Golf MK3 1.8 MI - трудно пали след работа на газ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Golf MK3 1.8 MI - трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Пет 16 дек 2011 20:34


от известно време като карам на газ и я угася после трудно пали :roll: . колата винаги се пали на бензин, и голф3 1.8 ми :cry: що така ??




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот zfa159 » Пет 16 дек 2011 20:49


Изпарителят изпуска газ в колектора, после смесва двете горива,като тръгнеш да палиш и дюзата налее бензин и няма палене.Много типичен проблем при изпарителите Lovato и лицензните им турски Voltran :)
Оправя се със смяна на гумичката на клапана.
:beer


automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Пет 16 дек 2011 21:01


на кой клапан .колко струва :oops:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот zfa159 » Пет 16 дек 2011 21:07


Зависи от изпарителя :)
Идеята е,че изпарителя вътре изпарява газта от течна фаза в газообразна,съответно в него има доста газ.Има клапан,който отделя тази газ от отделението с мембраната,която вече подава газ към колектора на колата.Когато този клапан се скапе (а това се случва доста често),когато изгасиш колата,газта от целия изпарител се изсипва в двигателя и когато завъртиш да запалиш,не става.
Според типа изпарител тези клапани са на различен принцип - електрически (има една бобина на изпарителя отстрани) или вакуумен (при вакуумния,когато спре да има вакуум от двигателя,спира притока на газ).Във всичките случаи ти трябва газаджия,за да разглоби изпарителя и да смени гумичката на клапана (ако трябва да му поразстегне малко и пружинката,за да затваря по-плътно).При Ловато често е доста голям проблем,защото там,където седи клапана,не може да се разглоби - сглобката е на месингов детайл към алуминиев детайл и спича жестоко.Тогава се сваля отзад само болта,който също не винаги се развива успешно.Ако не се развият или си караш така или сменяш изпарителя, защото иначе няма как да се оправи.
:beer


automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Пет 16 дек 2011 21:26


значи решението е нов изпарител така ли :roll: моя изпарител е Ловато електрически


automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Пет 16 дек 2011 21:42


ако трябва да сменя изпарителя непременно л трябва да е Л овато, или може например Волтран :oops:


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот stefarata » Пет 16 дек 2011 21:44


automan написа:ако трябва да сменя изпарителя непременно л трябва да е Л овато, или може например Волтран :oops:

сменяй смело,може волтран


automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Пет 16 дек 2011 22:15


не зависимо че всичк друго е Ловато :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот zfa159 » Пет 16 дек 2011 23:18


Изпарителят си е отделен компонент, може да го замениш с какъвто искаш така или иначе (важно е само да кажеш за колко мощен двигател го искаш,защото са до не помня точно ама 100 и няколко коня и над 100 и няколко коня.Ако си с голям двигател,малкия ще му идва малък,ако си с малък двигател,големия не може да се настрои толкова прецизно и подава повече газ, от колкото трябва).Преди да го сменяш,не е лошо да отидеш на газаджия и да погледне какво може да се направи за твоя изпарител,който иначе си работи.Моят е Ловато, първите две години можеше да се разглобява от където трябва,после спря да може да се разглобява там и следващите 2 години го разглобявам от задния му край (въпросното болтче) и си го ремонтирам от там и няма проблеми.Сменя се една гумичка,която не е скъпа (не навсякъде я продават отделно,защото принципно върви комплект с всичките мембрани,но и така да е,той е не повече от 30лв за италиански и около 10-15лв за български и мембраните можеш да си ги запазиш,за когато ти потрябват или да се обслужи целия изпарител наведнъж).Ще ти излезе много по-евтино от това да си смениш целия изпарител и да отидеш да ти го настроят после.
Аз турски не бих си сложил,защото имат някои недостатъци (все пак са по-евтино копие на Ловато и съответно не толкова изпипано) а и известно време карах с такъв и разхода беше по-висок с около литър и половина спрямо 'талянския.
Ето една картинка по въпроса :
http://prikachi.com/files/145324G.jpg
Тук обсъждаме гумичката 16 .Тя улътява под натиска на пружината 18.За да се стигне до нея,трябва да се развие болта с номер 17,да се извади пружината с номер 18 и да се извади цилиндъра (котвата) с номер 14.Когато бобината сработи,тя издърпва котвата,като сплесква пружината и така гумичката се мърда и отваря клапана.Случват се две неща - гумичката се втвърдява и спира да уплътнява добре или пружината омеква и спира да я натиска добре.И двете са поправими ,стига да се развие болта 17.Принципно се сваля и тялото с номер 12,но то почти никога не може да се развие.
:beer


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот VR666 » Съб 17 дек 2011 8:58


Ако не пали и на газ и на бензин може да е
от комутатора.
След като го смених заедно
с централния кабел на делкото,
при мен се оправи паленето при загрял мотор.
И аз съм с Ловато и от 8г. не е пипано нищо по него. :banana


automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: голф3 1.8 ми - трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Съб 17 дек 2011 17:44


къде се намира комутатора , не ли комлект с бобината :cry:


automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Съб 17 дек 2011 17:46


zfa159 написа:Изпарителят си е отделен компонент, може да го замениш с какъвто искаш така или иначе (важно е само да кажеш за колко мощен двигател го искаш,защото са до не помня точно ама 100 и няколко коня и над 100 и няколко коня.Ако си с голям двигател,малкия ще му идва малък,ако си с малък двигател,големия не може да се настрои толкова прецизно и подава повече газ, от колкото трябва).Преди да го сменяш,не е лошо да отидеш на газаджия и да погледне какво може да се направи за твоя изпарител,който иначе си работи.Моят е Ловато, първите две години можеше да се разглобява от където трябва,после спря да може да се разглобява там и следващите 2 години го разглобявам от задния му край (въпросното болтче) и си го ремонтирам от там и няма проблеми.Сменя се една гумичка,която не е скъпа (не навсякъде я продават отделно,защото принципно върви комплект с всичките мембрани,но и така да е,той е не повече от 30лв за италиански и около 10-15лв за български и мембраните можеш да си ги запазиш,за когато ти потрябват или да се обслужи целия изпарител наведнъж).Ще ти излезе много по-евтино от това да си смениш целия изпарител и да отидеш да ти го настроят после.
Аз турски не бих си сложил,защото имат някои недостатъци (все пак са по-евтино копие на Ловато и съответно не толкова изпипано) а и известно време карах с такъв и разхода беше по-висок с около литър и половина спрямо 'талянския.
Ето една картинка по въпроса :
http://prikachi.com/files/145324G.jpg
Тук обсъждаме гумичката 16 .Тя улътява под натиска на пружината 18.За да се стигне до нея,трябва да се развие болта с номер 17,да се извади пружината с номер 18 и да се извади цилиндъра (котвата) с номер 14.Когато бобината сработи,тя издърпва котвата,като сплесква пружината и така гумичката се мърда и отваря клапана.Случват се две неща - гумичката се втвърдява и спира да уплътнява добре или пружината омеква и спира да я натиска добре.И двете са поправими ,стига да се развие болта 17.Принципно се сваля и тялото с номер 12,но то почти никога не може да се развие.
:beer

благодаря много за нагледния пример колега :bowdown ето така разбирам аз точното обяснение :012:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф3 1.8 ми - трудно пали след работа на газ

Мнениеот zfa159 » Съб 17 дек 2011 20:09


Всъщност аз малко съм се пообъркал с това си обяснение,защото днес си играх с моят изпарител :)
Дефакто не може да се развие болта от месинговия корпус,иначе корпуса се развива от изпарителя без проблем.T.e. развиваш номер 12,заедно с номера 17,18,19 и 20,защото номер 17 не желае да се развие.Малко по-неудобно е,защото бобината си остава на място и пречи да се работи лесно,но се сваля :) Вътре вече се вижда гумичката и пружинката.При мен проблемът се оказа самата пружинка,която пак се беше свила (когато колата работи на газ тя седи свита.Понеже се кара предимно на газ,седи свита много време и омеква и започва да не притиска добре).Обмислям да я сменя в даден момент от време :)
:beer


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: голф3 1.8 ми - трудно пали след работа на газ

Мнениеот Zlatina » Съб 17 дек 2011 20:25


преди да смениш изпаритела направи елементарен тест.Спри си газта от бутилката.Карай на бензин един ден и ако няма проблем с паленето-от клапана е.Продават се самите гумички,но при мен не даде резултат.Смених изпаритела.


automan
Мнения: 1233
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: голф3 1.8 ми - трудно пали след работа на газ

Мнениеот automan » Съб 25 окт 2014 20:44


спрях газта от бутилката и карах само на бензин!но кошмара се повтори гасне и на бензин!прави го много рядко , гасне изведнъж, в движение. после след дълго въртене пали едвам едвам.забелязах че повече тия номера ми ги прави при влажно време! :cry



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 210 госта