the_tupan написа:AknE написа:the_tupan написа:При всички положения пълната синтетика маже и предпазва мотора много по- добре в сравнение с полусинтетиката. :idea: А това че мотора ще гори синтетичното масло защото било по-тънко са пълни глупости. Вискозитета на 5W40 и 10W40 при топъл мотор е еднакъв. :idea: Аз смених няколко марки масла полусинтетика и все гореше по 600-800 гр. от смяна да смяна. Сложих пълна синтетика и вече 7000 км. маслото на щеката не е мръднало видимо.
Колега, всяка кола има РАЗХОД на масло, дори новите. Нови - от 0.5л до 1.0
Много си прав. Всъщност разхода на маслото е около 0,6% от разхода на гориво. Точно затова написах "не е мръднало видимо". :) Особено ако колата се кара предимно градско на къси разстояния е възможно нивото на щеката дори леко да се повиши, но после карането извън града на високи обороти действа отрезвяващо. :
Подкрепям мнението на колегата. Никъде в упътванията за експлоатация на автомобила не съм видял да пише, че след определен пробег трябва да се смени типа на маслото т.е. да се сипе "по-дебело". Ако има по-голям разход на масло от предписания трябва да се търси причината или в менте масло или повреда в мотора. Колкото повече синтетика има в маслото толкова по-устойчиво е на натоварвания и от там логиката е че трябва и разхода на масло да е по-малък, при положение, че маслото отговаря на изискванията за дадения двигател.