Колеги предисторията е ,че си слагам климатик на колата но поради липса
на време и други работи го слагам на части , сега сложих вътрешното
тяло но закъсах около клапата , дайте ми идея с какво да я отварям и затварям
,ще ми се да е по електрически път , бях решил да е с машинка за заключване
и отключване (като тази за вратите) но се оказа че няма какво да я задържа в
двете позиции и не става , давайте идеи вие как се реализирали
Golf MK3 ААМ - идея за клапата за входящ въздух на парното
- williams_vn
- Мнения: 722
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
ами наи добре ще да е със жило ,на голфовете има вариянт даже ако се не лъжа някои модели имат такава опция в самите врътки да затварят една клапа ,това е и наи сигурния вариян и наи надежния от към повреди няма реално какво да стане ,макар че и без тая клапа може
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
това със жилото за отварянето и затварянето на клапата е за моделите без климатик, където е врътката застепените, под 1ва степен има още ход за да се затвори клапата, аз бих провал вариянт от Т4-ка, там когато е без клима се оправлява с вакум с ел клапанче и нещо като бутало, прилича на акуатор от турбо с променлива геометрия
EDIT: ето снимка от етка-та за това какво представлява на Т4-ката (номер 31)
EDIT: ето снимка от етка-та за това какво представлява на Т4-ката (номер 31)
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
Предложение:ползваш един актуатор за заключване на резервоара,клапан от "принудителен празен ход на Лада с карбуратор ОЗОН",вакуум взимаш от някое от щуцерите на маркуча за сервото.И доста фантазия за свързването и механичния привод.Клапана захранваш от копчето за активиране на компресора(тури му едно бушонче..д;еа и руската направия..)
Ще се наложи май да "откриеш" системата на лостовете(щото може да не стигне хода на актуатора,или пък да постигнеш сила или реверс на движението)
Ще се наложи май да "откриеш" системата на лостовете(щото може да не стигне хода на актуатора,или пък да постигнеш сила или реверс на движението)
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
Мисля си да бъде нещо от сорта на мотор с редуктор и евентуално крайни изключватели
не ми се ще да е с въздух
не ми се ще да е с въздух
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
absent написа:Мисля си да бъде нещо от сорта на мотор с редуктор и евентуално крайни изключватели
не ми се ще да е с въздух
Помисли,влизаш в сложна материя..ще трябва и нещо като "логика"-релейна или електронна!Я само си представи,че клапата е в "междинно" положение(не е нещо непостижимо)....накъде ще тръгне?Отговора е-трябва да се ориентира сама,като първо достигне едно от крайните положения...филмче .
Друго е ако чрез пружинка поддържаш положение "без климат"-респективно режим "економи".При активиране на компресора,същата верига ти активира и вакуум за другото положение-респективно "вътрешна рециркулация".
Нещо подобно правят при монтаж на "Диавиа",което е идея-да погледнеш някой италиански кошер.
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
Ей благодаря колега,
тва за пружината ми харесва не ми беше идвало
на акъла
тва за пружината ми харесва не ми беше идвало
на акъла
- sonaris
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 19:56
- Автомобил: VW Passat B4 Syncro
- Двигател: ADY
- Местоположение: Пловдив / България
- Контакти:
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
С пасата ми имам проблем с подобна машинка на климатроника тя ми командва клапата. Има три маркуча вакумни и букса със захранващи кабели кутийката е червена на цвят. Предполагам и на теб ти трябва някаква подобна. Тя командва клапите и положението им. Има едно вакумче което се намира точно зад километража. Ако си на шофьорската седалка в горния десен ъгъл на километража. Това вакумче командва отварянето и затварянето на клапата на климатроника. А там има две клапи едната е тази ръчно затварящата от купето с която може да си затвориш да не ти дукат средните духалки другата е тази автоматичната на климатроника. Та втората автоматичната клапа може да и сложиш вакумчето и такъв блок за управление само че не разбрах дали климатик или климатроник монтираш. Аз съм с климатроник а може би при климатика няма такива управления.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
колегата е с климатроник,за това има няколко извода кутииката и е червена.
Аз не разбрах какъв е проблема да си сложиш оригиналната клапа там.Тя си се управялва по вакуум и си я пускаш и спираш с копчето,което си е за нея,като си я командваш с заводския ел. магнитен клапан за целта.За целта ти трябва актуатора,който са описали колегите,който прилича на цилиндър и изглежда малко като управление на турбо,както го описа колегата.Това е заводското решение за таиз клапа при Пасат В3 и В4 с климатик и климатроник,Голф 3 с климатик и климатроник. При другите вече е електрическа с моторче,понеже има още една функция,освен да определя дали влиза свеж въздух или не.
Грешен подход е да я връзваш към копчето за компресора,направи си я на отделно,защото когато компресора тръгне,тогава ще затвориш и въздуха вътре и есенно и пролетно време няма да можеш да използваш климатика за дръпване на изпотяването от прозорците,а това си е много голяма благодат при лошо време.
Аз не разбрах какъв е проблема да си сложиш оригиналната клапа там.Тя си се управялва по вакуум и си я пускаш и спираш с копчето,което си е за нея,като си я командваш с заводския ел. магнитен клапан за целта.За целта ти трябва актуатора,който са описали колегите,който прилича на цилиндър и изглежда малко като управление на турбо,както го описа колегата.Това е заводското решение за таиз клапа при Пасат В3 и В4 с климатик и климатроник,Голф 3 с климатик и климатроник. При другите вече е електрическа с моторче,понеже има още една функция,освен да определя дали влиза свеж въздух или не.
Грешен подход е да я връзваш към копчето за компресора,направи си я на отделно,защото когато компресора тръгне,тогава ще затвориш и въздуха вътре и есенно и пролетно време няма да можеш да използваш климатика за дръпване на изпотяването от прозорците,а това си е много голяма благодат при лошо време.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Търси се идея за клапата за входящ въздух на парното
моята идея е следната .... реално това са направили италянците когато са слагали моя климатик и работи досега - откача се жилото което управлява клапата за приток на свеж въздух тя се намира някъде зад жабката , самата клапа се изхвърля тя няма да трябва повече. откаченото жило се монтирва посредсвом планка с 2 винтчета отвън за корпуса на самия въздуховод (горе долу близо до мястото където до преди това си е било жилото) сърцевината на жилото задейства ц/к ключе (при завъртане на врътката на духалката от позиция 1-4 това кюче подава +12 на допълнително моторче с редуктор и клапа което се монтира над самия мотор за парното в дупката под филтъра за купето ако има такъв щото някъде няма и е само решетка. Моторчето с клапата трябва да бъде с крайни изключватели за максимално отворена клапа и максимално затворена) От ц/к ключето се теглят още две жици и се изкарва копче на таблото
(с емблемата за вкарване на чист въздух и и циркулация само на въздуха от купето) което шунтира ц/к ключето и принудително може да затвори клапата за приток на въздух отвън тази опция е наложителна за климатик когато искаме да върти само въздуха в купето , пък и при отопляване зимно време много бързо се стопля вътре колата ... при стандартното заводско изпълнение без климатик със старата клапа тази опция изобщо не е възможна
(с емблемата за вкарване на чист въздух и и циркулация само на въздуха от купето) което шунтира ц/к ключето и принудително може да затвори клапата за приток на въздух отвън тази опция е наложителна за климатик когато искаме да върти само въздуха в купето , пък и при отопляване зимно време много бързо се стопля вътре колата ... при стандартното заводско изпълнение без климатик със старата клапа тази опция изобщо не е възможна
- dontaskdontsay
- Мнения: 1382
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Голф ААМ - идея за клапата за входящ въздух на парното
Малко е стара темата но ме заинтересува изказването на i3v3a3n Някой от форума слагал ли се е такава клапа само за циркулация на въздуха в купето ?
Порових в търсачката но не намерих такава тема.
Порових в търсачката но не намерих такава тема.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта