ефективно изгаряне и с това повече мощност и въртящ момент, както и по-малко емисии."

Ето и клипчето: http://www.youtube.com/watch?v=fvysuD5MFow

Ето и нагледно за ускорението и тягата на моторчето ...
http://www.youtube.com/watch?v=6Oy0oxBn ... playnext=1

Новото, което научих е, че този мотор ще Купето на новия Пасат.


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Вто 04 яну 2011 15:02


deko2211 написа:Мерси за топлото посрещане,замисля че е малко необмислено защото все пак е европейска кола и тук темп. падат доста зимата,можеще компресора на клим. да е малко по мощен ама както и да е,аз също го пазя докато е студен ама му се дразня че и аз мръзна!Относно турбото съм благодарен на хората от VW,защото можеха да ме мотаят докато ми изтече гаранцията, а те веднага ми предложиха смяна.Мерси

Сподели цена на турбото? Аз преди някой месец спатках картера и цената му е 300 лв. а датчика на маслото, който е на картера - 150 лв.


deko2211
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 04 яну 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот deko2211 » Вто 04 яну 2011 15:17


doubledTSI написа:
deko2211 написа:Мерси за топлото посрещане,замисля че е малко необмислено защото все пак е европейска кола и тук темп. падат доста зимата,можеще компресора на клим. да е малко по мощен ама както и да е,аз също го пазя докато е студен ама му се дразня че и аз мръзна!Относно турбото съм благодарен на хората от VW,защото можеха да ме мотаят докато ми изтече гаранцията, а те веднага ми предложиха смяна.Мерси

Сподели цена на турбото? Аз преди някой месец спатках картера и цената му е 300 лв. а датчика на маслото, който е на картера - 150 лв.

Aми то ми мина по гаранция ама от VW ми казаха че цената му е към 2500 лв!Проблемът беше че го чаках 7 дни,при което исках да ми предоставят оборотен автомобил, защото другата ми кола е спортна и няма какво да карам през зимата, при което казаха че в момента нямат такава, но все пак бързо го доставиха и смениха!


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Пет 21 яну 2011 19:48


http://vbox7.com/play:090f6ea2

Този линк е за моята кола. Извинявам се за трептенето, но сам правих клипа и ми беше трудно да държа пътя и камерата едновременно ...

Как 1.4 TSI (122 к.с.) мотор започва да дърпа при 1000 оборота (30 км) на 4 предавка. Мисля, че се справя доста добре :да:


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Вто 19 юли 2011 9:51


Да споделя .... Вече сме на 41 000 км. До момента няма проблеми. След като се разработи мотора, смъкна разхода на гориво. При моето каране средно сипвам бензин от 5.5/100 до 9/100 среден разход (98 октана). Забелязва се леко претрисане при студен мотор. Бързо се успокоява и изчезва след 3-4 минути ... При спортен режим на мотора се забелязва ( а може би греша), че до 3-та предавка "цеди" бързо до 6000-6500 оборота, а при 4-та и 5-та ускорява по-плавно, а след 5 000 оборота повече ръмжи, отколкото да ускорява. Имам чувството, че е гадно спънат. Не съм го чипосвал и немога да споделя разликата. Дори и така е достатъчно мощен да поддържа 180 км/ч с 5 човека, 5 сака и пуснат климатик...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот joker » Вто 19 юли 2011 21:52


mania написа:ТСИ не беше ли бензин???

Както и да е, щом на моята 15 годишна не й мърда стрелката от 89, никой не може да ме обеди, че на новата е нормално. Освен това не се знае термостатът, макар и нов, колко е качествен. Още повече, моторът е предвиден да работи на температура от 90 градуса, всички метални части, маркучи и други съединения също. При температура, несъответстваща на тази всичко вътре се амортизира много по-бързо. Според ваз марка като ФВ дали ще си позволи такава неточност ;)

Прочети повече за КПД-то на TSI и ролята на КПД за температурните загуби,сиреч загряването...и ще се Обедиш....и няма да объркваш колегата...Ако покараш и TDI и видиш как се "охлажда" при 33 градуса външна температура съвсем ще ти стане ясно... :beat_butt2
Апропо...вземи прочети и малко българска граматика...


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Съб 28 яну 2012 23:42


Вече сме на 54 000 км без каквито и да е проблеми. Претрисането на студен мотор се оправи, когато пак започнах да сипвам 100 октана. Вече съм сигурен, че е много капризен на тема бензин. След 2 000 км. предстои обслужване, което като цена го очаквам под 200 лв.

P.S. Къде мога да проверя какви свещи се използват за този мотор - "САХА" и на какъв пробег се сменят? Също и какво друго е хубаво да се провери след този пробег. Благодаря :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 29 яну 2012 1:05


mitakathvp написа:Това се обеснява с високото КПД на TSI-ките.Т.Е. има малки топлинни загуби,вие направо го пратихте човека да сменя термостат на чисто нова кола :screwy mhihi

Ако беше TFSI има няква логика ,ама TSI не трябва да пада - баш термостат си е - ама то няма по-лесно за проверка от това.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот hooligan_sk » Нед 29 яну 2012 15:45


Rabbit_TDI написа:
mitakathvp написа:Това се обеснява с високото КПД на TSI-ките.Т.Е. има малки топлинни загуби,вие направо го пратихте човека да сменя термостат на чисто нова кола :screwy mhihi

Ако беше TFSI има няква логика ,ама TSI не трябва да пада - баш термостат си е - ама то няма по-лесно за проверка от това.


TSI не са ли също с direct injection/директно впръскване?


Потребителски аватар
MiLaNoTo
Мнения: 162
Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот MiLaNoTo » Пон 06 фев 2012 12:29


hooligan_sk написа:
Rabbit_TDI написа:
mitakathvp написа:Това се обеснява с високото КПД на TSI-ките.Т.Е. има малки топлинни загуби,вие направо го пратихте човека да сменя термостат на чисто нова кола :screwy mhihi

Ако беше TFSI има няква логика ,ама TSI не трябва да пада - баш термостат си е - ама то няма по-лесно за проверка от това.


TSI не са ли също с direct injection/директно впръскване?


TSI = Turbo Straight Injection ...

А иначе и аз да отбележа, че имам същото поведение /топлинни загуби :)/ при моя двигател (1.4, 160). За целта, почти никога не пускам климатроника преди да е загряла /90C/. Веднъж достигнати 90С, няма проблем.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот hooligan_sk » Пон 06 фев 2012 12:50


MiLaNoTo написа:
hooligan_sk написа:
Rabbit_TDI написа:
mitakathvp написа:Това се обеснява с високото КПД на TSI-ките.Т.Е. има малки топлинни загуби,вие направо го пратихте човека да сменя термостат на чисто нова кола :screwy mhihi

Ако беше TFSI има няква логика ,ама TSI не трябва да пада - баш термостат си е - ама то няма по-лесно за проверка от това.


TSI не са ли също с direct injection/директно впръскване?


TSI = Turbo Straight Injection ...

А иначе и аз да отбележа, че имам същото поведение /топлинни загуби :)/ при моя двигател (1.4, 160). За целта, почти никога не пускам климатроника преди да е загряла /90C/. Веднъж достигнати 90С, няма проблем.


Явно директния инжекцион не позволява загуби и от там идва... и аз си мислех че хвана ли 90 градуса няма мърдане, възоснова на 3 зими, ама като почаках тея дни 15мин на място при -20 градуса със средно парно... ела да видиш не тръгва ли обратно стрелката mhihi


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Вто 14 фев 2012 19:51


Загряването на двигателя (зимата) - по-бързо става когато не се пуска парното или когато се затвори клапата за пресен въздух в купето. т.е. да "върти" въздуха в купето. Така радиатора за парното не се охлажда постоянно със студен въздух (-10`да речем). Купето се постопля сравнително бързо.Когато мотора е загрял и не се натоварва при пуснато парно на МАХ се случва това (при минусови температури) - http://vbox7.com/play:f553bdb16c . Изстиването не влияе по никакъв начин на отоплението на купето. Над 1800 оборота го няма това изстиване.

Пример за цени на части - "САХА" http://drive.bg/groups.php?ModelId=23162


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1.4 ТSI 122 коня

Мнениеот doubledTSI » Пет 09 мар 2012 13:23


Моторът TSI с неговите 122 к.с. при модела Голф харчи само 5,9 литра на сто с DSG. Рекорд!
Сравнението на горивната икономия и динамичните характеристики при Фолксваген Голф, със и без седемстепенната DSG, подчертават постигнатия прогрес. Напрово би могло да бъде казано и така: Новият TSI агрегат с 122 к.с. при Голф е шедьовър по отношение на горивната консумация. С по-старата 6-степенна трансмисия турбинираният двигател постига разход 6,3 л/100 км. Дори това е доста добър резултат в сравнение с други модели със сходна двигателна мощност. С новата 7-степенна DSG средната консумация спада до 5,9 литра. По подобен начин вредните емисии са сведени от 149 гр/км. до 139 гр/км. Сравнена с конвенционален автоматик посредством прецизен конвертор за въртящия момент, новата DSG консумира с около 20% по-малко гориво.

Източник: http://www.audiemotion.org/forum/viewto ... =27&t=2634



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 89 госта