Става въпрос за скоростни кутии с кодове DUU, DUW и ERT
Ключови думи: скорости голф 4, golf 4, нитове, смяна, AKL, 1.6 SR, 101 к.с., 105 к.с. 16v, 8v
Ето и други подобни теми по въпроса:
Смяна на скоростите 1.6 SR 8v vs 1.6 16v?
Масло за скоростна кутия DUU, 1.6 AKL, голф 4
DUU скоростна кутия на 1.6 SR - АKL
Голф 4 1.6 AKL Скоростите не влизат при запален двигател - Разбит аксиален лагер
Голф 4 1.6 101 к.с. AKL Теч на масло от скоростната кутия? - дупки на диференциала
Golf 4 AKL - Придърпване около 2000 об. - оказаха се нитове
Golf 4 1.6 16v 105 к.с. придърпва 2000 об. - нитове скорости - скоростна кутия ERT с 9 мм нитове
Golf 4 1.4 16V счупена кутия с код DSB - нитове
Една много полезна тема и някои цитати от нея: Проблем при превключване на скорости Голф 4
Лека корекция - случва се и при Голф 4 с кутии ERT с 9 мм нитове.Haralampi написа:pedalchobaba написа:Haralampi написа:(Да използвам да помоля колегите с 1.6 AKL да споделят кода на скоростната си!? и най-вече на въпросната проблемна...)
Ами ... всички така наречени Green Cap: DUU, DUV, ERT, DNZ, DLP, DUZ, DUW, DRZ, DSB, DGH .... монтирани на 1.4, 1.6, SDI и сглобени в Братислава.
Но пък не е чак такава болка за умирачка. Номера е само като купиш колата веднага да набиеш ремонтния комплект болтове /около 150 кинта/ на короната на диференциала оттам нататък проблеми няма. Тези, които не знаят за тази им слабост карат, докато скоростите се счупят, а някои и след това.
Това НЕ важи за всички горе посочени - до момента поне тук във форума съм виждал пропищяли единствено от DUU и DUW. Същото е и в немския форум.
Тъй като съм се интересувал конкретно за моята, ето ценна информация за всички ERT притежатели: ERT е с 11mm нитове, спрямо 9мм при DUU и DUW. ERT е всъщност взета от Audi A3 и се прилага и на Сеат Толедо и Шкода Октавиа. Общо казано ERT e била първоначално с 9mm нитове (както при DUU и DUW), НО от края на модел-година 2001 е с подсилени 11mm. И тъй като тази кутия при Голф 4 до колкото знам се слага само на 1.6 16V, който се пуска от МГ 2001, засегнатите от проблема с кутии ERT са малко!
Обобщавам:
За познатите проблеми с нитовете на скоростни кутии при Голф 4 трябва да се притесняват (и вземат мерки) притежателите на кутии:
на първо място DUU, на второ DUW, a на трето всички останали почващи с D, като имате предвид, че от дата на производство на автомобила (не първа регистрация, а производство!) 10.07.2001, всички те са подсилени и вместо 9mm са с 11mm нитове, т.е. проблема е решен за всички тези, произведени след 10.07.2001 !!
Конкретно за кутия ERT проблем съществува само при най-първите BORA с такава кутия (1.6 16V), произведени преди горе посочената дата!
Haralampi написа:
Проблема е най-силно изразен при DUU и DUW и най-слабо при ERT (именно заради разлики във размера на изравняващите конусни колела). Независимо от това - проблема е решен фабрично ПРИ ВСИЧКИ от дата на производство 10.07.2001, когато 9mm-овите нитове се заменят с 11mm!
Т.е. Всички с автомобили (Голф 4 и Бора със скоростни кутии почващи с D и ERT) произведени преди тази дата и особено с кутии DUU и DUW е хубаво да вземат превантивни мерки!
А защо вероятността да има проблем при ERT (1.6 16V) e малка - защото повечето Голф 4 1.6 16V са произведени след горната дата, тъй като този двигател се пуска от модел-година 2001, а не от 1998 както останалите.
P.s. Дали колегата Yarek няма да оправи заглавието вече? прЕвклЮчване колега - не прИвклУчване :!:
Ето и мнението на колегата zfa:
zfa159 написа:ERT-то също се чупи по същия начин като DUU и другите, просто се монтира по-рядко и по-рядко има теми за това, че се е строшило. Макар че е с по-дебели нитове (с 2мм), си ги късат без проблем, както и си трошат лагерите по същия начин, както е станало с твоята кутия. За да стане истинско, след като се вземе друга кутия, без значение с кой точно код ще си харесаш, тя трябва да се разглоби, да се ревизира цялата вътре т.е. да се смени всичко, което е за смяна, да се сменят нитовете с болтове (продава се ремонтен к-т) и след това кутията да се сложи на колата, к-т с нов съединител т.е. феродов диск, притискателен диск и плато (не само феродов, както казаха колегите, защото притискателя, ако не е както трябва, прецаква феродовия). Това обаче не е особено евтина процедура.
По въпроса с кутиите - от Голф 4/Бора/Октавия/Ауди А3 с 1.6 8V , 1.4 16V и 1.6 16V, 100% става кутията 1:1 с тази на AKL-a (слагал съм доста). За кутия от Голф 3 - не съм слагал и не съм убеден, че ще може да се сложи, защото 3-ката е с жило за съединителя, а 4-ката е с помпа, която се монтира с 2 болта за корпуса на кутията, също така при 3-ката тампона към магарето е до кутията и на нея се монтира планка, докато при 4-ката тампона е отгоре над кутията и има сериозни разлики в захващането на двете кутии към колата. Все пак може и някой да е открил начин да се сложи...