Добро утро.На скоро прекарах ибизата на преглед, сичко точно, докато един от монтьорите не ми каза, че "лагера на климатика е заминал" и от т'ва има няк'во като свистене, което го има от както я купих. вече 4 месеца на мен не ми правило впечатление, каза че трябва да го сменя, защото има вероятност лагера да запече и да скъса пистовия ремък. следователно се губят генератор,помпа,хидравлика,климатик и нз кво още и стават големи поразии. Каза, че лагера струва 90 лева и е хубаво в най-близко време да го сменя.
Някои сменял ли е "лагер на климатика", ако е сменял нека каже цената на лагера, защото 90 лева ми се виждат леко много за един лагер.
също дали има вероятност лагера да блокира, защото я карам 4 месеца. до колкото знам предишния собственик, които е авто монтьор и е работел в сервиза, които я карах на преглед е щял да го сменя, но нз кво е станало.
Мотора е "ABS" 1.8 90кс същия като на голф 3-ка
Лагер на климатика
- martin_072
- Мнения: 299
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
- Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
- Двигател: 1.8 ABS 1.8t
- Местоположение: Kostenec
- Контакти:
- Serjinio20
- Мнения: 117
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Лагер на климатика
моя стърже вече година и половина.... за сега нямам проблем,лятото климатика си го ползвам и всичко е наред... но стърженето ме дразни много и искам и аз да смена лагера.Ако има колега където го е правил нека каже ...
Re: Лагер на климатика
Лагера на климатика струва точно :
а)индийски 19 лв. без ДДС
б)японски 35 лв. без ДДС
Въпроси ?
ps.: Да може да блокира, въпроса е кога?
Ама това никой не го знае ...
Лагера работи ВИНАГИ когато киматика НЕ РАБОТИ.
Т.е. цялата зима - примерно.
а)индийски 19 лв. без ДДС
б)японски 35 лв. без ДДС
Въпроси ?
ps.: Да може да блокира, въпроса е кога?
Ама това никой не го знае ...
Лагера работи ВИНАГИ когато киматика НЕ РАБОТИ.
Т.е. цялата зима - примерно.
- plamenpet81
- Мнения: 353
- Регистриран на: Пон 26 окт 2009 21:27
- Автомобил: Vento
- Двигател: ABS
- Местоположение: Пловдив
Re: Лагер на климатика
За повече въпроси се обърнете към колегата ZFA 159.Kойто е от София и се занимава само с климатични системи.На драго сърце ще ви помогне за смяна на лагер и ще ви каже цената за процедурата.Колегата е много точен и готин.
- jijibs
- Мнения: 698
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA
Re: Лагер на климатика
Както каза колегата по-горе, цената на лагера не е 90 лв (аз го взех 36 лв без отстъпка). По принцип офертата на сервизите за автоклиматици е да свалят компресора, което означава че всички операции по източване на фреон и т.н. ще натоварят цената за теб, а всъщност трябва да провериш дали всичко това може да се избегне т.е. лагера да се смени на място, без да се пипа каквото и да е. Просто трябва по специална скоба и внимателна работа. Аз намерих един човек, който ми взе 30 лв за смяната.
Друго, което трябва да се има в предвид, е че по-добре инсталацията да се зареди с фреон и тества, при по-високи външни температури за да се провери в реален режим на работа, а и друго - ако сега се зареди, а ще се ползва след 5-6 месеца и през това време ако има пропуск системата...
Има вариант да си вземеш един по-къс ремък и да изолираш лагера на климатика, и вече май месец да си оправиш всичко както трябва.
Друго, което трябва да се има в предвид, е че по-добре инсталацията да се зареди с фреон и тества, при по-високи външни температури за да се провери в реален режим на работа, а и друго - ако сега се зареди, а ще се ползва след 5-6 месеца и през това време ако има пропуск системата...
Има вариант да си вземеш един по-къс ремък и да изолираш лагера на климатика, и вече май месец да си оправиш всичко както трябва.
Re: Лагер на климатика
Както казаха колегите по-горе източването на климатика НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.
Въпроса опира в повечето случаи до сръчността и подходящия инструмент на майстора.
Аз съм сменял лагер на пасат Б3 без източване на климатика за 30 лв. цена за труд.
Цената на лагера ...вече я споменах горе.
Въпроса опира в повечето случаи до сръчността и подходящия инструмент на майстора.
Аз съм сменял лагер на пасат Б3 без източване на климатика за 30 лв. цена за труд.
Цената на лагера ...вече я споменах горе.
- martin_072
- Мнения: 299
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
- Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
- Двигател: 1.8 ABS 1.8t
- Местоположение: Kostenec
- Контакти:
Re: Лагер на климатика
takezo написа:Лагера на климатика струва точно :
а)индийски 19 лв. без ДДС
б)японски 35 лв. без ДДС
Въпроси ?
ps.: Да може да блокира, въпроса е кога?
Ама това никой не го знае ...
Лагера работи ВИНАГИ когато киматика НЕ РАБОТИ.
Т.е. цялата зима - примерно.
Колега дай малко инфо от каде мога да си го купя този лагер,кажи някои магазин в софия и каде се намира наи важното също така ме интерсува как е техническото название на тоази лагер защото пот "Лагер на климатика и т.н" не ми излиза нищо!
- ktamen
- Мнения: 6147
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Лагер на климатика
takezo написа:
Лагера работи ВИНАГИ когато киматика НЕ РАБОТИ.
Т.е. цялата зима - примерно.
Климатика като работи лагера да не си почива? Разглеждал съм компресора на Ситроен при VW едва ли е много различно - щом се върти шайбата, лагера трябва да работи без значение дали се върти и компресора.
При смяна не се пестят пари от цената на лагера, щото смяната е доста скъпа, дори да се сменя на място.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Лагер на климатика
ktamen написа:takezo написа:
Лагера работи ВИНАГИ когато киматика НЕ РАБОТИ.
Т.е. цялата зима - примерно.
Климатика като работи лагера да не си почива? Разглеждал съм компресора на Ситроен при VW едва ли е много различно - щом се върти шайбата, лагера трябва да работи без значение дали се върти и компресора.
При смяна не се пестят пари от цената на лагера, щото смяната е доста скъпа, дори да се сменя на място.
Ми всъщност си почива.. това е лагер на "съединителя" на климатика. Т.е. когато си изключил климатика шайбата се върти.. по подобие на всяка паразитна толка.. Но когато включиш компресора този съединител "зацепва" и завърта цялата ос на компресора. Т.е. лагера става неподвижна част от системата.. Ако лагерчето се върти постоянно.. тоя компресор не го виждам как точно ще включи.
Обаче на мен въпроса ми е какво точно представлява тая скоба. Ще сменявам лагера и предпочитам да съм леко подготвен.. за да не гледам "неподготвен" като сваля компресора така да се каже.
- ktamen
- Мнения: 6147
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Лагер на климатика
Разглобявал съм само компресора на Ситроен, така, че може и да бъркам.
Ама предполагам, че разликите са символични. Скапва се лагера на ремъчната шайба, а той се върти винаги и товара му зависи само от това колко е опънат ремъка. Няма никакво значение за лагера дали съединителя е зацепен или не.
Ако свалиш компресора после трябва да се набуташ пак да ти заредят климатика. В домашни условия е почти невъзможно да го смениш на място, дори да свалиш компресора, ако е като на Ситроен вероятно пак няма да успееш. Аз успях защото имах струг на разположение да си правя приспособления.
Може би ще ти излезе по-евтино да ти го сменят в сервиз, ако ти кажат, че не може да се смени на място - провери в друг сервиз. Ако трябва да ти зареждат отново фреон цената се вдига твърде много.
Ако не намериш сервиз в София потърси колегата takezo, който е писал по нагоре в тази тема Перник е близо.
Ама предполагам, че разликите са символични. Скапва се лагера на ремъчната шайба, а той се върти винаги и товара му зависи само от това колко е опънат ремъка. Няма никакво значение за лагера дали съединителя е зацепен или не.
Ако свалиш компресора после трябва да се набуташ пак да ти заредят климатика. В домашни условия е почти невъзможно да го смениш на място, дори да свалиш компресора, ако е като на Ситроен вероятно пак няма да успееш. Аз успях защото имах струг на разположение да си правя приспособления.
Може би ще ти излезе по-евтино да ти го сменят в сервиз, ако ти кажат, че не може да се смени на място - провери в друг сервиз. Ако трябва да ти зареждат отново фреон цената се вдига твърде много.
Ако не намериш сервиз в София потърси колегата takezo, който е писал по нагоре в тази тема Перник е близо.
- LeVsk1_FoReVeR
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пет 12 ное 2010 0:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Лагер на климатика
Колега, аз сменях лагер на климатика миналата седмица на Голф 4 1,9 ТДИ и в авто плюс го платих 58 лева някъде без отстъпки Успех
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Лагер на климатика
ktamen написа:Разглобявал съм само компресора на Ситроен, така, че може и да бъркам.
Ама предполагам, че разликите са символични. Скапва се лагера на ремъчната шайба, а той се върти винаги и товара му зависи само от това колко е опънат ремъка. Няма никакво значение за лагера дали съединителя е зацепен или не.
Ако свалиш компресора после трябва да се набуташ пак да ти заредят климатика. В домашни условия е почти невъзможно да го смениш на място, дори да свалиш компресора, ако е като на Ситроен вероятно пак няма да успееш. Аз успях защото имах струг на разположение да си правя приспособления.
Може би ще ти излезе по-евтино да ти го сменят в сервиз, ако ти кажат, че не може да се смени на място - провери в друг сервиз. Ако трябва да ти зареждат отново фреон цената се вдига твърде много.
Ако не намериш сервиз в София потърси колегата takezo, който е писал по нагоре в тази тема Перник е близо.
Точенето и зареждането с фреон ще ми излезе без пари.. това не ме притеснява.. най много да занеса сваления компресор някъде ако не успея да измисля нещо с подръчни материали..
За лагера на ел.маг. шайбата.. направи си експеримент. Като (ако) ти попадне кола с виеща такава.. включи компресора и се запитай защо виенето изчезва. Естествено не искам да те убеждавам защото може и аз да изпускам нещо но, ако не зацепи съединителя/шайбата, т.е. да блокира лагера просто не виждам каква е тая сила която ще накара компресора да завърти..
- martin_072
- Мнения: 299
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
- Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
- Двигател: 1.8 ABS 1.8t
- Местоположение: Kostenec
- Контакти:
Re: Лагер на климатика
Колеги кажете ми как е точното произношение защото едва ли е "лагер на климатика"
и дали мога примерно да сложа по къс ремък които не свързва климатика?!
и дали мога примерно да сложа по къс ремък които не свързва климатика?!
- zlatnia7408
- Мнения: 219
- Регистриран на: Нед 28 дек 2008 15:51
- Автомобил: vw 7
- Двигател: TDI 2014
- Местоположение: Враца
Re: Лагер на климатика
martin_072 написа:Колеги кажете ми как е точното произношение защото едва ли е "лагер на климатика"
и дали мога примерно да сложа по къс ремък които не свързва климатика?!
а не може ли да си намериш счупе компресор и да ти подарят шайбата с лагера.преди време аз така направих.
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Лагер на климатика
koлега сваля6 лагера и отиваш с него (или с размерите му) в магазин за лагери и там ти дават то4ния лагер.. по евтино излиза, отколкото да отиде6 в магазин за авточасти и да търсиш лагер за компресора на климатика.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dontaskdontsay и 67 госта