Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Здравейте, колеги! След като изчетох доста статии през последните дни и не открих точното решение за моя проблем, реших да го споделя и да потърся съвет. Колата е Голф 3, 1,8 mi, 1993г., двигател модел ABS, с оригинален климатик, намира се във Варна. Проблема е следният: след като започна да става горещо навън, реших да използвам климатика. Оказа се обаче, че климатика не духа студено като го включа, а духа леко топъл въздух. С духането на топло няма проблем като завъртя врътката се усеща парното. Отидох в сервиз за автоклиматици, където закачиха един уред и провериха инсталацията. Резултата беше, че има нормално налягане - 2 бара (без пропуски) и казаха, че трябва да духа студено с температура около 0 градуса. Мнението на майстора беше, че сигурно жилото което обръща клапите за въздуха топло/студено се е откачило. Между другото съм забелязал, че преди време летяха малки парчета дунапрени от въздуховодите. Във форума намерих теми за смяна на радиаторчето на парното, но за кола без климатик. Решил съм да опитам сам да проверя въпросните жила и клапи и за това се интересувам дали има отделно радиаторче за климатика както има за парно, дали то трябва да се откачва, дали трябва да се източва фреона от инсталацията. Интересувам се и от полезни съвети, които биха улеснили процедурата по демонтажа и монтажа.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Пусни климатика и виж дали тече конденз под колата. По това ще разбереш дали работи вътре бръкни зад полицата която е под жабката и пипни тялото на изпарителя (радиаторчето за климатика в купето) ако е студен значи наистина има проблем със клапите.
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Днес намерих време да изпълня съветите. Под колата следи от конденз от климатика не съм виждал. Махнах жабката, за да стигна до радиаторчето на климатика, за да проверя дали е охладено, но ... не беше. За да достигна до него трябваше да махна една част от кожуха. Без нея вентилатора не включваше от 1-3 степен, а само на 4-та степен. Направи ми впечатление, че тръбите, по които трябва да тече фреона, които влизат и излизат от радиаторчето не са охладени (студени).
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
ами за да видят дали фреона е точно,трябва да го извадят целия от системата,понеже те и 100 грама (а трябва да имаш 800),държат налягане,като 800,защото е газ в затворен обем.Не е важно само ниското налягане,важно е и високото. Накарай ги да ти изпразнят системата и да я напълнят на ново,иначе няма как да са сигурни,че фреона е достатъчно.
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Като ходих при майстора, той ми каза че няма нужда от допълване с фреон, и че проблема е другаде - в жилата за клапите. Каза че няма смисъл да ми взима 70 - 80лв. защото това не се налага. Каза че трябва да духа с около 0 градуса. Вчера ходих при един приятел с климатик да видя неговите тръби дали се охлаждат. Оказа се (както и очаквах), че тръбите му се охлаждат още след 2-3 минути работа на климатика. Моите изобщо не застудяват, дори и след 10 мин. работа. Това ме навежда на мисълта, че майстора нещо се е объркал. Скоро мисля да ида при друг майстор да погледне какво е положението!
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
bgr79 написа:Днес намерих време да изпълня съветите. Под колата следи от конденз от климатика не съм виждал. Махнах жабката, за да стигна до радиаторчето на климатика, за да проверя дали е охладено, но ... не беше. За да достигна до него трябваше да махна една част от кожуха. Без нея вентилатора не включваше от 1-3 степен, а само на 4-та степен. Направи ми впечатление, че тръбите, по които трябва да тече фреона, които влизат и излизат от радиаторчето не са охладени (студени).
А сигурно ли е че климатика е бил включил като си извадил съпротивленията, понеже по схемата, ако си на степен различна от 1-ва, захранване към блока на климата се връща по резисторите за другите степени.
2-та бара на ниското налягане ли ги е измерил?
Понеже на високото трябва да са доста над 2.
Горната тръба на кондензатора става ли топла, моя при първия опит да го направя правеше нещо подобно, фреон колкото трябва, ама налягане на вдига, беше блокирал клапана в компресора. Тогава само леко ми разхлаждаше (едва доловимо) тръбата към компенсатора, а горната тръба на кондензатора се стопляше като бачка едно 5 минути без перка.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Виж са колега, това дето ти е казал пича в сервиза че ще духа с 0' през вентилационните отвори си е пълна глупост (при евентуално изправен климатик), 3-7 градуса е приблизително работната среда. Ако духа климатик с толкова студен въздух, то най-вероятно този климатик ще бере ядове с замръзването на питата на климатика в кожуха зад таблото.
Питата на климатика се намира в същото тяло където е и питата за парното на килата. Това голямо съпротивление дето с откачил на снимките са намира точно до питата на климатика. Поставена е там за да се охлажда съпротивлението, че когато работи вентилатора на парното, на това съпротивление му се взима акъла от загряване. Поставено е така че потока от въздух да минава покрай него и да го охлажда.
Тоест : ДА климатика си има отделна пита!
Двете тръби който влизат от климатика в купето трябва да са:
-Тънката да става топла до към гореща.
-Дебелата тръба трябва да става студена.
Всичко това в рамките на 1-2 минути след пускането на климатика, ако до тогава не станат така, значи имаш някакъв проблем с запушване на системата, липса на фреон, или заминал компресор.
Дунапренчетата които излизат от вентилационните отвори едва ли биха могли да запушат въздухопроводите до такава степен че да спре да духа, даже е абсурдно и нелепо да се твърди това, при положение че те са малки и падат на парченца за няколко месеца и турбината ги издухва без проблем;)
А жилата са доста сериозно закрепени, поне при мен на Пасатора и едва ли биха могли да се откачат от гнездата си, освен някога ако не са били чупени при някакво сваляне на таблото.
Щом двете тръби не ти показват необходимите симптоми на работещ климатик, въобще не се занимавай с каквото и да било в купето.
Или имаш запушване в фреоновите пътища, или компресора е заминал или нямаш достатъчно фреон, въпреки отчетеното налягане.
ето една полезна тема да се информираш малко за принципа на климатика и да не се чудиш понякога какво става с климатика ти;) viewtopic.php?f=6&t=220790
Питата на климатика се намира в същото тяло където е и питата за парното на килата. Това голямо съпротивление дето с откачил на снимките са намира точно до питата на климатика. Поставена е там за да се охлажда съпротивлението, че когато работи вентилатора на парното, на това съпротивление му се взима акъла от загряване. Поставено е така че потока от въздух да минава покрай него и да го охлажда.
Тоест : ДА климатика си има отделна пита!
Двете тръби който влизат от климатика в купето трябва да са:
-Тънката да става топла до към гореща.
-Дебелата тръба трябва да става студена.
Всичко това в рамките на 1-2 минути след пускането на климатика, ако до тогава не станат така, значи имаш някакъв проблем с запушване на системата, липса на фреон, или заминал компресор.
Дунапренчетата които излизат от вентилационните отвори едва ли биха могли да запушат въздухопроводите до такава степен че да спре да духа, даже е абсурдно и нелепо да се твърди това, при положение че те са малки и падат на парченца за няколко месеца и турбината ги издухва без проблем;)
А жилата са доста сериозно закрепени, поне при мен на Пасатора и едва ли биха могли да се откачат от гнездата си, освен някога ако не са били чупени при някакво сваляне на таблото.
Щом двете тръби не ти показват необходимите симптоми на работещ климатик, въобще не се занимавай с каквото и да било в купето.
Или имаш запушване в фреоновите пътища, или компресора е заминал или нямаш достатъчно фреон, въпреки отчетеното налягане.
ето една полезна тема да се информираш малко за принципа на климатика и да не се чудиш понякога какво става с климатика ти;) viewtopic.php?f=6&t=220790
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
без да източи фреона,няма как да знае колко е,като за начало.Това,че държи нормални налягания не значи,че има достатъчно фреон. Перфектни високо и ниско налягане може да има и при 150 грама фреон и редовно ми се случва.А с 150гр. фреон никога няма да вее хубаво студено.
По-добре отиди на друг майстор,който ще ти източи фреона и ще видите колко е.Да,може да се окаже напразно,ама поне ще знаещ,че там нещата са ок...не знам каква е тази цена от 80 лв обаче .Това при мен струва 30лв,ако фреона е точно,колкото трябва или липсват до 300 грама...ама при вас нещата явно не седят така.
Иначе щом държи прилични налягания,няма как да е компресор или дехидратор,защото щеше да се види.Шпионирай майстора ти и гледай следното :
след като източите и сипете наново фреона,ще знаеш дали е бил достатъчно.Дори да е 2/3 или половината,щеше да духа някакво студено,да знаеш.
виж какво високо налягане държи - трябва да е между 10 и 15 бара при температура около 25 градуса.Като задържиш на 1500 оборота,трябва да се качва лекичко или да остава,където си е било,но не и да пада надолу.Ако пада надолу,значи има проблем с дехидратора (защото се мери след него).
виж и ниското налягане как е - трябва да седи на 2 бара,на п.х. може да е до към 2.5,като я качиш на 1500 оборота,трябва да си отиде на 2 и да не пада под тях.Ако седи височко - ТРВ препълва с фреон или компресора не засмуква добре (сегменти на компресора или регулиращия му клапан вътре). Ако пада под 2 бара и стига 0.5-1 ,значи или ТРВ не пуска достатъчно фреон или има запушване в дехидратора и не достига достатъчно фреон до ТРВ-то.
Нещата с дехидратора се познават по тръбите - тънката започва да поизстива в обороти и високото налягане пада.
Общо взето това 0 градуса е било темп. на фреона - това отговаря на 2 бара налягане в частта с ниското...ама това въобще не значи,че системата си работи ок.
Имал съм случаи система с 50 грама фреон,да държи приказни налягания....5 бара на неработеща,10 бара високо и 2 бара ниско при работа на системата....ест. с 50 грама ще духа студено ама друг път.
По-добре отиди на друг майстор,който ще ти източи фреона и ще видите колко е.Да,може да се окаже напразно,ама поне ще знаещ,че там нещата са ок...не знам каква е тази цена от 80 лв обаче .Това при мен струва 30лв,ако фреона е точно,колкото трябва или липсват до 300 грама...ама при вас нещата явно не седят така.
Иначе щом държи прилични налягания,няма как да е компресор или дехидратор,защото щеше да се види.Шпионирай майстора ти и гледай следното :
след като източите и сипете наново фреона,ще знаеш дали е бил достатъчно.Дори да е 2/3 или половината,щеше да духа някакво студено,да знаеш.
виж какво високо налягане държи - трябва да е между 10 и 15 бара при температура около 25 градуса.Като задържиш на 1500 оборота,трябва да се качва лекичко или да остава,където си е било,но не и да пада надолу.Ако пада надолу,значи има проблем с дехидратора (защото се мери след него).
виж и ниското налягане как е - трябва да седи на 2 бара,на п.х. може да е до към 2.5,като я качиш на 1500 оборота,трябва да си отиде на 2 и да не пада под тях.Ако седи височко - ТРВ препълва с фреон или компресора не засмуква добре (сегменти на компресора или регулиращия му клапан вътре). Ако пада под 2 бара и стига 0.5-1 ,значи или ТРВ не пуска достатъчно фреон или има запушване в дехидратора и не достига достатъчно фреон до ТРВ-то.
Нещата с дехидратора се познават по тръбите - тънката започва да поизстива в обороти и високото налягане пада.
Общо взето това 0 градуса е било темп. на фреона - това отговаря на 2 бара налягане в частта с ниското...ама това въобще не значи,че системата си работи ок.
Имал съм случаи система с 50 грама фреон,да държи приказни налягания....5 бара на неработеща,10 бара високо и 2 бара ниско при работа на системата....ест. с 50 грама ще духа студено ама друг път.
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Когато включа климатика се чува как компресора цъка, както и оборотите ми започват леко да играят за малко. Просто се усеща че климатика е включен. В тръбите както ги описвате - тънка и дебела не променят температурата си. Температурата на радиаторчето (ламелите които се виждат на третата снимка) също не се променя (не се охлажда) поне доколкото мога да допра няколко пръста до тях. Днес след работа ще ходя в един друг сервиз, да видим там какво ще кажат. Да добавя, че лампичката на бутона, от който включвам климатика на таблото не свети, но тя си е така още от преди, когато всичко си работеше.
Благодаря за съветите.
Благодаря за съветите.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
ами нека видят фреона, а ти шпионирай какви налягания държи високото и ниското
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Здравейте, колеги. Миналата седмица ходих на друг майстор. Резултата е следния:
Оказа се, че в инсталацията липсва фреон, единият клапан не държал, мисля че беше този на ниското налягане.
В последствие като надуваше инсталацията с азот на 25 бара изпусна и другия клапан. Наложи се да се сменят и двата. След това ми напълниха 820гр. фреон и 10мл. UV вещество. След това провери с каква темепратира духа студен въздух и се оказа след около 15 мин. работа на двигателя и на циркулация само на вътрешен въздух, че духа с 6.5 градуса.
Вече имам работещ климатик и охлаждане в колата.
По време на последните процедури обаче налягането постепенно спадна на 10 бара, че и до 9 бара. Не видях от колко започна да пада, може би от 15 бара. После изгасихме колата, оправихме си сметките: 90лв за фреон + 40лв за двата клапана (единия беше нов, а другия - втора употреба) = 130лв. Гаранция за цялата работа няма, колата и инсталацията били много стари.
Приложената снимка е протокол от уреда, с който се извърши цялата дейнос по изпразване и напълване на инсталацията.
Оказа се, че в инсталацията липсва фреон, единият клапан не държал, мисля че беше този на ниското налягане.
В последствие като надуваше инсталацията с азот на 25 бара изпусна и другия клапан. Наложи се да се сменят и двата. След това ми напълниха 820гр. фреон и 10мл. UV вещество. След това провери с каква темепратира духа студен въздух и се оказа след около 15 мин. работа на двигателя и на циркулация само на вътрешен въздух, че духа с 6.5 градуса.
Вече имам работещ климатик и охлаждане в колата.
По време на последните процедури обаче налягането постепенно спадна на 10 бара, че и до 9 бара. Не видях от колко започна да пада, може би от 15 бара. После изгасихме колата, оправихме си сметките: 90лв за фреон + 40лв за двата клапана (единия беше нов, а другия - втора употреба) = 130лв. Гаранция за цялата работа няма, колата и инсталацията били много стари.
Приложената снимка е протокол от уреда, с който се извърши цялата дейнос по изпразване и напълване на инсталацията.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
тези хора са ненормални да надуват системата на тези нялагания!
Не могат да схванат,че автомобилния климатик не е домашен и не е и хладилник.Надуват се макс. ама тотален максимум 10-12 атмосфери. Причината е елементарна - в режим на покой,климатика седи с налягане до 10 бара вътре в цялата система.Когато се пусне обаче,налягането в едната част става 15-20-25 атмосфери,ама в другата е 2-3 атмосфери. В случая предната част с високота налягане е пресметната да работи на налягане до 35 атмосфери (защитата сработва на 31 бара,има и резерв),ама тук е интересната част - вътрешната част (изпарителя под таблото) е пресметнат да работи на 2-3 бара,при статично положение до 10,има резер до към 12-13 бара.
Сам се сети какво следва да се случи,когато изтресеш цялата система на 25 бара (няма как да я надуеш по отделно).При VW до към 97-ма 8-ма не е толкова фатално,защото изпарителите са здрави и само се пукват лекичко,а не се разцепват,ама на повечето нови коли са пресовани и гърмят още на 12-13 атмосфери .Някак е нормално, като я надуят на 25 бара,да се разтече отвсякъде,никак не ме учудва,имал си див късмет,че все още си имаш изпарител (колко е здрав е много спорно вече).
Не могат да схванат,че автомобилния климатик не е домашен и не е и хладилник.Надуват се макс. ама тотален максимум 10-12 атмосфери. Причината е елементарна - в режим на покой,климатика седи с налягане до 10 бара вътре в цялата система.Когато се пусне обаче,налягането в едната част става 15-20-25 атмосфери,ама в другата е 2-3 атмосфери. В случая предната част с високота налягане е пресметната да работи на налягане до 35 атмосфери (защитата сработва на 31 бара,има и резерв),ама тук е интересната част - вътрешната част (изпарителя под таблото) е пресметнат да работи на 2-3 бара,при статично положение до 10,има резер до към 12-13 бара.
Сам се сети какво следва да се случи,когато изтресеш цялата система на 25 бара (няма как да я надуеш по отделно).При VW до към 97-ма 8-ма не е толкова фатално,защото изпарителите са здрави и само се пукват лекичко,а не се разцепват,ама на повечето нови коли са пресовани и гърмят още на 12-13 атмосфери .Някак е нормално, като я надуят на 25 бара,да се разтече отвсякъде,никак не ме учудва,имал си див късмет,че все още си имаш изпарител (колко е здрав е много спорно вече).
- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик Golf 3 - не духа студено!
Колегата е абсолютно прав! Идиотско е да се надува климатична система на кола на 25 бара. Ако беше продължил и други неща щяха да избият! Това не е домашна климатична система на R410a. Правилно е 10-12 бара максимално. Аман от пишман майстори.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта