Здравейте,
Потърсих подобни теми, но не открих и затова реших да пост-на нова.
Всичко започна преди няколко дни, когато тръгвайки си от работа, запалих и потеглих в не толкова студената вечер (около -2 градуса беше).
След две пресечки изведнъж се появи странен звук, наподобяващ първо "шушкане", а след това и свистене.
Първоначално не можах да установя източника дали е вътре в купето или отвън.
Когато спрях и се заслушах, установих че шума идва от педала на спирачката.
- При ненатиснат педал се чува леко свистене (смучене).
- При натискане шумът изчезва.
- А при отпускане се чува рязко и силно засмукване за момент.
След повторно потегляне установих, че при първоначално натискане на педала, той е супер твърд и няма спирачки.
След задържане, постепенно омеква и спирачките се появяват.
Турбото не работи като хората. Никакво го няма в ниските обороти, а понякога и във високите (предполагам, че е геометрията).
Когато го изгасям, гасне като трактор (предполагам че е от EGR-а).
Тъй като всички тези системи са свързани, първото ми предположение беше помпа или серво.
По принцип на помпата има един щуцер, за който разбрах, че с времето се разбива и започва да смуче въздух.
Свалихме помпата и го заварихме, съответно преместихме възвратния клапан в маркуча, за да не го стопим при заварката.
За съжаление след тази процедура, проблемът си остана, макар и с подобрено засмукване от страна на помпата.
Възможно ли е проблемът да е от някой друг клапан или ABS.
ПП - Лампата за ABS ми гасне нормално, а всички маркучи и клапани също изглеждат напълно изрядно.
Какво друго може да кара педала на спирачката да шуми, освен спукано серво?
Въпросът ми е - да купувам ли ново серво и да го сменям?
Благодаря ви предварително.
Golf MK4 Педал на спирачката - свистене
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Golf MK4 Педал на спирачката - свистене
Последна промяна от nPaCe™ на Сря 11 яну 2012 9:58, променено общо 1 път.
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: МК4 - Педал на спирачка - свистене
Както си го написал на мен ми звучи точно на спукано серво. И от там губи вакуми и от това се получават и другите проблеми. Не съмна ясно с устройството на твоя двигател но почти съм сигурен че всички тези проблеми са породени от липсата на вакума.
Недей ми вярва, но това си правя като извод защото повечето проблеми в моя Голф 2-ка почти винаги главния виновник е неразбирателство във вакумите или липса на вакум.
Недей ми вярва, но това си правя като извод защото повечето проблеми в моя Голф 2-ка почти винаги главния виновник е неразбирателство във вакумите или липса на вакум.
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: МК4 - Педал на спирачка - свистене
Нещото, което най-много ме обърква е, че обикновено сервото се скапва при доста по-старите автомобили.
Поне така ми казаха... Тази от гаража е на 9 години.
@ALiGaToR - Имал съм двойка, чудесно знам за какво говориш!
Поне така ми казаха... Тази от гаража е на 9 години.
@ALiGaToR - Имал съм двойка, чудесно знам за какво говориш!
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: МК4 - Педал на спирачка - свистене
И при мен така е педала и си спира супер!Като изгася колата,натискам 2 пути спирачката и на 3тия педала се втвърдява.Като запаля се оправя след 2 сек.
Ти сега има6 ли проблем със спирането,или просто те притеснява това шушкане?
Ако е това,не се притеснявай!
Колкото за серовото,на мен винаги ми е била високо нивото на течността.Лятото нешо кипеше,пък есента въртях намясто волана без да е запалена колата и изби през капачката за теността.Явно високо ниво...незнам,но мисля че не е някакъв проблем при мен със серовото!
Ако ти върви колата,и си спира недей да буташ и да ходиш при различни майстори-професори само да ти вземат парите!
Ти сега има6 ли проблем със спирането,или просто те притеснява това шушкане?
Ако е това,не се притеснявай!
Колкото за серовото,на мен винаги ми е била високо нивото на течността.Лятото нешо кипеше,пък есента въртях намясто волана без да е запалена колата и изби през капачката за теността.Явно високо ниво...незнам,но мисля че не е някакъв проблем при мен със серовото!
Ако ти върви колата,и си спира недей да буташ и да ходиш при различни майстори-професори само да ти вземат парите!
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: МК4 - Педал на спирачка - свистене
deversant написа:И при мен така е педала и си спира супер!Като изгася колата,натискам 2 пути спирачката и на 3тия педала се втвърдява.Като запаля се оправя след 2 сек.
Ти сега има6 ли проблем със спирането,или просто те притеснява това шушкане?
Ако е това,не се притеснявай!
Колкото за серовото,на мен винаги ми е била високо нивото на течността.Лятото нешо кипеше,пък есента въртях намясто волана без да е запалена колата и изби през капачката за теността.Явно високо ниво...незнам,но мисля че не е някакъв проблем при мен със серовото!
Ако ти върви колата,и си спира недей да буташ и да ходиш при различни майстори-професори само да ти вземат парите!
Колега, ако нямах проблем (и то сериозен) нямаше да пиша!
Колата направо си няма спирачки (при внезапна нужда), няма никаква мощност (като 1.1 на газ е) и повдигачите така тракат като я гася, че направо ми се реве!
Шумът не ми е проблем, просто мисля че е доказателство за предполагаемия проблем.
Май не си чел внимателно.
След повторно потегляне установих, че при първоначално натискане на педала, той е супер твърд и няма спирачки.
След задържане, постепенно омеква и спирачките се появяват.
Турбото не работи като хората. Никакво го няма в ниските обороти, а понякога и във високите (предполагам, че е геометрията).
Когато го изгасям, гасне като трактор (предполагам че е от EGR-а).
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: МК4 - Педал на спирачка - свистене
Колеги, мога ли поне да попитам дали има някаква разлика в сервото при различните модели VW?
Моля за помощ, че хич не знам какво да търся!
Дали ще стане от SEAT TDI - 90 hp
viewtopic.php?f=45&t=298966&start=0&hilit=%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BE
http://xploid.snimka.bg/automobiles/sea ... 9.25727518
Моля за помощ, че хич не знам какво да търся!
Дали ще стане от SEAT TDI - 90 hp
viewtopic.php?f=45&t=298966&start=0&hilit=%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BE
http://xploid.snimka.bg/automobiles/sea ... 9.25727518
-
- Мнения: 1741
- Регистриран на: Съб 10 юли 2010 21:00
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: CFGB
- Местоположение: София
Re: МК4 - Педал на спирачка - свистене
аз преди няколко месеца смених сервото с такова от ауди а3(същия код на двигателя като на моята кола)...знам,че и от бора става,стига кода да е същия.За сеат незнам.Най-добре е да го свалите и с него по моргите. Успех колега
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: МК4 - Педал на спирачка - свистене
Цял ден обикалях по моргите, но без резултат. Три вида и нито един не става!
Може би трябва да търся специално за дизел и то с ESP?!?
Може би трябва да търся специално за дизел и то с ESP?!?
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: Педал на спирачката - свистене / Голф 4
Колата е готова.
Много трудно намерих такова. Оказа се че за моя модел точно трябва да е.
Някакво подсилено е, с едни обли издатъци - марката е ATE.
Трябва да от кола с ESP, която и да е 4motion.
Оказа се, че проблема е бил наистина в сервото.
Когато отворихме старото, за да видим причината за проблема,
се оказа че едни гумички се бяха разместили, незнайно поради каква причина.
След като ги наместихме заработи отново.
Ако някой си търси работещо серво за TDI 131 ASZ - 4motion, да знае че имам налично.
Тези дни ще запиша и номера на частта.
Много трудно намерих такова. Оказа се че за моя модел точно трябва да е.
Някакво подсилено е, с едни обли издатъци - марката е ATE.
Трябва да от кола с ESP, която и да е 4motion.
Оказа се, че проблема е бил наистина в сервото.
Когато отворихме старото, за да видим причината за проблема,
се оказа че едни гумички се бяха разместили, незнайно поради каква причина.
След като ги наместихме заработи отново.
Ако някой си търси работещо серво за TDI 131 ASZ - 4motion, да знае че имам налично.
Тези дни ще запиша и номера на частта.
- ObssesioN93
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 15:48
- Автомобил: Golf IV 1.6 SR
- Двигател: 1999 AKL
- Местоположение: ЛЮЛИН !
Re: Педал на спирачката - свистене / Голф 4
имаш ли още това серво ? и как намести гумичките ? с абсолютно същият проблем съм
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tdi fen и 260 госта