Golf MK3 2.0 GTI 115к.с. Обслужване?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
LP.K
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 12 май 2008 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Golf MK3 2.0 GTI 115к.с. Обслужване?

Мнениеот LP.K » Пон 25 юли 2011 20:04


Здравейте :beer

Мисля да скачам на VW GOLF MK3 2.0 GTI 115 к.с.
За момента това, за което се оглеждам е:
- 4(5) врати
- климатик/климатроник
- от 1996-1998г.
- запазен салон
- двигател в сервиза за тест и окачване също!

Въпросът ми е в коренно различна насока на началото на темата...
След като го закупя ще е необходимо да го обслужа като за целта съм изчел повечето теми, които ми е предложила родната търсачка, за съжаление имам няколко неизяснени въпроса, които е хубаво да ги споделя със собственици на такива автомобили.

Немога да схвана много много номерацията на двигателите, предполагам, че в тези години ще бъдат AGG двигатели, поправете ме ако греша?!
Сега стандартно на всички автомобили, които са ми минали през ръцете съм сменял следните консумативи:
- Масло двигател +филтър маслен
- Масло скорости
- Филтри (въздушен, горивен и поленов)
- Свещи
- Ролки и ремъци (пистов и ангренажен)
- Гърнета по необходимост
- акумулатор по необходимост
- охладителна течност, термостат и някой друг маркуч
- спирачна течност (хидравлична течност - тук не съм много в час поправетеме ако са едно и също)
- накладки

Сега от изброените искам да попитам следните неща:
1. Маслото на двигателя да се доверявам ли на каталозите на Мотул. Тук съм пристрастен към марката, затова въпроса ми е чисто като вискозитет дали оценяват внесените автомобили в България?
2. Свещи по предписания на книжката или по препоръка на някой съфорумец?
3. Не съм фен на звуковите "реактиви", плюс това немисля, че 115 коня са някакъв реактив... Затова целя нисък клас гърненце от рода на Аспо, има ли проблем при изтърбушване на катализатор и трябва ли да имам нещо предвид?
4. Освен обтяжни ролки двигателя капризен ли е към смяната на други ролки - марки? Също така тук попада и въпроса задължително (по-скоро препоръчително) ли е да се смени и водна помпа?
5. Акумулатор при избор добре ли е да се вземе с няколко Ah по-голям, ще го скапе ли динамото?
6. При смяната на охладителна течност и термостат, необходимо ли е да се правят някакви други профилактики на системата, като прочистване, смяна на специфични маркучи и т.н.?
7. При смяната на спирачната течност необходимо ли е да се обръща внимание на системата като профилактика и там подробностите не ги знам, но мисля че има няккви цилиндърчета, които са сериозен консуматив? Хидравлична течност, какъв е случаят тук?
8. Накладките при смяна да гледам ли марки или е все тая? Разлика?

При цените, които успях да видя насам -натам за подобно обслужване мисля, че ще ми стигнат 450-500 лева... Поправете ме ако греша...

9. Хубаво ли е да се сменят дистрибуторна капачка, палец и кабели или да се кара докато се скапят?
10. Под капака на вала има ли сериозни обслужвания, като например маслени магистрали, смазване и т.н. които да трябва да се обслужват или да е препоръчително да се обслужват?
11. Датчици за температура, необходимо ли е да се сменят?

Сега някой ще попита тука защо толкова обръщам внимание на термостат и на датчици, защото имам доста познати купили си автомобили от нашите родни търговци, които са с изтърбушени или скапани термостати или датчици, покараш малко и се сговнят и след това прави двигател...

12. Слаби точки на окачването? Тампони, маншони, шарнири, биалетки, къде да гледам най-вече?
13. Отзад окачването на какъв принцип е освен амортесьор и греда има ли друго, което може да потропва?
14. Скоростната кутия има ли определени бъгове за които да се ослушвам?
15. Оригинален съединител или поне близко до такъв много мек ли трябва да е или средно твърд?

Засега това е което се сещам...
Доста съм изчел из форума, доста информация има, но е много накъсана и трудно човек може да си направи сметка точна!

Ще бъда много благодарен ако някой се навие да ми отговори с прости изречения...

Благодарско! heavy metal zork




Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот tisho_psg » Вто 26 юли 2011 9:37


Колега,ти май искаш да събереш целия Технически форум за VW Golf в една тема :shock
За всичко има информация в отделни теми,четене му е майката.
И както си тръгнал-ще вземеш колата и ще смениш всичко по нея.До последното болче и шайба. По-добре си вземи нова от магазина :beer


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот radotom » Вто 26 юли 2011 10:02


УеУеее... баси фермана! :lol:
Бих желал да съм кола в твоите ръце! :да: за съжаление - не съм от подходящия пол
mhihi mhihi mhihi

Като собственик на първообраза на този мотор (с 2Е съм), да взема да се обадя ;)
1. Да! Можеш напълно да се довериш на каталозите на МОТУЛ. Това е най-препоръчваната марка масло във форума макар, че аз в повечето случаи ползвам Кастрол
2. Свещи винаги по каталог. Вероятно ще получиш препоръка за NGK ;) Всъщност - това са и по каталог, де! NGK BUR6ET.

3. Проблем с изтърбушването на катализатор няма, защото АГГ все още е с 1 Ламбда сонда.
Все пак, като може би единствения човек в този форум, който съзнателно си е слагал катализатор, бих те посъветвал да не избързваш с дългото шило.

4. Не, не е капризен! Водна помпа се сменя, ако има ядове с нея.

5. Генератора би трябвало да е 90А.h. По-голям акумулатор няма да навреди.

6. Винаги е добре да се промие една система! Както и да се е грижил предния собственик - няма начин да не се появят отлагания и налепи.

7. При смяна на спирачна течност няма специфични тънкости. Нормална смяна както на всички коли с ABS
Полезна тема: viewtopic.php?f=17&t=130115&start=0&hilit=%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82
За хидравличната течност - 1л но от ЕураТек ;)
Същата е, в същата опаковка като в ПоршеБГ, но на 50% от цената ;)

8. Аз бих избрал меки накладки, без оглед на марката. Целта е да спират, не да ги пестя ;) Все пак - доста меки и приятни накладки са TRW/Lukas

9. Изброените неща са консуматив, както и свещите.

10. Гумичките на клапаните се втвърдяват и изпушва при студен старт сутрин. Понякога и хидроповдигачите правят мизерийки (тракат), но за тях по-късно ;)

11. Температурните датчици, за съжаление, са едни от слабите компоненти на VW.
Но те и на другите марки в повечето случаи не са много стока!

12. Слаба точка на окачването е тампона на макферсона горе... ама то при нашите пътищааа...

13. Конкретно на тези коли скоростите не създават прекалени ядове. Е! Освен ако не е експлоатирана душмански, де!

14. Аъъъ... усещането за твърдост е субективно, така, че не се наемам да отговоря :?


Относно споменатите 450-500 лв... Може би бих посочил цифрата 600, но зависи какво има да се прави и кой о прави ;)
Във всеки случай насочил си се към един от най-дуракоустойчивите двигатели и при късмет и добро оглеждане в началото - не би трябвало да имаш грижи за в бъдеще!

Успех! :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот stefan4o » Вто 26 юли 2011 10:55


Колега, хубаво си решил да сменяш наред, но някои от нещата няма смисъл да се пипат ако са ОК. Примерно акумулатор - замерва се с товарна вилка и тогава се преценява дали е за смяна. Темп.датчици се сменят само ако има нужда - ако колата работи ОК, не се дави, не прекъсва, пали лесно топла/студена не виждам смисъл да се пипат. Термостат също се сменя ако не работи адекватно - има доста теми за него специално. Иначе за спирачките и накладките - дискове, сменяй с нови ако тези са криви или износени под допустимото. Ако не се лъжа при вентилираните дискове ръбът, при който се сменят е 1мм при 239мм размер (при вентилираните), тази ще е с по-големи дискове със сигурност, но не се сещам размера 256 или 280 би трябвало да е. Задните са плътни стандартно и техният ръб мисля е до 2мм допустимото. Общо взето малко на око е това с дисковете. Със смяна на дискове задължително нови накладки. Водната помпа по принцип е хубаво да я смениш щото е вероятно да е оригиналната, с която е излязла от завода (освен ако не си сигурен, че е сменявана малко преди да купиш колата). А тя колкото и да е хубава сигурно е надживяла поне двойно предвидения пробег mhihi Аз бих я сменил, но всеки си знае за себе си. По окачването най-добре я закарай на сервиз с подемник хем да я огледаш и за ръжди отдолу. Там мастЕрите ще й проверят тампоните и другите части по ходовата част, хем междувременно ще я покараш, за да чуеш евентуални шумове по него. Съединител сменяш ако има нужда също. Виж къде отделя, дали педалът е много твърд и т.н. Дали ще сложиш оригинален или афтърм. Закс, Лук не вярвам да усетиш някаква разлика в началото. Ако сменяш нещо по съединителя прави го пълен комплект. Само че всички тези неща, които си казал аз не знам дали 1000 лева ще ти стигнат, да не говорим за 500 mhihi
Така зададен въпросът ти, значи, че конкретно нямаш набелязан автомобил. Най-добре огледай няколко и драсни тук два реда какво си видял и така. В смисъл, че всички тези неща ако са за смяна на даден автомобил по-добре наистина си купи нов mhihi


LP.K
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 12 май 2008 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот LP.K » Вто 26 юли 2011 14:06


Ихаа! Колегата radotom е отоговрил почти на всичко, от което имах нужда.
Само да вметна, че сумата до 500 лева са до 8-ма включително точка от списъка, надолу всичко е адишънЪл..

Иначе четох, четох и накрая доста питанки имаше, тъй като е много разхвърляна информацията, затова си позволих в едно мнение да систематизирам въпросите, може пък на някой да са му от полза след време...

Конкретно съм харесал няколко от тези в мобилето и още две колички трябва да гледам уикенда при един приятел на приятел на приятел и т.н. Дълга и широка...

Ще потърся информация за тези повдигачи още, щом се оказват някакъв проблем вбъдеще, все пак вал не ми се сменя... А знаете как ги закърпват нашите родни търговци колите, колкото да стигне до сервиза и после оле мале!

Интересното ми беше за консумативи от по-голяма важност като термостат, водна помпа, кабели (капачки палци и други) тъй като са капризи, които не търпят скапване и отлагане!

Снощи обаче гледах едно голфче 4-ка 1.6 101к.с., което също ми хареса, сега вмомента чета за по-подробна информация за двигателите и разновидностите им (95к.с./101/105/108) в drive.bg явно има някакво значение... Разликата вярно е около 1000 лева в цената, но говориме за по-ново поколение, доста по-изпипано, но замомента не съм съгласен със по-скъпите консумативи, но за това по-късно рано е да давам мнения има доста изписано по темите, което трябва да се прочете!

Може би трябваше да спомена още в началото че автомобила ще бъде с газов инжекцион 100%, не че има някакво значение за първоначалното обслужване де, но все пак е нещо неизбежно в тази икономически неизгодна ситуация!

П.П. Колегата, който пожела да е кола в моите ръце.. за съжаление продавам два автомобила по същият начин сервизирани и със супер кеф карани и обслужвани и никой не иска да оцени направеното, защото бъдещите купувачи не се замислят какъв е филма след като купиш автомобила и го вкараш да го направиш един път!

Такаа.. надявам се да намеря някоя не ръждива колица, не ме интерсува дали е 3 или 4, важното за мен е да не е изцедена до краен предел и да мога да си я позволя... ама да спра до тук че съм много сладкодумен!

Благодаря за мненията, все пак ако някой има какво да сподели още по темата ще бъда много признателен и ще го изчета с кеф! heavy metal zork


LP.K
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 12 май 2008 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот LP.K » Чет 28 юли 2011 0:34


Такаа, много четох по доста теми и стигнах до извода, че ми трябва Голф МК3 за момента!
Според стандарта на живот, условията на родната ни картинка и бързо менящите се икономически условия е най-търпимият вариант...

Чесно да си призная от доста четене боли глава! Аз малко прекалих, даже се и вместих и в форума на пуловерите...
Пробвах едно Поло 1.4 16в, което за своите 101 к.с. доста ама доста добре набираше! А факта, че попада под 74вата вкл. доста примамва, но уви багажничето е оскъдно и като се сложи една газова съвсем!

Оттук идва и въпроса, които породи дублирането на мнения едно след друго (за което между впрочем се извинявам!)

При Голф МК3 ако се монтира дълга пура около 40л или по-голяма - резервната гума може ли да се свали? Говориме за пури, които не се слагат на една страна на багажника а перпендикулярно на гледане при отворен багажник точно на облегалките на задните седалки!

Ваденето на гумата отзадната страна ли става или не пречи монтажа на такава бутилка? Някой колега пробвал ли е какъв размер е оптимален?

Естествено този въпрос ме вълнува и за Пуловерчето... дали резервната гума се монтира отдолу под колата (Че забравих да погледна) или се вади от багажника? Гледах една снимка на такава която се вади от багажника и ми направи впечатление, че отива чак до подседалките..пфф след това забелязах че може би е версия "Вариант", но това няма значение... По същата логика, ако някой колега е газифицирал такова зверче, може да сподели някоя друга снимка да видя как изглежда багажничето след това...

Много несериозно звучи този въпрос, но какво да направя! На днешно време гледаме колата да е:
- Максимално евтина
- Максимално бърза
- максимално икономична
- максимално практична
и от толкова максималности забравяме какво реално можем да получим...

След като купя колата (но нека първо да харесам, че съм много капризен) ще споделя и няколко идеи направо реализирани според първоначални наблюдения!

Ще споделя и нескритите си пристрастия към Опел Вектра Б 1.8 16в ХЕЧБЕК!
Но като гледам какви цени обаждат някои консумативи в drive.bg и малко ми се иска да не я бях срещал!

Отново много неща написах и все пак се надявам поне за газовата някой да сподели, че е жизнено важен въпрос...


Потребителски аватар
badov
Мнения: 205
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот badov » Чет 28 юли 2011 1:15


Колега да ти кажа за газовата бутилка и багажника на мк3.Аз съм с 40 литра пура, зад седалките и резервната гума си я вадя без никакъв проблем (моята е патерица).В багажника си имам доста място още ;)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот stefan4o » Чет 28 юли 2011 8:13


За газифицирането - ползвай тороидална бутилка. Тия пури зад задните седалки за мен са най-голямата глупост, особено на хечбек/комби, където задната седалка пада напред, за да се товарят обемисти предмети. Моята е сложена встрани зад задния подкалник, но при мен има място, понеже съм с Джетта. Така ползвам целия обем багажник без притеснения. Ако беше зад седаките нямаше примерно да мога да вкарам комбинираната количка на малката, която се събира точно, а не е някаква огромна. Хубавото на хечбека е единствено откъм практичност със сваляне на задните облегалки, а с бутилка тип пура просто осакатяваш много този голям плюс, който всъщност май е единствен сравнено с кола седан. Ако поставиш бутилката на мястото на рез.гума, така ще имаш цял багажник с една гума в него, която можеш да местиш и дори да махнеш изцяло. Повечето коли ползват гуми т.нар.патерица, на която лесно й се намира място, тъй като не е пълноразмерна гума. Плюс това не виждам смисъл да се монтира повече от 30л. бутилка на кола с подобен разход, при положение, че на всяка крачка има газстанции вече :beer


LP.K
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 12 май 2008 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот LP.K » Чет 28 юли 2011 12:40


За колко литра има място при резервната гума? Някъде прочетох, че височината била 13см, което според мен е супер незадоволително малко под 20л...

И другото, за което сега се сетих е дали тези имат някакви сонди на тях? Защото гледам че всяка година излизат нови модели "евро" сонди и те карат да ги сменяш само и само да ти приберат парите..

При такива бутилки има ли и ако има къде се слга, защото гледам че са само бутилка на снимките и няма отчет. За газов инжекцион гледах офертите на Фобос имат различни класове..
Някой може ли да сподели каква е разликата между класовете на газов инжекцион?
Освен разликата в гаранционните условия, къде другаде е уловката?

http://www.fobos-bg.com/index.php?optio ... Itemid=141


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот stefan4o » Чет 28 юли 2011 12:44


Абе струва ми се, че повече от 20 литра ще се съберат там отдолу, ама все пак някой с такава да каже, понеже аз на око сранено с мойта бутилка го твърдя това :Mr Green Fun


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот vucata » Пет 14 сеп 2012 19:24


stefan4o написа:Абе струва ми се, че повече от 20 литра ще се съберат там отдолу, ама все пак някой с такава да каже, понеже аз на око сранено с мойта бутилка го твърдя това :Mr Green Fun


Няма и 20 литра....преди 4 месеца се пробвах- никакъв шанс ! Само пура, като моята е 30литрова и имам място за сваляне на задната облегалка без проблем :beer


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот mania » Съб 15 сеп 2012 16:14


Първо - поздравления за избора на кола и второ - поздравления за структурираната тема! Кеф ми беше да прочета грамотно написана тема!

АГГ е непретенциозен двигател като цяло.
Масло - аз ползвам 10в40 на ГМ. (и аз съм с АГГ)
Акумулатор, май съм с 55 и работи добре.
Ролките - сменяш при необходимост, май само обтяжната върви винаги с ремъка.
Капачки, палци - при нужда.
Задното окачване - стандартно, с амортисьори, при ГТИ - стандартно газови.
Възможно е да имаш теч на антифриза - 4 лв е добавката и спира.
АГГ и като цяло Г3 се произвежда до 1997. Ако някой ти каже, че колата е 98 не се доверявай (до колкото ми е известно само кабриото се прави след 97, да не говорим че Г4 кабрио си е Г3 с фейс на Г4)
Спирачки - нормални дискове брембо и накладки текстар. Вършат идеална работа, ако каарш не като животно.
Съединителят, работещ нормално, е съвсем мекичък. Това зависи от жилото, моето като се скъса и сложих ново все едно подкарах друга кола.
Слаби места - тропащи кори, паянтови механизми на ел. стъкла, отлепящ се таван, управлението на въздуховодите си заминава, ремонтът изисква сваляне на таблото, изядена пластасова ябълка на скоростния лост (по системата е, оправя се срещу 30тина лв + труд. Проблемът е, че лостът при изядена ябълка има дълъг и неприятен ход във и извън скорост напред-назад, но не встрани.). Като цяло обаче техниката е много надеждна.
Но внимавай, пазени ГТИ, макар и 115 са рядкост!
Поздрави!


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот vucata » Вто 17 юни 2014 16:50


Спешно каква водна помпа да взема за голф 3 гти 2е мотора, защото моята издава отвратителен звук и като запаля колата стърже и виждам, че почти ще излезе оста. В полеви условия може ли да се смени или да не се излагам.Термостата си го смених сам, амортисьорите.... Имам технически познания доста неща съм си сменял по колата, като гледам помпата е външна имам и инструмент. Някакъв снимков матрЯл нещо :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот kris11 » Чет 19 юни 2014 10:16


2011 при първоначалното обслужване взех от Тех Ко за 38,16 лв .Имаше надпис РА 460 на малко етикетче на кутията.Досега не се е обаждала.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Обслужване на GOLF 3 2.0 GTI 115к.с.

Мнениеот vucata » Вто 24 юни 2014 7:06


Някой да потвърди, че е външна и не се пипа ангренажа :mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта