Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот aiptek » Пет 13 май 2011 10:05


Скоро се заслушах и забелязах че не се чуват перките за охлаждането на радиатора.
Сутрин като запаля колата са и нужни 2км. нормално каране за да загрее на 90гр.
Тези 90гр. не мърдат нито на долу нито на горе...дори и с продължително каране.
Единственото което ми прави впечетление е че парното духа топло дори ако е сложено на 20гр. единствено почва да духа хладко само когато е на Low
(аз със климатроник)

От какво може да е проблема и как да го реша.Нормално ли е това с парното.
Възможно ли е от по хладкото време 10-12 гр. да не се включат перките дори при продължително каране?
От пред при двигателя всичко изглежда нормално.

Извинявам се че не споменах какъв е автомобила
Голф 3 ГТ 1997г. AFT-двигател

Последна промяна от aiptek на Пет 13 май 2011 22:28, променено общо 1 път.




ignatov_kz
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот ignatov_kz » Пет 13 май 2011 13:56


провери предпазителя за вентилаторите. Той се намира под капака на предпазителите върху акумулатора /ако автомобила е Голф ІV/. Предпазителя е лентов, 40 амперов, и е между две шпилки притиснат отгоре с гайки.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот andro_ » Пет 13 май 2011 16:00


Когато климатроникът е на Auto и външната температура е над 3 или 5 градуса за различните климатроници перките за охлаждане винаги работят на 1-ва степен. Ако не ти работят перките, значи компресорът не се включва, а ако не се включва значи има причина за това - обикновено няма фреон или пресостат-ът не е наред. Може и други причини да има, аз знам за тези, не съм специалист.

Перките за охлаждане се управляват от датчик на радиатора, различен от този, който е за компютъра и таблото. Така че, загрей колата, остави да поработи на място, на изключен климатроник и по някое време трябва да тръгнат перките на 1-ва степен.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот zfa159 » Пет 13 май 2011 20:30


Ще си пея за Голф 4,понеже не пише каква е колата :
Когато перктие на Голф 4 спрат,компресора на климатика има максимум 1 час живот,защото за разлика от другите возила,Голф 4 и Пасат В5 и В5.5 нямат датчик,който да спре компресора авариино и той помпа фреон,колкото може,докато се взриви системата (авариино датчика изключва на 31 бара,ама тук няма такъв) или се поврежда механично компресора. Точно перките са причината за 99% от проблемите на Голф 4 с климатика.
Основно дефекта е в самите перки,до сега не съм срещнал Голф,който да е с изгорял предпазител или с проблем по кабелите,всичките до един са били с една или доста по-често две изгорели перки,рядко гори съпротивлението,което е вътре за 1-ва степен,по-често им се разпада четкодържателя и перката спира да работи на която и да е степен.Наскоро намерих човек,който се занимава с ремонт на тези перки и го заривам с дефектни перки точно от Голф 4 и Бора,понеже в сервиза масово идват коли с такъв проблем.
Като пуснеш климатроника,заслушай се дали цъква компресора,ако цъква,но перките не тръгват,премери с един уред или пробна лампа,дали има напрежение към тях - интересува те червено-бял кабел,дали има +12 V ,ако има - перките са довиждане.
:beer
Ако говорим за Голф 3,там перката е само една електрическа,втората се върти с ремък от първата и дефакто има само един ел. мотор.Тези перки са почти безсмъртни и би трябвало да си тръгва,ако и е здрав предпазителя.Предпазителия и е с различно местоположение според версията на кабелажа,който е заложен в колата.При масовите е слоен предпазител,който седи на блока за управление на ел. перки,който пък седи под разширителния съд. Ако предпазителя е ок (мери се с уред,външния вид лъже),може да пробваш друго - куплунга на датчика за пускане и спиране на перката от радиатора,е с 3 кабела - червен или червен с черен (зависи от версията на кабелажа) е постоянен + ,окъсяваш с червено-бял и трябва да пуска 1-ва степен на перката,като работи и без колата да е на контакт или да е запалена. Другия кабел с жълто-червен или червено-жълт,зависи от глената точка,тънък.Той при подаване на 12V пуска перката на 2-ра степен,като колата трябва да е на контакт,за да тръгне.
Пропускам обяснението,как вадиш буксата,взимаш една пинсета или друго нещо (не кламер,понеже после ще ходиш изгорен от тока на 1-ва степен) и окъсяваш червения или червено с черно кабел към другите два и гледаш дали и какво ще се случи ;) Алтернативата е да се разходиш до при мен или друг сервиз,който ти е удобен (харесай си от раздел "Сервизи") и да се види какво се случва с тези перки и климатика.
:beer


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот aiptek » Пет 13 май 2011 22:34


andro_ написа:Когато климатроникът е на Auto и външната температура е над 3 или 5 градуса за различните климатроници перките за охлаждане винаги работят на 1-ва степен. Ако не ти работят перките, значи компресорът не се включва, а ако не се включва значи има причина за това - обикновено няма фреон или пресостат-ът не е наред. Може и други причини да има, аз знам за тези, не съм специалист.

Перките за охлаждане се управляват от датчик на радиатора, различен от този, който е за компютъра и таблото. Така че, загрей колата, остави да поработи на място, на изключен климатроник и по някое време трябва да тръгнат перките на 1-ва степен.


Днес оставих колата да поработи на едно място...загря на 90гр. но перките не се включиха.
Утре ще проверя дали се пускат двете перки когато пусна климатроника.
Странно ми е защо стрелката не мърда при положение че не се охлажда...възможно ли е да няма нужда от охлаждане.просто колата да не загрява повече от нижното?
сигурен съм че климатроника работи защото 5 минути след като го пусна на LOW в колата става хладилник.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот andro_ » Съб 14 май 2011 7:37


aiptek написа:Днес оставих колата да поработи на едно място...загря на 90гр. но перките не се включиха.
Утре ще проверя дали се пускат двете перки когато пусна климатроника.
Странно ми е защо стрелката не мърда при положение че не се охлажда...възможно ли е да няма нужда от охлаждане.просто колата да не загрява повече от нижното?

Не.
Остави я да работи повече време.Мисля, че на 97-98 градуса трябва вече да се е включила първа степен. Има някаква вероятност да не ти работи първата степен на перките...ако ти се занимава намери един мултицет, измерващ и температура, топни му сондата в разширителното казанче (само внимавай да не го отваряш на топла кола, че системата работи под налягане и в момента,в който отваряш изпуска пара, че и течност) и ако темп. се вдигне над 93-95 градуса в казана (това означава, че двигателят е още по-топъл с 2-3-4 градуса) и нямаш включени перки, значи си за нов датчик на радиатора. :) При това положение си включи климатроника на HIGH да не ти прегрее двигателя - просто ти казвам какво да направиш, ако наистина не ти работи охлаждането.
Прави си тези опити на твоя отгорност.

Предполагам, че всичко ти е наред по колата, просто не чакаш достатъчно, за да включат перките.

На таблото не вдига повече от 90 и развива бързо 90 градуса, за да не си тормози невроните задкормилното устройство.
Иначе тя температурата си варира около 90-те градуса, дали ще е 83,86,92,95 все ще показва 90. Така е направено таблото, да не се плашиш, а да си гледаш пътя :D .

П.С. Много е яко като се развали темп.датчик, който подава информация на компютъра, защото той и датчика за таблото са в едно тяло, а може да се откаже само единия scare .
Аз имах такъв случай на моя дръгел (AFT) - на чисто студена кола на ваг-ком показва 93 градуса температура. И не палеше на студен мотор...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот zfa159 » Съб 14 май 2011 7:51


Единственото което ми прави впечетление е че парното духа топло дори ако е сложено на 20гр. единствено почва да духа хладко само когато е на Low

сигурен съм че климатроника работи защото 5 минути след като го пусна на LOW в колата става хладилник.

Аз нещо не разбрах...първо казваш,че климатроника духа "хладко",после,че става хладилник....принципно ако климатроника работи като хората,трябва до 1 минута след пускането му,да вее под 10 градуса на духалките при околна температура около 30-35 градуса...което никак не е "хладко" особено пък при по-ниска външна температура (не е ставало повече от 20 градуса последната една седмица).
Както написах и горе - пускаш климатроника,цъква компресора и гледаш дали веднага тръгват перките на 1-ва степен.Климатроника сам може да си пусне 2-ра,ако му потрябва,за да не се самоунищожи и тогава вътре пак ще вее ледено,а двигателя ти пак ще си прегрява,понеже 2-ра тръгва на 102 градуса,а ти не ги дочакваш.Само че втора степен ще се пусне от климатроника след поне 1 минута работа на място на колата.
Ако при пускане на компресора на климатроника (чува се чудесно "цък"),тръгват веднага перките,значи 1-ва степен си работи и имаш проблем с датчика на радиатора,ако колата наистина не си пуска перките.Те тръгват на 95 градуса чак и на 90 е нормално да не работят :)
:beer


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перките за охлаждане на двигателя не се включват

Мнениеот aiptek » Съб 14 май 2011 15:32


Ще поразпитам тук там някой по компетентни от мен и ще ви споделя точно какво е.
Явно не мога да ви го обясня това с парното и климатроника :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта