Здравейте колеги. Като се оправи времето и почнем да подработваме по колите си, мисля да си махна климатика. Като дойде време ще разгледам и видя кво що.. но тъй като не разбирам от климатична и хладилна техника и не съм в час, предпочитам да се допитам тук.
Ще махна компресора, радиатора, кондензатора (вероятно), маркучите в моторния отсег които предполагам завършват до редуцил вентил.. и какво следва? Не искам да сменявам тялото в купето.. трябва ли да преправям някакви маркучи към радиаторчето? Нещо да се затапва? Ще могат да си ползвам конвенционалното парно.. тва е ясно, но не знам какво пропускам.
Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
Аз искам да знам каква е целта на упражнението,като за начало?
Иначе си горе-долу на ясно :
-маха се компресора и си нагласяваш ремъците да идват по някаква нова схема
-махат се маркучите :
- от компресора до кондензатора
- от кондензатора до дехидратора
- от дехидратора до ТРВ
- от ТРВ обратно до компресора
-махаш кондензатора (сваля се предната броня,гредата под нея и си го изваждаш,на 4 винта е към водния радиатор)
-махаш дехидратора
Друго няма какво да правиш,защото отпред повече неща няма,останалото е вътре под таблото,където ако няма да сменяш тялото,няма какво да пипаш
По ел. инсталацията също няма какво да преправяш,откачаш си само съответните букси (на пресостата и на компресора) и си готов.Перките ще си работят,когато трябва (загрее колата на съответните градуси) и т.н.
Иначе си горе-долу на ясно :
-маха се компресора и си нагласяваш ремъците да идват по някаква нова схема
-махат се маркучите :
- от компресора до кондензатора
- от кондензатора до дехидратора
- от дехидратора до ТРВ
- от ТРВ обратно до компресора
-махаш кондензатора (сваля се предната броня,гредата под нея и си го изваждаш,на 4 винта е към водния радиатор)
-махаш дехидратора
Друго няма какво да правиш,защото отпред повече неща няма,останалото е вътре под таблото,където ако няма да сменяш тялото,няма какво да пипаш
По ел. инсталацията също няма какво да преправяш,откачаш си само съответните букси (на пресостата и на компресора) и си готов.Перките ще си работят,когато трябва (загрее колата на съответните градуси) и т.н.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
Много благодаря. Само да питам съкращението ТРВ е вентила нали? Искам да го махна защото не го ползвам. Като го пусна и ми пречи на носа така да се каже. А и така или иначе колата е не продаваема цяла, т.е. реша ли да я махам отива на части. Та дали има или няма клима е все тая от тази гледна точка. И последната причина е "лична" и няма да я споделям че ще ме нападнат разни крайни хора и не ми се разправя
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
Те и да те нападнат и да не те нападнат,колата си е твоя и ти си решаваш какво да правиш с нея,аз попитах от любопитство
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
Аз пък много добре те разбирам, ти правиш бегачка, климата те прави по-бавен и това е факт
- stefan4o
- Мнения: 19113
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
Адаша май пропусна. Ама може и да бъркам, нека ме поправи. Стойката на алтернатора също можеш да я смениш с такава за без компресор - мисля, че стойките за Мк3 бяха два модела - с климатик и без климатик.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
_DIESEL_POWER_ написа:Аз пък много добре те разбирам, ти правиш бегачка, климата те прави по-бавен и това е факт
Здравей и тук
Относно стойката.. и аз това се чудих.. дали не трябва да бодна от Голф без клима. Имам останки от един АБФ на части и ще прегледам как да стане.
- neiki4a
- Мнения: 551
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
- Автомобил: polo 6n1
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: стара загора
- Контакти:
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
сменя се също и шайбата на водната пома
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
Благодаря, това го знамneiki4a написа:сменя се също и шайбата на водната пома
Re: Махане на климатик на Голф 3, малко разяснения.
Здравей,
и накрая имаше ли смисъл (за вървежа говоря).
и накрая имаше ли смисъл (за вървежа говоря).
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.
Здравей. Виж това са дреболии от които няма да усетиш разлика. Хидравлика, климатик, свалени 20-30 килограма и т.н. Но когато сложиш чертата след 5 дребни промени.. и си свалил още някоя десета. На мен това ми е кефа.
Който очаква, че големият вървеж ще дойде с махането на ремъка на хидравликата.. по-добре да смени хобито. Кинти трябват, кинти..
Който очаква, че големият вървеж ще дойде с махането на ремъка на хидравликата.. по-добре да смени хобито. Кинти трябват, кинти..
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.
Не знам какъв ти е кефа, но колко пъти ще я изсилваш колата и през колко от времето ще я караш нормално? Помисли добре, дали си склонен лятото да се печеш в консервената кутия, наречена автомобил или ще е много по-добре да си на хладно, па било то и с 1 стотна по-мудна.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.
Ми.. чакай така секунда, момент. Помислих! Колата отдавна няма климатик, няма хидравлика, няма ABS, има две корита OMP отпред и още 1-2 дребни дреболийки. Лятото се пържа в ежедневната, а с тая си правя кефа вечер.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK3 Махане на климатик, малко разяснения.
Iago написа:Лятото се пържа в ежедневната, а с тая си правя кефа вечер.
Извинявай за спама, но лично аз се чудя, понеже се набутах с кола без климатик, как да си сложа такъв, че да ми е гарантирано студеното, че нещо е почнато с нея, но никак не е довършено, а ти... А лятото пърженето е денонощно, няма ден, няма нощ.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта