Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
batVenci, то май единствения вариант при този карбуратор е да се изолират тези вакуми и да се направи този карбуратор като обикновен такъв без принудителен празен ход и без помощта на тези вакуми в студено време. При положение че са пътници термо-времевия и превключващия клапан, и от никъде не могат да се намерят, то друго май не остава да се прави по този карбуратор, че да работи що годе адекватно когато стане студено и оборотите започнат да се вдигат на 3000 докато не загрее.
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Колега, изключи термовремевия клапан, както съм посочил по-горе. Явно той прави някакви проблеми. Иначе по адрес на този карбуратор, има много негативно мнение. За мен той наистина е по-сложен от конкурентите, има няколко елемента, които може да поднесат неприятни изненади. Това най-често са така наречената "термоампула", по-горе посочения термовремеви клапан, вакуумната мембрана, автоматичния "смукач" и т.н. Отстраняването на някои от по-горе посочените проблеми може да е скъпо (например за "термоампулата" в Авто+ искат по-вече от 100 лв.). Според мен "заминал" термовремеви клапан не си заслужава да се сменя, а просто да се елиминира от вакуумната система на карбуратора. Ролята му е при студен старт да повиши оборотите на двигателя за секунди. Според мен липсата на тази "екстра", лесно ще се преживее...
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 11:52
- Автомобил: golf 3
- Двигател: AEK
- Местоположение: Разград
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Здавейте колеги прочетох темата но някой неща не ми станаха ясни, имам същия проблем държи високи обороти, като загрее спадат но на място като не я бутам. Като запаля студена и тръгна веднага дори и да загрее не падат оборотите след като я изгася и постой малко и запаля са нормални но след като я понастъпя и пак ги вдигат.
Мисълта ми е кое точно да изолирам че да си отстаня проблема.
Не мога да кажа точно кой точно модел ми е карборатора колата е голф 2 1.6 като гледам снимките в темата е същия.
Черния вакум регулатор ли трябва да елиминирам дето като се погледне отдзад карборатора се пада в дясно горе,и ако е възмозно да ми кажете как работи точно това регулаторче. като му подам директен ток е затворен и не пуска вакум,но и когато не му подавам ток пак е затворено и не пуска, така ли трябва да е или ми е повреден.
Благодаря предварително за отговорите.
Мисълта ми е кое точно да изолирам че да си отстаня проблема.
Не мога да кажа точно кой точно модел ми е карборатора колата е голф 2 1.6 като гледам снимките в темата е същия.
Черния вакум регулатор ли трябва да елиминирам дето като се погледне отдзад карборатора се пада в дясно горе,и ако е възмозно да ми кажете как работи точно това регулаторче. като му подам директен ток е затворен и не пуска вакум,но и когато не му подавам ток пак е затворено и не пуска, така ли трябва да е или ми е повреден.
Благодаря предварително за отговорите.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 11:52
- Автомобил: golf 3
- Двигател: AEK
- Местоположение: Разград
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Благодаря колеги
Пробмема ми се реши като изолирах на термовремевия клапан вакумните маркучета и сега нямам проблеми.Държи си нормални обороти.
Пробмема ми се реши като изолирах на термовремевия клапан вакумните маркучета и сега нямам проблеми.Държи си нормални обороти.
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Кое точно е този клапан, къде се намира на снимките по-горе?
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Колега, виж тази картинка. Въпросния термо-времеви клапан е това нещо, в което влиза маркучето посочено със стрелките, което при повреден клапан трябва да се запуши...
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Благодаря за перфектния отговор!Като чета из форума при Голф 2-1.6 бензин,карбуратор, автоматичният смукач работи за около 2-3 км./при студено време/ и сваля оборотите. При моят голф трябва да загрее повече, почти стига първата тънка бяла черта. Може ли по някакъв начин по-рано да го изключа, например с прекъсване на ел. верига?
И още един въпрос, във форума четох, че за да се намали времето за работа на авт. смукач се навива/развива някакъв шестограмен винт, той къде е? Същият натягал биметалната пластина.
На снимка три /по-горе/този клапан за какво е, ако се развие винта ще намали ли времето на работа на смукача?
И още един въпрос, във форума четох, че за да се намали времето за работа на авт. смукач се навива/развива някакъв шестограмен винт, той къде е? Същият натягал биметалната пластина.
На снимка три /по-горе/този клапан за какво е, ако се развие винта ще намали ли времето на работа на смукача?
Re: Комплексен проблем на карбуратор 2Е2
Принципно понятието "автоматичен смукач" в този карбуратор 2Е2, е доста комплексно. Най-общо казано чрез въздушната клапа на карбуратора имаме обогатяване на горивната смес при студен старт, докъто чрез дроселовата клапа се вдигат оборотите на двигателя, като тя леко се отваря за целта. Обикновено за работата на смукача се разбира именно чрез тези увеличени обороти на двигателя. Пак казвам, основния виновник за тези увеличени обороти е леко отворената дроселова клапа, а не толкова затворената въздушна клапа, както се смята от по-вечето автолюбители. Така че, колега, при въздействие над въздушната клапа, чрез нейната биметална пружина, няма да повлияеш особено на оборотите на двигателя при студен старт. Просто оттам само влияеш на обогатяването на горивната смес. Това обогатяване естествено е по-голямо при по-натегната биметална пружина и се прави експериментално, доколкото колата върви трудно (прекъсва и не стига мощност) на студен двигател. Разбира се, ако се обогати много сместа, то имаме увеличен разход на гориво. Например на моя Голф, въпросната биметална пружина съм охлабил много, т.е. карам с минимално обогатяване на сместа, но когато карам колата студена, тя върви малко мудно,но затова гори по-малко, което за мен е приоритет. С това не искам да натрапвам моя стил на каране, просто всеки е свободен да си обогатява сместа на смукача, с въпросната биметална пружина по своя воля.
Доколкото разбирам, колега, имаш проблем с увеличените обороти на двигателя ти, при студен старт. Пак казвам, основния виновник за това не е въздушната клапа, а леко отворена дроселова клапа. Тази клапа се от отваря от три места: жилото на газта, пневматичния тройник (на който е закрепен термо-времевия клапан) и лоста на термо ампулата. Оттук става ясно, че последните две въздействия стават именно при студен старт и са главната причина за повишените обороти при студен старт. За решението на проблема с термо-времевия клапан, въздействащ на пневматичния тройник при студен старт, вече писах погоре, поместих и снимка, затова само ще кажа, че повреда на въпросния термо-времеви клапан, е най-честата причина за ненормално високи обороти (до около 3000) при студен двигател.
Сега по-голямо внимание ще обърна на термоампулата (разположена отпред на карбуратора, в която влизат два маркуча от охладителната система на двигателя) и нейния лост. Обикновено тя е най-скъпия проблем на карбуратор 2Е2 (нова често струва по-вече от 100 лв), защото е направена от пластмаса и с времето въпросната пластмаса става трошлива и ронлива, т.е. въпросната термоампула буквално се разпада. В нея е поместен термостат, който въздейства на лост, въздействащ на дроселовата клапа (леко я отваря) при студен двигател. Регулирането на това въздействие става с шестограмно болтче(вероятно за това болтче питаш, колега?). Развивайки го може да разместим лоста на термоампулата спрямо лоста на дроселовата клапа, т.е. да се регулира въздейсвието на термоампулата върху дроселовата клапа, или казано другояче, да се регулират основните обороти на двигателя при студен старт (при изправен термо-времеви клапан). Въпросното шестограмно болтче е означено с 1, на по-долната снимка.
Доколкото разбирам, колега, имаш проблем с увеличените обороти на двигателя ти, при студен старт. Пак казвам, основния виновник за това не е въздушната клапа, а леко отворена дроселова клапа. Тази клапа се от отваря от три места: жилото на газта, пневматичния тройник (на който е закрепен термо-времевия клапан) и лоста на термо ампулата. Оттук става ясно, че последните две въздействия стават именно при студен старт и са главната причина за повишените обороти при студен старт. За решението на проблема с термо-времевия клапан, въздействащ на пневматичния тройник при студен старт, вече писах погоре, поместих и снимка, затова само ще кажа, че повреда на въпросния термо-времеви клапан, е най-честата причина за ненормално високи обороти (до около 3000) при студен двигател.
Сега по-голямо внимание ще обърна на термоампулата (разположена отпред на карбуратора, в която влизат два маркуча от охладителната система на двигателя) и нейния лост. Обикновено тя е най-скъпия проблем на карбуратор 2Е2 (нова често струва по-вече от 100 лв), защото е направена от пластмаса и с времето въпросната пластмаса става трошлива и ронлива, т.е. въпросната термоампула буквално се разпада. В нея е поместен термостат, който въздейства на лост, въздействащ на дроселовата клапа (леко я отваря) при студен двигател. Регулирането на това въздействие става с шестограмно болтче(вероятно за това болтче питаш, колега?). Развивайки го може да разместим лоста на термоампулата спрямо лоста на дроселовата клапа, т.е. да се регулира въздейсвието на термоампулата върху дроселовата клапа, или казано другояче, да се регулират основните обороти на двигателя при студен старт (при изправен термо-времеви клапан). Въпросното шестограмно болтче е означено с 1, на по-долната снимка.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: hooligan_sk, tdi fen, Zdravkov94 и 239 госта