Рециркулационна клапа Г4?
Рециркулационна клапа Г4?
Знам че въпроса е доста дискутиран, рових с търсачката доста, попрочетох, ни пак имам питания. Колата е бензинов Г4 с климатроник, май претендира да е първоначално вграден.
Проблема се състои в следното, клапата за рециркулация/или за свеж въздух/ не работи нормално... Ходих на профилактика на климатичната система че в колата ми миришеше на влага и застоял въздух, в сервиза пушиха с някаква машинка под таблото на колата. След като проветрихме колата от пушиляка, момчето реши да провери и клапата, понеже му казах че зимата ми се потят джамовете от време на време. И кво се оказа - клапата изобщо не помръдва/беше умряла в затворено положение/. Щракахме, подубтвахме, натискахме, по едно време почна да мърда. Добре, но се оказва че се движи сега само за да затвори притока на външния въздух, а не може да се отвори обратно/отваряхме я ръчно/. Което пък от своя страна означава че ако се затвори някой прекрасен ден, зимата пак ще карам с мокри джамове. Интересното е че моторчето се чува че работи, обаче клапата не мърда да се отваря.
Няма натрупани грешки в климатроника, правих му самодиагностика. Зимата беше записал една 4f9 и беше спрял да духа, но след като я махнах, нещата си станаха по стария начин. Друго което забеляза пича от сервиза, е че не духа силно от духалките, независимо на къде ги пусна да духат. Осеща се усилване на въздушния поток като усилвам от конторлера, но според майстора това не е достатъчно силно.
Питам аз може ли да се ремонтира тая клапа без да се сваля таблото?? Евентуална смяна на моторчето + тая кутия дето е до него /предполагам със зъбен редуктор в който най-веротно е проблема/? Майстора предложи да откачи кабелите на моторчето отговарящо за движението на клапата, за да не се затвори сама някой красив ден/лятото при високи температури като си пуснеш климатроника и е много топло навън, тая клапа сама спира въздуха от вън за да охлади по-бързо, притеснявам се зимата в студа да не направи същото автоматично с цел по-бързо затопляне на купето/.
Проблема се състои в следното, клапата за рециркулация/или за свеж въздух/ не работи нормално... Ходих на профилактика на климатичната система че в колата ми миришеше на влага и застоял въздух, в сервиза пушиха с някаква машинка под таблото на колата. След като проветрихме колата от пушиляка, момчето реши да провери и клапата, понеже му казах че зимата ми се потят джамовете от време на време. И кво се оказа - клапата изобщо не помръдва/беше умряла в затворено положение/. Щракахме, подубтвахме, натискахме, по едно време почна да мърда. Добре, но се оказва че се движи сега само за да затвори притока на външния въздух, а не може да се отвори обратно/отваряхме я ръчно/. Което пък от своя страна означава че ако се затвори някой прекрасен ден, зимата пак ще карам с мокри джамове. Интересното е че моторчето се чува че работи, обаче клапата не мърда да се отваря.
Няма натрупани грешки в климатроника, правих му самодиагностика. Зимата беше записал една 4f9 и беше спрял да духа, но след като я махнах, нещата си станаха по стария начин. Друго което забеляза пича от сервиза, е че не духа силно от духалките, независимо на къде ги пусна да духат. Осеща се усилване на въздушния поток като усилвам от конторлера, но според майстора това не е достатъчно силно.
Питам аз може ли да се ремонтира тая клапа без да се сваля таблото?? Евентуална смяна на моторчето + тая кутия дето е до него /предполагам със зъбен редуктор в който най-веротно е проблема/? Майстора предложи да откачи кабелите на моторчето отговарящо за движението на клапата, за да не се затвори сама някой красив ден/лятото при високи температури като си пуснеш климатроника и е много топло навън, тая клапа сама спира въздуха от вън за да охлади по-бързо, притеснявам се зимата в студа да не направи същото автоматично с цел по-бързо затопляне на купето/.
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Колега, ето как го ремонтират братушките: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=85295
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Вчера пак се заиграх с климатроника, влязох в режим на самодиагностика и ми изкара грешка 4b6, което според едно упътване на Hella е Standing Time Signal. Изчистих грешката, пусках го пак, гасих го, гледах пак за грешки но нямаше. Тва не го знам изобщо какво е. Моля за помощ, че ако ми се опраси духалката сега, нема да има топло, а тепърва започва зимата...
Re: Рециркулационна клапа Г4?
След като видях че в нашия форум не пише нищо за горепосочената от мен грешка, порових из необятния нет И ето:
Грешката 4b6 се преобръща от шеснаисетична броина система в десетична бройна система, където и съответства 01206 като стоиност. И по тая стоиност право в опътването на Рос Не ми е ясно ква е причината за появяването и, но поне пише че или е в таблото, или е контролера, или у връзката между двете
Код: Избери всички
01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time
Possible Causes
Ignition Switch faulty
Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255) faulty
Instrument Cluster (J285) faulty
Climatronic Control (J255) faulty
Possible Solutions
Check Ignition Switch
Check Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255)
Check Instrument Cluster (J285)
Check Climatronic Control (J255)
Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01206"
Грешката 4b6 се преобръща от шеснаисетична броина система в десетична бройна система, където и съответства 01206 като стоиност. И по тая стоиност право в опътването на Рос Не ми е ясно ква е причината за появяването и, но поне пише че или е в таблото, или е контролера, или у връзката между двете
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Рециркулационна клапа Г4?
И аз имам същия проблем.Клапата е затворена и от време на време като запаля се чува пукане.При мен обаче на ВАГ-а излиза грешка мотор на клапа за рециркулация V71.При теб как излезнаха тези ноемра на грешките?
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Ами влезнах в режим на самодиагностика на климатроника и прочетох записаната грешка. След това я изтрих.
Те така стана : http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf
Те така стана : http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Климатроника пък ми изплю 04FA Recirculation Flap Servo Motor 0x25
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Rabbit_TDI написа:Климатроника пък ми изплю 04FA Recirculation Flap Servo Motor 0x25
Ами причината е една и съща , спукано и превъртащо колелце вътре в механизма . Как разбира климата ,че не работи .??? ами много просто , точно на това колелце има монтирана пластинка ,която контактува с платката под него като потенциометър и отчита точната позиция на клапата . Естествено като се шчупи колелото спира да се върти и климата не отчита движение на клапата и записва грешка !!!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Интерсното е ,че при мен издава някви звуци.Явно и аз ще го ровя тази седмица и ще гледам да снимам -явно е хроничен проблем.Възможно ли е проблема да е в потенциометъра ,щото ако беше счупено колелото нямаше ли клапата да се движи свободно?При мен кат пробвам да я мръдна не иска.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Rabbit_TDI написа:Интерсното е ,че при мен издава някви звуци.Явно и аз ще го ровя тази седмица и ще гледам да снимам -явно е хроничен проблем.Възможно ли е проблема да е в потенциометъра ,щото ако беше счупено колелото нямаше ли клапата да се движи свободно?При мен кат пробвам да я мръдна не иска.
Чува се едно като щракане , като колелото превърта по шлиците ! Като го извадиш и отвориш ще ме разбереш за какво ти говоря !
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Работата е ясна че и аз ще я свалям тая джаджа. Само да питам нещо, което ме притеснява. В "ръководството" на руски което е дадено по-нагоре в темата пише за някакво обучение на тва моторче след монтана. Нещо по тоя въпрос да кажете как става, че не разбрах какво точно трябва да се направи? Май само да отваряш/затваряш клапата чрез бутона от контролера и накрая да махнеш грешките???? Времето е топло, и подходящо за интервенция.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Тая вечер имах свободно време и пробвах да се "сборя" с жабката и греда.Отвих 3те болта отгоре и трите отдолу ,ама е хваната и някъде другаде .Дайте джокер,че да не си изпочупя пластмасите докато го открия.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Рециркулационна клапа Г4?
Rabbit_TDI написа:Тая вечер имах свободно време и пробвах да се "сборя" с жабката и греда.Отвих 3те болта отгоре и трите отдолу ,ама е хваната и някъде другаде .Дайте джокер,че да не си изпочупя пластмасите докато го открия.
А да бях забравил за този гаден номер на VW !!!
Хваната е и с едни болт зад пепелника !!! За да го развиеш и за да я извадиш изобщо жабката трябва да махнеш централната конзола около скоросния лост заедно с пепелника !!! Много гадно е знам ! За това аз срязах с малка ножовка пласмасовото въпросно рамо ,което е хваната зад пепелника и повече няма да се налага да разглабям всичко !!! и ти можеш да си го спестиш , но най-рано утре мога да дам снимка за кое говоря !!!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Рециркулационна клапа Г4?
.Значи сега трябва да търся как се маха централната конзола.Не ми се сика да режа копчето - щом са го сложили - има за какво.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 141 госта