Golf MK3 ААМ - идея за клапата за входящ въздух на парното

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Golf MK3 ААМ - идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот absent » Нед 31 юли 2011 22:09


Колеги предисторията е ,че си слагам климатик на колата но поради липса
на време и други работи :roll: го слагам на части , сега сложих вътрешното
тяло но закъсах около клапата , дайте ми идея с какво да я отварям и затварям
,ще ми се да е по електрически път , бях решил да е с машинка за заключване
и отключване (като тази за вратите) но се оказа че няма какво да я задържа в
двете позиции и не става , давайте идеи вие как се реализирали




Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 722
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот williams_vn » Нед 31 юли 2011 22:27


ами наи добре ще да е със жило ,на голфовете има вариянт даже ако се не лъжа някои модели имат такава опция в самите врътки да затварят една клапа ,това е и наи сигурния вариян и наи надежния от към повреди няма реално какво да стане ,макар че и без тая клапа може


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот ShoGo_GTI » Пон 01 авг 2011 9:25


това със жилото за отварянето и затварянето на клапата е за моделите без климатик, където е врътката застепените, под 1ва степен има още ход за да се затвори клапата, аз бих провал вариянт от Т4-ка, там когато е без клима се оправлява с вакум с ел клапанче и нещо като бутало, прилича на акуатор от турбо с променлива геометрия

EDIT: ето снимка от етка-та за това какво представлява на Т4-ката (номер 31)
Изображение


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот emo-gar » Пон 01 авг 2011 19:58


Предложение:ползваш един актуатор за заключване на резервоара,клапан от "принудителен празен ход на Лада с карбуратор ОЗОН",вакуум взимаш от някое от щуцерите на маркуча за сервото.И доста фантазия за свързването и механичния привод.Клапана захранваш от копчето за активиране на компресора(тури му едно бушонче..д;еа и руската направия..)

Ще се наложи май да "откриеш" системата на лостовете(щото може да не стигне хода на актуатора,или пък да постигнеш сила или реверс на движението)


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот absent » Пон 01 авг 2011 21:23


Мисля си да бъде нещо от сорта на мотор с редуктор и евентуално крайни изключватели
не ми се ще да е с въздух


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот emo-gar » Вто 02 авг 2011 10:55


absent написа:Мисля си да бъде нещо от сорта на мотор с редуктор и евентуално крайни изключватели
не ми се ще да е с въздух


Помисли,влизаш в сложна материя..ще трябва и нещо като "логика"-релейна или електронна!Я само си представи,че клапата е в "междинно" положение(не е нещо непостижимо)....накъде ще тръгне?Отговора е-трябва да се ориентира сама,като първо достигне едно от крайните положения...филмче :lol: .
Друго е ако чрез пружинка поддържаш положение "без климат"-респективно режим "економи".При активиране на компресора,същата верига ти активира и вакуум за другото положение-респективно "вътрешна рециркулация".
Нещо подобно правят при монтаж на "Диавиа",което е идея-да погледнеш някой италиански кошер.


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот absent » Сря 03 авг 2011 21:41


Ей благодаря колега,
тва за пружината ми харесва не ми беше идвало
на акъла :да:


Потребителски аватар
sonaris
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 19:56
Автомобил: VW Passat B4 Syncro
Двигател: ADY
Местоположение: Пловдив / България
Контакти:

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот sonaris » Съб 06 авг 2011 18:35


С пасата ми имам проблем с подобна машинка на климатроника тя ми командва клапата. Има три маркуча вакумни и букса със захранващи кабели кутийката е червена на цвят. Предполагам и на теб ти трябва някаква подобна. Тя командва клапите и положението им. Има едно вакумче което се намира точно зад километража. Ако си на шофьорската седалка в горния десен ъгъл на километража. Това вакумче командва отварянето и затварянето на клапата на климатроника. А там има две клапи едната е тази ръчно затварящата от купето с която може да си затвориш да не ти дукат средните духалки другата е тази автоматичната на климатроника. Та втората автоматичната клапа може да и сложиш вакумчето и такъв блок за управление само че не разбрах дали климатик или климатроник монтираш. Аз съм с климатроник а може би при климатика няма такива управления.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот zfa159 » Съб 06 авг 2011 18:48


колегата е с климатроник,за това има няколко извода кутииката и е червена.
Аз не разбрах какъв е проблема да си сложиш оригиналната клапа там.Тя си се управялва по вакуум и си я пускаш и спираш с копчето,което си е за нея,като си я командваш с заводския ел. магнитен клапан за целта.За целта ти трябва актуатора,който са описали колегите,който прилича на цилиндър и изглежда малко като управление на турбо,както го описа колегата.Това е заводското решение за таиз клапа при Пасат В3 и В4 с климатик и климатроник,Голф 3 с климатик и климатроник. При другите вече е електрическа с моторче,понеже има още една функция,освен да определя дали влиза свеж въздух или не.
Грешен подход е да я връзваш към копчето за компресора,направи си я на отделно,защото когато компресора тръгне,тогава ще затвориш и въздуха вътре и есенно и пролетно време няма да можеш да използваш климатика за дръпване на изпотяването от прозорците,а това си е много голяма благодат при лошо време.
:beer


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот i3v3a3n » Пон 26 сеп 2011 1:16


моята идея е следната .... реално това са направили италянците когато са слагали моя климатик и работи досега - откача се жилото което управлява клапата за приток на свеж въздух тя се намира някъде зад жабката , самата клапа се изхвърля тя няма да трябва повече. откаченото жило се монтирва посредсвом планка с 2 винтчета отвън за корпуса на самия въздуховод (горе долу близо до мястото където до преди това си е било жилото) сърцевината на жилото задейства ц/к ключе (при завъртане на врътката на духалката от позиция 1-4 това кюче подава +12 на допълнително моторче с редуктор и клапа което се монтира над самия мотор за парното в дупката под филтъра за купето ако има такъв щото някъде няма и е само решетка. Моторчето с клапата трябва да бъде с крайни изключватели за максимално отворена клапа и максимално затворена) От ц/к ключето се теглят още две жици и се изкарва копче на таблото
(с емблемата за вкарване на чист въздух и и циркулация само на въздуха от купето) което шунтира ц/к ключето и принудително може да затвори клапата за приток на въздух отвън тази опция е наложителна за климатик когато искаме да върти само въздуха в купето , пък и при отопляване зимно време много бързо се стопля вътре колата ... при стандартното заводско изпълнение без климатик със старата клапа тази опция изобщо не е възможна


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Голф ААМ - идея за клапата за входящ въздух на парното

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 14 яну 2015 20:14


Малко е стара темата но ме заинтересува изказването на i3v3a3n Някой от форума слагал ли се е такава клапа само за циркулация на въздуха в купето ?
Порових в търсачката но не намерих такава тема.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта