Пак старата песен за до болка познатия на повечето карбуратор Pierburg 2E2.
Проблемите ще ги изброя като отделни точки.
1. Сега когато е студено а и преди когато беше по-топло когато запаля колата на бензин в първият момент колата започва да работи много добре. Вдига оборотите до 2000 и започва да ги сваля след 5-6 секунди и когато ги свали до 1300 започва да работи неравномерно, пуши отзад черно и предницата започва буквално да подскача от неравномерната работа на двигателя. Тръгвам но двигателя си работи неравномерно. С малко газ прекъсва, като натисна повече газта започва да набира с удар и пушека отзад се увеличава. И естествено от тази богатата смес си мирише много здраво на не изгорял бензин. След малко каране се пооправя тази неравномерна работа, но пък оборотите се вдигат. И след още примерно 2-3 километра каране колата си влиза в нормален режим и застопорява оборотите на 1100.
2. Когато я запаля на газ, след като е стояла една вечер без да се пали и е изстинала хубаво тогава оборотите на двигателя се вдигат на 3000. Тези 3000 оборота си ги държи дори и когато стрелката подмине бялата зона.
Тези обороти спадат чак когато стрелката стигне между бялата зона и първата чертичка. През това време оборотите са около 2800 - 3000.
Има и втори начин тези обороти да спаднат. Примерно карам 1км. и изгасям колата. Оставям я да престои около 5 минути. Когато я запаля отново, оборотите са си на 1000 както си му е реда.
3. Онзи ден когато все още си държеше тези 3000 оборота ми свърши газта и колата изгасна. Запалих я отново но на бензин. Оборотите отново си бяха от порядъка на 2500 - 2800. Спаднаха след чак след няколко километра каране.
4. Когато оборотите се нормализират се поучава едно задържане на оборотите. Както си карам примерно на 2-ра и си подавам газ, когато отпусна газта колата продължава да си поддържа скороста и не се усеща намаляване. А когато натисна съединителя оборотите се качват на 2000 задържат се там и след 4-5 секунди спадат плавно на 1000. (Не е от жилото)
Като чета насам натам по ръководства и книги стигам до извода че проблема е във вакумите. Вакумните маркучи съм ги прегледал и не виждам да има скъсани или откачени. Явно е от някой от тези вакумни клапани но не знам дали един е само виновен или всичките по малко не работят като хората и затова когато е студена правят такива зулуми.
За това че оборотите са на 3000 съм чел, че е виновен термо времевия клапан. Преди време единия му кабел се беше скъсал и не подаваше ток към него и естествено той не сработваше и оборотите пак бяха на 3000. Оправих му кабелите и сега ток към него си отива. Сега реших че пак от някъде му се е изгубил тока но уви. Замерих с мултицета и се оказа че на контакт си отива ток до там. Странно но беше 9V а не 12V колкото си бяха на акумулатора. Вярно че и с едни смотани жички бърках вътре да замервам но идеята е че отива до там напрежение. А интересно е защо не сработва този термо времеви клапан. Явно нещо е зел дал.
Интересува ме каква е цената на тези вакумни регулатори и клапани. И подлежат ли на ремонт или директно трябва да се сменят с нови.
Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Голяма мизерия е тоя карбуратор,аз го изтръгнах и сега съм с механичен 2Е без компютър,всичко механика Нямам ядове за момента От 5 години е така колата,и за сега само обслужване на карбуратора
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Че то няма електроника в този карбуратор, ами само автоматика с пневматична логика. Единственото място където се подава някакъв ток е този термо времеви клапан.
Явно си бил с 2ЕЕ. Сега с какъв карбуратор си го сменил.
Явно си бил с 2ЕЕ. Сега с какъв карбуратор си го сменил.
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
най вероятно си е сложил 2е3,решаваш си всички проблеми с него
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Това ли е единственото решение на моя проблем? Да не се опитвам да поправям 2Е2-то ами да го смея с 2Е3.
Каква е разликата между двата карбуратора и кое прави 2Е3-то по-добър от 2Е2-то. Все пак нали са Pierburg 2E серията.
Каква е разликата между двата карбуратора и кое прави 2Е3-то по-добър от 2Е2-то. Все пак нали са Pierburg 2E серията.
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Вдига оборотите до 2000 и започва да ги сваля след 5-6 секунди и когато ги свали до 1300 започва да работи неравномерно
Огледай смукача(мн. затворен).Ако работи, подлежи на реглаж(цялото тяло).
- gogata1982
- Мнения: 242
- Регистриран на: Нед 23 май 2010 23:31
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: 1995 - 101
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
колега тоя карбуратор е голяма мъка на моята затова е сменен с такъв от ауди 80 1,8 и да ти кажа съм супер доволен .
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
i.e.i написа:Вдига оборотите до 2000 и започва да ги сваля след 5-6 секунди и когато ги свали до 1300 започва да работи неравномерно
Огледай смукача(мн. затворен).Ако работи, подлежи на реглаж(цялото тяло).
А ако е затворена тази клапа тя когато е на газ също ще е затворена. А когато е затворена няма ли да работи и така на газ а не само да вдига оборотите на 3000.
Вчера се опитах да намеря да не скъсан някакъв маркуч на вакумите. Но забелязах че като размърдам карбуратора и го натисна в дясната страна и започва леко да сваля оборотите. Застопорих го така натиснат. И оборотите паднаха от 1000 на 600. Намалих малко притока на газ от врътката на изпарителя и оборотите се вдигнаха. Но колата вече се беше загряла и не държеше тези обороти. Обаче след като изстина когато я запалих оборотите на газ бяха не 3000 ами 2500. Малко спаднали но смятам че не е нормално. Покарах и оборотите спаднаха на 1000 (както ги бяхме нагласили). И както си карах на извънградско по едно време когато изключих от скорост забелязах че оборотите на празен ход са 2000. И така по цялата магистрала. Когато влязох в града и нешещ ли оборотите на празен ход спаднаха на 500.
Не мога да намеря никаква логика и връзка между тези неща. Единственото нещо което ги обединява са вакумите които регулират принудителното подаване на газ. Явно нещо не сработват по логиката която трябва да работят ами си работят когато и както си искат.
Сега това последното пък по каква логика тръгна да го прави.
Какви промени се налагат за да се присади.
С какъв карбуратор от Audi 80 си го сменил.
Скъп ли е начина за поправяне на 2Е2-то, че да се прибягва до сменяне с друг. По-евтино ли излиза преминаването към друг карбуратор или просто защото реглажа след това е по-лесен и не е толкова проблемен.
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Тампон под карба(скъсан ,разхлабен)?
Свали кутията и погледни смукача(клапата).
Свали кутията и погледни смукача(клапата).
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
А как трябва да е клапата какво трябва да и погледна. Когато е загряла дали не е много затворен или и на студена не трябва да е много затворен.
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
При запалване вакума я "открехва"(в книгата пише колко),провери дали работи.Като загрее отваря цялата( почти права).
Бележи(ако няма успех да я върнеш) разхлаби винтовете и завърти корпуса на ляво(отваря).
Бележи(ако няма успех да я върнеш) разхлаби винтовете и завърти корпуса на ляво(отваря).
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
А някой няма ли информация за цените на частите по вакумната система?
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Така.. по ред на номерата.
Смени всички маркучи.. макар да изглеждат здрави не значи че са. Ще ти трябват около 2 метра. Цена - 10на лв/м.
Смени тампона под карба.
Проблемът по точка едно най-вероятно се дължи на черната вакуум клапа горе в дясно. Нейната роля е да отваря смукача при празен ход и при подаване на газ до момента, в който термопластината не го отвори докрай ( при загрял двигател ). Възможно е и вакуумът, който идва от основата на карба да е слаб. При мен беше така и затова му сложих маркуча от колектора.
Цена на такава клапа е около 20 лева.
Смени всички маркучи.. макар да изглеждат здрави не значи че са. Ще ти трябват около 2 метра. Цена - 10на лв/м.
Смени тампона под карба.
Проблемът по точка едно най-вероятно се дължи на черната вакуум клапа горе в дясно. Нейната роля е да отваря смукача при празен ход и при подаване на газ до момента, в който термопластината не го отвори докрай ( при загрял двигател ). Възможно е и вакуумът, който идва от основата на карба да е слаб. При мен беше така и затова му сложих маркуча от колектора.
Цена на такава клапа е около 20 лева.
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Така погледнат отзад карбуратора ми говориш за това което се пада горе в дясно или за тази която се пада отпред погледнат карбуратора горе в дясно. Тя се пада под кутията на въздушния филтър и има отпред врътка която може да се върти с ръка или шестограм.
Имам в предвид това черното на снимката по долу.
За това от първата снимка знам, че е термо времеви клапан. Този клапан докато не загрее до 20 градуса които се достигат от 12V които се подават на буксата му, това нещо държи цялата вакумна система отворена или един вид без никакъв вакум в управлението на положението на трипозиционното бутало за подаване на принудителна газ. И така това бутало излиза максимално на вън и така колата вдига около и над 3000 оборота. Когато загрее този клапан запушва системата и вече се получава вакум в системата и така вече може да се регулира положението на това буталце.
Става въпрос за това по долу.
Съмнява ме дали този клапан нещо не загрява достатъчно бързо и затова да държи системата без вакум и затова да държи такива обороти. Ако е от него, то тогава какви пари струва?
Също така искам да знам как точно се движи това буталце за принудително подадената газ. Принципно когато двигателя е над 1200 оборота това буталце трябва да се е прибрало максимално. Под 1200 оборота трябва да е на средно положение.
При мен обаче постоянно стои на средно положение когато е загряла, но не се влияе от оборотите. И естествено когато е студена това е излязло максимално навън и държи оборотите на 2500 - 3000.
Надявам се да съм бил достатъчно подробен в обяснението на проблема ми, но ако не можете да разберете питайте ме ще ви дообясня.
Искам да го оправя този проблем защото вече бактисах от това своенравие на този карбуратор и това че не се подчинява на каквито и да е норми.
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Колега, като за начало предлагам да запушиш посоченото на снимката маркуче, както е показано със стрелките (например в винтче 4 мм). Така ще елиминираш влиянието на термовремевия клапан от вакуумната система на карбуратора веднъж за винаги. Така на студен двигател няма да ти се качват безпричинно оборотите на празен ход. Добре е всички вакуум маркучета да ги провериш и при проблем да ги смениш (предстабляват 3,2 мм и са гориво/масло устойчиви, например марка Гейтс, може и други).
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki, Google [Bot] и 207 госта