V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Нед 15 яну 2017 22:48


Здравейте колеги! Имам малко проблеми с новото ми Голфче малко е дълго, но ще съм много благодарен, ако някой може да ме насочи в правилната посока, че ще ми допобелеят косите.., проблемите започнаха да се появяват преди 2 дни след като доста се поизмъчихме в една пряспа, едно 10тина минути форсиране сигурно имаше, доста пъти изгасна и т.н. Не знам дали тези проблеми и преди си ги е имало, понеже го взех преди 3-4 дни, но преди пряспата сякаш не ги усещах тези неща, та почвам едно по-едно, че не знам от къде да почна...

След пряспата ходих при газаджия да ми настрои газовото, че не беше настроено и човека ми каза, че едната тройка цилиндри работят на по бедна смес и от там не може и хубаво да ми настрои газовото, показва ми там едни стойности Tinj май бяха, бяха около 2-3 ms като имаше разлика от около 0.3-0.4 ms между двете тройки цилиндри. Имаше доста грешки натрупани след пряспата, аз видях Misfire за 5 цилиндъра, не знам дали е имало и за 6тия, че той много бързо ги изтри. След като изтри грешките всичко се оправи за няколко минути, но след това пак почна това разминаване, а нови грешки нямаше. В тая пряспа и EPC лампата ми светна, че 3-4 пъти подред изгасна и я палех, по едно време не искаше даже да запали на бензин (ама не се сетих да пробвам да подам газ при палене).

Вчера два пъти поне видях грешка за Engine Speed Sensor (което до колкото знам е датчика на коляновия вал), но от както я изтрих последно, снощи и днес си карам и не е излизала повече. Измерих сензора, между пинове 2 и 3 има 920 ома съпротивление (не знам колко трябва да е?), а между 1 и 2, и 1 и 3 има късо...

Когато я паля гасне, ако не подам газ, но не съм се сетил до сега да обърна внимание това при студен или топъл старт го прави, преди малко проверих бубините, разкачвах ги една по-една и при всичките имаше промяна в работата на двигателя, от това съдя, че там всичко е ок. Акумулатора го мерих 1 час след като изгасих двигателя, 12.05 волта.

При смяна на предавка, си изгася особенно когато карам на по-ниски обороти, последното беше при смяна от 2ра към 1ва и изгасна, не съм сиг дали това го прави и на бензин или само на газ, също не съм обърнал внимание.

Оборотите играят малко и рядко, едно приятелче ми каза да изчистя дроселовата клапа и ще го направя утре, не знам дали ще има ефект.

В момента има и вибрации при работа на място, не са силни, но се усещат и съм почти сигурен, че преди ги нямаше..




Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот M3ntata » Нед 15 яну 2017 23:04


EPC- са предимно светва заради ламбдата, за останалото не мога да помогна така... Но ще те посъветвам да откачиш акумулатора за 10-15мин, след това да покараш само на бензин БЕЗ НИКАКВА ГАЗ няколко дена след това на диагностика и да запишеш или снимаш всички грешки с точните цифри/кодове. Само така може да ти помогнем дистанционно, да се види дали колата има проблеми на бензин ако има да се установи от какво може да са, след отстраняването им да се види и на газ какво ще излезе. С ГИ нещата винаги са малко по овъртяни, за това първо трябва да я изключиш.

Поздрави.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот zografski » Нед 15 яну 2017 23:15


диагностика и задължително трябва да провериш дали гасненето, когато пуснеш колата на свободна, го има и на бензин. Ако не си сменял свещи и кабели, може от тях да ти е неравномерна работата на мотора, свещите е предпоръчително да се сменят на 15к км, особено когато караш на газ, кабелите на по дълго, но ако не си ги сменял, може и от тях да се дължи. Преди всичко, диагностика на място и в движени, на бензин и на газ.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Нед 15 яну 2017 23:29


На газ почти не съм я карал, до тук съм навъртял около 700-800 км като под 100 от тях са на газ и то след като минах настройката при газаджията.
Не гасне всеки път на свободна само понякога но утре ще следя дали го прави и на бензин. Свещите са сменяни скоро. Вчера си снимах грешките сега ще напиша номерата:
00668 - 008
00778 - 003
17599 - P1191 - 008
16684 - P0300 - 001
16685 - P0301 - 001
16686 - P0302 - 008
16705


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Нед 15 яну 2017 23:34


16684, 16685, 16686 видях, че са за Misfire, но гледах няколко пъти с Вагкома на 15 и 16 канал където брои Misfire и всичко е на 0, или не съм го проверявал както трябва


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот zografski » Нед 15 яну 2017 23:51


може Misfire-ите да ги е записало от преспата, т.е. да е намокрило нещо. Т.е. проблем може да нямаш с това, нооо тия коли са доста чуствителни на запалителна система, имай го предвид.
за 1та ти грешка дават смяна на сензора, според мен трябва да смениш 1во това, др може да не се появи после, спец това дет гасне след палене, вероятно е от тази.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 321/000801
другата по така грешка е
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778
при нея може да минеш само с адаптация, но знае ли човек, има описания как и какво, но трябва да видиш и точно какво е описанието на грешката, не само номера(т.е. - Mechanical Failure, No Signal/Communication, Implausible Signal , No or Incorrect Basic Setting / Adaptation и т.н.).


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Пон 16 яну 2017 0:06


Ами не ми пише, не ми е кракнат вагкома, а тея misfire пак бяха след една преспичка точно пред нас, голям късмет него ден...

Колкото за Engine Speed Sensor днес следобяд си играх да чистя пред гаража че да я вкарам на канала, измерих сензора между 2 и 3 пин даде 920 ома, но не знам колко трябва да е по-принцип, на едно място четох че трябва да е 400-600, на друго място четох 400-1000....

Колкото за 00778 с 003 гледах, че дава Mechanical Failure, това е дето изключва ESP-то, но не го прави постоянно, не мога да го разбера кога го прави, ще сваля волана и да видя кво става отдолу, гледах на ВАГКОМ-а когато изправя волана ми показва, че е +11 градуса, но той стои леко на една страна когато колелата са право напред, не съм минавал реглаж още но и до там ще стигна, другото е по належащо...


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Пон 16 яну 2017 0:28


Утре ще следя внимателно, някой да ме поправи ако греша:
Ако проблема е с тоя сензор, при първо палене сутрин трябва да няма проблеми, а след като загрее напълно би трябвало да почне да се чуди дали да пали и дали и трябва още малко газ от мен, понеже от топлото ще се вдигне съпротивлението на сензора и ще излезе от граници? Като го измерих на 920 ома беше горе долу топла не напълно загряла колата...?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот freelancer » Пон 16 яну 2017 8:46


Колега, може да е стара грешката, ако обаче я даде пак, обърни внимание на датчика, датчика дава грешка при проблем в самия датчик, кабелите към него или ако е прескочил ремъка, ти може да си с верига, нямам идея. Мисфайърите предполагам, че са от датчика на коляновия вал, защото при проблем с него компа спира захранването на инжекторите, тоест отчита, че вала не се върти и ти набива мисфайъри.
Предполагам , че си изтрил грешките и ако пак се появи грешка за датчика, аз бих сменил датчика. Не е зле да си изчистиш дросела и да си провериш картерната вентилация, сепаратора и вакуумите, особено сега в студеното време и при условие, че кой знае дали някога са чистени.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот zografski » Пон 16 яну 2017 10:39


С верига е и едно обслужване е към 1-1200лв, но поне знаеш че 200К км нема да пипаш мотор, аз лично съм се надъхал тая год да обслужа моя, че започна да пипа масълцето, а преди 4-5г като я взех не мърдаше грам за 15к км. Колкото до картерната вентилация, аз от 4-5г я имам колата и още не знам как да го направя това чистене, също така не намирам инфо за нашите V6 мотори. Ако намериш, много бих искал да видя как става :)
Колкото до дросела, не е лоша идея да се прочисти, но освен него, не е лошо да се смени въздушен филтър + чистене на дебитомер, тези 3 неща трябва да се правят на 1 път! Също така смяна на горивния филтър, може да имаш боклуци и от тва да палиш трудно сутрин. След чистене, дросела не би трябвало да се нуждае от адаптация, до колкото знам се адаптира винаги при завъртане на ключа на контакт.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Пон 16 яну 2017 14:39


Значи днес цял ден карам на бензин, не съм докосвал газта, запали си, цял ден си джъткам не е изгасяла, така, че изгасването най-вероятно е ставало само на газ, ще карам 2-3 дни само бензин да видим. Има леки вибрации при 900-1300 оборота и ходих тук при един майстор каза, че според него някой цилиндър се губи и препоръча да сменя свещите. Аз снощи ги изключвах една по една и при всичките имаше промяна в работата на двигателя, има ли възможност, свещ/бобина да работи, но не достатъчно добре и от това да е проблема?
Иначе днес пак гледах на вагкома Misfire, на всичките цилиднри си стои на 0 и нищо... Веригата е сменяна преди може би 10,000 км, а дебитомера дава добри стойности, до колкото знам на място трябва да дава 0 до 15 мг, моя дава около 3 мг.

А колкото до датчика, днес пристигна новия който поръчах и го измерих в магазина, даде почти същото съпротивление така, че още не съм го взел, тая грешка за тоя датчик май всичките пъти беше когато изгася 3-4 пъти подред за кратко време, та вече 3ти ден не я виждам...


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот zografski » Пон 16 яну 2017 14:43


дебитомер се тества само в движение, на 3та с газ до дупка, не знам кво сте тествали! Както споделих по горе, тия коли са доства чуствителни на запалителна система, т.е., ако не си сменял кабели или свещо, трябва да започнеш 1во от там и то не със смяна на 1-2 бройки, а за всички цилиндри, по горе писа че си сменял свещи, то има 5 вида свещи за нашите коли, предпоръчва се да се слагат оригиналните! И да, възможно е сигнала да не е добър и от там да идват вибрацийте ;), това че като махаш кабели, цил, по цил и работата на мотора се променя, не означава че нямаш проблеми със кабелите или свещите, не се успокоявай с тоя метод на замерване на лада и моля те НЕ пръскай запалителната система с вода, както пише по някой страници, форуми и Т.н., това не се прави така, най-много да изгърмиш някой кабел или бобина!
Появяват ли се пак друите грешки? 1 00778 - Steering Angle Sensor (G85) и 16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signa


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Пон 16 яну 2017 16:06


Ами бях чел за дебитомера на няколко места, че трябва стойностите да са между 0 и 15 мг на място, на 3та с газ не съм го пробвал. Свещите не съм ги сменял аз а предишният собственик вече станаха преди 6000 км но не знам какви е слагал (имам доста причини да му вярвам), може да са някакви смотани. Както казваш има доста видове, те само на NGK са 5 вида.... сега гледах тези https://www.autopower.bg/%D0%B7%D0%B0%D ... 99000.html по 39 лв дават ги специално за такива c газ уж, такива ли да търся или други? Има пак на NGK по 30 лв Наложително ли е и кабелите да сменям с тях? Че гледам и кабелите са си цифричка :D

А грешките не са се появявали, Engine Speed Sensor вече 3ти ден не се е появявал, нито ми е светвало EPC-то..


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот zografski » Вто 17 яну 2017 13:37


Силно ти предпоръчвам NGK, аз лично карам с тези които си постнал и съм много доволен, отделно ги дават за 60К км, взех ги малко по-евтино от др сайт, но заедно с тях смених и бобина+кабели. Ако никога не са ти сменяни, може да си закупиш едни, все пак и те са консуматив! Щом са сменяли свещите, време е и кабелите да смениш, при мен бобината е 1 и е 600лв, така че знам как е с цените :)

http://www.avtochastionline24.bg/beru/7020673

от тук и свещите са една идея по тънки, аз бих взел или тези които посочи и аз съм с тях или OEM-ските, т.е. оригиналните за модела.
http://www.avtochastionline24.bg/beru/990299
тези са с 10лв разлика на брой, спрямо autopower.com
http://www.avtochastionline24.bg/bosch/1148270


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: V6 2.8l BDE изключва при палене, оборотите играят, датчик колянов вал и други...

Мнениеот Darkbound » Вто 17 яну 2017 19:04


Днес сваляхме бобините и едната е още оригиналната пише VW/Audi на нея, и се съмняваме от нея да прави проблема, поръчал съм нова на Беру (60 лв бройката) и утре ще я сложим и ще видим, още не съм включвал да карам на газ и не съм имал още проблемите от онзи ден само тия вибрации, така, че явно онези проблеми са от все още не-добре настроеното газово.

Колкото до свещите, на бош са, а тези на НГК които линкнах тук ги намерих на 27 лв бройката, но ще видим с бобината какво ще стане.. В момента бубините ми са 4 на беру, 1 хела и 1 VW/Audi. Дано това да е проблема :) Ще пиша утре след майсторите какво е станало.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rv_asenov, w_smith и 205 госта