Лагер на климатика

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот Iago » Чет 14 апр 2011 18:13


Признавам си, грешал съм.. Днес питах нашия климатикаджия и той ме светна къде ми е грешката. Какво и сега вие. Поздрави :beer




Потребителски аватар
shadou2
Мнения: 174
Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
Автомобил: VW Bora
Двигател: 1.6 SR
Местоположение: Добрич

Re: Лагер на климатика

Мнениеот shadou2 » Пет 19 дек 2014 13:41


Съжалявам,че се намесвам, но моят лагер вие на студено и ми казаха,че струвам или 30 или 80 в зависимост от лагера. Въпроса ми е да изчакам ли за ремонта или да я карам в сервиз, до сега не съм го чувала, но от около месец от както застудя се чува едно виене когато е студена като загрее спира.


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Лагер на климатика

Мнениеот golf_III_2e » Нед 21 дек 2014 22:34


Без да се свали ремъка само врачка може да ти каже кои точно лагер вие.Аз лагер за климатих над 40-50 лева незнам да има.


Потребителски аватар
shadou2
Мнения: 174
Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
Автомобил: VW Bora
Двигател: 1.6 SR
Местоположение: Добрич

Re: Лагер на климатика

Мнениеот shadou2 » Пон 22 дек 2014 9:56


Сега като се позатопли не се чува нищо, явно проблема е в начален стадий ;).


Потребителски аватар
ВладимирЗахариев
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 16 дек 2015 9:15
Автомобил: Голф 4
Двигател: AGR 1998

Re: Лагер на климатика

Мнениеот ВладимирЗахариев » Пет 27 апр 2018 17:46


ktamen написа:Разглобявал съм само компресора на Ситроен, така, че може и да бъркам.
Ама предполагам, че разликите са символични. Скапва се лагера на ремъчната шайба, а той се върти винаги и товара му зависи само от това колко е опънат ремъка. Няма никакво значение за лагера дали съединителя е зацепен или не.
Ако свалиш компресора после трябва да се набуташ пак да ти заредят климатика. В домашни условия е почти невъзможно да го смениш на място, дори да свалиш компресора, ако е като на Ситроен вероятно пак няма да успееш. Аз успях защото имах струг на разположение да си правя приспособления.
Може би ще ти излезе по-евтино да ти го сменят в сервиз, ако ти кажат, че не може да се смени на място - провери в друг сервиз. Ако трябва да ти зареждат отново фреон цената се вдига твърде много.
Ако не намериш сервиз в София потърси колегата takezo, който е писал по нагоре в тази тема Перник е близо.



Колега, не е съвсем така. Единственото нещо, което ти трябва да си смениш тоя лагер е канал или подемник. Всичко останало са гаечни ключове да отвиеш една гайка (при мене е гаечен 13), после леко с една отверка махаш съединителчето, една зегерка махаш и с леко и внимателно почукване да извадиш шайбата след като си свалил ремъка.
После пак или с чук, или с преса вадиш стария лагер и набиваш новия. Монтираш обратно всичко и готово.

Понеже нямам кора под двигателя, за втори път ще трябва да правя тая процедура. В дъждовете хвърля вода върху компресора от предните колела и с времето лагера започва да свисти.

Поздрави.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Лагер на климатика

Мнениеот pe6kata » Пет 27 апр 2018 20:08


1. Обикновено са нужни специални инструменти, малко са компресорите, на които съединителя излиза само с издърпване на ръка.

2. Обикновено е нужна и скоба, за да бъде демонтирана самата шайба, не трябва да се вади на ръка.

3. Обикновено е нужно да се демонтира компресора, рядко се случва автомобилът да позволява смяна на място на въпросния лагер.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Лагер на климатика

Мнениеот stypkata » Пет 27 апр 2018 20:47


Преди 4 години и на мен ми се наложи тази процедура - лагер на шайбата на климатика.Купих лагер FAG oт магазин за лагери и инструменти "Руди ООД" за 25лв и си го смених сам пред блока.Демонтирах компресора,защото нямаше достъп до съединителя.Съответно фреона "избяга". Направих си скоба за издърпване на съединителя (пазя си я ,ако има интерес ще я снимам).От тогава вече 50 000км нямам проблем с този лагер за 25лв (горе колегите споменаха цифри от по 40-50лв).В крайна сметка смяната ми излезе 25лв лагер и 20лв презареждане (от познат) - грубо около 50лв със скобата.Смяната не е никак сложна и не се изискват особени специални умения и сръчност.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6147
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Лагер на климатика

Мнениеот ktamen » Пет 27 апр 2018 23:14


ВладимирЗахариев написа:.......

На въпросният Ситроен няма начин да се оправиш само с гаечни ключове :exclaim
Съдейки по мнението на Пешката, за който знам, се занимава с такива неща, съм сигурен, че твоята кола е изключение, щом е толкова лесно.


niki_k
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Лагер на климатика

Мнениеот niki_k » Съб 28 апр 2018 6:08


Скоро се наложи смяна на лагер на климатика на "Пежо" 306 HDI.Климатика бе свален,защото според мен на място трудно ще се работи/близо е до водния радиатор/,на доста неудобно място.Лагера струваше 40 лв.За избиване и набиване го занесох на майстор със преса и правил много пъти тази "операция".Той си свърши работата перфектно.4о лв.лагер,20 лв.набиване и 20 за сваляне/държат го 4 болта с гайки,които се намират на "отвратително" място и трудно се лови контра.Обща цена 80 лв.Споделям,защото тази "операция" според мен трябва да се извърши от човек с опит!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Лагер на климатика

Мнениеот pe6kata » Съб 28 апр 2018 6:37


Имате ли идея на какви цени е фреона към днешна дата!?

А ако компресора е харисън примерно, дали демонтажа на съединителя е толкова лесен за вадене с подръчни средства!?
А ако е постоянно зацепен от един определен тип?

Със сигурност операцията не е сложна за човек, имащ определена техническа грамотност и инструмент.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта