Здравейте ,
Престой ми поставяне на климатик "Диавия"
вече съм се сдобил с всичките необходими части за това
и тия дни започвам да ги монтирам малко по малко , като за начало да питам ,
на компресора има една пробка там трябва ли да се долива масло ?
защото забелязах че почти няма , и на самия компресор където се навиват
маркучите има една скъсана витка възможно ли е да се намаже с нещо за
да се предотврати изпускане (примерно силикон?).
Може ли някой колега с климатик да ми снима разположението на ремъците
Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Хайде колеги никой ли не знае
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Аз знам и сега ще те откажа много бързо от идеята ти
1.Диавия използват неоригинални компресор,изпарител и кондензатор.От това следва - редовно имаш проблеми с компресора,понеже винаги тече от някъде (основно използват Харисън,които са US производство и са ).След това нататък - изпарителя е радиатора,от който ти зависи студеното в колата - при насаждания климатик,не оригинален за VW ,той е с размери около 2/3 от размерите на оригиналния радиатор и съответно имаш доста по-малка ефективност заради по-малката охлаждаща площ.Кондензатора пък е по-малък от заводския радиатор за климатик на Голф 3 и пречи за охлаждането на водния,като в същото време не охлажда добре и фреона и имаш две в едно - нискоефективен климатик и прегряваща кола
2.Изпозлват се дълги маркучи вместо тръби,което води до две неща - много по-голяма предпоставка за теч от маркуч,понеже е много дълъг и не е оригинален.Фреона с времето разяжда маркучите и когато системата е 99% маркучи,вътре се отделят много повече парчена разложен маркуч,което скапва компресора,задръства радиаторите,засяда по калапаните на компресора.
3.Редовни проблеми с клапата,която затваря въздуха да се върти само в купето,защото е на много идиотски принцип и винаги не работи,а това води до доста сериозна загуба на ефективност в горещите дни (вместо да въртиш един и същи взъдух и да го доохлаждаш само,постоянно бухаш нов на 40 градуса от отвън).
Сега по питанията ти .
1. силикон не ти трябва - резбата не оплътнява газа,а гумен О-пръстен,който ляга в канал на компоресора.Резбата не е от значение,важно е отвора на компресора да е не е наранен - дай ми качествена снимка точно срещу отвора и ще ти кажа дали има проблем.Силикона не държи на 25 атмосфери,камоли на фреон и се разгражда за нула време Същото важи и за гумичките,които възнамеряваш да си купиш от железарията и да наслагаш навсякъде.Използват се специални,устойчиви на фреон.
2. пробката - отвиваш я и източва всичко от вътре.След това се налива масло за климатична система.Според марка и модел на компресора по книгите пише колко събира.Маслото също е няколко вида според компресора,аз използвам универсално.
Друго ако има,питай,ще отговарям на драго сърце.При мен хората обикновено идват с една единствена идея за своя климатик Диавия - да го разкарам,за да си рещшат проблемите с него,а ти искаш сам да си сложиш таралеж в гащите. По-добре да си беше намерил оригинален климатик к-т за Голф 3,има доста на части.Става много истинско и много по-безпроблемно за в бъдеще.
1.Диавия използват неоригинални компресор,изпарител и кондензатор.От това следва - редовно имаш проблеми с компресора,понеже винаги тече от някъде (основно използват Харисън,които са US производство и са ).След това нататък - изпарителя е радиатора,от който ти зависи студеното в колата - при насаждания климатик,не оригинален за VW ,той е с размери около 2/3 от размерите на оригиналния радиатор и съответно имаш доста по-малка ефективност заради по-малката охлаждаща площ.Кондензатора пък е по-малък от заводския радиатор за климатик на Голф 3 и пречи за охлаждането на водния,като в същото време не охлажда добре и фреона и имаш две в едно - нискоефективен климатик и прегряваща кола
2.Изпозлват се дълги маркучи вместо тръби,което води до две неща - много по-голяма предпоставка за теч от маркуч,понеже е много дълъг и не е оригинален.Фреона с времето разяжда маркучите и когато системата е 99% маркучи,вътре се отделят много повече парчена разложен маркуч,което скапва компресора,задръства радиаторите,засяда по калапаните на компресора.
3.Редовни проблеми с клапата,която затваря въздуха да се върти само в купето,защото е на много идиотски принцип и винаги не работи,а това води до доста сериозна загуба на ефективност в горещите дни (вместо да въртиш един и същи взъдух и да го доохлаждаш само,постоянно бухаш нов на 40 градуса от отвън).
Сега по питанията ти .
1. силикон не ти трябва - резбата не оплътнява газа,а гумен О-пръстен,който ляга в канал на компоресора.Резбата не е от значение,важно е отвора на компресора да е не е наранен - дай ми качествена снимка точно срещу отвора и ще ти кажа дали има проблем.Силикона не държи на 25 атмосфери,камоли на фреон и се разгражда за нула време Същото важи и за гумичките,които възнамеряваш да си купиш от железарията и да наслагаш навсякъде.Използват се специални,устойчиви на фреон.
2. пробката - отвиваш я и източва всичко от вътре.След това се налива масло за климатична система.Според марка и модел на компресора по книгите пише колко събира.Маслото също е няколко вида според компресора,аз използвам универсално.
Друго ако има,питай,ще отговарям на драго сърце.При мен хората обикновено идват с една единствена идея за своя климатик Диавия - да го разкарам,за да си рещшат проблемите с него,а ти искаш сам да си сложиш таралеж в гащите. По-добре да си беше намерил оригинален климатик к-т за Голф 3,има доста на части.Става много истинско и много по-безпроблемно за в бъдеще.
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Утре ще снимам компресора , пък за идеята за поставянето на "диария"
още преди да се захвана знам че е таралеж в гащите но кво да се прави
такъв успях да намеря , ще рискувам , все пак ще съм благодарен да
допълнителна помощ
още преди да се захвана знам че е таралеж в гащите но кво да се прави
такъв успях да намеря , ще рискувам , все пак ще съм благодарен да
допълнителна помощ
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Съвет - махай диавията и намери читав, оригинален. Преди 2 месеца реших да си оправя климатика (Диавия) и още се мята в багачника - заминала е резбата на фитинга на маркуча от компресора към кондензатора. Обиколих 20 морги във Варна - въобще нямат части.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Тия монтираните климатици не са много добра идея. Лично мнение. Щото и аз съ с такъв. Ползата е минимална.
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Ето снимките http://absentmen.snimka.bg/photos-from- ... 0.23696252
някой ако знае и коя букса за къде е да сподели има и отрязани кабели по инсталацията
,също и да питам като завъртя шаибата на компресора се чува леко румолене ?
,може ли и някой да ми снима разположението на ремъците
Иначе ми се вижда че ще бъде голяма ху...я ама решил съм да опитам ,ще направя и
снимки , може после да са полезни на някой
някой ако знае и коя букса за къде е да сподели има и отрязани кабели по инсталацията
,също и да питам като завъртя шаибата на компресора се чува леко румолене ?
,може ли и някой да ми снима разположението на ремъците
Иначе ми се вижда че ще бъде голяма ху...я ама решил съм да опитам ,ще направя и
снимки , може после да са полезни на някой
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Леглата на компресора са супер,няма да имаш проблеми,стига гакйите да си тръгват добре по резбата и да не превъртат.
За ремъците - дай снимки,понеже тези компресори са с 2 вида шайби - за пистов ремък и за трапецовиден.Според това какъв ремък ще слагаш,се редят по различен начин нещата.
За румоленето - ако въртиш шайбата,която е за ремъка,а не съединителя,тогава значи имаш за смяна лагер на шайбата - вадиш съединителя (по принцип се прави със специални инструменти) ,избиваш шайбата,сменяш лагера и монтираш обратно всичко на мястото му.Като си свалил съединителя погледни предния семеринг на компресора - ако има омазняване - трябва да се смени.Това не можеш да си го направиш в домашни условия и не е никак лошо да си занесеш компресора на ремонт в сервиз,който с това се занимава.
За куплунзите - инсталацията няма кой знае какво сложно в себе си.От 1-ва степен на вентилатора си взимаш сигнал за към копчето за климатик и вътрешна циркулация.От копчето за климатик прекарваш сигнала през датчика за налягането на фреона (ниската степен,която дава връзка при налягане над 2 бара).След това сигнала пуска две релета - едното пуска компресора (теглиш си + от акумулатора с отделен предпазител примерно 15А специално за модернизацията),другото пуска перката на 1-ва степен.Съответно релето за 1-ва степен на перката го връзваш паралелно на датчика на радиатора.Слагаш още едно реле,което е за 2-ра степен на перката и е вързано пак паралелно на датчика на радиатора.То се управлява от втората двойка кабели на пресостата (датчика за налягането на фреона,който е монтиран на дехидратора).Съответно на едното кабелче подаваш + през предпазителчето,от другото - в релето.
Така обезпечаваш пускането на компресора само ако вентилатора работи (и не се притеснявай,ако го вържеш към 1-ва степен,ще си работи на всички степени ).Също така с компресора тръгва и 1-ва степен на перката,както трябва да е (заводски така си се прави),също рпи налягане над 17 бара,пресостата сработва и пуска и 2-ра степен на перката.
Вмешателството ти в ел. инсталацията на колата е минимално,защото изплзваш заводската силова инсталация за вентилатора в купето,както и ще използваш заводската силова инсталация за перката отпред.
За ремъците - дай снимки,понеже тези компресори са с 2 вида шайби - за пистов ремък и за трапецовиден.Според това какъв ремък ще слагаш,се редят по различен начин нещата.
За румоленето - ако въртиш шайбата,която е за ремъка,а не съединителя,тогава значи имаш за смяна лагер на шайбата - вадиш съединителя (по принцип се прави със специални инструменти) ,избиваш шайбата,сменяш лагера и монтираш обратно всичко на мястото му.Като си свалил съединителя погледни предния семеринг на компресора - ако има омазняване - трябва да се смени.Това не можеш да си го направиш в домашни условия и не е никак лошо да си занесеш компресора на ремонт в сервиз,който с това се занимава.
За куплунзите - инсталацията няма кой знае какво сложно в себе си.От 1-ва степен на вентилатора си взимаш сигнал за към копчето за климатик и вътрешна циркулация.От копчето за климатик прекарваш сигнала през датчика за налягането на фреона (ниската степен,която дава връзка при налягане над 2 бара).След това сигнала пуска две релета - едното пуска компресора (теглиш си + от акумулатора с отделен предпазител примерно 15А специално за модернизацията),другото пуска перката на 1-ва степен.Съответно релето за 1-ва степен на перката го връзваш паралелно на датчика на радиатора.Слагаш още едно реле,което е за 2-ра степен на перката и е вързано пак паралелно на датчика на радиатора.То се управлява от втората двойка кабели на пресостата (датчика за налягането на фреона,който е монтиран на дехидратора).Съответно на едното кабелче подаваш + през предпазителчето,от другото - в релето.
Така обезпечаваш пускането на компресора само ако вентилатора работи (и не се притеснявай,ако го вържеш към 1-ва степен,ще си работи на всички степени ).Също така с компресора тръгва и 1-ва степен на перката,както трябва да е (заводски така си се прави),също рпи налягане над 17 бара,пресостата сработва и пуска и 2-ра степен на перката.
Вмешателството ти в ел. инсталацията на колата е минимално,защото изплзваш заводската силова инсталация за вентилатора в купето,както и ще използваш заводската силова инсталация за перката отпред.
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Много благодаря за съветите колега
компресора е с пистов ремък
компресора е с пистов ремък
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
сега забелязах че външният радятор няма датчик за налягане единствения датчик който забелязвам е на дехидрататора , букса с 4 извода , също има и собствен вентилатор за охлаждане
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Да,на радиатора няма датчик,само на дехидратора е.Той е този,за който и аз говоря.Собствения вентилатор е нож с две остриета - когато колата е на място,помага,но в движение повече пречи от колкото да помага.По-добре си намери оригиналната маска за Голф 3 с двете перки и големия воден радиатор (за да нямаш ядове със загряването) и отпред си сложи твоя радиатор от Диавия-та с преправяне на крепежите.Правил съм го и ефекта е много по-добър и за охлаждането и за климатика,от поставянето на още една перка отпред,защото малко пречи на вътрешната (едната дърпа от вътре,другата бута от отвън,ама не са с еднакви мощности и витла и винаги едната товари другата).Също така перката отпред задържа боклуци и това подпомага гниенето на радиатора (синдрома на Опел Астра G ).
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
сега остава някой колега да ми снима разположението на ремъците
това е компресора http://absentmen.snimka.bg/photos-from- ... 0.23710419
това е компресора http://absentmen.snimka.bg/photos-from- ... 0.23710419
- VR666
- Мнения: 325
- Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Ботевград
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
И аз се мъчех миналия септември със същото, но застудя
и се отказах.
Това е клиновидния ремък ( водна помпа, хидравлична помпа и кол. вал )
В.помпа е с другата шайба.
Към двигателя минава плоския ремък( компресор, алтернатор, кол. вал )
и се отказах.
Това е клиновидния ремък ( водна помпа, хидравлична помпа и кол. вал )
В.помпа е с другата шайба.
Към двигателя минава плоския ремък( компресор, алтернатор, кол. вал )
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Мерси колега, ще сменя лагера на компресора защото румули и ще почвам да монтирам малко по малко
намислил съм и един вариант за клапата за вътрешна цирколация ,също така ми казаха да продухам маркучите и дехидрататора с въздух ? (няма ли да поемат влага), някаде четох че имало някакъв филтър в цялата система ама неможах да го открия (бил се сменял) да не би да е това http://absentmen.snimka.bg/photos-from- ... 0.23696243
намислил съм и един вариант за клапата за вътрешна цирколация ,също така ми казаха да продухам маркучите и дехидрататора с въздух ? (няма ли да поемат влага), някаде четох че имало някакъв филтър в цялата система ама неможах да го открия (бил се сменял) да не би да е това http://absentmen.snimka.bg/photos-from- ... 0.23696243
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поставяне на климатик Диавия в Голф 3
Не,това,което си снимал, е кухо
Маркучите можеш да ги продухаш с въздух,не е проблем...те достатъчно влага са събрали вече,като са седяли отворени.Радиатора също можеш да го продухаш (само големия отпред,вътрешния няма с какво да се напълни освен ако някой не му сипе нещо вътре нарочно).Компресора няма да го продухваш или промиваш с нищо,понеже ще му видиш сметката.Както вече ти казах,смени му само маслото и лагера,ако има нужда.Ако има омасляване около оста,като свалиш съединителя,сменяш и осев уплътнител.
Принципно за почистване на климатични системи,които са в разглобено състояние, се използва една течност,която отмива старото масло,механични отпадъци,стружки,парченца гума и т.н. Същото е като спирт,но не съдържа влага в себе си.Дехидратора не се промива с нищо,сменя се директно,когато системата е седяла толкова време отворена.По магазините се води "универсален" и не е скъп.
Маркучите можеш да ги продухаш с въздух,не е проблем...те достатъчно влага са събрали вече,като са седяли отворени.Радиатора също можеш да го продухаш (само големия отпред,вътрешния няма с какво да се напълни освен ако някой не му сипе нещо вътре нарочно).Компресора няма да го продухваш или промиваш с нищо,понеже ще му видиш сметката.Както вече ти казах,смени му само маслото и лагера,ако има нужда.Ако има омасляване около оста,като свалиш съединителя,сменяш и осев уплътнител.
Принципно за почистване на климатични системи,които са в разглобено състояние, се използва една течност,която отмива старото масло,механични отпадъци,стружки,парченца гума и т.н. Същото е като спирт,но не съдържа влага в себе си.Дехидратора не се промива с нищо,сменя се директно,когато системата е седяла толкова време отворена.По магазините се води "универсален" и не е скъп.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта