VW 1.8T AGU Ниско налягане/параметри на работа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

VW 1.8T AGU Ниско налягане/параметри на работа

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 29 яну 2011 18:12


Колеги от 1-2 месеца имам проблем с налягането на моя 1.8Т AGU и не мога да го реша :banghead: .Турбото полъхва само 0,2-0,3 бара ,а дебитомера в движение стига до 60-70 единици.Първоначално смятах ,че колата е в lean mode (заради това ,че дроселовата клапа не иска да се адаптира след чистене ) и от там N75 не бачка(на 27ми канал duty va;ve си стои на 0-5%).Днес обаче откачих мъркуча от N75 към wastegate-а за да го освободя ,но дебитомера на празен ход не качи повече от 30-35 единици (колкото и без да е откачен мъркуча).Направих лог и видях ,че дюзите си отварят на 5-6 ms максимално (доколкото знам това е нормалната стойност).
Давайте идеи какво да ръчкам.DV клапана е сменен със такъв от ТТ 710N понеже пропускаше.Вакумите са прегледани доколкото е възможно,но както писах и при затоврен гейт колата не надува(или поне дебитомера не отчита).Не знам как да проверя дали гейта затваря добре?

Последна промяна от Rabbit_TDI на Сря 27 апр 2011 1:18, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 02 фев 2011 22:11


Днеска чистих дебитомера и температурния датчик - нямах време да я пробвам после обаче ,защото трябваше да изсъхнат.Дебитомера беше чист като сълза което ме навява ,че би трябвало да е ОК.Температурния датчик на въздуха беше в черно-все пак е на пътя на мизерията :lol:.Пробвах гейта на турбото и се движи без грижи.Надух му и мембраната с уста и не е спукана. Хубавото е ,че си намерих донор за проби макар и от Аудито на комшията и събота-неделя почват пробите.Почват да ми изникват съмнения за спукана топла част което май е срещан проблем при това турбо :banghead: .При мен не се виждат сажди отвън ,ама и мотора скоро е мит от джамбазина mhihi


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 05 фев 2011 17:10


След чистенето на дебитомера и температурния датчик ,вчера дебитомера одари 120 единици.За съжаление беше на празен ход - нямах време да одаря един лог да видя дали всичко е наред.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 06 фев 2011 20:46


То мойта стана малко като лудите - пиша си сам :lol: .Все пак ето лога от днес при които видимо всичко е ток и жици (за хората които ще имат проблем и ще ползват търсачката).Ако някой друг колега записва параметри на 1.8Т може да ги поства за да гледаме кое/как.Лога е от 2ри канал.2ра и3та позиция са някакви времена които не са ми ясно за какво са-някои ако знае да даде джокер.
Изображение
Първата графика е четирите полета спрямо времето за измерване.Втората е 3те полета спрямо оборотите.За съжаление ВАГ-а ми ,или записва през прекалено дълго време ,или просто на втора оборотите летят прекалено бързо ,но както се вижда скачат през 100-140 което значи ,че графиките не са прекалено плавни.Някой ако знае как да променя времето на запис на ВАГ-а да казва.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот rudoni » Нед 06 фев 2011 21:05


не виждам нищо за турбото?! а питаш за него !дай файл за налягане спрямо обороти в различни режими -
-ПХ
-1500
-1800
-2200
- 2500
и при мах натоварване .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 06 фев 2011 21:24


rudoni написа:не виждам нищо за турбото?! а питаш за него !дай файл за налягане спрямо обороти в различни

Ами то там е проблема колега - първите 1.8Т са без МАП сензор(сензор мерещ налягането) :lol: .При тоя мотор за турбото се съди косвено по показанията на дебитомера.То ако имаше МАП аз изобщо нямаше да питам при другите колеги как е ,а да си следя турбото - то нямаше и за кво да питам щото и компа щеше да си го следи :wink:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот rudoni » Нед 06 фев 2011 22:49


това малко ме обърка ,но ......... при теб е в проценти и там е по сложно ! не съм правил скоро такъв и не помня показанията как са!сори!


Потребителски аватар
madwifi
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 14:35
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: 1.9D AEF
Местоположение: София

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот madwifi » Пон 07 фев 2011 1:40


А колега как гледаш налягането че е 0.2-0.3 бара. При мен със лека пукнатина покрай гейта в топлата част достига 0.5 бара според бууст метъра. Ето и диаграма при мен на втори канал. Само че да кажа че педала на газта е настъпвана на 80%. Просто условията не позволяваха

Изображение

Мисля следващата седмица да направя малко по-детайлна графика. И евентуално да кача снимка също от VCDS-Scope.
Иначе на 27ми канал Duty Valve си стига 95%.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 07 фев 2011 9:16


Мерси колега за графиката.С бустметър го мерих ,но не беше мой и затова сега гледам само по ВАГ.То реално с буста мога да видя само какъв е резултата на пика(сега би трябвало да е както при теб 0,5).Как установи ,че имаш пукнатина?Като записваш педала трябва да е до долу - иначе може да те излъже много лошо.При мен сега Valve Duty прави 90+% за малко на ниските и после задържа на 40-60%(след малко и на него ще пусна графиката) - при теб как е?


Потребителски аватар
madwifi
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 14:35
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: 1.9D AEF
Местоположение: София

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот madwifi » Пон 07 фев 2011 10:43


Ами пукнатината установих когато трябваще да се смени меката връзка. Като свалихме генерацията видях че има пукнатина там където съм отбелязал с червено. Снимката е примерна от нета.

Изображение

Иначе на Valve duty cycle мисля че е като при теб, но трябва да направя някакви графики за да се види точно.

Снощи пробвах и с педала натиснат изцяло ама гледах само на VCDS-Scope, и не съм записал логове да кача графика. Но тези дни като ми се освободи малко време от работа ще тествам и ще кача.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 06 мар 2011 17:40


Вчера пуснах колата и на манометър.В ниските предавки на пълна газ(2ра 3та) стига до 0,4-0,45.При 5та държи стабилно 0,5.Реално трябва да държи стабилно 0,6 до колкото знам.Интересно обаче на ниските предавки защо налягането играе ,а на 5та държи стабилно.Някой гледал ли е при него как са нещата.Дайте и идеи от къде може да се губи 0,1 :?


Потребителски аватар
Dido_Petrov
Мнения: 400
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 21:50
Автомобил: Polo 6N
Двигател: 1.8 20VT
Местоположение: Стара Загора

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Dido_Petrov » Съб 12 мар 2011 18:39


колеги сега не ми стана ясно с едно чистене на дебитомер дали се оправя работата защото днес си закачих бууста и показа 0.3 а за мен колата си върви. Вярно че може да трябва да се сменят малко вакууми защото някой от тях бяха нацепени след смяната им имаше голяма разлика но днес ме озадъчи това 0.3. На мен на място ми показва 0.2 на 1-ва скача пак до 0.2 и от там 2-ра 3-та 4-та 5-та се е 0.3.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 12 мар 2011 21:33


Колега то вървенето относителна работа.
Щом прави 0,2-0,3 вероятно си в сервизен режим.Това можеш да разбереш като пуснеш ВАГ-а на 25 и 27 канал(по спомени) има duty cycle(не го бъркай обаче със duty cycle в първите канали щото той не е на турбото).При сервизен режим бачка на 0% и 5% (както беше при мен)и тогава турбината прави 0,2-0,3 бара налягане.
Сервизния режим може да е от бол неща -при мен ,или от неадаптиран дросел или от дебитомер.Като изчистих дебитомера и дросела се адаптира нещата се оправиха и сервизния режим изчезна и сега дебитомер и duty cycle N75 правят посочените горе стойности.
Като за начало закачи колата на ВАГ и гледай нещата който съм описал в темата(аз за това съм я пуснал за да установим точно в какви граници варират работните параметри на изправен мотор).Иначе дебитомера нищо не те спира да го изчистиш(той е един от възможните причинители на сервизния режим) - спрея е 10 лева(имай предвид ,че се чисти на студена кола и не го слагаи преди да е окончателно изсъхнал+ после не го пали няколко часа).


Потребителски аватар
Dido_Petrov
Мнения: 400
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 21:50
Автомобил: Polo 6N
Двигател: 1.8 20VT
Местоположение: Стара Загора

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот Dido_Petrov » Нед 13 мар 2011 0:48


за колко часа говорим???

П.П. Със ацитонов спрей за карбуратори и инжекциони става ли почистването


Потребителски аватар
golf777
Мнения: 1439
Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
Автомобил: mk4 gti 1999
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: Ниско налягане 1.8Т

Мнениеот golf777 » Вто 15 мар 2011 0:59


и аз имах подобен проблем след поставянето на чипси,наложи се да се смени N75 и блуоффа и сега скача от 0.2 на 0.5 0.6 и при по високите обороти ноа 0.8 0.9



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: speedvw и 76 госта