Колеги възможно ли е директно да се монтират предните спирачки от Голф 4 на Голф 3?
Имам предвид пълен комплект апарат, съпорт и диск 288мм от Г4 да се монтира на шенкела Г3?
Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
като за начало с кой шарнир си- като на гти абф,вр6(с гайка) или обикновения с болт в средата...
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
Затрудни ме.
утре ще проверя. Но почти съм сигурен че шарнира се законтря с болт както при двойките.
Двата шенкела взаимнозаменяеми ли са? обикновения и гти?
Каква е разликата?
утре ще проверя. Но почти съм сигурен че шарнира се законтря с болт както при двойките.
Двата шенкела взаимнозаменяеми ли са? обикновения и гти?
Каква е разликата?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
шенкелите не са взаимозаменяеми. Шарнира е различен и това няма как да се компенсира.
Отогре на това и отворите за закрепване на шарнирите към носачите, респ. самите носачи са различни. Разминаването е много малко, може и да стане с разпробиване, но аз смених и носачите.
Няма да е проблем да намериш носачи от абф, ако решиш да сменяш...
На Б3-ката минах от 280мм на 288мм от Б4, като смених шенкелите в комплект с носачите.
От мен толкова, но сигурно. Какви други разлики ще излязат с голф4, незнам, друг да каже.
Отогре на това и отворите за закрепване на шарнирите към носачите, респ. самите носачи са различни. Разминаването е много малко, може и да стане с разпробиване, но аз смених и носачите.
Няма да е проблем да намериш носачи от абф, ако решиш да сменяш...
На Б3-ката минах от 280мм на 288мм от Б4, като смених шенкелите в комплект с носачите.
От мен толкова, но сигурно. Какви други разлики ще излязат с голф4, незнам, друг да каже.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
Добре, но това с каква цел трябва да се прави?
Нали и на двата шенкела се монтират едни и същи апрати?
Примерно има ГТИ с 280мм и гирлинг/лукас 54?
Каква е идеята да се сменят носачи и шенкели?
Нали и на двата шенкела се монтират едни и същи апрати?
Примерно има ГТИ с 280мм и гирлинг/лукас 54?
Каква е идеята да се сменят носачи и шенкели?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
първо - апаратите за 280мм. и за 288мм. нямат нищо общо. (Говоря за Голф3)
второ - ЕТ-то на дисковете за Г3 - 288мм. и за Г4 - 288мм. също е различно, което ме навежда на мисълта, че и самите апарати между Г3 и Г4 с 288мм. също ще са различни, което трябва да се провери или по-компетентен да каже.
трето - Това което ти трябва са само апарати + супорти + дискове от Голф 3 с фабрично 288мм. т.е. ВР6, Юби или някои много редки GTI Edition-и.. Всичко е plug & play и това е.
Ако си с 280мм. фабрично в момента спирачната ти помпа ще е ОК за такъв Ъпгрейд, така че действай.
четвърто - има страхотна тема с размишления по такива въпроси -
viewtopic.php?f=5&t=162379
второ - ЕТ-то на дисковете за Г3 - 288мм. и за Г4 - 288мм. също е различно, което ме навежда на мисълта, че и самите апарати между Г3 и Г4 с 288мм. също ще са различни, което трябва да се провери или по-компетентен да каже.
трето - Това което ти трябва са само апарати + супорти + дискове от Голф 3 с фабрично 288мм. т.е. ВР6, Юби или някои много редки GTI Edition-и.. Всичко е plug & play и това е.
Ако си с 280мм. фабрично в момента спирачната ти помпа ще е ОК за такъв Ъпгрейд, така че действай.
четвърто - има страхотна тема с размишления по такива въпроси -
viewtopic.php?f=5&t=162379
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
yoan4o написа:............второ - ЕТ-то на дисковете за Г3 - 288мм. и за Г4 - 288мм. също е различно, което ме навежда на мисълта, че и самите апарати между Г3 и Г4 с 288мм. също ще са различни, което трябва да се провери или по-компетентен да каже.
.......
Разликата в ЕТ-то идва от шенкела, а не от апарата. Апаратите са еднакви.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
brake disks from a mk3 gti or vr6 will not work as they have widetrack suspension, if you want to use mk3 hubs and disks you need to fit the complete widetrack assembly including driveshafts. you cannot use a redrilled mk3 disk as the disk height or offset is different.
the early mk3 280mm callipers are very similar to the g60 callipers and can be used with g60 disks and mk2 16v hubs
Май си отговорих на въпроса.
При последните години Г3 окачването е променено: носачи, шенкели полуоски... Като е увеличено разстоянието м/у гумите.
Поради тази причина офсета на дисковете е променен, както предполагам и самите съпорти на спирачните парати не са както при ранните ГТИ.
Значи ако съм разбрал правилно - за да се монтират 288мм (които се монтират заводско само на късните ГТИ) трябва да се смени и всичко по окачването което е променено в последните години. На първо четене - носачи, шарнири, шенкели и полуоски.
Наякой да ме поправи ако бъркам?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
neon написа:yoan4o написа:............второ - ЕТ-то на дисковете за Г3 - 288мм. и за Г4 - 288мм. също е различно, което ме навежда на мисълта, че и самите апарати между Г3 и Г4 с 288мм. също ще са различни, което трябва да се провери или по-компетентен да каже.
.......
Разликата в ЕТ-то идва от шенкела, а не от апарата. Апаратите са еднакви.
А супортите тогава и те би трябвало да са различни?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
aradovanov написа:Значи ако съм разбрал правилно - за да се монтират 288мм (които се монтират заводско само на късните ГТИ) трябва да се смени и всичко по окачването което е променено в последните години. На първо четене - носачи, шарнири, шенкели и полуоски.
Наякой да ме поправи ако бъркам?
сега се усетих, че не съм прочел правилно!!! Останах с впечатлението, че искаш да сложиш и шенкели от голф4, и това дето ти писах, важеше за смяна на шенкели.
Ако си с шенкел с делящ се супорт на 3-ката, просто сменяш супорта и апарата с такъв за 288мм. Диск ако се сложи от 4-ка, иска втулка м/у апарата и супорта, за да се нагоди офсета на диска, понеже за 3-ка и 4-ка са различни ИЛИ както по-добре се оказва да се подложи фланец м/у диска и главината.
Вземи спирачките и си купи нови дискове за голф3 и ги готов.
Онзи ден продадох целия кит за 288мм за голф3/пасат...
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
Аз подходих малко неправилно в началото.
Тъй като апарати 288мм. комплект от г3 са дефицитна стока, идеята ми е да използвам апарати и съпорти от г4, които се намират по-лесно с дискове от г3/4 (които паснат). Лошото е че не съм виждал на живо двата апарата да ги срявня, а след като ги поръчам ще е късно.
Остава и варианта пълен комплект за г3 на 288мм, ако ще пасне 1:1 на мойте шенкели които са си с делящ съпорт?
Тъй като апарати 288мм. комплект от г3 са дефицитна стока, идеята ми е да използвам апарати и съпорти от г4, които се намират по-лесно с дискове от г3/4 (които паснат). Лошото е че не съм виждал на живо двата апарата да ги срявня, а след като ги поръчам ще е късно.
Остава и варианта пълен комплект за г3 на 288мм, ако ще пасне 1:1 на мойте шенкели които са си с делящ съпорт?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
Аз пак казвам, че според мене супортите ще са различни, защото точно от тях идва различното ЕТ на апарата, респективно - диска.
Говоря от Г4=>Г3
Говоря от Г4=>Г3
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
yoan4o написа:Аз пак казвам, че според мене супортите ще са различни, защото точно от тях идва различното ЕТ на апарата, респективно - диска.
Говоря от Г4=>Г3
Добре тогава би трябвало
Апарат+съпорт+диск от г4 да станат?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
aradovanov написа:yoan4o написа:Аз пак казвам, че според мене супортите ще са различни, защото точно от тях идва различното ЕТ на апарата, респективно - диска.
Говоря от Г4=>Г3
Добре тогава би трябвало
Апарат+съпорт+диск от г4 да станат?
Ако сложиш втулки, както каза Пешката.
Иначе ти трябват супорти + дискове от Г3 и апарати от Г3 или Г4 за директен монтаж.
Изрових и стара тема със същото питане.
viewtopic.php?f=52&t=52613
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Предни спирачки 280-->288мм на Голф 3?
aradovanov написа:yoan4o написа:Аз пак казвам, че според мене супортите ще са различни, защото точно от тях идва различното ЕТ на апарата, респективно - диска.
Говоря от Г4=>Г3
Добре тогава би трябвало
Апарат+съпорт+диск от г4 да станат?
голямо объркване, де ти трябваше да питаш
истинския въпрос е откъде идва разликата в ЕТ м/у Г3 и Г4- от шенкела или от супорта, ама със сигурност?
Тук почва и мен да ме вълнува, щото е възможно при мен минаване на 312мм?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 68 госта