Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.

Мнениеот Iago » Пон 09 яну 2012 20:48


Здравейте колеги. Като се оправи времето и почнем да подработваме по колите си, мисля да си махна климатика. Като дойде време ще разгледам и видя кво що.. но тъй като не разбирам от климатична и хладилна техника и не съм в час, предпочитам да се допитам тук.

Ще махна компресора, радиатора, кондензатора (вероятно), маркучите в моторния отсег които предполагам завършват до редуцил вентил.. и какво следва? Не искам да сменявам тялото в купето.. трябва ли да преправям някакви маркучи към радиаторчето? Нещо да се затапва? Ще могат да си ползвам конвенционалното парно.. тва е ясно, но не знам какво пропускам.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот zfa159 » Пон 09 яну 2012 23:18


Аз искам да знам каква е целта на упражнението,като за начало? :)
Иначе си горе-долу на ясно :
-маха се компресора и си нагласяваш ремъците да идват по някаква нова схема
-махат се маркучите :
- от компресора до кондензатора
- от кондензатора до дехидратора
- от дехидратора до ТРВ
- от ТРВ обратно до компресора
-махаш кондензатора (сваля се предната броня,гредата под нея и си го изваждаш,на 4 винта е към водния радиатор)
-махаш дехидратора
Друго няма какво да правиш,защото отпред повече неща няма,останалото е вътре под таблото,където ако няма да сменяш тялото,няма какво да пипаш :)
По ел. инсталацията също няма какво да преправяш,откачаш си само съответните букси (на пресостата и на компресора) и си готов.Перките ще си работят,когато трябва (загрее колата на съответните градуси) и т.н.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот Iago » Вто 10 яну 2012 7:47


Много благодаря. Само да питам съкращението ТРВ е вентила нали? :да: Искам да го махна защото не го ползвам. Като го пусна и ми пречи на носа така да се каже. А и така или иначе колата е не продаваема цяла, т.е. реша ли да я махам отива на части. Та дали има или няма клима е все тая от тази гледна точка. И последната причина е "лична" и няма да я споделям че ще ме нападнат разни крайни хора и не ми се разправя :lol:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот zfa159 » Вто 10 яну 2012 9:15


Те и да те нападнат и да не те нападнат,колата си е твоя и ти си решаваш какво да правиш с нея,аз попитах от любопитство :)
:beer


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Чет 19 яну 2012 19:22


Аз пък много добре те разбирам, ти правиш бегачка, климата те прави по-бавен и това е факт :twisted: :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот stefan4o » Чет 19 яну 2012 19:26


Адаша май пропусна. Ама може и да бъркам, нека ме поправи. Стойката на алтернатора също можеш да я смениш с такава за без компресор - мисля, че стойките за Мк3 бяха два модела - с климатик и без климатик. :beer


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот Iago » Чет 19 яну 2012 19:36


_DIESEL_POWER_ написа:Аз пък много добре те разбирам, ти правиш бегачка, климата те прави по-бавен и това е факт :twisted: :да:
mhihi
Здравей и тук :wink:

Относно стойката.. и аз това се чудих.. дали не трябва да бодна от Голф без клима. Имам останки от един АБФ на части и ще прегледам как да стане.


Потребителски аватар
neiki4a
Мнения: 551
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
Автомобил: polo 6n1
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: стара загора
Контакти:

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот neiki4a » Чет 19 яну 2012 22:17


сменя се също и шайбата на водната пома


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот Iago » Чет 19 яну 2012 22:33


neiki4a написа:сменя се също и шайбата на водната пома
Благодаря, това го знам :да:


Потребителски аватар
NikkiVV
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 19 фев 2010 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.

Мнениеот NikkiVV » Сря 15 апр 2015 12:25


Здравей,
и накрая имаше ли смисъл (за вървежа говоря).


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.

Мнениеот Iago » Чет 16 апр 2015 21:17


Здравей. Виж това са дреболии от които няма да усетиш разлика. Хидравлика, климатик, свалени 20-30 килограма и т.н. Но когато сложиш чертата след 5 дребни промени.. и си свалил още някоя десета. На мен това ми е кефа.

Който очаква, че големият вървеж ще дойде с махането на ремъка на хидравликата.. по-добре да смени хобито. Кинти трябват, кинти..


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.

Мнениеот инжектопляктор » Чет 16 апр 2015 21:20


Не знам какъв ти е кефа, но колко пъти ще я изсилваш колата и през колко от времето ще я караш нормално? Помисли добре, дали си склонен лятото да се печеш в консервената кутия, наречена автомобил или ще е много по-добре да си на хладно, па било то и с 1 стотна по-мудна.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.

Мнениеот Iago » Чет 16 апр 2015 21:28


Ми.. чакай така секунда, момент. Помислих! Колата отдавна няма климатик, няма хидравлика, няма ABS, има две корита OMP отпред и още 1-2 дребни дреболийки. Лятото се пържа в ежедневната, а с тая си правя кефа вечер.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.

Мнениеот инжектопляктор » Чет 16 апр 2015 22:06


Iago написа:Лятото се пържа в ежедневната, а с тая си правя кефа вечер.

Извинявай за спама, но лично аз се чудя, понеже се набутах с кола без климатик, как да си сложа такъв, че да ми е гарантирано студеното, че нещо е почнато с нея, но никак не е довършено, а ти... :smile А лятото пърженето е денонощно, няма ден, няма нощ.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта