Golf MK4 ASZ/ARL engine-4motion Покупка и обслужване

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот neon » Пет 18 фев 2011 15:39


Оборотите са идеални. Не се притеснявай.




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот hooligan_sk » Пет 18 фев 2011 15:40


neon написа:Оборотите са идеални. Не се притеснявай.


Откъде знаеш? На това табло не стоят така 903 оборота!!! Може и да са толкова, но един чек на ВАГ не пречи


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот morfei1 » Пет 18 фев 2011 15:43


Има табла които показват повече, а реално са по-малко оборотите по ВАГ.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот hooligan_sk » Пет 18 фев 2011 15:48


morfei1 написа:Има табла които показват повече, а реално са по-малко оборотите по ВАГ.


Като нищо! За това му казвам на човека да си го провери, за 15сек работа все пак ;)


Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: Съвет относно покупка на Golf-4 ASZ/ARL 4motion

Мнениеот mircho82 » Съб 19 фев 2011 1:00


nPaCe™ написа:Ееее, за пореден път благодарско! :beer
Честно казано за Ина не бях и чувал! :да:

ПП - интересно къде се загубиха другите колеги,
много ме вълнува мнението на хората тук, особено ако имат ARL или ASZ или 4motion.
Това, че си взех фарове с ксенони и диоди, вместо да обслужа мотора беше тъпо - ДА,
но тогава ми се налагаше да избирам. Сега не е така и няма и повод за размисъл. :)

ПП2 - Колега MK4, специално за теб реших да направя следния експеримент:
- 50км. трипче - извънградско спазвайки пътните знаци! 8)
- не съм карал като поп :bishop
- но не съм и карал като Шумахер! heavy metal zork


Чудесен разход,готов си за море :applause: А има хора, където все викат няма как тия коли да ви дават такъв разход. Аз съм стигал най-малко до 5.00л/100км,но все пак зависи от каква до каква точка стигаш и какъв е пътя.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот morfei1 » Съб 19 фев 2011 2:55


Пълен резервоар 65л. 800км пробег, от които 750км извънградско, 2 часа работа на празен ход и около 50км градско = 6.5л за изминатите километри и средна скорост за изминатите километри 65км/ч. Остава гориво за още около 170 ~ 180км

По надолнище харчат малко, но след голямото надолнище идва голямо нагорнище и разхода става "дабъл" :P


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот theraven » Съб 19 фев 2011 3:29


е при нас сме така - или има надолнище кат хората, или фотоапарат mhihi


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот nPaCe™ » Нед 20 фев 2011 1:07


Изображение

Колеги днес направихме обслужване на мотора. Горе на снимката са главните герои. :|

...но, ето и малко предистория.

След покупката на ремъци:
Ангренаж - "Gates" - 126лв. - Аутоплюс (стария при мен, сменян от италианците, беше същия на 27000 км.)
Пистов, двустранен - "Gates" - 38лв. - Аутоплюс (стария при мен, сменян от италианците, е същия на 27000 км.)

И след един неуспешен опит за набавяне на "оригинални" ролки и помпа, които в последствие смених,
посетих близкия магазин (до сервиза) и за моя приятна изненада се оказа доста приличен такъв.

Там купих:
Обтяжна ролка - "INA" - 105 лв.(старата при мен, сменян от италианците на 27000 км.)
Планка с обтечач - "INA"- 120 лв.(старата при мен не беше сменяна и беше изпуснала - цялата в масло)

След което се оказа, че и помпата и паразитната не стават, та човека от магазина ги докара на място:
Водна помпа - "SKF" - 125лв. (старата при мен, беше сменяна от италианците с рециклирана на 27000 км.)
Паразитна ролка - "INA" - 45лв. (старата при мен, беше сменяна от италианците на 27000 км.)

В последствие се наложи да вземем и 1 литър червен антифриз (G12), че имаше малко загуби.

Колата запали без проблем и отивайки до бензиностанцията установих, че турбото не надува. :roll:

Сложихме антифриз и закачихме тръбата, кяото беше откачена.
Тръгвайки обаче после, след като я понастъпих, колата си "изплю" друг от маркучите.
За капак улицата беше мега разбита, и връщайки се към сервиза,
прищипах маркуча и снадката между кулера и алуминиевата тръба се изкриви.
Нямаше с какво да я заместим и отложихме за утре. Стана все пак доста късно! :|
Едвам си я докарах до нас. Карах я максимум до 1800 оборота.
Ама то не бяха придърпвания, пушаци абе ужас!!!
Старият ми атмосферен дизел вървеше по-добре! :cry:

Утре продължаваме и мисля да не търся нова снадка.
Мисля да си взема едно парче син, силиконов маркуч и с едни хубави скобички да го притегна към системата. :roll:

Ако се сещате за нещо, :012: давайте идеи в движение. Аз утре продължавам и ще си пускам форума през деня чат пат, така че... :да:

ПП - Засякох му градско ~ 8/100 до 9/100 с ръчки по сфетофарите - говорим само за градско 4х4! :D

ПП2 - Гледам, че го обърнахте на кой е по-по-най май! :) Казах ви, има си тема за мерене на въдиците!!!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот morfei1 » Нед 20 фев 2011 11:25


Тръбите от турбината към кулера не са поставени правилно-хубаво и затова излизат. Ако пак продължи да си плюе тръбите, вижте и наляганията с ВАГ.

560лв...... мене ми излезна толкова, но и с 3л. антифриз и 3л дестилирана вода - 569лв., който според мен е хубаво също да се смени, след като се сменя и водна помпа. Така или иначе се откача водна помпа, просто трябва да се пусне и от пропката на радиатора :) .

Подмяната на спирачната течност също е добра процедура, а и не много скъпа 11лв за литър течност и 1 час занимавка. Ако старата не е пипана, най-вероятно е тъмна и определено след смяната и ще усетиш ефект.

Маслото на кутията също..... моето беше станало черно. Препоръчвам ти Кастрол ТАФ-Х.... около 32лв. за литър - трябват ти 2.5л, което покрива стандарта на ФВ за нашите кутии.

Както и да е, важното е че е станала и да си доволен :wink:


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот nPaCe™ » Пон 21 фев 2011 1:25


:evil: ...трябва да си сложа радар-детектор! :twisted:


Като изключим, срамът който брах докато стигна до сервиза и че вече съм болен :? и подсмърчам( за първи път тази зима), колата е готова... Е, поне за сега де! :)



Изображение


Тук съм отбелязал мястото на захващане на алуминиевата тръба която отива до кулера. Е при мен не е била захваната и от там е дошла мъката.
След като малко поразмърдахме двигателя, снадката там се е разхлабила. Както и да е, взех си силиконов маркуч и две скоби и решихме проблема.

Естествено останаха и други работи за обслужване, но тях по-натам.
Засега ми е поне по-спокойно, че с мотора всичко е ОК!

Не съжалявам, че ги смених. Щяха да издържат до другата смяна на маслото, но едва ли още 30000.
С този изпуснал амортисьор и рециклирана помпа(без име). :roll:



morfei1 написа:Тръбите от турбината към кулера не са поставени правилно-хубаво и затова излизат. Ако пак продължи да си плюе тръбите, вижте и наляганията с ВАГ.

560лв...... мене ми излезна толкова, но и с 3л. антифриз и 3л дестилирана вода - 569лв., който според мен е хубаво също да се смени, след като се сменя и водна помпа. Така или иначе се откача водна помпа, просто трябва да се пусне и от пропката на радиатора :) .

Подмяната на спирачната течност също е добра процедура, а и не много скъпа 11лв за литър течност и 1 час занимавка. Ако старата не е пипана, най-вероятно е тъмна и определено след смяната и ще усетиш ефект.

Маслото на кутията също..... моето беше станало черно. Препоръчвам ти Кастрол ТАФ-Х.... около 32лв. за литър - трябват ти 2.5л, което покрива стандарта на ФВ за нашите кутии.

Както и да е, важното е че е станала и да си доволен :wink:


Спирачна течност взех на БОШ (още когато си сменях накладките) - 7,50лв.
Антифриза не съм сменял. Нали все пак е G12 - оригинален. Та тя колата няма и 8 години.
Може би другата зима ще си взема на IGAT - червен, една туба G12.
Долях му 1 литър за 9 лв. Незнам какъв е този антифриз дето си взел - 3 литра и 3 литра дестилирана вода за 9 лв. :roll:

Относно маслото за скоростната кутия.
В Порше беше 55 лв. литъра, а и нямаха половинки, т.е. ~ 165лв. за масло за скорости. :roll:
Ти си дал наполовина - 80 лв. Откъде го взе? Доволен ли си? Слагал ли си добавки?


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот hitman0013 » Пон 21 фев 2011 11:37


предполагам : viewtopic.php?f=48&t=158576&start=0


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот morfei1 » Пон 21 фев 2011 19:50


Май останах неразбран..... ремъците ми струваха 516лв. 3л антифриз 30лв. 3л. вода - 3лв.

Опа нещо грешно съм ги сметнал първият път, излизат 549лв. :oops:


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот nPaCe™ » Вто 22 фев 2011 22:56


Изображение

Реших да не спестявам точно от това и взех маслата от "Porsche Sofia Iztok".

1литър x 58 лв. - за задания диференциал - сивото
3литра х 52 лв. - за скоростната кутия - бялото
:да:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот morfei1 » Сря 23 фев 2011 3:24


52лв. е литъра на маслото за скоростите или 156лв. за трите литра? Правилно ли съм разбрал?


Потребителски аватар
Съмнителният
Мнения: 1092
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
Автомобил: Bora 4 motion
Двигател: BDE 2002
Местоположение: София

Re: Покупка и обслужване на GOLF-4 ASZ/ARL engine - 4motion

Мнениеот Съмнителният » Сря 23 фев 2011 9:41


morfei1 написа:52лв. е литъра на маслото за скоростите или 156лв. за трите литра? Правилно ли съм разбрал?

Така е Митак.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта