Лагер на климатика

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
martin_072
Мнения: 299
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
Двигател: 1.8 ABS 1.8t
Местоположение: Kostenec
Контакти:

Re: Лагер на климатика

Мнениеот martin_072 » Вто 25 яну 2011 20:40


golf_III_2e написа:koлега сваля6 лагера и отиваш с него (или с размерите му) в магазин за лагери и там ти дават то4ния лагер.. по евтино излиза, отколкото да отиде6 в магазин за авточасти и да търсиш лагер за компресора на климатика.

Колега прав си но докато го сваля,докато обикалям по магазините ще изгубя много време а колата ми трябва.Ще карам още няколко месеца така да се надяваме лагера да не блокира,през това време ще събера пари и още инфо разбирасе




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот Dpop » Сря 13 апр 2011 10:50


Лагера на шайбата на климатичнен компресор модел Sanden SD 7V16, монтиран на последните Б3, на Г3 и на Б4 е с размери 20х35х55. В магазина на Софрост на ул. "Цар Симеон" ми предлагат японски - NSK за 20 лв.


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот airjohn » Сря 13 апр 2011 10:59


martin_072 написа:
golf_III_2e написа:koлега сваля6 лагера и отиваш с него (или с размерите му) в магазин за лагери и там ти дават то4ния лагер.. по евтино излиза, отколкото да отиде6 в магазин за авточасти и да търсиш лагер за компресора на климатика.

Колега прав си но докато го сваля,докато обикалям по магазините ще изгубя много време а колата ми трябва.Ще карам още няколко месеца така да се надяваме лагера да не блокира,през това време ще събера пари и още инфо разбирасе

:th_up

Последна промяна от airjohn на Пон 27 апр 2015 17:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот Dpop » Сря 13 апр 2011 11:04


Ето и тема, в която е посочен номера на оригиналния лагер NTN-японски viewtopic.php?f=5&t=120796&start=0&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D1%80+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%80


Потребителски аватар
N_Milanoff
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 май 2010 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот N_Milanoff » Сря 13 апр 2011 11:52


airjohn написа:
martin_072 написа:
golf_III_2e написа:koлега сваля6 лагера и отиваш с него (или с размерите му) в магазин за лагери и там ти дават то4ния лагер.. по евтино излиза, отколкото да отиде6 в магазин за авточасти и да търсиш лагер за компресора на климатика.

Колега прав си но докато го сваля,докато обикалям по магазините ще изгубя много време а колата ми трябва.Ще карам още няколко месеца така да се надяваме лагера да не блокира,през това време ще събера пари и още инфо разбирасе

За да му спестиш понататъшно доразбиване не изключвай компресора.Лагерът работи само при изключен компресор.

Колеги лагера работи постоянно, защото едната черупка е на шайбата която се задвижва от ремъка, а другата на корпуса на самия компресор. mhihi


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот Iago » Сря 13 апр 2011 17:45


N_Milanoff написа:Колеги лагера работи постоянно, защото едната черупка е на шайбата която се задвижва от ремъка, а другата на корпуса на самия компресор. mhihi


Старата песен на нов глас. Ще ми обясниш ли тогава как по дяволите можеш да накараш компресора да заработи?


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот airjohn » Сря 13 апр 2011 17:54


:bowdown

Последна промяна от airjohn на Пон 27 апр 2015 17:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Лагер на климатика

Мнениеот ktamen » Сря 13 апр 2011 18:38


Iago написа:
N_Milanoff написа:Колеги лагера работи постоянно, защото едната черупка е на шайбата която се задвижва от ремъка, а другата на корпуса на самия компресор. mhihi


Старата песен на нов глас. Ще ми обясниш ли тогава как по дяволите можеш да накараш компресора да заработи?

Колега Iago,Разглоби един компресор и ще ти стане ясно как работи. N_Milanoff го е написал пределно ясно: въшната черупка е набита в шайбата, а вътрешната на корпуса на самия компресор. Вала на самия компресор не носи никакви радиални натоварвания без значение дали съединителя е зацепен или не.


Потребителски аватар
N_Milanoff
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 май 2010 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот N_Milanoff » Сря 13 апр 2011 22:13


airjohn написа::bowdown :bowdown :bowdown Инж. Milan off :bowdown :banana

Не е нужно да съм инж. за да съм запознат :screwy


Потребителски аватар
N_Milanoff
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 май 2010 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот N_Milanoff » Сря 13 апр 2011 22:21


Iago написа:
N_Milanoff написа:Колеги лагера работи постоянно, защото едната черупка е на шайбата която се задвижва от ремъка, а другата на корпуса на самия компресор. mhihi


Старата песен на нов глас. Ще ми обясниш ли тогава как по дяволите можеш да накараш компресора да заработи?

Компресора колега заработва благодарение на електромагнит, чрез който се предава движението от шайбата към оста


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Лагер на климатика

Мнениеот 6669 » Сря 13 апр 2011 22:25


Понякога се налага и сваляне на компресора за смяната на този лагер. Лагера е между 30 и 50 лева, остатъка до 90 е евентуално демонтаж и монтаж на компресора, така че мисля че не е скъпо :wink:


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот Iago » Чет 14 апр 2011 6:29


N_Milanoff написа:
Iago написа:
N_Milanoff написа:Колеги лагера работи постоянно, защото едната черупка е на шайбата която се задвижва от ремъка, а другата на корпуса на самия компресор. mhihi


Старата песен на нов глас. Ще ми обясниш ли тогава как по дяволите можеш да накараш компресора да заработи?

Компресора колега заработва благодарение на електромагнит, чрез който се предава движението от шайбата към оста
Така.. електромагнита създава поле, което привлича/блокира (принципно електротехниката не ми е никак любима, така че теорията/термините може ми куцат) частта която е на най-външната част на вала, непосредствено преди самата шайба. Та тази част при изключен климатик не се върти. Т.е. шайбата буксува върху вала. При създаване на поле/зацепване на компресора ел. магнита, шайбата и онова пред шайбата (на което се разбра че не му знам името) "стават" едно цяло и завъртат вала на компресора. В този момент какво става с лагера който кара шайбата да "буксува" (лагера е между ремъчната шайба и вала)? Върти ли се? Ако се върти, как тогава сработва компресора? Ако греша кардинално обясни ми, моля те?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Лагер на климатика

Мнениеот pas1.8mi » Чет 14 апр 2011 8:37


Колега,ето още едно предположение как работи Лагера на Компресора!Зацепването става в областта на стрелките(шайба-вал)!


Потребителски аватар
N_Milanoff
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 май 2010 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагер на климатика

Мнениеот N_Milanoff » Чет 14 апр 2011 11:00


Iago написа:Така.. електромагнита създава поле, което привлича/блокира (принципно електротехниката не ми е никак любима, така че теорията/термините може ми куцат) частта която е на най-външната част на вала, непосредствено преди самата шайба. Та тази част при изключен климатик не се върти. Т.е. шайбата буксува върху вала. При създаване на поле/зацепване на компресора ел. магнита, шайбата и онова пред шайбата (на което се разбра че не му знам името) "стават" едно цяло и завъртат вала на компресора. В този момент какво става с лагера който кара шайбата да "буксува" (лагера е между ремъчната шайба и вала)? Върти ли се? Ако се върти, как тогава сработва компресора? Ако греша кардинално обясни ми, моля те?

Лагера продължава да работи колега, защото е между ремъчната шайба и корпуса на компресора, а не м/у шайбата и вала. Компресора заработва така както си разбрал, магнитното поле дърпа външната част (тя е на шлици към вала) към шайбата и като зацепи завърта и вала.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Лагер на климатика

Мнениеот ktamen » Чет 14 апр 2011 17:15


pas1.8mi написа:Колега,ето още едно предположение как работи Лагера на Компресора!Зацепването става в областта на стрелките(шайба-вал)!

Предположението ти е почти сто процента вярно. Не си нарисувал само самия съединител, той много прилича на съединителя между двигателя и скоростната кутия. Ремъчната шайба е едно цяло с "Феродовия" (в кавички щото доколкото си спомням триенето е метал-метал и няма феродо) диск, а на оста на компресора има два други диска на шлици или шпонка и като се включи електромагнита тези дискове се притискат силно към "феродовия" диск на шайбата и компресора започва да нагнетява.
Лагеруването е точно така както си го нарисувал.
Сега като се замисля май диска на оста на компресора беше само един от външната част, а от вътрешната се намира електромагнита, който е неподвижен. Мина една година, откакто сменях този лагер и може да не съм съвсем точен.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта