Радиатора тече- лепене;добавки
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
rmk написа:Покарай още извесно време - може да дозапуши.
Колегата излезе прав. Днеска като поразгледах мястото където седеше мокър радиатора с учудване установих че всичко е сухо, демек запушило е и не тече. Тъпото е че на опаковката не пишеше че резулата трябва да се очаква примерно до 10-ина дни и много се бях разочаровал. Така че ако някой има теч да не се притеснява а да сипва от въпросната добавка и да КАРАААААА.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
за кви алуминиеви стружки говорите братлета? ПОЯСНЕТЕ!
При мен течеше като изведро. Лятото спрях за 5 мин и като се върнах беше изтекло около 2 литра. Купих от ШЕЛ РАДВЕЛД или нещо подобно и се запуши за около 2-3 месеца...........после пак прокапа жестоко от същото място. Тоя път купих АБРО (американско некво - 2лв една опаковка прозрачно с червен надпис и вътре все едно имаше трици ) чукам по все дърво що намера тва май спаси положението вече 3 месеца няма теч.
При мен течеше като изведро. Лятото спрях за 5 мин и като се върнах беше изтекло около 2 литра. Купих от ШЕЛ РАДВЕЛД или нещо подобно и се запуши за около 2-3 месеца...........после пак прокапа жестоко от същото място. Тоя път купих АБРО (американско некво - 2лв една опаковка прозрачно с червен надпис и вътре все едно имаше трици ) чукам по все дърво що намера тва май спаси положението вече 3 месеца няма теч.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- valdo
- Мнения: 340
- Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен положението, преди да си купя нов радиатор, беше следното:
Нямах никакви проблеми, но при падането на температурите сипах концентрат във водата. Процедурата протече по следния, може би неправилен ред:
1. Срещу 5 лв еди-кой си майстор ми източи вода.
2. Доля ми антифриза в преливника;
3. Двигателя го остави да поработи, докато включи перката;
4. Провери долу маркучът дали се затопля;
5. Взе ми парите и ме пусна да си ходя.
След два дена започна да тече, след седмица вече не знаех каква е концентрацията на течността и съответно точката му на замръзване, понеже доста вода бях долял. Казаха ми, че при сипване на концентрат, по-старите радиатори се разяждат на уязвими места и протичат. Трябвало не такъв, ами онакъв антифриз. Също и че при сипването на концентрата директно в казанчето, за известно време той контактува в недостатъчно разредено (и достатъчно разяждащо) състояние със стените на системата, докато се умеша с водата. И трябвало да се смеси с водата, ПРЕДИ да се налее.
Също така ме посъветваха да не поправям "доброто старо", защото тия добавки могат да запушат почти където си пожелаят.
Като го смених, установих на стария, че алуминиевата част видимо не е дефектирала, а течът се е появил на същото място, което повечето колеги посочихте. Да не ви отегчавам с час по трудово, но радиаторът е изграден от едно метално оребрено тяло, а двете му страни са пластмасови. Именно от там протича. Стори ми се, че ако щифтовете, с които се притиска пластмасата към метала, се натиснат отново с твърд инструмент, в краен случай с почукване, може да се прилепи отново плътно.
Нямах никакви проблеми, но при падането на температурите сипах концентрат във водата. Процедурата протече по следния, може би неправилен ред:
1. Срещу 5 лв еди-кой си майстор ми източи вода.
2. Доля ми антифриза в преливника;
3. Двигателя го остави да поработи, докато включи перката;
4. Провери долу маркучът дали се затопля;
5. Взе ми парите и ме пусна да си ходя.
След два дена започна да тече, след седмица вече не знаех каква е концентрацията на течността и съответно точката му на замръзване, понеже доста вода бях долял. Казаха ми, че при сипване на концентрат, по-старите радиатори се разяждат на уязвими места и протичат. Трябвало не такъв, ами онакъв антифриз. Също и че при сипването на концентрата директно в казанчето, за известно време той контактува в недостатъчно разредено (и достатъчно разяждащо) състояние със стените на системата, докато се умеша с водата. И трябвало да се смеси с водата, ПРЕДИ да се налее.
Също така ме посъветваха да не поправям "доброто старо", защото тия добавки могат да запушат почти където си пожелаят.
Като го смених, установих на стария, че алуминиевата част видимо не е дефектирала, а течът се е появил на същото място, което повечето колеги посочихте. Да не ви отегчавам с час по трудово, но радиаторът е изграден от едно метално оребрено тяло, а двете му страни са пластмасови. Именно от там протича. Стори ми се, че ако щифтовете, с които се притиска пластмасата към метала, се натиснат отново с твърд инструмент, в краен случай с почукване, може да се прилепи отново плътно.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5449
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Валдо,
донякъде грешката си е твоя.
много често срещано явление е след като премиш от вода на антифриз да се разтечеш и си има логично обяснение:
антифриза освен за охлаждане,служи и за смазване и прочистване на системата. Водата е довела до корозия и разни там калцидирани отлгания, които до известна степен са поддържали ситемата, а след това антифриза ги е прочистил.
донякъде грешката си е твоя.
много често срещано явление е след като премиш от вода на антифриз да се разтечеш и си има логично обяснение:
антифриза освен за охлаждане,служи и за смазване и прочистване на системата. Водата е довела до корозия и разни там калцидирани отлгания, които до известна степен са поддържали ситемата, а след това антифриза ги е прочистил.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Полезна тема - чак радиатора ми се просълзи
Сега сериозно. Виждал ли е някой напоследък RADweld на Holts http://www.holtsauto.com/products/index.html някъде по бензиностанциите в София и ако да къде.
Сега сериозно. Виждал ли е някой напоследък RADweld на Holts http://www.holtsauto.com/products/index.html някъде по бензиностанциите в София и ако да къде.