Накратко в момента не съм с голф, но съм решил следващата да е голф. В момента подръжката на сегашната кола ми идва леко скъпа, и си мисля за един от 3-те варианта на голф 1.4 и 1.6 автоматично ги отписвам, не ма кефат тия цифри
Знам че има доста информация, но нямам време да търся и които има желание нека да коментира. Всичко свързано с трите мотора от собственици на такива е добре дошло.
GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
И трите мотора са добри ,но правилния избор е 1.8Т
Ето малко нагледно разликите на 1.8 със и без турбо и 2,3
Обърнете внимание на плавната крива на мощността(като по учебник)и равното плато на въртящия момент започващо от 1750 оборота което няма аналог за моторите от това време! Напрактика мотора по еластичност бие дизеловите мотори които не са ПД и е достойна конкуренция на ПД-тата!Въпросната крива онагледява нещата които всеки собственик на 1.8Т знае-прекрасни ходови качества(ускорение и еластичност) съчетани с нисък разход на гориво
Имай обаче предвид ,че колата не е само мотор - има салон,цвят,състояние,екстри.......
Ето малко нагледно разликите на 1.8 със и без турбо и 2,3
Обърнете внимание на плавната крива на мощността(като по учебник)и равното плато на въртящия момент започващо от 1750 оборота което няма аналог за моторите от това време! Напрактика мотора по еластичност бие дизеловите мотори които не са ПД и е достойна конкуренция на ПД-тата!Въпросната крива онагледява нещата които всеки собственик на 1.8Т знае-прекрасни ходови качества(ускорение и еластичност) съчетани с нисък разход на гориво
Имай обаче предвид ,че колата не е само мотор - има салон,цвят,състояние,екстри.......
Последна промяна от Rabbit_TDI на Пон 07 фев 2011 20:55, променено общо 1 път.
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
Относно темата и аз съм за 1,8Т.
Бтв - откъде ги намери тия графове? Има ли за ASZ и ARL ?
Бтв - откъде ги намери тия графове? Има ли за ASZ и ARL ?
- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
acrofil написа:Знам че има доста информация, но нямам време да търся и които има желание нека да коментира. Всичко свързано с трите мотора от собственици на такива е добре дошло.
Колега аз съм с 2,3v5.Мога да ти кажа само хубави неща естествено
Подръжката на мотора въобще не е толкова скъпа както някои хора си мислят.Най скъпите елементи са по запалването: свещите(около 100лв),оригинален комутатор 680лв на фирма фасет е 320лв и бобините около 480лв.При положение ,че не са консуматив (освен свещите) цените се поглъщат .
Колега мога да ти кажа че на този мотор наливаш само масло и сменяш филтри и си ти.
Голямо негово качество е много високия въртящ момент и на ниски обороти.В района от който съм с много стръмни изкачвания мога да ти кажа ,че с предваките въобще нямаш нужда от постоянно сменяне според наклона ( вкараваш четвърта караш нагоре надолу и ако не погледнеш скоростите няма да разбереш ,че мотора има нужда от смяната им ).
Виж вече разхода е друга тема.Преди да сложа газовото по баирите ми даваше от 9 до около 10.5 бензин според зависи.Най-много харчи на много кратки разтояния и студено време.На дълго съм слизал на 7.7 бензин с леки изръчквания (няма друг начин с толкова коне) .
Сега с газовото разхода се върти около 11-12 газ на дълго около 8-9.
Забравих да спомена и звука който наистина си е уникален направо стопля сърцето.
Като минус мога да отбележа ,че малко бавно се развърта но след 3000 оборота конете вече почват да удрят по капака и така до 6200 някъде.
В общи линии това е.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Сря 21 юли 2010 19:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nesebar
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
Значи да поясня малко. Аз в момента не съм с много по-различна кола ауди а4 96 1.8 АДР 125кс. Не вярвам да има голяма разлика в двигателите спрямо ауди все пак са един завод(?) Искам по евтина за поддръжка кола. (Останал съм с впечатлението че голфчетата са били винаги с евтини части) И да не гори много
Относно 2.3 В5 точно и на мен звука ме блазни, 1.8Т вървежа, а 1.8 че е най-лесен за газифициране (Винаги съм бил против газта, но при тези цени и тая криза почвам друго да мисля )
В момента като ги гледам се намират много хубави екземпляри за цени 5-6к
А и да попитам понеже не съм се качвал с 4-ка, как е купето за високи хора или не става.
Относно 2.3 В5 точно и на мен звука ме блазни, 1.8Т вървежа, а 1.8 че е най-лесен за газифициране (Винаги съм бил против газта, но при тези цени и тая криза почвам друго да мисля )
В момента като ги гледам се намират много хубави екземпляри за цени 5-6к
А и да попитам понеже не съм се качвал с 4-ка, как е купето за високи хора или не става.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
Моторите на Ауди и ФВ са идентични.Газифицирането на 1.8Т и 1.8 е общо взето се същото (двата мотора са идентични като дизайн).В Голф се качва доста по-лесно отколкото в Ауди.1.8Т е с най-малък разход заради по-доброто К.П.Д. от турбото и плоската крива на въртящия момемнт.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
acrofil написа:В момента като ги гледам се намират много хубави екземпляри за цени 5-6к
За 2,3 или 1.8Т ще трябва да се бръкнеш 6000+ за покупка.
- k_garchev
- Мнения: 2712
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
За 5-6к може да си вземеш само 1.8 без турбо!Читав 1.8Т е над 6500!Има ефтини.но след това излизат доста по-скъпи!Аз съм с 2.3 V5 4motion и мога да кажа само хубави неща за него!Но пък 1.8Т моторът,върви повече и харчи по малко!При 2.3 лошото е че при газифициране излиза по-скъпо!Все пак се плаща като за 6 цилиндров!Звукът му е просто уникален!Важно е също да се гледат и екстрите с които разполага автомобила!В момента пазара е препълнен с автомобили с възможно най-ниското ниво на оборудване на доста приемливи цени!
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
и един съвет от мен .....поне гледай да има ASR или ESP или поне EDS
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
kat007 написа:и един съвет от мен .....поне гледай да има ASR или ESP или поне EDS
Защо реши ,че е толкова важно това(1.8Т има механичен блокаж на диференциала които макар и да не е като електрониката пак помага)?Като цяло тези екстри са си рядкост.Аз в тоя ред на мисли бих посъветвал задължително с климатроник.
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
Електрония блокаж който ти и аз в случая имаме е ( EDS )
Просто мисълта ми е че ( ASR;ESP) са добри допълнения за този двигател
Просто мисълта ми е че ( ASR;ESP) са добри допълнения за този двигател
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: Нед 14 мар 2010 7:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
имам бора 2.3 доволен съм гаста излезе 1200лв КМЕ разход от9 до 12 гас бензин от7 до 10 варвиси има ЕСП
за разходи задни накладки -45
тампони на заден мост -70
датчик на обороти-150
оптегач на верига - 60
филтри и масла 150лв
за 1.8т имам опит от 1-2 старта с мои приател бие ме с малко на старта но аз го настигам може би за 500-600 метра 2-3 метра е отпред имам и венто и за това бора там 1.8т е рядкост
но състоянието е решаващо не мотора поне за мен
за разходи задни накладки -45
тампони на заден мост -70
датчик на обороти-150
оптегач на верига - 60
филтри и масла 150лв
за 1.8т имам опит от 1-2 старта с мои приател бие ме с малко на старта но аз го настигам може би за 500-600 метра 2-3 метра е отпред имам и венто и за това бора там 1.8т е рядкост
но състоянието е решаващо не мотора поне за мен
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
ако ще е малък мотор без турбо вместо 1.8 аз бих си взел 2.0 115к.с
другия- 2.3 вр5, напълно безсмислено... ако ще поддържаш вр мотор, то това трябва да си е вр6 2.8
Има 280нм от 2500-5500об/мин, много е еластичен и пъргав, определено върви и ще гори пак колкото 2.3
И задължително ще е 4х4
бих променил рамката така- 2.0, 1.8т и 2.8
другия- 2.3 вр5, напълно безсмислено... ако ще поддържаш вр мотор, то това трябва да си е вр6 2.8
Има 280нм от 2500-5500об/мин, много е еластичен и пъргав, определено върви и ще гори пак колкото 2.3
И задължително ще е 4х4
бих променил рамката така- 2.0, 1.8т и 2.8
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: GOLF IV 1.8,1.8T,2.3 V5 Сондиране на мнения, също и дилема..
kat007 написа:Електрония блокаж който ти и аз в случая имаме е ( EDS )
Сигурен ли си в това нещо?Аз съм останал с впечатление ,че е механична.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта