Ами нали трябва да ти взимат парите за части...за това се правят така,че като се счупи,да не става нищо от тях.Същото е с компресорите при Голф 4/Бора,Голф 5,Пасат В5 и В6...то няма какво да му сменяш,направо в кофата...самоубиват се сами.
При Голф 4 и Бора,добрата стара и вечна шпонка на оста на самия компресор (тя поема цялото натоварване от компресора) е заместена с голям брой,но ситни шлици,които се изронват с течение на времето,особено ако спре някоя перка и компресора работи на свръх налягане.Това не се ремонтира,хвърля се компресора и се взима следващия. За това е важно да си гледате перките.
При Пасат В5 премахват датчика,който гаси авариино системата при свръхналягане на фреона (В3 и В4 имат такъв) и компресора се почупва жестоко,когато им отпадне ел. перка отпред,понеже виското не смогва да охлажда фреона при 30 градуса лятото.А при тях перките са по-голям консуматив и от на Голф-овете.
При В6 и Голф 5 след 2007-ма пък правят най-великата глупост...компресора постоянно се върти от двигателя,като няма понятиоето съединител,като на по-старите.Там идеята е,че има ел. клапан,който ако няма подадено напрежение,байпасира входа и изхода на компресора и той дефакто се върти,ама не прави налягане...до тук добре,има положителни страни - с регулиране на напрежението на този клапан,компресора тръгва и спира постепенно,а не рязко като старите и така теоретично не се натоварва толкова...е да ама не,защото се върти пък постоянно и вместо да се износват лагерите му и останалите глупости вътре само,докато върши ефективна работа,той се износва всяка минута,през която работи двигателя...ама не това е най-големия проблем.Маслото му е заедно с фреона...изтича ви фреона през дупка в радиатора и какво се случва,колата остава без фреон ама и без масло,тогава компресора си се върти от двигателя,ама без масло и така до един хубав момент,когато той блокира....немеца го е измислил,шайбата отпред има защита - откъсва се от оста на компоресора и започва да си се върти отделно (има си втори лагер за целта) и така не блокира цялата ролка,оттам и цялата ремъчна предавка и да скъса ремъка или игаси двигателя,а всичко си е ОК привидно,но компресора вече става само за кофата.
перки на радиатор голф 4
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: перки на радиатор голф 4
благодаря на колегата за преизчерпателната информация .
Явно немците тръгват по пътя на французите и италянците в недообмислянето на колите, пък може и точно обратното-резервни части.
Имаш ли наблюдения към японските климатици по колите-по-добре или по-зле?
Явно немците тръгват по пътя на французите и италянците в недообмислянето на колите, пък може и точно обратното-резервни части.
Имаш ли наблюдения към японските климатици по колите-по-добре или по-зле?
Re: перки на радиатор голф 4
Аз купих малката перка септември месец от тоя интернет магазин - http://www.avtosklad.bg/perki-za-VW-GOL ... cat23.html
Мисля беше 290 мм диаметъра на перката. Марка нямаше нито на перката, нито на кашона в който пристигна. Абе за 75 лв толкова. Цената сега е друга, и името е променено. Тогава го намерих по оригиналния номер, който сега не присъства.
Мисля беше 290 мм диаметъра на перката. Марка нямаше нито на перката, нито на кашона в който пристигна. Абе за 75 лв толкова. Цената сега е друга, и името е променено. Тогава го намерих по оригиналния номер, който сега не присъства.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: перки на радиатор голф 4
Ами аз се занимавам с автоклиматици,имам наблюдения над доста марки и модели коли
Уви,за френските никак не си прав,не само за климатиците.При тях,аз уважавам много Dci двигателите,понеже са много добри и икономични.Е,там дроселовата клапа (комън рейл-а им има дросел клапа) е пластмасова,да...ама струва 88лв,при VW повечето от нас знаят колко струва една дроселова клапа...къде 600-700лв .По ходовата немците също направиха нещата капсоловани (при ходовата на В5) и да се сменя целия носач,вместо един шарнир...
Иначе за японските - работят чудесно,компресорите са много здрави,но изгниват .Колата мине ли 5-6 години и започват пробиви...дали от преден радиатор,дали от някоя тръба,дали от друго място...сплавта,от която правят тръбите е калпава и гние,уж е алуминии,ама явно не чист,а гадна сплав,за да е по-евтино и точно сплавта изгнива и стават шупли в тръбите.Това няма да го видиш на Пасат В3 или В4,както и при В5, ако ще и на 40 години да е.
При новите японки нямам наблюдения как са решили да са компресорите и дали няма да имат същия проблем,ама французите до 2005-та (края на производство на Лагуна 2 ) си слаат от старите компресори с механичен съединител и няма ядове.Правил съм няколко Сивик-а,изгнили на поразия,няколко Галант-а,при които тече от филтър-дехидратора,а като тръгнеш да развиваш,болтовете се късат....въобще .Ама направиш ли го един път да не тече и да работи,ще умреш от студ вътре .При нас гният само радиаторите (Голф 3,Пасат В3,В4 и В5).При Шаран и съответно Форд Галакси пък има други 2 проблема.До към 2000-2001 година имат тръба за високо налягане,която минава зад предня дясна гума и тя гние ужасно много (рекорда ми е 14 отделни дупки в нея),ама пък е евтина,като нова - няма и 200лв оригинална.
При Шаран след 2000 е по-сложно положението - изменят мястото,от където минава тази тръба,обаче тя не спира да гние,започва да гние точно зад десния мигач,но заради изменението,вече има проблем и с другата тръба - там пък тя е така закрепена,че не може да поема много усуквания и се чупи малко след компресора...даже дота колеги бяха ревнали от този проблем.Оправя се и посе се чупи на друго място.Или се прави цялата на маркуч,или се преправят всичките и крепежи,за да не я напъват толкова.Среща се предимно при дизеловите мотори този проблем с чупещата се тръба.
Уви,за френските никак не си прав,не само за климатиците.При тях,аз уважавам много Dci двигателите,понеже са много добри и икономични.Е,там дроселовата клапа (комън рейл-а им има дросел клапа) е пластмасова,да...ама струва 88лв,при VW повечето от нас знаят колко струва една дроселова клапа...къде 600-700лв .По ходовата немците също направиха нещата капсоловани (при ходовата на В5) и да се сменя целия носач,вместо един шарнир...
Иначе за японските - работят чудесно,компресорите са много здрави,но изгниват .Колата мине ли 5-6 години и започват пробиви...дали от преден радиатор,дали от някоя тръба,дали от друго място...сплавта,от която правят тръбите е калпава и гние,уж е алуминии,ама явно не чист,а гадна сплав,за да е по-евтино и точно сплавта изгнива и стават шупли в тръбите.Това няма да го видиш на Пасат В3 или В4,както и при В5, ако ще и на 40 години да е.
При новите японки нямам наблюдения как са решили да са компресорите и дали няма да имат същия проблем,ама французите до 2005-та (края на производство на Лагуна 2 ) си слаат от старите компресори с механичен съединител и няма ядове.Правил съм няколко Сивик-а,изгнили на поразия,няколко Галант-а,при които тече от филтър-дехидратора,а като тръгнеш да развиваш,болтовете се късат....въобще .Ама направиш ли го един път да не тече и да работи,ще умреш от студ вътре .При нас гният само радиаторите (Голф 3,Пасат В3,В4 и В5).При Шаран и съответно Форд Галакси пък има други 2 проблема.До към 2000-2001 година имат тръба за високо налягане,която минава зад предня дясна гума и тя гние ужасно много (рекорда ми е 14 отделни дупки в нея),ама пък е евтина,като нова - няма и 200лв оригинална.
При Шаран след 2000 е по-сложно положението - изменят мястото,от където минава тази тръба,обаче тя не спира да гние,започва да гние точно зад десния мигач,но заради изменението,вече има проблем и с другата тръба - там пък тя е така закрепена,че не може да поема много усуквания и се чупи малко след компресора...даже дота колеги бяха ревнали от този проблем.Оправя се и посе се чупи на друго място.Или се прави цялата на маркуч,или се преправят всичките и крепежи,за да не я напъват толкова.Среща се предимно при дизеловите мотори този проблем с чупещата се тръба.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 19:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kardjali
Re: перки на радиатор голф 4
Здравейте! И моята "малка" перка умр!Мерси за честитото!Та се чудя, как така няма начин да се отремонтират успешно?? То моторчето на сокоизтисквочкото ми преновиха,ама тази цъкат и не знаят как да я отворят. Та въпросът ми е- Някой отварял лие и отремонтирал ли е подобна перка и къде??
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 19:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kardjali
Re: перки на радиатор голф 4
Здравейте! И моята "малка" перка умря!Мерси за честитото!Та се чудя, как така няма начин да се отремонтират успешно?? То моторчето на сокоизтисквачката ми пренавиха,ама за този цъкат и не знаят как да я отворят корпуса. Та въпросът ми е- Някой отварял лие и отремонтирал ли е подобна перка и къде??
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 19:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kardjali
Re: перки на радиатор голф 4
Много благодаря на колегата hitman0013!
Re: перки на радиатор голф 4
Имах проблем с климатика-по време на движение спря климатика и излезе гъст дим под капака.Ходих преди 2-3 седмици до "сервиз" Елбатрон посрещна Ме един охлюв с шапка казах какъв е случая. "ДОБРЕ , пусни климатика ' пускам;- работи.
Човека прецени, че не чува нищо притеснително даже и непогледна шаибата на компресора.Свали предната решетка намокри радиатора с една водоструика от "лъки бой" наля 500 мл фреон без да Ме пита ще желая ли да работи по колата или не.КАТО НА РЕШЕТКА СИ ПИШЕ 950 +- 50 .
Загубеното време Ми струваше 50 лв. Същия ден стигам до кв. Младост спирам климатаика и хоп стържене.Пообиколих още един -два "супер " сервиза споменаха за блокирал лагер на шайбата за едни пари за едни суми кое как се сваля че си е е..ло майката.Съвсем спокойно забравих за тези самонадеяни "майстори" отидох купих си нов компресор едни познати Ми източиха налятите 500 мл фреон , свалих стария качих новия HELLA , наляха Ми необходимото количество фреон и изкарах спокоина почивка на Гръцката плажна ивицааамм..
А -да , въпросния "елбатрон' Ми заяви 2 седмици работа за смяна радиатор на парното преден. Е купих си един за 46лв и го смених за 7 часа в които дори и измих 'шарана' външно. ТОЧКА
Човека прецени, че не чува нищо притеснително даже и непогледна шаибата на компресора.Свали предната решетка намокри радиатора с една водоструика от "лъки бой" наля 500 мл фреон без да Ме пита ще желая ли да работи по колата или не.КАТО НА РЕШЕТКА СИ ПИШЕ 950 +- 50 .
Загубеното време Ми струваше 50 лв. Същия ден стигам до кв. Младост спирам климатаика и хоп стържене.Пообиколих още един -два "супер " сервиза споменаха за блокирал лагер на шайбата за едни пари за едни суми кое как се сваля че си е е..ло майката.Съвсем спокойно забравих за тези самонадеяни "майстори" отидох купих си нов компресор едни познати Ми източиха налятите 500 мл фреон , свалих стария качих новия HELLA , наляха Ми необходимото количество фреон и изкарах спокоина почивка на Гръцката плажна ивицааамм..
А -да , въпросния "елбатрон' Ми заяви 2 седмици работа за смяна радиатор на парното преден. Е купих си един за 46лв и го смених за 7 часа в които дори и измих 'шарана' външно. ТОЧКА
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: перки на радиатор голф 4
Madov написа:
Интересно,Стефан да се изкаже/пише.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: перки на радиатор голф 4
Ами то като отидеш в сервиз обикновено или могат да те поемат или ако си имат много работа ти казват, сега нямаме на разположение 8 часа да работим по твоята кола, имаме си други коли преди теб, ако искаш 2 седмици, ако не, майстори колкото искаш, жив и здрав и довиждане, аз до колкото знам, колегите в Елбатрон си имат доста работа и постоянно имат клиенти и съм убеден, че като отидеш ей тъй, няма как да ти обърнат много внимание, повече от 30тина мин, освен ако не си голям късметлия и не уцелиш момент когато нямат работа, а аз в такъв момент май не съм ги заварвал! Явно и твоето отношение не е било на ниво, отделно караш си колата там и искаш нещо, това според мен означава, че даваш съгласието си да ти работят по колата ти или греша? Отделно ако не си искал да я пипат, ти си бил там, сливи ли има в устатата или х*й? Казваш им не искам да работите по колата ми, лек ден и довиждане... Аз от колегите в Елбатрон съм крайно доволен, коректно свършена работа по климатроника ми, отделно ми сменяха съединителя на голфа, 1-2 дена по спомен, но при мен е тегаво, така че не е работа за 5 часа, отделно винаги като сме си писали на Л.С. за въпроси, мисли и страсти по дадена тема, винаги са ми отговаряли и са били коректни, като не се занимават с нещо, просто не го правят!
А по темата, ето как си ремонтирах аз 1вата степен на моите перки. Останалото казано си е така, за това кога и как се пускат перките, на раб. компресор и 2те на 1ва степен, като мине 98градуса-2ра степен (ако не се лъжа на толко се пускаше или на 110 )!
Ето темата в направи си сам, предполагам не само при V6 моторите могат да се оправят по същия начин.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=417272
Вече годиниа и половина всичко работи повече от чудесно и компресора не се мъчи в жегите
А по темата, ето как си ремонтирах аз 1вата степен на моите перки. Останалото казано си е така, за това кога и как се пускат перките, на раб. компресор и 2те на 1ва степен, като мине 98градуса-2ра степен (ако не се лъжа на толко се пускаше или на 110 )!
Ето темата в направи си сам, предполагам не само при V6 моторите могат да се оправят по същия начин.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=417272
Вече годиниа и половина всичко работи повече от чудесно и компресора не се мъчи в жегите
Re: перки на радиатор голф 4
Здравейте, имам въпрос относно перките - еднакви ли са перките на различните мотори и по-точно 1.6 16v и 1.8 Т
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: перки на радиатор голф 4
На 90% съм сигурен,че са еднакви.
- Рангел.Карагьозов1
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 05 яну 2017 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
Re: перки на радиатор голф 4
2018 г. голяма перка+управление+работа 270 лева в Пловдив, на кутийката на управлението видях че пише Бош, на перлата кутията нея загледах
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: перки на радиатор голф 4
Това 270лв е цена на перка+труд за смяна ли е?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: snap и 80 госта