Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот mi6un4o » Вто 02 ное 2010 23:11


Драги ми pas1.8mi- много трудно се засягам, но иронията Ви не ми допада!Аз съм бакалавър по съобщителна техника , а не филолог! Смятам ,че едно "И" пред Ларионов е повече техническа грешка, а не грешно мнение по темата (за което се извинявам) в стремежа ми да помогна на колегата с бърз отговор, след като прочетох за "дежурните" датчици и клемореди!А за опита ми,не се притеснявайте - започнал съм да се занимавам с тази техника 15-16 годишен , а вече съм на 55г.и все още се занимавам с тази "материя".Никога не съм твърдял, че това което пиша е най-правилно, а само че е мое мнение.Няма безгрешни хора.
Емо, става номера с кърпата на човека, но не знам къде е заровен в тази голяма Русия. За тези 8 волта и аз съм го срещал в техн-та лит-ра, но от практиката знам, че под 10в. натоварен бенз. двигател започва да прекъсва и спира!Виждал ли си нормално работещ съвременен бензинов двигател(с изключение на старите 6в.инсталации за които тук ,не става въпрос), при който захранващото напрежение е под 10 волта?Тук не става въпрос за стария карбураторен двигател - нуждаещ се само от искра и гориво подадени колкото и когато трябва! Аз не съм все още, но може и да е мой пропуск.




Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Сря 03 ное 2010 9:11


Колеги, благодаря за компетентните мнения по темата :bowdown .Втори ден след зареждането на акумулатора, колата не ми е правила проблем.Сутринта при включени консуматори ми показваше 13.8,което мисля че е добре.Само интересното е че в началото показва 12.9V и като подадеш малко газ и отива на 13.8V.Иначе преди шест месеца сменях реле-регулатор и в начато си мислех че е то.Явно при мен проблема е бил ,че акумулатора е паднал под 10V,затова и други колеги да се замислят за зареждане на акумулаторите си преди зимния сезон!!! :beer


Потребителски аватар
burkov2
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 27 авг 2007 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот burkov2 » Вто 24 яну 2012 11:33


Колеги, днес сутринта вали дъжд тука. Циркулирам си аз с 30-тина км/ч, и ХОП, светна лампата на ABS. Минаха две цветущи мисли за електрониката като цяло :D ... още 50 метра и светва и от другата страна нещо като за колана (брей, и тва пък що свети?!). Още беше тъмно и по едно време си викам.. той асфалта черен, затова не си виждам много фаровете. Ама гледам и таблото по-слабо свети. И на един десен завой тука в квартална уличка като включих мигача .. просто го нямаше. В момента в който изправих волана след завоя.. сервото усещам как спира и буквално отбих отстрани все едно карам труп :shock (тука още около 2-3 цветущи мисли за електрониката :banghead: ).
И сензорите на таблото си замръзнаха както си показваха стойностите.
Изкиснах си така 5-10мин обмисляйки ситуацията и викам дай да дам на контакт. И какво? Ток има и пали нормално ... Карам 500-600 метра и пак светва ABS-a и веднага след това някаква удивителна на таблото, досущ като на ръчната, ама друга. Викам си ся тва пък да е на маслото.. не е на маслото.. и ми пищи със звуков сигнал. Спирам пак отстрани, изчаках 20-тина мин и добре че бях близо до вкъщи и стана светло.. палих и карах по-експедитивно, та се прибрах.
Та интересното в моя случай е че ми палеше нормално. Мотора е същия, AKL.

ОПРАВЕНО: Нашкурих хубаво клемите с една ножовка че под ръка нямах шкурка, стегнах ги хубаво и стана. Едвам запали и пак светва ABS-a. Ама я форсирах на 1500 оборота и да видиш как загасна лампата на таблото. После направих едно кратко кръгче, накрая пуснах я фарове, я парно.. всичко точно. Като покарам малко се надявам да се позареди акумулатора.

Conclusion: No electricity in ECU = no car. How stupid is that? Hate electronics, MK2 FOREVER!


Потребителски аватар
burkov2
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 27 авг 2007 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот burkov2 » Вто 21 фев 2012 21:42


Историята е с дълго продължение. След "оправянето" проблема пак възникваше и се оправяше с форсиране на над 2800 оборота. И така докато един ден не свалих релето да видя нещо на него да му няма.. уж не.. и след това като го върнах повече не иска да работи изобщо. Колата си работи на акумулатор, и умира след 20-тина километра. Взех друг стар реле-регулатор-нищо. Взех нов реле регулатор - пак нищо. Смених алтернатора с един който пред мен на машина го тестваха (90 ампера) и си мина всички тестове. Да подчертая че новия алтернатор е и с нов, оригинален реле-регулатор. След тази смяна колата умира пак, но малко по-бавно във времето (30км примерно). Снощи ровейки из интернета видях някакви снимки как е изгорял един от бушоните които се намират в кутийката над акумулатора. Викам хубаво.. отивам при колата, наистина е изгорял, и наистина този който пише че е за алтернатора. Отивам в магазина - "частта е твърде специфична, иди във VW" (да подчертая че великата Англия е страна пълна само и единствено с неграмотни олигофрени). Както и да е, отидох до една морга и си свалих бушонче (110 ампера). Сложих го на мястото на изгорялото, паля.. поработи 5мин.. и без да съм включвал никакви консуматори пак светва ABS, колани и т.н. и пак умря.. яката работа.

Та ВСЕКИ който може да вземе НЯКАКВО отношение по въпроса бих му бил страшно благодарен че душа не ми остана да въртя колелото до работа всяка сутрин. Много ви моля, колеги, кажете изобщо нещо!


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот x15 » Вто 21 фев 2012 22:04


Да не би и новият алтернатор да е дефектен? Обикновенно таблото светва като коледно дърво ако напрежението е под 12в.
Това сигурно вече си го направил, но виж пак ремъка на алтернатора, разхлабени кабели, премери напрежението на гайката на алтернатора и на акомулатора, ако има разлика повече от 0.5V сменяй кабела (напрежението трябва да е около 13V.


Потребителски аватар
burkov2
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 27 авг 2007 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот burkov2 » Пет 24 фев 2012 10:02


След дълго четене на руска литература... respect! :applause: Проблемът беше локализиран около идеята че буксата, която излиза от реле-регулатора, съдържаща 2 кабелчета, има неприятната функция за връзка с компютъра (или май с таблото беше.., ДА! точно таблото с циферблатите, ако някой иска детайли по този въпрос да ме пита на лично!). Та алтернатора си работел.. ама разбираш ли тая простотия го "възбуждала" или "намагнетизирала" та аджеба да почне да произвежда ток. И вчера сутринта гледам аз.. от алтернатора излиза големия кабел и малките 2 кабелчета от плочката на четките. След това влизат в един кожух и отиват по посока акумулатора. Но точно малко преди акумулатора, двете малки кабелчета излизат от кожуха и завършват с едно щепселче, дето влиза в друго щепселче (женско). От второто излиза само един кабел ( :shock ). Заглеждам се аз, и понеже малките 2 кабелчета са по-дълги от необходимото, и едната мастия се пречупила на 90 градуса точно преди щепсела. Съответно - счупила се. Отварям аз щепсела и гледам - то второто кабелче вътре даже няма пластини за него. Т.е. то е излишно (на TDI-тата го имало щот там трябвало за нещо). Накрая просто прескочихме идеята на тва щепселче и запоихме входния и изходния му кабел (входния, считайте този откъм купето). Давам аз на контакт.. и вече свети пустата лампа за акумулатора на таблото. Запалвам и всички доволни и щастливи. Фарове-слънце, чистачките чистят бързо и т.н. А бе.. ток си имаш :D

Някои ще се питат защо стигнах чак до там ли? Липса на мултицет :beat_butt2 и най-вече липса на майстори които да разбират от коли във Великобритания. Второто да се подчертае дебело, и който не ми вярва да дойде да се убеди сам! (олигофрени ви казвам, голям сервиз с история, а бушона не погледнали и ми викат "работи").

Надявам се някой който чете тази тема да реши подобен проблем с поялника за 2 минути и да съм му спестил смяна на алтернатор и бог знае още какво!! VWClubBG forever!


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот x15 » Пет 24 фев 2012 16:19


6+



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 78 госта