Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Същият Голф,но съм със синтетично Repsol 5w40 ,засега съм изминал 3500км градско,селско,планинско...два-три пъти проверявам маслото,но не е мръднало,затова не съм и доливал
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Ако и боднеш 15w40 съм сигорен че няма да го пипа маслото!
Все пак това са износени автомобили, така че е нормално да пипва масло!
Смени гумичките ако и с 15 на 40 пуше!
10 на 40 е много тънко масло, затова може да го гори!
Но да налиташ на сигмени е твърде прибързано!
Все пак това са износени автомобили, така че е нормално да пипва масло!
Смени гумичките ако и с 15 на 40 пуше!
10 на 40 е много тънко масло, затова може да го гори!
Но да налиташ на сигмени е твърде прибързано!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
16 - клапановите мотори горят повече масло от 8 - кл. През повече места смуче. Същият ефект като твоя има на почти всеки Опел Екотек. Просто при VW по - късно навлязоха масово 4 - те клапана.
Смени гумичките и виж как е горенето на масло. При стари гумички масленият нагар се набива в каналите на сегментите, запича ги и разхода се увеличава още повече.
След смяната на гумичките сипи по 30 - 40 гр. газ за горене или разредител за алкидна боя във всеки цилиндър, изчакай 2 - 3 часа да разкисне нагара и изкарай колата на 20 - 30 км пътуване с по - високи обороти. Изпитано маха нагара от запеклите сегменти.
Успех и пиши за резултатите!
Смени гумичките и виж как е горенето на масло. При стари гумички масленият нагар се набива в каналите на сегментите, запича ги и разхода се увеличава още повече.
След смяната на гумичките сипи по 30 - 40 гр. газ за горене или разредител за алкидна боя във всеки цилиндър, изчакай 2 - 3 часа да разкисне нагара и изкарай колата на 20 - 30 км пътуване с по - високи обороти. Изпитано маха нагара от запеклите сегменти.
Успех и пиши за резултатите!
- aladin
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 21 ное 2004 8:48
- Автомобил: Mercedes CLK 192 ps
- Двигател: M 111 944 1998 cm3
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Каква е цената за смяна на гумички и сегменти към този момент. Извън София.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Абсолютно съм сигурен, че смяната на гумичките няма да реши проблема при разход на масло на 400мл/1000км. Пробвано на три коли - абсолютно никакъв ефект по отношение на разхода на масло.
Идеята с газта за горене никак не е лоша. Познат от друг форум ми каза, че доста негови познати така са си частично оправили проблемите с разхода на масло. Желателно е газта за горене да е на керосинова основа, защото повечето дето ги продават са на терпентинова основа. При мене тази процедура не даде абсолютно никакъв ефект , но моя познат не мисля, че ще ме лъже. Може да се пробва това преди да се тръгне към по-сериозни ремонти. Процедурата я правих преди смяната на маслото. Наливах по малко газ за горене във всеки цилиндър през няколко часа в продължение на 3 дни на развити свещи и отвреме навреме превъртах ръчно коляновия вал или го движих нагоре-надолу. Четири литра газ за горене отидоха. Накрая източих всичко и изчаках и смених маслото и филтъра. Отначало взе да пуши стабилно, но после се оправи.
Колата я бях взел преди 5 години и беше седяла половин година с адски мръсно масло на 10 000 км и агренаж на 50 000 км в автокъщата в Дрезден. Щеката беше с много яки мръсни налепи. Под капачката за маслото също се виждаше, че е доста мръсно, а и като я отвориха да ми сменят гумичките го потвърдиха. Харчеше си масло от както я взех и с течение на времето каквото й да правех разхода се увеличаше. Пробвал съм добавки на Liqui Molly, Bardahl, Ресурс, на XADO слагах една добавка one stage maximum доста скъпа и ефект абослютно никакъв. Единствено с едно масло 10W60 на Midland разхода спадна 700ml/1000км на 550 ml/1000 км(с 10W60 на Castrol веднага вдигна разхода пак). Абсолютно никакво пушене няма колата. Карал съм по нанагорнището отзад друга кола да ме следи.
Мисля да повторя процедурата с газ за горене. Правих я зимата. Може нещо да не съм свършил като хората.....
P.S. И Xado антикокс съм пробвал два пъти. След първия път бая изпуши и не спираше сигурно 5 минути, но ефект върху горенето на маслото нямаше.
Само на Protec ето тази пяна не съм пробвал : https://bluechemgroup-bg.com/pro-tec-pochistvane-na-karbonovi-zamarsyavaniya-carbon-x-cleaner-k1-k2-1000-ml?search=P4650
Идеята с газта за горене никак не е лоша. Познат от друг форум ми каза, че доста негови познати така са си частично оправили проблемите с разхода на масло. Желателно е газта за горене да е на керосинова основа, защото повечето дето ги продават са на терпентинова основа. При мене тази процедура не даде абсолютно никакъв ефект , но моя познат не мисля, че ще ме лъже. Може да се пробва това преди да се тръгне към по-сериозни ремонти. Процедурата я правих преди смяната на маслото. Наливах по малко газ за горене във всеки цилиндър през няколко часа в продължение на 3 дни на развити свещи и отвреме навреме превъртах ръчно коляновия вал или го движих нагоре-надолу. Четири литра газ за горене отидоха. Накрая източих всичко и изчаках и смених маслото и филтъра. Отначало взе да пуши стабилно, но после се оправи.
Колата я бях взел преди 5 години и беше седяла половин година с адски мръсно масло на 10 000 км и агренаж на 50 000 км в автокъщата в Дрезден. Щеката беше с много яки мръсни налепи. Под капачката за маслото също се виждаше, че е доста мръсно, а и като я отвориха да ми сменят гумичките го потвърдиха. Харчеше си масло от както я взех и с течение на времето каквото й да правех разхода се увеличаше. Пробвал съм добавки на Liqui Molly, Bardahl, Ресурс, на XADO слагах една добавка one stage maximum доста скъпа и ефект абослютно никакъв. Единствено с едно масло 10W60 на Midland разхода спадна 700ml/1000км на 550 ml/1000 км(с 10W60 на Castrol веднага вдигна разхода пак). Абсолютно никакво пушене няма колата. Карал съм по нанагорнището отзад друга кола да ме следи.
Мисля да повторя процедурата с газ за горене. Правих я зимата. Може нещо да не съм свършил като хората.....
P.S. И Xado антикокс съм пробвал два пъти. След първия път бая изпуши и не спираше сигурно 5 минути, но ефект върху горенето на маслото нямаше.
Само на Protec ето тази пяна не съм пробвал : https://bluechemgroup-bg.com/pro-tec-pochistvane-na-karbonovi-zamarsyavaniya-carbon-x-cleaner-k1-k2-1000-ml?search=P4650
Последна промяна от javor_bg на Сря 01 сеп 2021 22:54, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Минералният терпентин е по-добър разтворител от керосина и е за предпочитане.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Само че с разредителя за алкидна боя трябва да се внимава, особено при дълго накисване. Никой не знае, кой производител какви сплави за буталата използва, а някои от тях са доста чувствителни на химия...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Не бъркай разредител с обезмаслител.
Колкото до ефектът от смяна на гумичките, винаги има. Ако не са подменяни скоро. На колега 8 клапанов мотор гореше за 10000 км 3 литра масло и след смяната миналата година от макс до средата спадна. При смяната накиснахме и сегментите за 12 часа. Клапаните нямаха луфт във водачите.
Друга работа е, ако при смяната новите гумички са повредени...
Колкото до ефектът от смяна на гумичките, винаги има. Ако не са подменяни скоро. На колега 8 клапанов мотор гореше за 10000 км 3 литра масло и след смяната миналата година от макс до средата спадна. При смяната накиснахме и сегментите за 12 часа. Клапаните нямаха луфт във водачите.
Друга работа е, ако при смяната новите гумички са повредени...
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Нищо не бъркам, аз също прилагам газ за горене за освобождаване от нагар при сегментите. Но някои алуминиеви сплави са чувствителни към силна химия. Сигурно няма проблеми при много бутала, но няма и гаранция, че някое няма да издържи на агресивни течности...
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Всичко дотук е много хубаво обяснено по нагоре.Мисля , че не е казано да се провери компресията.Налягането в цилиндрите трябва да е близко до това което дават по книга(за мене половин ,най много една атмосфера разлика).Разликата между цилиндрите да е не повече от една атмосфера.Ако е така от сегментите няма как да пуши.Тогава се насочи към гумички на клапани.Ако не можеш сам , иди в сервиз да ти премерят компресията.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Ако има ниска компресия е така, но при мене на три коли при разход на масло над 700 мл/1000 км ниска компресия нямаше. Дори преди доста години имах един Опел Кадет, който харчеше 1л на 1000км масло, разхода на гориво беше добър и компресията беше по-висока от нормалното. Видях го с очите си. Маслото уплътнява. И на трите коли имаше черен пръстен около края на ауспуха(въпреки че сегашния ми Хюндай има катализатор). И на трите коли бяха сменени гумичките на клапаните(не с гумички ментета) без дори и най-малък резултат върху харча на маслото.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Подкрепям колегата, дори и сега карам една Астра - компресия 1,5 бара, ревизирана глава и пак гори масълце. Случва се само маслените сегменти да са износени или да задържат леко, а по-лошото е, ако цилиндрите в този сектор са получили овалност или коничност. Тогава или караш, или шлайф.
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
В техническите данни се дава "степен на сгъстяване"На моята е 10,3.Ако премериш с уред , ще ти покаже подобна стойност в атмосфери.Една атмосфера е приблизително равна на един бар.Бензиновите коли ,които караме имат компресия 9 , 10 , и 11 атмосфери , в зависимост от степента на сгъстяване.Компресия се мери при напълно загрял двигател.Няма такова масло ,което да спре 10 атмосфери налягане , освен някое специално ,но тогава мотора ще го гори.Компресията е най важния показател на един мотор .Тя показва ,че сегментите са здрав , а също че клапаните са здрави и затварят добре.Мотор без компресия трудно ще изкачи по голям баир.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
По принцип си прав за меренето на компресия като показател за износване. Но е възможно и при добра компресия да има запекли само маслени сегменти. Обаче допускаш една терминологична грешка - степен на сгъстяване и компресия са различни понятия: първото е пропорция (съотношение), а второто е налягане. Тази грешка се дължи на някои много лоши преводи на техническа литература у нас.. А иначе може и гумичките да са причина за разхода на масло...
Re: Golf 4 1.4 16 v Горене на масло, възможни причини?
Аз знам ,че степен на сгъстяване и компресия са различни неща , затова съм написал , че уреда ще ти покаже подобна ,но не същата стойност.За сегментите , мойта беше така , имаше компресия , но маслените бяха запушени и запечени.Чудя се как се е смазвала тая кола. Аз от 20 години имам уред и сам си меря компресията и си правя ремонтите.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта