Golf MK2 GTI Вакумен регулатор
- cheren_golf
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 04 юни 2006 15:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Golf MK2 GTI Вакумен регулатор
Търсих с търсачката,но намирах само мнения за вакумни регулатори на делкото.Проблема ми е следния.От известно време колата ми-Голф 2 GTI, започна да пали много трудно и да мени обороти постоянно.Не стига това но започна да госне по време на движение когато си пойска.Обиколих всички майтори в града,но получих само предположения.Смених, въздушен и бензинов филтър, смених свещите, прочистих цетката на външната помпа, прочистих и дюзите с добавка, но резултат нямаше.Накрая се заинатих и реших да не затворя капака докато не открия причината.Установих, че вакумният регулатор на инжекционната рейка е заминал и прави всичката мизерия.Обиколих всечки магазини,но по-ниска цена от 160 лева не намерих.По-скоро ще продам колата за 200 лева отколкото да дам 160 за тази въшка.Обиколих и вторите употреби,но безрезултатно.Тогава взех кардинално решение.Затапих регулатора и оставих само вакума който влиза директно от въздушният филтър в инжекционната рейка.И повярвайте ми,на края на нервите си усетих как колата запали от раз и замърка като коте.Та въпроса ми е, каква роля играе вакумният регулатор на инжекционната рейка и мага ли да прецакам нещо, ако карам така докато си намеря нещо на човешка цена?
Последна промяна от ivostefanov на Нед 12 окт 2014 21:09, променено общо 1 път.
Причина: Колега а докъто търси с търсачката не ти ли направи впечатление как изглеждат заглавията на темите и закачените теми на раздела?! Коригирах заглавието според правилата.
Причина: Колега а докъто търси с търсачката не ти ли направи впечатление как изглеждат заглавията на темите и закачените теми на раздела?! Коригирах заглавието според правилата.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Вакумен регулатор на GTI
стана ми интересно,но отговор по темата няма 5 години..
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Вакумен регулатор на GTI
Сигурно щото колегата отдавна е гушнал 200-те лева за колата
Ама ще отговоря, защото и теб засяга - на 2Е-то регулатора е същия:
Когато запали колата, на ниски обороти (до около 2 500) в смукателния колектор има вакуум. След това той изчезва (както и преди да си запалил колата, разбира се! )
От горивната помпа ти идва бензин, който трябва да е с налягане около 6 бара (при мен беше, сега, с новото китайче е 5.5бара)
При положение, че няма вакуум, горивото натиска една подпружинена мембранка. Пружината е тарирана така, че при 3 бара налягане върху мембраната да се отвори канал и повечето налягане да се 'отече' по маркуча за обратното гориво.
Появи ли се вакуум - той също придърпва мембранката, помагайки на горивото да отвори обратния канал с по-ниско налягане.
В резултат при палене имаш налягане в горивната рейка 3 бара. Подпомага обогатяването на сместа при студен старт. След 2 500 оборота също имаш 3 бара - осигурява достатъчно гориво за по-високата консумация на мотора.
М/у 0 и 2 500 оборота имаш 2.5бара в рейката - горивото е достатъчно за режима на мотора и спомага за понамалената му лакомия
Е, ако имаш катализатор и ти е наред Ламбда-сондата може би няма да усетиш голям преразход, ако затапиш вакуума, ама що ли си мисля, че малко останаха колите от тези години с изпълени горните 2 условия
Ама ще отговоря, защото и теб засяга - на 2Е-то регулатора е същия:
Когато запали колата, на ниски обороти (до около 2 500) в смукателния колектор има вакуум. След това той изчезва (както и преди да си запалил колата, разбира се! )
От горивната помпа ти идва бензин, който трябва да е с налягане около 6 бара (при мен беше, сега, с новото китайче е 5.5бара)
При положение, че няма вакуум, горивото натиска една подпружинена мембранка. Пружината е тарирана така, че при 3 бара налягане върху мембраната да се отвори канал и повечето налягане да се 'отече' по маркуча за обратното гориво.
Появи ли се вакуум - той също придърпва мембранката, помагайки на горивото да отвори обратния канал с по-ниско налягане.
В резултат при палене имаш налягане в горивната рейка 3 бара. Подпомага обогатяването на сместа при студен старт. След 2 500 оборота също имаш 3 бара - осигурява достатъчно гориво за по-високата консумация на мотора.
М/у 0 и 2 500 оборота имаш 2.5бара в рейката - горивото е достатъчно за режима на мотора и спомага за понамалената му лакомия
Е, ако имаш катализатор и ти е наред Ламбда-сондата може би няма да усетиш голям преразход, ако затапиш вакуума, ама що ли си мисля, че малко останаха колите от тези години с изпълени горните 2 условия
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Вакумен регулатор на GTI
Темата е стара, но и при мен капе леееко бензин от него.
Радо е обяснил принципа на действие. Само не разбрах последствията от затапване? Натоварва бензиновата помпа, при положение, че си на газ и не е спряна или? Дави колата при старт, увличайки гориво от вакума в колектора? Казваш прави около 6 бара, ама тя работи на 3 бара? Как го нагнетява толко, тя рейката ще се разцъфти като роза, според мен. При движение в цялата бензинова система би трябвало налягането да е еднакво, около 3 бара или ?
За това, че харчи по малко от него когато е спукана е ясно? Но забелязах, че при работещ двигател вакума е сух, но щом я изгася до минута вече има бензин в него?
Четох някъде, някога, че помпата спира да работи сама, когато достигне необходимото налягане, може и да не съм дочел. Но при положение, че мебраната в регулатора изпуска и вакума от колектора не му помага и реално не поддържа това налягане какво се случва, докато караш на газ, примерно?
Радо е обяснил принципа на действие. Само не разбрах последствията от затапване? Натоварва бензиновата помпа, при положение, че си на газ и не е спряна или? Дави колата при старт, увличайки гориво от вакума в колектора? Казваш прави около 6 бара, ама тя работи на 3 бара? Как го нагнетява толко, тя рейката ще се разцъфти като роза, според мен. При движение в цялата бензинова система би трябвало налягането да е еднакво, около 3 бара или ?
За това, че харчи по малко от него когато е спукана е ясно? Но забелязах, че при работещ двигател вакума е сух, но щом я изгася до минута вече има бензин в него?
Четох някъде, някога, че помпата спира да работи сама, когато достигне необходимото налягане, може и да не съм дочел. Но при положение, че мебраната в регулатора изпуска и вакума от колектора не му помага и реално не поддържа това налягане какво се случва, докато караш на газ, примерно?
- van4ooo
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Вакумен регулатор на GTI
Щом е прокапал моя съвет е да го смениш(не се знае колко му остава да се разтече целия). А докато го смениш закачи един манометър и виж как е налягането със поставен и запушен вакум маркуч, когато си на газ може да спреш бенз помпа да не товари регулатор защото може да хапва бензин през вакум маркучето.
До колкото зная целта на вакума е да поддържа еднакво налягане в рейката независимо от оборотите/разреждането в смукателния колектор.
До колкото зная целта на вакума е да поддържа еднакво налягане в рейката независимо от оборотите/разреждането в смукателния колектор.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Вакумен регулатор на GTI
Бе то да го смена, ама не е два лева. И понеже не мога точно да оценя вредата от това, че не работи, питам тук
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Вакумен регулатор на GTI
Язък.Мойта рейка барабар с дюзите и регулатора я дадох за 25 лв От АЕК-то става въпрос.
Иначе на газ я спирай,че ще се запалиш някъде.
Иначе на газ я спирай,че ще се запалиш някъде.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Вакумен регулатор на GTI
Bai Sando написа:Язък.Мойта рейка барабар с дюзите и регулатора я дадох за 25 лв От АЕК-то става въпрос.
Иначе на газ я спирай,че ще се запалиш някъде.
Гергин написа:Тууу, можеше да го оженя. Макар, че мембранката си старее и не е гаранция, колко ще работи. Иначе го затапих с едно парче маркуч и винтче Четох тука във форума, че можело от някъде да се купи резервна мембрана, ама не намирам темата.
Регулатора на АЕК и АFT не подлежи на ремонт. ТРябва си здрав.
ВИнтчето не държеше и пръскаше по мотора. Което не е хич добра идея, когато е горещ.
Купих регулатор от колега от Пловдив и го смених. Защото нов е около 100лв.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Вакумен регулатор на GTI
Пак протече, мамка му и пак проблем с паленето. Когато е карана и я оставя за около час, пали като задавена с въртене.
Явно и тоя от 10 лв. не свърши работа. Давайте някакво решение без купуване на нов, че е 100лв. баси. Да спирам помпа и затапвам регулатора ли ?
Явно и тоя от 10 лв. не свърши работа. Давайте някакво решение без купуване на нов, че е 100лв. баси. Да спирам помпа и затапвам регулатора ли ?