Здравейте колеги,
трябват ми ел. схемите на допълнителните подгревни свещи на антифриза.
някой може ли да помогне, най-добре ако са на немски
Благодаря предварително
Ел. схема подгревни свещи антифриз - 1Z мотор - някой има ли
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
Винаги съм се чудил,тея свещи колко затоплят водата,защото ако се сложат преди изпарител на бензинова кола,ще са голяма работа
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
Никакъв проблем като изпълнение.Трябва ти само корпус в който да ги монтираш с два накрайника за единия от маркучите на изпарителя Достатъчно е да държат 50-70 градуса докато тръгне топлото от двигателя.А що се отнася за тези те се монтират на дизелите заради неприличното им държание в някой от по студените страни никога да не достигат до 90 градуса
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
на мен за това ми трябва схемата но нещо не я разчитам какво кое е, и аз я имам аутодатата но тоя пуст англииски не успях да го науча.
някой дали би я разшифровал-схемата де.
мерси предварително.
някой дали би я разшифровал-схемата де.
мерси предварително.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
Колко А ток харчи цялата тая екстра? Дали може да се приспособи за монтаж на бензинов мотор?
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
Доста колега и смятам че не е оправдано.Погледни на схемата блока който ги управлява.Като усети че консумацията е голяма изключва едната.По добър вариянт е да се монтира нагревател към малкият кръг на колата.Фабрично се монтира на ФВ за някой страни.Имаше и тема по въпроса
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
Със сигорност не е оправдано за бензинов моторв в нашия климатичен пояс. Подгрева на антифриза поне във случайте които съм виждал се монтира на малкия кръг(няма смисъл да топли радиатора на охлаждането ) ,на изхода на цилиндровата глава при автомобили от ВАГ групата или на маркуча който е за радиаторчето на парното(на автомобили от PSA групата визирам HDi-то).Аз лично замислям на моята пеца да и сложа подгрев от пежо или сУтиен понеже се намират по лесно и по достъпни,а и не съм виждал такова изпълнение на 1Z.
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
това е добра идея ,но иска добра реализация!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
vaskoto1 написа:според едно описание, на което попаднах, благодарение на колегата ABSOLUT, нещата стоят по този начин:
http://vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/c ... eating.JPG
поради малкото топлина, отделяна от мотора на празен ход (без натоварване)в някои страни се слага допълнителен подгрев на охлаждащата течност за ниски температури.
компира взима инфо от датчика за темп. на входящия въздух, и при температури под 5 градуса целзий активира релето за допълнителните подгревни свещи във водата. то е съставено от 2 релета-за 1 и за 2 свещи и бушон 50А. оперативната верига е от компира по маса и от клема 15 постоянно. температурата на стартиране се запомня от компира. за да се запази заряда на акумулатора, компира взима инфо от клема DF на алтернатора (по спомен беше на крак 39) и според това, колко е консумацията в момента от автомобила общо, решава колко свободен капацитет има и пали 1, 2 или 3те свещи. при достигане на определена температура компира спира подгрева. продължава обаче да следи водата и входящия въздух. ако температурата на входящия въздух е такава, или по ниска от тая, която е запомнил при старта и водата започне да стине-пак пуска колкото свещи прецени.
същевременно при пуск на мотора, колкото е по студена тръбата на входящия въздух-за толкова повече време компира ще държи свещите пуснати.
задачката не е лесна.
с абсолюта падна баямити борба за неговата колица и пак не стана... оказа се че клема 39 е заета с нещо-някаква маса за богзнае какво... иначе ДФ от алтернатора и той отива някъде-предполагам в таблото за оборотомера. опитахме да смениме компира, но се оказа защитена букса-различна е деа...
понеже неговата е италианка-там бели меци нема...
та мислихме с виктор L&R и измъдерихме една схемка за управление на такава шитня (то той я измисли де-аз му подавах само какви капризи искам ) и той обеща, че като има време-ще я реализира. само моля ви не му давайте зор!
интереса ми от това нещо е подтикнат от факта, че и на 2те си бензинови коли инсталирах такива фланци със свещи и резултата е покъртителен!
от напълно непален мотор сутрин, за минута най много, без форсиране, започва да се промъква топла жилка на парното. до 3 минути си духа откровено топло.
резултата е загрял повече мотор на къси разстояния и евентуален занижен разход на гориво.
понеже и 2те коли са ми на газ (едната е карб, а другата с газов инжекцион) термпературата е особено важна за вида гориво. по бързото загряване ми позволява по бързо да обърна на по евтиното и по екологично гориво.
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
колеги на мен ми трябва да подгрея водата 15 секунди преди да стартирам двгто и после да работи още 2-3 мин докато загрее докуъм 20 градуса антифриза.
аз системата съм я реализирал, просто ми трябва ел. схема, по която да вържа инсталацията, искам предпазители, реле, кабели(колко квадрата) това е.
дискусията дали ще дърпа много ток от АБ или не, не ме вълнува.
имам я готова системата просто трябва да я навържа електрически.
за това и питам дали някой я има схемата нагледно .
като реализирам изцяло системата, ще я постна със снимки
аз системата съм я реализирал, просто ми трябва ел. схема, по която да вържа инсталацията, искам предпазители, реле, кабели(колко квадрата) това е.
дискусията дали ще дърпа много ток от АБ или не, не ме вълнува.
имам я готова системата просто трябва да я навържа електрически.
за това и питам дали някой я има схемата нагледно .
като реализирам изцяло системата, ще я постна със снимки
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
е на 2 коли съм си я направил де-нали ти пиша.
изцяло се спрях на ръчния вариант, защтото автоматиката подвежда.
имам по реле на свещ и ги командвам с бутон. колкото си искам.
за протокола: 3те свещи дърпат към 60А.
изцяло се спрях на ръчния вариант, защтото автоматиката подвежда.
имам по реле на свещ и ги командвам с бутон. колкото си искам.
за протокола: 3те свещи дърпат към 60А.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
Мерси много! А не ти ли се е случвало да забравиш да го изключиш ръчно? 60А си е много сериозна консумация, дори на запален мотор.vaskoto1 написа:...за протокола: 3те свещи дърпат към 60А.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
мани, срам, веднъж го бях включил без да разбера и карах така почти месец нон-стоп... лятото!
бре! кво й стана на тая кола, що не ще да върви...?
нямаше негативни последици, освен върху моята психика. сега си внимавам...
бре! кво й стана на тая кола, що не ще да върви...?
нямаше негативни последици, освен върху моята психика. сега си внимавам...
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ел. схема подгревни свещи АНТИФРИЗ - 1Z мотор - някой има ли
Добре е замислено като идея, но тя е адекватна май само за студените страни и то само за дизелите. Да кажем ако някой поизмисли вариант да грее само изпарителя - т.е. корпуса му, за да не замръзне, без да се налага да грее антифриза на малкия кръг може би ще има известен смисъл и то само за хората, които си палят колите на газ зимата
Току-що ми хрумна една брилянтна идея за реализиране на пусков бутон без да се вижда. Да се монтират два бутона до жилото за студен/топъл въздух, вътре в таблото, зад панела. Така, когато сутрин човек реши да си запали колата, дава на контакт, прави в положение "топло" изчаква да изключи таймера (ще трябва и таймер или реленце с настройка за време, има такива в ел.магазините)и пали колата. Така вече веригата ще е прекъсната към свещта и тя няма да блъска топлина към изпарителя. Времето за работа може да се настрои според вкуса на клиента
Току-що ми хрумна една брилянтна идея за реализиране на пусков бутон без да се вижда. Да се монтират два бутона до жилото за студен/топъл въздух, вътре в таблото, зад панела. Така, когато сутрин човек реши да си запали колата, дава на контакт, прави в положение "топло" изчаква да изключи таймера (ще трябва и таймер или реленце с настройка за време, има такива в ел.магазините)и пали колата. Така вече веригата ще е прекъсната към свещта и тя няма да блъска топлина към изпарителя. Времето за работа може да се настрои според вкуса на клиента
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kassy и 191 госта